Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

A Szegedi Közlekedési Kft. balkáni piacokat keres

Szeged - A szegedi cég a bolgár piacon eddig két trolibuszt értékesített Haszkovó város önkormányzatának, de feltett szándékuk, hogy bekapcsolódjanak a szófiai villamos-felújításba is.
A Szegedi Közlekedési Kft. szeretné elérni, hogy a trolibusz- és villamosgyártás teljes kifejlesztésével öt éves távlatban már ez a tevékenység adja a cég teljes bevételének több mint felét, ehhez a bolgár és a román piac igényeire is számítanak - mondta Dózsa Gábor, a kft. ügyvezető igazgatója Plovdivban.

"Ezért is vagyunk itt a plovdivi műszaki vásáron, egy saját magunk által felújított trolibusszal, amelyet a vásárt követően Haszkovóban is bemutatunk majd az utasoknak" - mondta az önkormányzati tulajdonú társaság vezetője.

Az ügyvezető elmondta, hogy a szegedi tömegközlekedés mellett repülőtér-üzemeltetéssel, városi parkolással és különböző infrastrukturális megrendelések teljesítésével is foglalkozó társaság teljes árbevétele mintegy 3,5 milliárd forint évente. Ebből a jármű-felújítási és -gyártási tevékenység most mintegy 600 millió forintot ad, amit öt év alatt 3-4 milliárd forintra lehetne emelni - véli Dózsa Gábor.

A szegedi cég a bolgár piacon eddig két trolibuszt értékesített Haszkovó város önkormányzatának, de feltett szándékuk, hogy bekapcsolódjanak a szófiai villamos-felújításba is. Ugyancsak a plovdivi vásáron szóba került, hogy részesei lehetnének más közlekedési projekteknek is, amely alapján függővasutakat építenének Szófiában, Várnában és Burgaszban - mondta Dózsa Gábor.

A szakember magyarázata szerint a szegedi kft. már rendelkezik azokkal a kapacitásokkal és szakértelemmel, illetve a felújításból szerzett gyakorlattal, ami a trolibusz- és villamos- gyártáshoz szükséges. Betörésüket a piacra segíti az üzemeltetői tapasztalat is - tette hozzá.

A Szegedi Közlekedési Kft. évek óta több tíz millió forint nyereséggel működik, az elmúlt öt évben egyszer volt 100 milliót meghaladó nyereség, az idén 50 millió és 100 millió közötti lesz a várható nyereség. Alaptevékenységének finanszírozásához évente mintegy 1,3 milliárd forint árkiegészítést, illetve állami és önkormányzati támogatást kap.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. strangerr 2009. október 01. 09:49
    „Csirén szidod a 3as vonalat, aztán fogadjunk Te leszel az első aki egy nagyprojektes cikkcél azt fogod mondani, hogy minek ez, meg minek most?

    Dózsék járműveket fejlesztenek, díjakat nyernek vele, megcsinálták a tarjáni hurokfordulót, önkormányzati cégként piacra gyártanak, nyereséget termelnek, de még ebbe is bele lehet kötni. Dózsa előtt mi volt? A nagy semmi.

    Mi leamortizált? A Tatrak? Bezzeg most lesz 9 db vadi uj villamos, meg 10 uj troli, akkor meg majd azért hápogtok majd. De szerintem a Csáky utcában sem jártatok soha.”
  • 23. macs 2009. szeptember 30. 22:16
    „Gubanc,
    ezt találtam.
    Dózsa Gábornak, az SZKT vezérigazgatójának is 413 ezer forint a bére, szintén közel 4 milliós éves prémiummal, és jár még 276 ezer forint egyéb juttatás. Ezt, ha 1 hónapra számolom az kb. 640 eFt/hó, a nettó kb. a fele.

