Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

A vágy villamosa az 1-es

Szeged - Aláírást gyűjtöttek a rókusi pályaudvar környékén lakók és dolgozók, hogy este sűrűbben járjon az 1-es villamos. Változtatásra tavasszal lesz esély.
Amióta márciusban forgalomba állt a 2-es villamosjárat, este ritkábban jár az 1-es. Iskolai napokon 15 percenként követik egymást a szerelvények, napközben 20 percenként, este viszont fél 8 után már csak fél 10-kor indul jármű a pláza előtti végállomásról. Jó lenne, ha a rókusi állomás környékén lakók és dolgozók egyenrangúak lehetnének a többi szegedivel – panaszkodott két hónapja a környéken lakó olvasónk, Kovács Antal. A körzet önkormányzati képviselője, Ménesi Imre akkor azt ajánlotta neki, gyűjtsön aláírásokat, hogy bizonyítsa, valójában hány embert érint a probléma. 300 aláírást sikerült összeszedni; ebből is kiderült, nemcsak a pályaudvar környékén lakóknak okoz gondot a közlekedés, hanem a közelben működő étterem és cégek dolgozóinak, valamint a plázában található üzletek munkatársainak és vendégeinek is probléma hazajutni.



Most aki teheti, kerékpárral jár, vagy a plázától és a rókusi pályaudvartól kigyalogol a 250, illetve 300 méterre lévő villamosmegállóhoz a Kossuth Lajos sugárútra.

Olvasónk az aláírásokkal együtt a javaslatait is eljuttatta a képviselőhöz. Korábbi ötletéhez – hogy az SZKT szüntesse meg az 1-es villamost, cserébe a 2-es tegyen kitérőt mindkét irányban a pláza felé – már nem ragaszkodik. Helyette azt kéri, hogy a pláza és az SZVSE-pálya között ingázzon egy villamos, vagy hogy az 1-es megállójától egy buszos körjárat vigye tovább az utasokat a Szatymazi utca–pláza–rókusi pályaudvar–SZVSE-pálya útvonalon. Ezen az útvonalon közlekedett a pótlóbusz, amikor felújították az 1-es vonalakat, és azt szerették a környékbeliek.

A körzet képviselője átadta az aláírásokat és javaslatokat a polgármesteri hivatal városüzemeltetési irodájának. Meg kell még várni az októberi forgalomszámlálás eredményeit, ami február végére várható. Ennek, illetve az önkormányzati és állami támogatás mértékének ismeretében lehet dönteni bármilyen útvonal-módosításról. Tóth István Tibor, az SZKT ügyvezetője elmondta: teljesítik a város által megrendelt szolgáltatásokat. Ha a változtatásnak költségvetési vonzata lesz, akkor arról a közgyűlés dönthet, ha nem, akkor a testület városüzemeltetési bizottsága az illetékes.

Újrókusról és a Kálvária városrészről kérdezzük Ménesi Imrét
Hogyan lehet szabályosan eljutni a Kálvária téren futó kerékpárútról a Remény vagy a Katona József utcába? Mikor újítják fel a Mars téri piac és a Mérey utca közötti szakaszt? Mikor épül lakópark a Hansa Kontakt egykori Bakay Nándor utcai telephelyén? Lesz-e fekvőrendőr a Bakay Nándor utcában? Többek között ezeket a kérdéseket tették fel olvasóink Városrészek fóruma sorozatunk következő vendégének. Ma délelőtt 10 órától Ménesi Imrét, Újrókus és Kálvária városrész önkormányzati képviselőt faggatjuk a delmagyar.hu-n, kérdéseiket várjuk az online@delmagyar.hu címre. Az interjút szerkesztett formában a holnapi lapunkban olvashatják.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. joy 2012. november 25. 15:30
    „Nehéz megszülni normális, emberhez méltó menetrendet fék-fiskális prolitikai diplomával.
    :o(

    1-es menetrend este 19:37 után:
    ih h sz v
    "20_________ 30
    21__30 30 30 30 "

