Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

A nők úgy érzik, átverik őket az autószerelők

Szeged - „Már megint átvert az autószerelő" – panaszkodik sok nő. A gyengébbik nem és az erős motorok kapcsolatáról autószerelőket kérdeztünk.
– Kisasszony, nem ég a bal első lámpája!
– Nem értem, tegnap cserélték ki az izzót a szervizben. Nem tehetek róla.
– Na jó, menjen!

A fenti párbeszédet a 27 éves Viktória mesélte el. Közte és egy rendőr között zajlott nemrégiben egy közúti ellenőrzéskor.

– Néha jól jön, hogy nő, ráadásul szőke vagyok, néha pedig hátrány – viccelődött Viki, aki mint egy cég szegedi területi képviselője, naponta több száz kilométert vezet, mégis gyakran előfordult vele, hogy átverték a szervizben. Az említett esetnél is kicserélték a lámpában az izzót, csak éppen a kelleténél nagyobb teljesítményűre. Ezért a foglalat leégett. Erre visszament a szervizbe, kiszámlázták a további javítási költséget is – annak ellenére, hogy mindez nem az ő hibája volt. – Egy férfi biztosan az asztalra csapott volna, de én nem tudtam érvelni, nem értek az autókhoz. Ráadásul a nőkre sokkal több mindent rá lehet sózni. Mert mi szinte mániákusan a biztonságra törekszünk: ha egy szerelő azt mondja, ki kell valamit cserélni, kritika nélkül elfogadjuk, nincs mit tenni – mondta Viktória.

A hölgyek a problémát sem tudják pontosan leírni. Fotó: Frank Yvette
A hölgyek a problémát sem tudják pontosan leírni. Fotó: Frank Yvette

– A nyári gumikat cserélték télire, miközben a szerelő fiatalember észrevette, hogy nem egyeztek a kerék és a gumik paraméterei. Vigyázzak – mondta –, mert ez a különbség elállíthatja a futóművet. Pedig amikor korábban egy másik műhelyben felrakták az új nyári gumikat, azt mondták, minden passzol. Még a vonatkozó adatokat is megmutatták. De azóta sem tudom, mit kezdjek vele. Azt sem értem, mi mit jelent. Csak a szerelő jóindulatában bíztam – bosszankodott a szegedi Hegedűs Ágnes.

A kocsinak lelke van

Beszélgettünk olyan szerelővel, akinek többnyire állandó kliensei vannak. Azt vallja ugyanis, hogy az autónak lelke van, családtagként kell rá tekinteni, és nemcsak a kocsi motorját, a tulajdonosát is ismerni kell. Egy hiba felmerülése esetén kompletten át kell nézni az egész járművet. Az alaposság a bizalom egyik alapja.

A nők szinte kifogyhatatlanok az ilyen történetekből. Mi szerelőt is kérdeztünk a gyengébbik nemmel kapcsolatos tapasztalataikról.
– „Rossz az autóm!" A nők általában ennyivel letudják a probléma leírását, pedig lökhárítótól lökhárítóig elég sok oka lehet annak, ha rossz a kocsi – mondta Polgár László, az egyik szegedi szerviz üzletvezetője. – Általában rögtön azt akarják, mondjuk meg: mi a baj. Ha viszont már valamelyik ismerősük elmagyarázta nekik a hiba lehetséges okát, nem engednek, alig tudjuk őket meggyőzni, hogy más lesz a gond. A legtöbb hölgy nem műszaki beállítottságú. Még a hiba kísérőjelenségeit, például az akadozó motor hangját sem tudják leírni. Nem mindegy pedig, hogy egy autó be sem indul, vagy leáll, holott a végeredmény ugyanaz: nem megy – folytatta a példák sorát Polgár László. – Egyébként elég ritkán látunk női sofőrt, inkább férjüket, kedvesüket vagy éppen édesapjukat küldik el a kocsival és a problémákkal.

