Délmagyar logó

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 14°C | 23°C Még több cikk.

A nagyállomás mellett lesz az új buszpályaudvar

Szeged - Eldőlt: a nagyállomás mellett építik fel az új buszpályaudvart, ezzel Szegednek is lesz intermodális csomópontja. Futja rá az uniós, 32 milliárdos fejlesztési forrásból.
 10 helyszín volt eddig

1978 óta 10 helyszínt vizsgáltak meg Szegeden arra, hogy alkalmasak-e távolsági buszpályaudvar befogadására. Megvalósíthatósági tanulmány először, több mint 30 éve a mai Szeged Plaza-területre született, majd a Mars tér továbbfejlesztése került elő. Utána a Bakay Nándor és a Vásárhelyi Pál utca sarki saját telek következett, amelyre jogerős elvi építési engedélyt szerzett a Tisza Volán. Vizsgálták a Merkur-telep, a volt szovjet laktanya, az Agroker-telep, az Indóház tér, a Felsővárosi feketeföldek és az SZKT Csáky utcai telephelyét is, legutoljára, 2007-ben a Kálvária sugárút és a Móravárosi körút határolta hatalmas területre készültek komoly tervek.

– A nagyállomás mellett szeretnénk kialakítani az intermodális csomópontot, azaz ide költözne a helyközi-távolsági buszpályaudvar, erről közgyűlési döntés is született – mondta Solymos László, Szeged alpolgármestere.

– Ez az elképzelés szerepel az időközben elkészült integrált településfejlesztési stratégiában, valamint az előzetes akcióterületi tervben. A Terület- és Településfejlesztési Operatív Programban a város számára biztosított 32 milliárd forintos forrás lehetővé teszi intermodális csomópontok létesítését. A tervezésben történő továbblépéshez az szükséges, hogy minisztériumokkal való egyeztetések során véglegessé váljanak a projektcsomagok, meghatározzák a továbbtervezésre javasolt beruházásokat.

Megírtuk: először történt meg uniós tagságunk során, hogy az idén kezdődő új, 7 éves fejlesztési ciklusra a megyei jogú városok lélekszámuk arányában előre meghatározott fejlesztési forrásokhoz jutnak. Ez az a bizonyos 32 milliárd forint, amit Szeged garantáltan megkap, függetlenül attól, milyen a közgyűlés összetétele.

A fejlesztési tervekhez képest ma még szerény léptékű a tömegközlekedés a nagyállomásnál. Fotó: Frank Yvette
A fejlesztési tervekhez képest ma még szerény léptékű a tömegközlekedés a nagyállomásnál. Fotó: Frank Yvette

 Kecskeméten hozzáfogtak

Elkezdődött a kecskeméti intermodális csomópont projekt, a tervek egy év alatt 1 milliárd forintból készülnek el – jelentették be a napokban sajtótájékoztatón. A csomópont uniós támogatásból és hazai forrásokból valósul meg. A tervezési folyamattal együtt a teljes kivitelezés 3-5 évet vesz igénybe és közel 10 milliárd forintba kerül. A szomszédos megyeszékhelyen új vasúti és buszpályaudvar épül parkolóházzal együtt, még a vasúti pályák nyomvonalát is átrajzolják.

Az intermodális központ azt jelenti, hogy egy helyen lehet felszállni vonatra, buszra, villamosra, tramtrainre. Ezért építenének egy új autóbusz-pályaudvart is az Indóház tértől keletre eső területen.

A Mars téren csak a helyi menetrend szerinti autóbuszok találkoznának. Úgy tudjuk, a szegedi intermodális központot a tereprendezéssel, parkosítással, kiegészítő létesítményekkel együtt mintegy 3,5 milliárd forintból ki lehetne hozni, hiszen a nagyállomásra már nem kell költeni.

Hogy a beruházás mikor kezdődhet el, az a további egyeztetések során derül ki. Így nem tudjuk, elkészülhet-e addigra, mint a kecskeméti, amelynek 3-5 év az átfutása.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új padokra is maradt pénz

– Sok megállóból hiányoznak a padok, a várók, például a fogklinika előtt. Közben több buszváró üresen áll, mint például az Anna fürdő előtti vagy a Glattfelder téri – panaszolta nyugdíjas olvasónk. Tovább olvasom