    Lehet gratulálni az esti idiotizmushoz!”
  • 35. zoli363 2012. november 22. 21:26
    „nem is kellene járatni az egyes villamost hanem a kettest bevinni esténként a pláza felé oda vissza.....ez este hat után ill hétvégén simán kivitelezhető lenne.....”
  • 34. Rókusilakos 2012. november 21. 17:00
    „Nem új villamos, vagy troli vonal kiépítését kértük. A kettes villamos üzembe helyezésével az egyes követési idejét háromszorosára növelték. A korábbi 4-6 percről 15-30 percre nőtt a követési idő. Egészséges embernek a Plázától, Rókus állomástól a körforgalom valóban nem távolság. Aki nem tud menni az várja meg a villamost. De az átépítéssel azt a fedett várót, ami a villamos közlekedése óta megvolt az állomás előtt, az átépítés során elbontották. A villamos vezetők számára készítettek egy várót a Plázánál a villamosok háta mögé, fedett előtérrel, jegykiadó automatával. Csak éppen azt nem lehet tudni, hogy a két benn álló villamos közül melyik fog előbb indulni, a váróval ellentétes oldalról. Az átépítés után hosszú ideig itt nem is engedtek senkit felszállni, el kellett menni a Rókus állomási megállóig.
    A kettes villamos megindításával a Rókus állomás környékén lakók és dolgozók közlekedését alaposan megnehezítették és még a fedett várót sem építették vissza.”
  • 33. waterbear 2012. november 21. 11:55
    „Javaslom, hogy a villamosvonal kanyarodjon be a Pláza elé is, tegyen egy kört a parkolóban, hogy az autókhoz is el lehessen jutni 4 percenként, és a mélygarázsból kisegítő járatok induljanak szintén 4 percenként a rókusi Álllomás, SZVSE pálya, mélygarázs útvonalon, valamint a Kossuth L. sugárúti körforgalomban banánszoknyás, félmeztelen lányok forró teával, üdítővel köszöntsék az esetlegesen 300m gyaloglás után elfáradt, hátrányosan megkülönböztetett Pláza dolgozókat és vásárlókat, valamint a 300m-es maratoni távot teljesíteni tudó környékbeli lakókat.
    Továbbá javaslom, hogy a már régóta tartó hátrányos megkülönböztetés miatt a környékbeli dolgozók, lakók, vásárlók részére, mintegy kárpótlásként a Búvár tóra szóló, örökös kacsaúsztatási bérletet, és Szeged város árvízvédelmi körtöltésére szóló örökös napozási bérlettel állítsuk helyre az érintettek lelki békéjét... hiszen az EU-ban ez példátlan eset, nem kötelezhető az adófizető 300 méternyi gyaloglásra! :-DDDDD”
  • 32. Alsóváros 2012. november 21. 09:44
    „ÓÓÓÓÓÓÓÓ, hacsak 300 métert kellene gyalogolnom a 83-as megszűnése miatt, ejj, de boldog lennék! Irigylem Kovácsa Antal problémáját.”
  • 31. queenmargareth1 2012. november 20. 19:52
    „Hányszor kell még leírnom, hogy a 2-es villamos NEM A MAKKOSHÁZIAKNAK készült! Hol is kezdődik Makkosháza és hol is ér véget? A 2-es villamos Makkosháza egyik szélével szemben van. Makkosháza közepéről 15 p gyalog öregesen, vagy bőröndöt húzva. Nemcsak a 83-as, hanem a 2-es busz is megszűnt.

