Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza -2°C | 8°C Még több cikk.

A tudatos vásárló váltogatja a hiper- és szupermarketeket

Szeged - Ugyanannyit vásárolni kevesebb pénzből? E talányra olcsóbb árakat, árengedményes akciókat kutatva adnak választ azok, akik fogyasztási szokásaikon nem változtatnak, pedig idén kevesebb pénzük marad vásárlásra, mint egy éve.
Szegedi és vásárhelyi hiper- és szupermarketek környékén kérdezősködtünk: ki mit vesz a kiszemelt áruházban, miért megy egyik vagy a másik boltba.

– Az alapvető élelmiszereket, például a kenyeret, a felvágottat ugyanúgy itt vesszük meg, mint a vizeskiflit, amit az ikreink szeretnek, vagy az én kedvencemet, a fagyit – sorolja Sáradiné Lévai Tímea, mi kerül bevásárlókosarukba a szegedi Cserepes sori Lidl Áruházban. – Hetente egyszer itt ejtjük meg a nagybevásárlást is, egy másik áruházlánctól pártoltunk át ide. Mert az élelmiszeren kívül vettünk már itt a gyerekszandáltól kezdve a fürdőruhán át a női pólóig sok egyéb, jó minőségű holmit is. Aztán: például a tiramisu-alapanyag, a mascarpone szerintem az egész városban itt a legolcsóbb. De nekem az is fontos, hogy az ikerbabakocsi itt befér az ajtón, nem úgy, mint más áruházakban – közli sajátos szempontjait a 26 hónapos Péter és Sára édesanyja.

A boltválaszték a Vadaspark lakópark környékén hamarosan tovább javul, hiszen nagy ütemben épül három hatalmas csarnok: egy a Tesco áruházláncé, egy az OBI-é, egy pedig több kisebb üzletnek ad majd otthont. Azt is jó hírnek tartja Sáradiné, hogy a Lidl közelében majd az Aldi építkezik, de azt sajnálja, hogy a lakóparkban nincs olyan kisebb élelmiszerbolt, ahova például „le lehetne ugrani", ha kiderül: elfogyott mondjuk a margarin.

Fogyasztásával a tömegbe olvad a magyar vásárló: puritán, többsége többre értékeli az időtállóságot, mint a divatot. A minőség-, illetve árközpontú fogyasztók aránya 53–47 százalék, ami alig tér el a nyugat-európai referenciaértéktől – derül ki egy minap közzétett nemzetközi összehasonlításból. A magyarok többsége realitásorientált, elfogadja a dolgokat, ahogy alakulnak. Feiner Péter, az Országos Kereskedelmi Szövetség elnöke szerint a magyar fogyasztók gyorsan alkalmazkodnak az új körülményekhez.

Sáradiné Lévai Tímea és családja a női blúztól a gyerekcipőn át a mindennapi élelemig mindent megtalál a szegedi Vadaspark lakóparkhoz legközelebbi hipermarketben. Fotó: Frank Yvette
Sáradiné Lévai Tímea és családja a női blúztól a gyerekcipőn át a mindennapi élelemig mindent megtalál a szegedi Vadaspark lakóparkhoz legközelebbi hipermarketben. Fotó: Frank Yvette

– A sajtválaszték és a könnyen kenhető Lurpak vaj miatt egy hónapban legalább egyszer elmegyünk a Corába – jelenti ki Nyíri Katalin. – A tapasztalt háziasszony sajnálja, hogy a Corából eltűnt a mangalica pult: hiába kereste az ízes, kenyérre kenhető zsírt. Ugyanakkor értékeli az ottani akciókat: például gyakran a minőségi söröket is olcsóbban kínálják, mint máshol. Szereti, hogy ott a pénztáros segít termékcsoportonként reklámszatyorba rendezni a megvásárolt cikkeket. Ugyanakkor elárulja: a sokféle és kedvező árú ital miatt havonta legalább egyszer az Algyői úti Interfructba is elzarándokolt a család, ezért sajnálják, hogy lakat került erre az áruházra.

Az ár, a frissesség, az árkiírás, a tisztaság, a minőség, az akciók, a választék, a gyors kassza, az áttekinthető üzlet, a megközelíthetőség és az udvarias személyzet – a Nielsen piackutató felmérés szerint e szempontok alapján dönt a vásárló, mely üzletben költi el azt, amit az otthoni kasszából a boltokéba vándoroltathat.