Olvasóink írták

  • 12. gyarmati_nő 2008. december 07. 16:04
    „Milnek igazat adok annyiban, hogy nyilván nem autószerelést, de legalább alapvető műszaki ismereteket elsajátíthatnának az emberek.
    Amikor én vizsgáztam járműkezelésin, hárman voltunk nők. A háromból csak én adtam rá a gyújtást a "világítóberendezések" ellenőrzésénél... Mégis átmentünk mind a hárman, a vizsgabiztos szóvá sem tette, hogy a két másik grácia úgy nézegette és okézta le a lámpákat, hogy azok nem is világítottak...”
  • 11. Zs 2008. december 04. 15:04
    „Zsolo 8.
    Háát ez az... megmagyarázzák, hogy miért nincs az éppen felmerülő jelenségre... No, és nem beszélve a szervízben uralkodó "szaktudásról"....
    Azt nem mondom, hogy nem kapnak semmi képzést az ott forgalmazott márkákhoz kapcsolódóan, de hogyha valami komolyabbacska (összetettebb) elem a bibis, akkor a csere alapú javítás létezik csak az eszköztárukban, ami ugye elég komoly 10 v 100 ezrekben méretik.
    Volt már két ilyen szitum az elmúlt kb. 4 évben. Egyik alkalommal el sem vittem még ajánlatot kérni sem, de a fő (elektronikai) alkatrész árát utólag azért megtudakoltam, így tudom, hogy kb. huszadából!! megúsztam a haverom általi javítást.
    Alapvetően a "spórolásból" mindkét esetben kvázi elmentünk nyaralni két gyerkőccel tengerre...”
  • 10. Zsolo 2008. december 04. 02:09
    „Mil!Hogy te mennyi marhaságot hordasz össze!Mit kellene?Megtanulni autot szrelni?A tanfolyamon?De egy nagy marha vagy!És még le is irod!”
  • 9. Mil 2008. december 03. 16:18
    „Járjatok biciklivel.
    Amúgy meg: ha a B tanfolyamon normálisan átvennék a műszaki részt, és a tanuló is normálisan megtanulná, akkor nem lennének ilyen gondok. Igazából, ami most megy, az semmi, 0, komolytalan. ÉS persze nem az elméletre kellene helyezni a hangsúlyt, hanem a gyakorlatra. Sztem alap lenne, hogy a vezetők tudják a motortérben, mi hol van, hogy néz ki, hol keressék. És persze minek van ott :)”
  • 8. Zsolo 2008. december 03. 15:33
    „Uj kocsi a lelke,bár az se biztos!Apám vett egyet a hoványnál és a rossz lengéscsillapitora és a rossz futomü beállitásra azt mondták nincs garancia hogy kiverte a gumit!Mire van?”
  • 7. honorus 2008. december 03. 10:42
    „Amennyire van rá lehetőség igyekszem ott maradni a szerelés alatt. A szakik persze hogy rühellik ezt, de amelyik nem engedi annak helo. Érdekes volt látni ahogy 1.5 órát dolgozott a kocsimon,meg még a mellette lévő két állásba irányította a szerelőket, meg odament ellenőrizni segíteni nekik. Nem kért csak fél óra munkadíjat, de ha nem vagyok ott tutira elkér 1.5 órányi munkáért való pénzt, és ezt a másik két kocsival meg is csinálta nyílván. Arról nem is beszélve hogy hogy szívta a fogát amikor mondtam hogy írja le milyen alkatrész kell és beszerzem mert van kedvezményem egy autós boltban.

