Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

A Ro-Láért demonstráltak Szegeden

Szeged - A Vasutasok Szakszervezete a szegedi Ro-La terminál előtt tiltakozott az állami támogatás megvonása, az Ökombi 100 munkavállalójának magára hagyása ellen.
A Vasutasok Szakszervezete és az LMP is tiltakozott tegnap délután a kiskundorozsmai vasútállomáson a Ro-Lának nyújtott állami támogatás megvonása, a vasúti kamionszállítás megszűntetése ellen. Megírtuk: a decemberi menetrendváltással leáll a Szeged és az ausztriai Wels közötti kombinált árufuvarozás, így a számítások szerint több mint 30 ezer kamion a közutakra zúdul. Az „I love Ro-La", „környezetvédelem" és „munkahelyvédelem" feliratú táblákkal az állomásra vonult szakszervezeti tagok a Ro-La megmentésének érdekében levelet írtak Németh Lászlóné fejlesztési miniszternek.

Fotó: Segesvári Csaba
Fotó: Segesvári Csaba

– A csütörtöki regionális szakszervezeti testületi ülésen döntöttük el, hogy levelet küldünk a nemzeti fejlesztési miniszternek. Úgy számoltuk, hogy az e-útdíj bevezetésével a kamionoknak is megéri a Ro-La, a fuvarozás állami dotáció nélkül is fenntartható marad. Az átmenetig viszont szükség van a támogatásra – mondta Sebők Tamás.

A Vasutasok Szakszervezete Szegedi Területi Képviselet vezetője kifejtette: száz munkahely megőrzése a kormánynak 200 millió forintjába kerülne. – Attól, hogy az Ökömbi osztrák tulajdonú, magyar munkavállalókat foglalkoztat. A vasúti fuvarozás megszűnése miatt a kamionok a magyar utakat fogják rongálni, hazánk levegőjét fogják szennyezni.

A MÁV is rosszul jár

Azzal, hogy az Ökombi megszünteti a kamionok fuvarozását, a MÁV 1,3 milliárd forinttól esik el. A Ro-La a pályahasználatért 400 millió forintot fizetett évente az állami vasúttársaságnak, miközben az állami dotáció összege megegyezett a MÁV-nak fizetett díjjal.

Országos szinten sokat vesztünk, az adófizetők állják a környezetterhelés, útfelújítás költségeit – vélekedett Papp Zoltán, a szakszervezet országos elnöke. Mint fogalmazott: „itt is utolérhető a nem megfelelő gazdaságpolitika nyoma". – Egy alig háromezer forintos autópálya-matricával egy kamion 24 óráig annyit megy, amennyit akar. Ehhez képest az Ökombi jelentős pályahasználati díjat fizet a MÁV-nak, így versenyhátrányba kerül – mondta Zlati Róbert. A vasúti árufuvarozás szakmai képviselője hozzátette: a politikusoknak dönteniük kell, megéri-e vasútba fektetni. – A fuvarozók hazánkban fizetik az egyik legmagasabb pályahasználati díjat, amihez az egyik legalacsonyabb szolgáltatási színvonal társul. Magyarországon közlekednek leglassabban a vonatok, az ár-érték arány kifejezetten rossz. Ezen kellene javítani – magyarázta Zlati Róbert.

A szakszervezet tiltakozásához csatlakozott az LMP is. Szabó Dániel, a párt Csongrád megyei szervezetének társadalompolitikai szóvivője elmondta, a vasúti kamionszállítás versenyképes lenne tisztességes piaci körülmények között. – Az ország jelenlegi súlyos helyzetében meg kellene menteni a munkahelyeket. 200 millió forint szükséges a 100 munkahely megőrzéséhez, miközben a kormány több tízmilliárd forinttal támogatja munkahelyteremtés címén a német autógyárakat. Költségvetési módosítást nyújtottunk be a Ro-La támogatásának biztosítására.

Olvasóink írták

  • 18. maci53 2012. november 17. 12:21
    „16.sztem az a két cég még ma is megvan de hol a többi?pl a DÉLÉP csúcsidőben 7000 embert foglalkoztatott,a DÉLÉPÍTŐ kft-t 3 tróger bebuktatta,másnap már a STRABAG-nál kezdtek,a melósok éhbérért az utcára kerültek,a vagyont korrupt felszámolók lenyúlták,ez a demokrácia,tipikus hajdú-bét eset.”
  • 17. zsolt1303 2012. november 17. 08:10
    „Milyen 100 munkahely?

    Ha annyi állami támogatást kapott az Ökombi,amennyi HHD-t fizetett,akkor mennyiért mentek az adófizetők szempontjából a kamionok?

