Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

A Szőke Tisza a Dunára megy

Szakmai befektetőkből álló csoport vette meg a lerobbant állapotú Szőke Tiszát, s folyami luxusszállodává alakítaná az egykor szebb napokat látott gőzöst. A hajót ugyan Tápén tervezik felújítani, utána azonban a kifizetődőbb Al-Dunán üzemeltetnék.
Fotó: Miskolczi Róbert
A régóta a tápéi kikötőben horgonyzó, egykor szebb napokat látott Szőke Tisza talán megmenekülhet az enyészettől, ugyanis egy budapesti szakmai befektetői csoport vette meg nemrégiben az eddigi tulajdonos Tiszayacht Kft.-től hajót. Mint az új tulajdonos, az Európa Rendezvény Iroda Kft. ügyvezetője, Sztankó Attila elmondta, legfőbb céljuk az 1917-ben épült, muzeális értékű gőzös megóvása volt – amellett, hogy kifizetődő üzletet is láttak a Szegedre huszonöt éve érkezett hajó üzemeltetésében. Mindehhez azonban nem elég a magántőke, állami forrásokra is pályáznak, a teljes körű felújítás ugyanis közel egymilliárd forintba kerül. Az előző és az új tulajdonos közötti megállapodás szerint a renoválást a tápéi kikötőben végeznék – a hajót amúgy sem lehetne balesetveszély nélkül bárhová is elvontatni.

Szándékuk szerint működőképes gőzgépes szállodahajóvá alakítanák a matuzsálemet – amennyiben támogatást kapnak –, nagyjából kétéves munkával. Mint a vezető elmondta, a hajót gyakorlatilag az acélszerkezettől a külső burkolatig teljesen ki kell cserélni, ami többe kerül, mint egy új hajót építeni. Sztankó azonban kötelességének érezte a hajózástörténeti ritkaságot megőrizni az utókor számára, ugyanis maga és befektetőtárasai is a hajók szerelmesei: több ősrégi darabot üzemeltetnek folyamatosan az országban.

A Szőke Tiszát azonban – a piaci igényeknek megfelelően – inkább az Al-Dunán hasznosítanák, mint a Tiszán, ugyanis ott rövidebb idő alatt megtérülne a befektetett munka és pénz. Hozzátette, a hajóval egyébként sem lehetne a folyón Szeged alá utazni, az ott lévő zsilipen ugyanis nem férne át.

A luxusigényeknek megfelelő átalakítás során a hajó jellemzőit nem változtatják meg, így nagyjából hatvan főt lehet majd kényelmesen elszállásolni – szemben a hasonló módon hasznosított járműveken szokásos százhússzal-százharminccal. A szobák ára emiatt igen borsos lesz, viszont cserébe nem az egyenkabinok kocka alakú kis helyiségeit kapják majd az utazók.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Százezret kaptak Karcsikáért

Százezer forintért segített kicsempészni az országból Mehmet Tüysüz Karcsikát a székesfehérvári… Tovább olvasom