– A tőkehúst, de a mindennapi tejet is a közeli Sparban vesszük meg: elfogadhatók az árak, és mindig működik a légkondi – összegez Király László. A Csillag tér közelében lakó nyugdíjas férfi a vizeszsömlét viszont a Tescóból szerzi be: ott a legolcsóbb. – Mindig többet veszek, itthon a mélyhűtőbe teszem, reggeli előtt meg a mikróba, így mindig olyan zsemlét eszem, mintha most vették volna ki a kemencéből – lelkesedik. Elárulja: ha már a zsemle „becsábította" a Tescóba, megnézi, ott éppen mi az akciós termék, s ha szüksége van rá, abból is visz haza. Úgy okoskodik: a reklámokat ráér figyelni, ingyen utazik, ezért arra se rest, hogy mondjuk a vásárhelyi Aldi nyitásakor odautazzon egy akciós barkácsgépért, amit aztán a fiának ad.

A vásárlók 88 százaléka, ha csak lehet, akcióban vásárol, 72 százalék igyekszik minél több termékből olcsóbbat szerezni. Egyre többen fogadják el a láncok saját márkás termékeit – olvassuk a Nielsen tavalyi felmérési adatait.

– Az itteni német és holland felvágottak és tejtermékek, de főleg a csokik és a borok közül szeretünk választani, de a mosóporuk minőségével és árával is elégedettek vagyunk – mosolyog Ivánovics János és felesége, Mária. A nyugdíjas házaspár Újvidékről nem elsősorban bevásárolni, hanem családlátogatóba érkezett. Egy-egy ilyen útjukon azonban a Szerbiából hiányzó hiper- és szupermarketek nyújtotta előnyöket is kihasználják. Rájuk is számítanak a Szegeden gombamód szaporodó nagy alapterületű, sok ezer árucikket kínáló üzletek.

Csábító olcsóság

Kedvelik a vevők a vásárhelyi Aldit és az Interspart, annak ellenére, hogy ezeken kívül a többi nagy is jelen van a városban. Kovács Józsefné az előbbi nyitása óta szinte naponta ide jár, elsősorban az olcsóbb termékek, a tojás, a tej, illetve az édességek miatt. Azt mondja, a közelben lévő Interspar pedig nemcsak a többi multiétól eltérő választékával és kellemes környezetével vonzza, hanem azzal is, hogy az üzletnek helyt adó Family Centerben több más, számára vonzó üzlet is működik. Szintén az egyik viszonylagos olcsóságát, míg a másik nagy választékát tartja a két üzlet vonzerejének Nagy Mariann és Halaskó Lajos. Elárulták, megnyitása óta már csak ebbe a két üzletbe járnak, már csak azért is, mert azok egymás közelében találhatók.

Olvasóink írták

  • 17. Madzsar. 2008. július 08. 12:02
    „Balogh Gábor: "Tudatos vásárló még a MULTI közelébe sem megy !!!!"

    Tévedsz! Ez ugyanolyan buta hozzállás lenne, mint a dobjuk ki a tévénket, mert a kereskedelmi adókon szar műsorok mennek...

    Gondolkozzatok: http://tudatosvasarlo.hu”
  • 16. egyszeru polgar 2008. július 07. 18:10
    „Ne iteljuk el a nyugdijas mentalitasat, inkabb probaljuk megerteni oket es segiteni. Valoszinuleg vannak gyermekekik, ok segithetnenek a felvilagositasban es a vegrehajtasban is.
    Mondjuk en rendszerint nagyon nagy bevasarlast tartok, mert a benzin tobbe kerul mint a villanyszamlam, nem beszelve az idorol, ami tudjuk jol, szinten penz egy aktiv korban levo szamara, hiszen olyan keves idonk van a csaladra, gyemasra, sajatmagunkra!!!!!”
  • 15. Laxi 2008. július 07. 14:40
    „Ismerős nyugdíjas pár a lomtalanításkor kitett mélyhűtőt bevitte magukhoz (1 már volt), azóta csapágyas a villanyórájuk, úgy pörög. De kellett nekik, mert havonta 1X kimennek taxival a Corába és bevásárolnak akciós húsból, vagy 15-20 kilót vesznek (karajt és sertéscombot), majd nemgyőznek a koleszterinnel harcolni.
    A lényeg az akción van, nem a szükségen és az ésszerűségen lásd: zsömlét lefagyasztani, megmikrózni és örülni, hogy ócsó vót!”
  • 14. HEHE 2008. július 07. 12:55
    „ELMENTEM A TESCOBA VATTEM 10 ZSEMLÉT ÉS MEGETTEM ITAM RÁ HOLIDAY KOLÁT .ANNYIT ETTEM ANNYIT ITTAM HOGY MAJDNEM JÓL IS LAKTAM .”
  • 13. Tudattalan vásárló 2008. július 07. 12:43
    „Kedves Balogh Gábor, akkor hol vásároljak!?
    A Mars téri piacon a viszonteladóktól, vagy a kis boltoktól, akik a multiktól szerzik be az árút és felszámolják a "házhozhozatalt"? Vagy én állítsak elő mindent amire szükségem van? Kenyeret még tudok sütni, de rizst és olajat muszáj vennem. Na megyek etetni a jószágokat, van 1 kismalackám az erkélyen és pár tyúkocskám az előszobában, tojásért és húsért nem kell multiba mennem.