    Mióta az Ökombi a menetvonal tulajdonos,hogy HHd-t kellejen fizetnie?”
  • 16. v.imre 2012. november 16. 21:32
    „15.maci53 2012.11.16. 18:04

    Fülig ért a szám olvasva a kérdésedet: "...akkor hol voltak a DK-ás elvtársak,vagy a MSZP-ek? ..."
    Ezen cégek élére állva lettek ott menedzser igazgatók. Ki tud emlékezni azokra az időkre? Példaként kezdem: Novákné Halász Anna került a Paprikafeldolgozó élére. Gyorsan meg is bukott, hamisítva kezdték másolva gyártani az újvidéki (vagy szabadkai? Mindegy) ételízesítőt. Más. A Gabonaforgalmi élére került a SZOTE Marxista tanszék vezetője. És így tovább...”
  • 15. maci53 2012. november 16. 18:04
    „Érdekes,egyesek azt kiabálják,nincs demokrácia!!!Akkor hogy lehet tüntetni?,kedves Millások?
    Itt már ha srégen esik az eső,vagy odafagy ,rögtön van valaki aki politikává kovácsolja,és vagy Orbánra vagy Matolcsyra keni.
    Amikor Szegeden megszünt a Ruhagyár,Kábelgyár,DÉLÉP,Konzervgyár,Cipőgyár,Kendergyár,Textil gyár stb ahol 100 ezrek dolgoztak akkor hol voltak a DK-ás elvtársak,vagy a MSZP-ek?”
  • 14. NP1 2012. november 16. 16:32
    „" ..száz munkahely megőrzése a kormánynak 200 millió forintjába kerülne." - Csányi új tehenészetében 3,5 milliárdért 58 munkahelyet hoztak létre........”
  • 13. SP 2012. november 16. 16:26
    „"" Ökömbi osztrák tulajdonú..""

    Az LMP osztrák érdekeltségű?

    Gazdaságos volt ez a vállalkozás az államnak?

    Nyereséget termelt vagy veszteséget?

    Vagy csak az osztráknak volt jó üzlet?”
  • 12. queenmargareth1 2012. november 16. 15:34
    „...nekem ott exkollégáim vannak!!!Hajrá”
  • 11. DMagóg 2012. november 16. 13:52
    „Nyugi! Van munkahelyvédelmi akcióterv! Megtámadjuk, azután megvédjük! Reménykedjenek még!”
  • 10. Moon 2012. november 16. 12:13
    „Talán a döntést megelőzően kelett volna demonstrálni, így utólag nem sok értelme van.
    Természetesen ez nem azt jelenti, hogy helyeselném a megszüntetést. Ellenkezőleg.
    Folyamatosan arról megy a hiszti, hogy nincs kellő mennyiségű forrás a közutak fenntartására, erre nagyjain ami eddig nem a közutakon "száguldozott" most azt is a közutakra terelik.
    Ebből is jól klátható, hogy kormányunk csak ugatja a vasút fejlesztést és a környezetkímélő fuvaroztatás támogatását.”
  • 9. klj-54 2012. november 16. 11:39
    „Ugatja a kutya a holdat!
    Körülbelül ennyit ért a tegnapi demonstráció.”
  • 8. Együgyű 2012. november 16. 10:20
    „,,Ro-La-ért demonstráltak Szegeden"
    Nem értem a demonstrálókat! Megkaptuk az ígéretet lesz egymillió új munkahely! Esetleg lesznek jól fizetett új közmunkahelyek? Vagy azok sem?”
  • 7. mitmiko 2012. november 15. 20:47
    „Jó, hogy felemelték 30-an a hangjukat, de ha időben meghirdetik, nem 30 ember ment volna oda, hanem jóval több.
    Hátha jobban felfigyelnének a döntéshozók.”
  • 6. rózsakert 2012. november 15. 16:13
    „5.Commander-V2 2012.11.15. 16:02

    Ne hagyják magukat!

    EZ JÓ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....DE MAJD MEGUNJÁK---NEM GOND!...ŐK FÁZNI FOGNAK--AKIK DÖNTÖTTEK ŐK MEG MELEGBEN AKTATOLOGATNAK!”
  • 5. Commander-V2 2012. november 15. 16:02
    „Ne hagyják magukat!”
  • 4. Agyalapi 2012. november 15. 15:04
    „kuyulu: Ne türelmetlenkedj, hamarosan megnyílik a járási hivatal, friss lesz a sajt és kinyalják az ügyintézők a fenekedet.”
  • 3. Agyalapi 2012. november 15. 15:02
    „uborka: gondolod, hogy a Ro-La megszüntetése szegedi kérdés? Ha azt, hiszed, legalább olyan sajnálatra méltő vagy, mint az a 100 ember, akinek megszűnik a munkahelye.”
  • 2. kuyulu 2012. november 15. 15:00
    „Friss hírrel szolgálhatok, az okmányiroda büféjében lejárt szavatosságú sajtot árulnak,az ügyintézők megjegyzést tesznek az útlevelet készítőkről. Itt semmi nem változik sajna itt minden a régi.”
  • 1. uborka 2012. november 15. 14:48
    „Ami itt történik Szegeden én nem értem?????? Sajnálom,de hol lehet meg tudni, hogy ma, holnap, holnap után mi van itt Szegeden??? Nincs egy újság, vagy hasonló,hogy talán elmondaná mi készül,és hol?? Miért csak annyit tudunk,hogy volt, ez is el mult meg az is.Talán azért,mert a közbiztonság ezeket nem engedi meg????”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy csepp mennyország autistáknak, diákokkal

Jótékonysági esteket szerveznek a Szivárvány Autizmus Egyesület javára Szegeden. Tovább olvasom