    Csirén,

    "Még van bőr a képükön "nyereségről" beszélni. A bevételük az amit kihúznak a városlakók zsebéből.
    Gátlástalanok minden tekintetben."
    Bocs, én mindig úgy tudtam, ha igénybeveszek egy szolgáltatást, azért fizetni kell. Vagyis, ha utazom a villamoson, fizetni kell. Gondolom a fodrásztól, a pékségből, a húsboltból se mész ki fizetés nélkül. A taxisnak is kifizeted a fuvart. Miért pont a közösségi közlekedés kivétel?”
  • 22. bélás 2009. szeptember 30. 12:25
    „20. xene@freemail.hu 2009.09.30. 11:41
    Attol mert vanak bunkók, azért nem kell kollektíven büntetni. A 3 , 3F tényleg gáz és buszoknál is van érdekes vonal. Ez az utazó közönség mocska. ........................................”
  • 21. szpalika 2009. szeptember 30. 11:42
    „Amit elfelejtetek:
    Bp-en a BKV óriási adósságáról szól minden.
    Debrecenben a város adott 2-3 milliárd ft-ot az új trolibuszokhoz (asszem garanciát vállalt a hitelfelvételre)
    Szegeden ilyen nem volt eddig. A nagyprojekt kapcsán lesz vágányfelújítás, néhány új jármű.
    A többit saját forrásból kell az SZKT-nak kigazdálkodni, vagy a városnak mélyen a zsebébe nyúlnia.
    Troli fronton: A Skoda/Mercedes szóló trolik elegek leszenk a közeljövőben, de a csuklós Skodákat cserélni kell. Ez kb. 20 "új" csuklós trolit jelent, amit jelenleg 150-200 millió ft/db áron lehet beszerezni. Az ARC átépítése vsz. olcsóbb, vagy hozzá sem kezdenének.
    Ehhez pénz kell. Gondolom a külföldi projektek erre kellenek majd.