    És ne költöztess ki mindenkit Ásotthalomra, mert akkor az sem lesz jó hely ;)”
  • 12. Balogh Gábor 2008. július 07. 12:33
    „Tudatos vásárló még a MULTI közelébe sem megy !!!!
    bégé”
  • 11. Mil 2008. július 07. 11:59
    „Hát akkor számold ki, mennyi többletenergiát igényel az a zsemle. ÉS mennyi a netto eredmény, ha olcsó zsemlét vesz és lefegyasztja :)
    Én a békebeli zsömlét szeretem, amit a kisboltokban árulnak. Abban még van anyag. A tescos, pennys stb felfújt szarokat utálom. Szó szerint egy nagy luk van a közepében, hiába olcsó, kevesebb anyagot kap vele az ember, kisebb a sűrűsége, így nézve már nem is olyan olcsó. A tescos zsömléből 2-t kell megenni, a békebeliből meg 1 is elég.
    A kenyérben is a kisboltit szeretem, a tescosat, corásat utálom.”
  • 10. Szabolcs2 2008. július 07. 10:35
    „Tisztelt szerkesztő asszony! "Olcsó árak" nincsenek, csak olcsó termékek, és alacsony árak.”
  • 9. Röhej 2008. július 07. 10:09
    „Tisztelt Egyszerű polgár!

    Inkább kényszer, és félrevezetés mint gazdaságosság, minden hűtőnyitással többlet energiát használsz el. A fagyasztással csak időt és mozgást spórolsz.

    A tej lefagyasztása sem olyan gazdaságos, hiszen rendes hűtőben 0 és 5C között már 10 napig is eltartható, és ott vannak a különféle tartós "tejek" amelyek 90 napig tarthatóak el hűtés nélkül.
    A húsnál nincs választási lehetőséged, két napot ha kibír a rendes hűtőben (nem nejlonban), hiszen lehet, hogy a bolti hűtőben 3-4 napja van már és oda is a vágás utáni napon érkezett...aztán berakjuk az 50C fokos csomagtartóba, és haza visszük az olcsó húst, amit ismét drága energiával fagyasztunk le, sőt jövőre nagyobb hűtő kell, mert vannak akciók és ha többet veszünk, akkor többet is spórolunk...és fogy az áram.

    Véleményem szerint nem spórolunk az akciós tejekkel, húsokkal, 1-2 forinttal olcsóbb zsömlével. Az energiával kell spórolni és sűrűbben lejárni a boltba, HA MEGTEHETJÜK.