    Érdekes ezzel az indokkal vették el a 83-ast:)Mármint, hogy ott a 2-es villamos, aztán feltűnt-e, hogy Maskkosház mégsem olyan picinyke?:)Lomniciből jó volt leutazni a nagyállomásra dolgozni...én sosem troliztam.
    Nem Makkosház-nak épült a 2-es, de milyen jogon vették el emiatt a két buszt?”
  • 30. Agáta 2012. november 20. 19:42
    „Hányszor kell még leírnom, hogy a 2-es villamos NEM A MAKKOSHÁZIAKNAK készült! Hol is kezdődik Makkosháza és hol is ér véget? A 2-es villamos Makkosháza egyik szélével szemben van. Makkosháza közepéről 15 p gyalog öregesen, vagy bőröndöt húzva. Nemcsak a 83-as, hanem a 2-es busz is megszűnt. A makkosházi végállomást jó pénzért építették ki, külön troli és külön buszsávval. Most egyedül a 84-es indul a buszsávból. A Makkosháziak inkább trolira szállnak. Ha lett volna esze a tervezőnek és megrendelőnek, akkor a 2-es villamost kiviszik a töltésig. Akkor biztosan nem lenne üres induláskor. A Nagyállomás megközelítése egy vicc, de sajnos nem lehet rajta nevetni. A villamos este már nagyon ritkán jár, így lehet várni a jó szerencsére, meg sakkozni, hogy most valamelyik busz, vagy a villamos áll be hamarabb. Ugyanis a buszok sem tartják a menetrendet, nemcsak a villamosok.”
  • 29. queenmargareth1 2012. november 20. 17:04
    „26. mackópajtás 2012.11.20. 14:54 , de mit írtam, lelkem?azt, ha van lehetőség tömegközlekedésre és megfizetem, akkor miért ne használnám?!A másik, írtam, ha nem tudják azt adni, mint régen 90-es évek elejétől, akkor nem kell 25 percenként bemutatóra villamos, akkor az ember letudja gyalog.
    ifj.Nagy Gábor:elnézést”
  • 28. ifj. Nagy Gábor 2012. november 20. 15:29
    „23. queenmargareth1

    Autóval alapvetően a városon kívülre járok, azon belül még mindig bicikli.

    Ami meg a tömegközlekedést illeti, épp írtam klj-54-nek, hogy előfordulhat kézenfekvőbb megoldás is a korábbi útvonal gondolkodás nélküli lekövetésénél.”
  • 27. mediashreck 2012. november 20. 14:58
    „Ha "A vagy villamosa"-rololvasok, mindig öröm es szomorusag fog el.

    Öröm azet, mert a Szegedi Nemzeti Szinhaz müveszei
    1974-ben Szentesen ezt a darabot adtak elö, ahova velük elmentem.

    Szomorusag azert, mert
    Tenesse Wiliams a Pulitzer-dijat nem
    "A vagy villamosa" ("A Streetcar Named Desire") kapta, hanem az

    "Cat On a Hot Tin Roof"-ert, magyarul:
    "Macska a forro haztetön"-ert...

    Ilyenkor, csalodott vagyok a müveszetek megitelöiben.”
  • 26. mackópajtás 2012. november 20. 14:54
    „23. queenmargareth1 2012.11.20. 13:41

    Te gyárilag vagy ilyen? Szerinted hány olyan lakos van Szegeden és környékén akinek a 200 méteres körzetében nincs valamilyen tömegközlekedési eszköznek megállója? Mert rengeteg, és ők mégsem zsörtölődnek, mert felérik ésszel, hogy ami háztól házik meg azt taxinak hívják.”
  • 25. macs 2012. november 20. 14:33
    „23. queenmargareth1,
    csak egy picit legyél türelmes, hamarosan lesz Vásárhelyi Pál utca. :-)”
  • 24. istvang58 2012. november 20. 13:43
    „Reggel 6 óra 03 perckor elment a villamos a Posta elől a Kossuth L.sgt felé, majd csak 6 óra 41 kor jött a következő.
    Az 1 es és 2 es villamos közlekedése Szeged szégyene, sőt az országé.
    Van mikor 3 villamos jön egymás után, egymást követve, utánna 30 percig semmi.
    Ez is a képviselőknek köszönhető??”
  • 23. queenmargareth1 2012. november 20. 13:41
    „17. ifj. Nagy Gábor 2012.11.20. 12:42 oké, csak az a szar, hogy autót nem tud venni, a taxi meg iszonyat drága, tehát nincs létjogosultsága e téren egy nagyon nehézkes mozgású embernek..., aki gyermek, de ez ne számítson.
    Makkosházára is azt írták, hogy nincs 83-as!van 2-es, nekem pl a 2-es megállója jó 800 m. és bizony az sincs kihasználva. a Vértói megállótól már nem sokan utaznak rajta. Ja, jön a válasz a 90-es busz...Kár szépíteni, belátni kellene, hogy úgy sz@ar ahogy van. Jó nem megyünk a Mars térig, a piacig lehet gyalogolni a villamosmegállóból, oké. na, most ha ebből indulunk ki, hogy mind a cél, mind a végállomás vagy közbeeső 1 km-en beül van, akkor minek tömegközlekedés?Hiszen a 300, 500 m-ként megállnak...de Te ehhez km-ket gyalogolj és állj a sárban. Érdekes, régen nem így működött, ez visszafejlődés.Én pl a Kálvária sgt végéhez, min 2 tömegközlekedési eszközzel jutnék el innen, potom 1 óra és 5 perc alatt.Vagy biciklizhetnék, ha lenne Vásárhelyi Pál utca, de nincs biciklisnek.A legtöbben itt azok kárognak, akik alapból autóval közlekednek. És gondolom, ön is Gábor.”
  • 22. Ferrer 2012. november 20. 13:37
    „Érdekes problémák.. én emlékszem arra, hogy már a Pláza fénykorában is alig utazott néhány utas az utolsó 2 állomásnál, hát mi lehet még most..?”
  • 21. ifj. Nagy Gábor 2012. november 20. 13:16
    „"A-B véggel összecsatolt"