    A végeredmény a kocsi nem lett jobb, de széttárta a karját hogy ennyi a tudománya. Hja kérem ez a munka!!! Feléje se néztem azóta.”
  • 6. Advent 2008. december 03. 10:11
    „És ami még bosszantó,hogy kénytelen az ember megbízni a szervízbe,rábízni az akár több milliós autót úgy,hogy a szervizelés alatt nem lehet ott a tulaj! Így legalább nem lehet nyomon követni,hogy amit papiron kicseréltek,az tényleg új e az autóban! Sajnos erre is tudnék rossz példát mondani!”
  • 5. blossom 2008. december 03. 08:43
    „hat ugy lattom jo helyen vagyunk,en is sorolhatnam a mi kocsinkba is belenyult a szerelo mondtuk huzz a kocsi jobbra azt meg is csinalta csak egyet nem ertek masnap a turboja ment szet.na ez hogy lehet kerem az tutoi bele nyult a kocsiba!!IGY HA LENNE VALAKINEK ELADO TURBOJA RENAULT MEGAN SCENIC 1.9 TDI 98" JELENTKEZNEK RA!!!!!! EZT MOST HALALKOMYOLYAN MONDOM SZUKSEGUNK LENNE RA!!!!!IRJ aztan kitalajuk hogy legyen tovabb.”
  • 4. Advent 2008. december 03. 08:01
    „És még valami! Egy szőke nőnek sem ördöngősség megtanulni az izzócserét és mint a fenti írás is bizonyítja sokat lehet vele spórolni!”
  • 3. Advent 2008. december 03. 07:56
    „Nekem is van egy tanulságos történetem!
    Egy szegedi szalon szervízébe jártunk a garanciális szervízeket elvégeztetni,összesen három alkalommal,ami elég volt arra,hogy a saját bevallásuk szerint kb. 12 ezer forittal megrövidítsenek!
    Ugyanis a harmadik szervíz után számonkértem tőlük,hogy mennyi olaj kell egy ekkora motorba (szégyenszemre a számítógépből keresték ki!) és hogy mivel magyarázzák,hogy az első szervíznél elég volt 3,5 l olaj,a másodiknál 3,8 kellett, a harmadiknál már 4,2 is "belefért" a gyárilag 3,2 liter olajjal működő motorba!?
    Azt már szóvá sem tettem,hogy a félórás szervizet 1,5 órában számolták el rendszeresen!Sűrű bocsánatkérések közepette kérés nélkül számolták ki,hogy mennyi a túlszámlázás szerintük,de erre nincs bocsánat,ez nem elírás,ilyet csak szándékosan tesz valaki.
    És persze,hogy megtanulják mennyi olaj kell ebbe az autóba azon nyomban leeresztettük és megmértük mennyi van az autóban és kiderült (még jó),hogy nem öntöttek bele többet.
    A történet fénypontja az ,hogy (ismerve a magyar mentalitást) minden szervízre úgy érkeztünk,hogy a csomagtartóban "felejtettünk" egy karton sört is,hogy segítsük a becsületes munkát ezzel is! Kár volt!
    Igaz ezt az esetet nem lehet arra fogni,hogy egy nőt néztek hülyének,mert minden esetben férjem is ott volt velem.Viszont az tény,hogy nem nézik ki egy nőböl,hogy konyít az autókhoz.
    Nem tartom magam autószerelőnek,de ha nagy hülyeséget próbálnak "megmagyarázni",azt nem veszem be,visszakérdezek és volt már rá példa,hogy a szerelőt sikerült lebeszélnem egy költséges műveletről!”
  • 2. Zsolo 2008. december 02. 22:42
    „U:I:Ez csak egy eset volt,de még sorolhatnám a szakmával kapcsolatos történeteket!”
  • 1. Zsolo 2008. december 02. 22:34
    „Hát leirok egy esetet,pedig nem vagyok nö!Egy délután nem indult az autom!Rögtön jött egy ismerős és adott egy telefonszámot!Felhivom a "mestert"és mondja hogy vontassam be makóra a kocsit!Másnap érdeklődöm mi a baj!Mondja hogy elromlott az adagolo és uj állja a helyét!Kérdem mibe kerül ez nekem mivel tudom hogy drága ez a kütyü!Azt mondja 240-250ezer forint,de kéne 200 előleg!Másnap megyek mert igérte hogy kész lesz!Kifizetem a maradék ötvenet és már robogok is!Haza érek vele és ugy másfél ora pihenés után mennék vele!De ujra nem indul!Megint telefon kötél vontatás mester!Mondja hogy másnap mehetek érte!Megyek is,és ujra robogok haza!Másnap reggel mennék dolgozni,de csak mennék mert a kocsi ismét nem indul!Megint behuzzuk makora,de mire odaérünk én vagyok olyan pipa hogy a fuvaros kocsis szotár válogatott szavaival illetem a szerelönek mondott valamit!Aznap délután illő alázattal felhiv hogy ujra mehetek a kocsiért!Odaérek és dicsekszik hogy megtalálta a hibát,egy tiz forintos gumigyürü volt elszakadva és attol levegösödött le a gázolaj!Gondolhatják,majd szétvetett a méreg!Mi a p...ért cserélte ez a marha ki az adagolot 250ezerért ha egy tiz forintos hibája volt?Ha meg az volt hát emberünk még ahoz is hülye hogy ezt eltitkolja?De hogy bizonyitanám be az igazamat utolag mikor a régi adagolot cseredarabként elvitték?Ha bebizonyitanám is megérné?!Sok honap szakértöi vizsgálat amit nekem kellene fizetni!Kinek van erre ideje,meg idege?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Üresen álló fogadók a régi 5-ösön

Szeged - Három éve ért Szegedre az M5-ös autópálya – azóta jelentősen csökkent a korábban zsúfolt és balesetveszélyes 5-ös út forgalma. Maradtak a bezárt fogadók, a szellemházak. Tovább olvasom