    A nagyprojekt a 3/3F-t megoldja, ott is KT4 lesz.
    Kérdés itt az, hogy a 9 új villamos mellett a Tátra T6A2,TB6A2, KT4 villamosok lesznek, 10-15 év múlva csereéretten. Erre is érdemes majd figyelni, és készülni.”
  • 20. xene@freemail.hu 2009. szeptember 30. 11:41
    „Tiszelt 3-as hozzászóló, szerinted mitől koszos a troli nagyrészt?
    Igen, azért mert minden mocskot szét-dobálnak benne. Nem véletlen, hogy bárhova megyek-lépek, kutya-gumi vagy cigi-csikk van elszórva....ez csak nevelés kérdése....”
  • 19. Csirén 2009. szeptember 30. 11:34
    „Más: Nem kell balkáni piacot keresni, azt már megtalálták a 3 és 3F-es villamos vonalán. Mocsok, bűz, zárhatatlan ajtók.”
  • 18. Csirén 2009. szeptember 30. 11:32
    „Még van bőr a képükön "nyereségről" beszélni. A bevételük az amit kihúznak a városlakók zsebéből.
    Gátlástalanok minden tekintetben.”
  • 17. a84esbusz 2009. szeptember 30. 11:05
    „Ez a cikk kb. egy évet késett! A tájékozottak tudják hogy szegeden van egy két szinű troli. Az alja zöld a felső része kék. Na ezt is a balkánra szánták de miután a mintadarab nem vált be, mondták hogy köszi ebből nem kérünk. Hogy is van ez?”
  • 16. kisbuta 2009. szeptember 30. 10:43
    „Balkáni piacot keres? Ne menjen sehova. Itt van a Balkán, helyben!”
  • 15. makákó 2009. szeptember 30. 10:26
    „2. Szemif: Kivételesen tévedsz! Én nagyon örülök neki, hogy az SZKT megpróbál saját lábra állni, és nem Bajnay-t próbálja fejni, mint a BKV. Szerintem dícséretes, hogy mindent megtesznek a túlélésért, és a fejlődésért!
    Mellesleg ha kész lesznek az új villamosvonalak, legalább nem zötykölődök a kereszteződésekben kocsival:)
    Ja, és ma ültem villamoson, a 4-esen. Minden részvétem a tömegközlekedőké! Nagyon szép, nagyon jó, de miért 20-szal megy hajnal 5-kor, mikor semmi forgalom nincs, ami akadályozná? Mellesleg így rádobott a vezetőmamika az eleve 5perces késésére még 10-et. Biztos úgy volt vele, ha lassan megy gyorsabban telik az idő:) Leelőztek a gyalogosok. Bántam is, h lusta voltam és fölszálltam! Soha többet!”
  • 14. Mil 2009. szeptember 30. 10:17
    „Kacag a májam..”
  • 13. bélás 2009. szeptember 30. 10:03
    „Ez az fejlődjünk. Hálózzuk be a balkánt, hiszen nem sok időbe telik és oda fogunk átjárni dolgozni. Már látom a kiírt táblákat Szeged-Szófia (Aradon át) :). Csodálatos”
  • 12. gubanc 2009. szeptember 30. 09:53
    „Talán, ha ilyen mértékben nyereséges az SZKT Botkáéknak el kellene gondolkodni, hogy mi a fenének
    fizetünk a helyi közlekedési jegyért ennyit.
    Nézzék már meg, hogy az SZKT-nál mennyi is a vezetői bér és a prémium.”
  • 11. Szemif 2009. szeptember 30. 09:45
    „10. Hát nézd, mi a troli? Egy buszváz átépítve trolivá....Amúgy meg elég kevés troligyártó cég van, ezt jól mutatja, hogy a szegedi 10 darabos tenderre összesen két ajánlat érkezett! Ebből az egyik tulajdonképpen maga az SZKT a házi gyártású trolijaival. Amúgy meg attól függ, hogy számolod, hogy mennyibe kerül a gyértás, az SZKT eddig egy Volvo 7000-est (T-850 néven ismert mint troli sajnos ez volt az éritett a motorosgázolásnál) meg több Mersedes Citarot építettek trolivá (T-860, 861, 862, 863, 864 és még készül egy vagy kettő) Mivel ezek új típusok az első példányok valszeg. közel annyiba kerültek mint egy új gyári troli, a későbbiek már nem. De mostanság az SZKT átállt Skoda buszok trolisítására illetve van már egy majdnem kész ARC troli is.”
  • 10. geza 2009. szeptember 30. 09:35
    „Ők voltak azoka szakemberek akik átépítettek egy buszt trolivá, aztán kiderült hogy kb ugyanannyiban lett volna egy zsír új troli? :D”
  • 9. toxi-2 2009. szeptember 30. 09:31
    „Amúgy a (helyi) szakértelmet nem vitatom, csak picit nagyratörő álmok. Ámbár "merjünk nagyot álmodni" - ez visz tovább :)”
  • 8. toxi-2 2009. szeptember 30. 09:29
    „"A szakember magyarázata szerint a szegedi kft. már rendelkezik azokkal a kapacitásokkal és szakértelemmel, illetve a felújításból szerzett gyakorlattal, ami a trolibusz- és villamos- gyártáshoz szükséges." -- hát ez vezetett félre, na meg a függővasút építésének szakértelme (???)”
  • 7. Szemif 2009. szeptember 30. 09:18
    „6. Mert egyelőre csak trolit gyártanak, azzal mondjuk indultak is anno (még a Volvo 7000-ből építettel), csak vesztettek. Mellesleg itt ne legyen félreértés, arról van szó, hogy a Szegeden már feleslegessé vált Skoda 14Tr-eket (szóló magaspadlós troli 5-ösön gyakori vendég-még) egy sufnituning után továbbadják haszonnal, és a helyüket Szegeden a házi gyártású ARC buszokból épített kocsik veszik át.”
  • 6. toxi-2 2009. szeptember 30. 09:12
    „Azért valamit nem értek: ha már ilyen profik, akkor a debreceni villamostenderen miért nem indultak, hát jóval közelebb van, vagy nem?”
  • 5. Szemif 2009. szeptember 30. 09:03
    „4. Megjött, amit vártam :-)”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fejleszt vagy butít a számítógépes játék?

Ma is él a tévhit, hogy a számítógépes játékok tönkreteszik a gyerekeket. Vita van, de konkrét válaszok nincsenek a kérdésben. Tovább olvasom