Délmagyar logó

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -4°C | 3°C Még több cikk.

A rakpart lezárása óriási tumultust okozott

Elviselhetetlen volt az utak zsúfoltsága tegnap reggel Szegeden. A rakpart lezárása miatt még nagyobb volt a dugó, mint más hétköznapokon. A nagykörúton belül reggelente szinte lehetetlen közlekedni. Javulás nem várható. A dugók elleni végső megoldást az jelentené, ha különböző intézkedésekkel csökkentenék a belváros forgalmát.
A Szent István téri építkezés is akadályozza a belváros forgalmát. Fotó: Karnok Csaba
Sokan nem tudták, hogy az elmúlt hét végén a Tisza áradása miatt ismét lezárták a szegedi rakpartot. A legtöbben nem indultak el időben, ezért még nagyobb volt a közlekedési dugó a városban, mint máskor. Reggel Baktóból a Hősök kapujáig negyven perc alatt lehetett eljutni autóval, közel egy órát vett igénybe az utazás a Marostői városrész és a vadaspark között.

Az ütemes haladást akadályozza a két nagy szegedi építkezés is: a Szent István teret augusztus végén adják át, a Bakay Nándor utca és a környék csatornázása szeptember végéig tart.

Egyre elviselhetetlenebb a szegedi közlekedés a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban. Egyre több torlódás alakul ki a kereszteződésekben, az autók négy-öt lámpaváltásra tudnak áthaladni. A munkába sietők türelmetlenek, elégedetlenkednek, de kiút nincs. A Bertalan híd ugyan nagyobb forgalmat is képes lenne átereszteni, de a Szilléritől a Kálvária sugárútig a lámpás kereszteződések a hömpölygő járműveket képtelenek fogadni. Ha szerencséje van az autósnak, a Mars térig zöld hullámmal eljuthat, ott viszont a hatalmas buszforgalom miatt biztosan beakad.

A megoldás

A dugók elleni végső megoldást az jelentené, ha különböző intézkedésekkel csökkentenék a belváros forgalmát. Londonban, Oslóban, Szingapúrban, Stockholmban csak úgy lehet a belvárosba behajtani, ha azért az autós fizet. A svéd fővárosban a torlódások és a levegőszennyeződés csökkentése érdekében napszaktól függően az autósok 260-520 forintnak megfelelő korona „zsúfoltságadót" kötelesek fizetni reggel fél héttől estig. Az említett városokban elérték, hogy az autósok negyede otthon hagyta járművét és a korszerű tömegközlekedést használja. Szegeden egyelőre a belvárost óvó megoldást nem terveznek, de abban bíznak, hogy a harmadik híd megépítése után a központ tehermentesül.

A nagykörút és a sugárutak kereszteződésében a kapacitást csak úgy lehetne növelni, ha a balra kanyarodásokat megszüntetnék. Lényeges változás akkor sem várható, ha az elkerülő M43-as elvezeti majd azt az 1500-2000 kamiont, ami naponta áthalad Szegeden. A dugók elsősorban a személyautók nagy száma miatt alakulnak ki.

A Dugonics téri kettős körforgalom miatt katasztrofális a helyzet a Tisza Lajos körúton, a Hősök kapujánál és természetesen a Belvárosi hídnál is. De képtelenség haladni reggeli csúcsban a Rókusi körúton is.

– Mellékutcákba sem ajánlatos behajtani, mert körúton belül a parkoló járművek miatt nem lehet haladni – mondta a helyzetet jól ismerő Bobkó Attila, a Taxi3 ügyvezetője. A taxis tapasztalata szerint az iskolákat reggelente megközelíteni lehetetlenség, általában a szülők gépkocsikkal szállítják gyermekeiket. Ráadásul a tanórák ugyanabban az időpontban kezdődnek, ez fokozza a közlekedési káoszt. Az iskolai lépcsőzetes kezdéssel valamit könnyíteni lehetne.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Christopher Lambert Szegeden

Testőrök nélkül érkezett tegnap Szegedre Christopher Lambert, akit hatalmas tömeg várt a Belvárosi… Tovább olvasom