    Elb***tam, természetesen B-B véggel, hiszen A-B-ként mennek most, de akkor egy oldalon vannak az ajtók és az itt pont nem jó.”
  • 20. ifj. Nagy Gábor 2012. november 20. 12:51
    „16. Beroesz
    "Kétirányú villamos beüzemelése, kitérők beépítése."

    Nem kell kitérő, hiszen megfelelő követési idő elérhető egy villamossal is, az meg lehet akkor bengáli is, abból még úgyis van egynéhány. :-)))))

    Bár az meg az ívekben csikorogna, úgyhogy mégiscsak egy T6A2 kéne, az meg deltázhatna a csomópontban. ;-)))

    Vagy: A-B véggel összecsatolt T6A2 szerelvény, egy vágányon, ingajáratban. :-D

    Egész konstruktív voltam, úgy érzem!”
  • 19. eljensokaszeged 2012. november 20. 12:46
    „arra azért kíváncsi lennék a panaszkodók közül hányan utaznak kedvezménnyel?”
  • 18. ifj. Nagy Gábor 2012. november 20. 12:45
    „15. polo
    "ezért kellet volna a 2 villamos vonalat Tarjánig vinni"

    Attól az 1-es önálló szakaszának kis forgalma ugyanúgy fennálló probléma lenne, a felvetésednek ehhez semmi köze.

    Illetve annyi van, hogy akkor még nagyobb üzemeltetési költsége lenne a 2-esnek, érdemi megtakarítás nélkül (a további szakaszon buszjáratot nem nagyon lehetne megszüntetni), így még jobban ki kéne ritkítani az 1-est. ;-)))”
  • 17. ifj. Nagy Gábor 2012. november 20. 12:42
    „13. queenmargareth1
    "???????????????Miért is nem kaptam arra választ, hogy a 2es megnyitásával, miért csorbult az egyes???"

    Azért, mert az utolsó két megállón ott nincs olyan utazási igény, ami 4 percenként egy 200 fős villamos közlekedtetését indokolná.

    "A máshol dolgot felesleges felhozni, mert Rókus kicsit sűrűbben lakottabb és többen megfordulnak ott, mint pl Petőfitelepen!"

    Konkrétan érdekelne, hogy az 1-es első két megállója utasszámának megfelelő egyéb helyeken van-e ilyen sűrű kiszolgálás vagy még ennél is ritkább.

    "Aztán, mi van azokkal akik alig tudnak járni?"

    Ők akkor vagy nem a tömegközlekedést kell, hogy használják, vagy annak a menetrendjéhez kénytelenek alkalmazkodni.”
36 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kész a ferences misebor

Édes és gyümölcsös ízű a ferences testvérek misebora, amelyet tegnap a sajtó képviselői is megkóstolhattak a szegedi, Mátyás téri rendházban. Tovább olvasom