Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

A semmibe visz az M43-as

Nagylak - A nagylakiak azt remélik, ha valóban nem épül meg az M43-as autópálya romániai folytatása a magyar szakasz átadásáig, nem a falun keresztül vezetik majd az ottani átkelőhöz a forgalmat. Ehhez 2 kilométernyi kerülőutat kellene építeni.
– Valószínűleg nem épül meg az M43-as folytatása a román oldalon, mire Magyarországon befejeződik a munka, emiatt a végpontjától a legközelebbi, nagylaki határátkelőig kell majd elvinni a forgalmat – mondta el nemrégiben egy Makó térségi fórumon Lázár János, a fejlesztési ügyeket is koordináló, Miniszterelnökséget vezető államtitkár. S azt is hozzátette: dolgozik annak megoldásán, hogy a sztrádát használók a falu megkerülésével juthassanak el az átkelőig. Az autópálya Makótól az országhatárig tartó 23,1 kilométeres szakaszának alapkövét tavaly áprilisban rakták le, a beruházás értéke meghaladja a nettó 46 milliárd forintot. Az út Makótól keleti irányba, Kövegyet és Csanádpalotát déli irányból megkerülve tart majd a határ felé.

Nagylak polgármestere, Gyarmati András lapunknak azt mondta, a község lakóit régóta foglalkoztatja a román oldalon folyó építkezés csúszása, tartanak ugyanis attól, hogy ez esetben a forgalmat a Csanádpalota és Nagylak közötti, nagyjából 9 kilométeres, a falut kettészelő úton vezetnék át a nagylaki határátkelőig. A polgármester szerint az lenne a jó megoldás, ha a palotai útnak a faluhoz érkező szakaszánál, az Élővíz-csatorna mentén, a községet megkerülve épülne egy új, nagyjából 2 kilométer hosszúságú út, ami közvetlenül az átkelőhöz vinné a forgalmat.

Fotó: DM/DV
Fotó: DM/DV

Érdeklődtünk a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél, mit tudnak a sztrádaépítés romániai állásáról, illetve van-e információjuk az elkerülő út megépítéséről. Az előbbivel kapcsolatban a kommunikációs iroda munkatársa azt mondta, bár a román féllel folyamatosan egyeztetnek a beruházásról, úgy gondolják, nem az ő feladatuk erről a nyilvánosságot tájékoztatni. Az elkerülő útról pedig annyit mondott: ők csak végrehajtják a kormányzati döntéseket, s bár folynak tárgyalások, az elkerülő út ügyében ilyen döntés egyelőre nincs.

Megkérdeztük azt is, hogy halad az építkezés a magyar oldalon. Erre ennyit válaszoltak: „Az M43-as építése ütemterv szerint halad. Az enyhe téli időjárás az M43-as esetében csak kismértékben adott könnyebbséget a kivitelező számára. A téli üzemmód ellenére azonban a hídépítési munkálatok tovább folytatódtak, így a hídalapozás és a hídalépítmény építése is zajlik." A beruházás tervezett határideje szeptember 30.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Módosítaná a Fidesz a szegedi busztendert

A helyi buszközlekedés üzemeltetésére keres szolgáltatót az önkormányzat 8 évre, de már javításra… Tovább olvasom