    Az én hűtőmbe is van akciós hús, mert én is egyszerű polgár vagyok, de zsömlét nem fagyasztok.”
  • 8. egyszeru polgar 2008. július 07. 09:18
    „Kedves "Rohej"
    Nem vagyok hutoszakerto, ezek szerint tevedtem a zsomle eseteben.
    Azert megiscsak azt mondom, sporolasi szandek vezerli az embereket erre a cselekedetre. Nem art akkor egy tudatos felvilagositas.
    Mint laikus kerdeznem akkor, a 20C fokos hus es tej fagyasztasa miert gazdasagosabb?”
  • 7. Opő 2008. július 07. 09:01
    „Jo Bacsi, nyomor akkor lenne, ha száraz kenyeret enne a nyugdíjas, de van mélyhűtője, mikrója és zsömlére is futja szerencsére. Lehet ugyan, hogy nem futja neki pármai sonkára és a nyaralás a görög tengerparton elmarad. De USA-ban nincs hajléktalan, mindenkinek jut orvosi ellátás, gyógyszer? Nyugat-európában nincs munkanélküliség, sztrájk, zavargások? Magyarországon 10 autót gyújtanak fel félévente a zavargásokban-Francia országban 400-at egyetlen éjszaka.”
  • 6. Jo Bacsi 2008. július 07. 08:39
    „Mindegyik vasarlo TUDATOS mert nincs penze. Nyomorban az orszag gazdasaga.”
  • 5. Röhej 2008. július 07. 08:33
    „Tévedsz Egyszerű polgár, mert bizony hiába működik a mélyhűtő, ha beleraksz egy 20C fokos zsömlét, azt bizony többlet energiával kell lehűteni -15C fokra. Ez pazarlás. Amit továbbiakban írsz arra való a mélyhűtő.
    Zsömlét mélyhűtögetni luxusbaromság, persze ha szegény kisnyugdíjasnak nincs ideje lemenni a boltba, lelke rajta, őt amúgy sem érinti majd a klímaváltozás.”
  • 4. egyszeru polgar 2008. július 07. 08:26
    „En is valtogatom az uzleteket, de sosem rovid idore vasarolok. Bizony a melyhutos megoldas nem rossz, mert a huto fagyasztoresze igy is, ugy is mukodik, tehat extra energiat nem igenyel. A kiolvasztast eleve nem mikroban vegzem, hiszen rakkelto hatasu meg a benne melegitett vagy fozott elelmiszereken keresztul is. Este kiveszem a fagyasztobol es reggelre a kenyer, tej, hentesaru fogyaszthato. Zsemlet nagyon ritkan veszek, mert aranytalanul draganak talalom.
    Az az erzesem, nagyon sok magyar ember nem igazan sporol, csak sajnaltatja magat.Nagyon sok nyugati atlagember nem kolt olyasmire, mint az atlagnak nevezett magyar csaladok.”
  • 3. ????????????????? 2008. július 07. 08:19
    „"A boltválaszték a Vadaspark lakópark környékén hamarosan tovább javul, hiszen nagy ütemben épül három hatalmas csarnok: egy a Tesco áruházláncé, egy az OBI-é, egy pedig több kisebb üzletnek ad majd otthont. Azt is jó hírnek tartja Sáradiné, hogy a Lidl közelében majd az Aldi építkezik, de azt sajnálja, hogy a lakóparkban nincs olyan kisebb élelmiszerbolt, ahova például ,,le lehetne ugrani", ha kiderül: elfogyott mondjuk a margarin."

    Ilyen jót rég röhögtem. Hetekig azt olvastuk, hogy sok a bolt a lakópark mellett, most meg kiderül, hogy a kényelemhez szokott csóróknak kell egy "ugrós" margarinszaküzlet is!!!!!!!!! Esetleg a lakásajtó elé??? Meg kell egy étolajos, cukros, meg egy só üzlet is.”
  • 2. Kolompár Rómeó 2008. július 07. 08:00
    „"A tudatos vásárló váltogatja a hiper- és szupermarketeket". Kozben meg elpofog par liter benzint, meg utazik, noveli a forgalmat, a fustot.”
  • 1. "olcsó" 2008. július 07. 07:11
    „"A Csillag tér közelében lakó nyugdíjas férfi a vizeszsömlét viszont a Tescóból szerzi be: ott a legolcsóbb. - Mindig többet veszek, itthon a mélyhűtőbe teszem, reggeli előtt meg a mikróba, így mindig olyan zsemlét eszem, mintha most vették volna ki a kemencéből - lelkesedik."
    Ma ez jelenti a tudatosságot. Energia felhasználás az olcsó zsömle lefagyasztására, energia felhasználás a fagyasztott olcsó zsömle felmelegítésére...ezt is csak egy nyugdíjas engedheti meg magának.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem kell már várakozni Röszkénél

Röszke - Megszűnt a várakozási idő a röszkei határátkelő kilépő oldalán, így vasárnap kora délutántól már folyamatosan halad az ellenőrzés. Tovább olvasom