Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

A Voláné a gyorsjárat is

A Tisza Volán Zrt. indíthatja június 1-jétől a következő év május 31-éig a Szeged és Hódmezővásárhely vasútállomása között közlekedő gyorsjáratokat – ezzel a szaktárca bízta meg a közlekedési társaságot.
A Volán beelőzött. A Hód-Mező a jövőben különjáratként indítja buszait. Fotó: Tésik Attila

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium döntött: a Hódmezővásárhely és Szeged vasútállomása közötti járatokat a jövőben nem a Hód-Mező koncessziós társaság üzemelteti. A gyorsjáratok közlekedtetését a szaktárca megbízásából 2006. június 1-jétől 2007. május 31-éig a Tisza Volán Zrt. látja el – áll az állami tulajdonú közlekedési társaság tegnapi közleményében. A tevékenységet változatlan menetrenddel, korszerű, alacsonypadlós, klimatizált autóbuszokkal végzik majd. A Hód-Mező által májusra kiadott bérletjegyeket június 6-áig, a jegyfüzeteket érvényességük lejártáig elfogadják. Egy darabig a Hód-Mező jegyárait használja a Tisza Volán is. Az eddig eltérő díjszabás – ideiglenesen – továbbra is érvényben marad. Júniustól azonban a Hódmezővásárhely–Szeged között megváltott bérletek valamennyi Tisza Volán által közlekedtetett járaton érvényesek lesznek utazásra.

Lázár véleménye

– Roppantul sajnálom, hogy ilyen döntés született. Ez tökéletesen ellentmond a kormányzat liberális piacpolitikájával – vélte Lázár János. A polgármester a Volán-társaságot nem tartja alkalmasnak arra, hogy olyan színvonalas szolgáltatást nyújtson a vásárhelyieknek, mint amilyent a Hód-Mező végzett. Úgy véli, a várost súlyos veszteség érte ezzel a határozattal. Azért azt is megjegyezte, sajnálja, hogy a vásárhelyi cég tulajdonosai nem keresték meg még a pályázatírás során, mert a város, a képviselő-testület talán elkötelezte volna magát a helyi vállalkozás segítése mellett. A későbbiekben az önkormányzat szívesen együttműködne a Hód-Mezővel.

A Hód-Mező társaság 1996-ban nyerte meg a Szeged és Hódmezővásárhely vasútállomása közötti vonalra a koncessziós pályázatot, ez az engedély jár le a napokban. A közlekedési tárca nyolc évre szóló pályázatán a Tisza Volán, a Hód-Mező, valamint a különjáratokat üzemeltető Hódbusz konzorcium (ennek vezetője a Hód-Mező tulajdonosának volt férje, s a vállalkozás korábbi résztulajdonosa) is indult. Mivel a minisztérium a Tisza Volán és a Hódbusz pályázatára egyaránt száz pontot adott, a kiírás azonban nem rendelkezett döntetlenről, sorsolást kellett volna tartani. Ezt viszont a pályázók nem vállalták, így eredménytelen maradt a pályázat. Végül a miniszter hozott az állami tulajdonú társaság számára kedvező határozatot. Információink szerint a Hód-Mezőnek, mint koncessziós társaságnak ezután meg kell szűnnie.

A döntéssel kapcsolatban megkérdeztük Szeri Istvánt, a Tisza Volán Zrt. vezérigazgatóját, aki elmondta: természetesen örül annak, hogy egy évre őket bízták meg a nagy forgalmú vonal üzemeltetésével. Hozzátette: az elkövetkezőkben megmarad mind az 50 Tisza Volán által üzemeltetett járatpár, valamint a 18, korábban a Hód-Mezőhöz tartozó gyorsjárat is; öt darab alacsonypadlós buszt közlekedtetnek majd. Vagyis a jövőben is napi 68 járatpár közlekedik, nem számítva a többi Volán buszait.

A kétfajta ár egy ideig párhuzamosan él egymás mellett, majd egységesítik, szintén az utasok javára, mert a Hód-Mező alacsonyabb tarifáit kell majd alkalmazni. Ezt a feltételt a pályázati kiírás tartalmazta. A Tisza Volán állást kínál a Hód-Mező sofőrjeinek is, amennyiben megfelelnek a feltételeknek.


Vecseyné nem érti a döntést

– Nem értem a döntést – nyilatkozta lapunknak Vecseyné Bartók Andrea, a Hód-Mező Kft. vezetője. Szavai szerint már régen nem a pályázatról volt szó, hiszen az eredménytelenül zárult, ilyenkor pedig az újabb pályázat végéig azt szokták megbízni a szolgáltatással, aki addig is ellátta a feladatot. A Tisza Volánt nem lehetett volna megbízni, de a társaság olyan jól lobbizott, hogy megszűnt a versenyhelyzet, s előbb-utóbb a Volánnak nem lesz érdeke, hogy az utasok igényeit szem előtt tartsa, tette hozzá.

Vecseynét arról is faggattuk, mi lesz most vállalkozásával. A Hód-Mezőnek 12 busza – közülük öt csupán négyesztendős – és 19 alkalmazottja van. A cégvezető célja az, hogy lehetőleg minden dolgozót megtartson, a buszokat ezután különjáratokra használják majd. Mint mondta, eddig is nagyon népszerűek voltak járműveik az iskolás osztályok és nyugdíjasklubok körében, most majd erre a profilra erősítenek. Ezen kívül pedig van egy jól felszerelt telephelyük és vizsgasoruk, ahol buszokat és teherautókat javítanak – a mostaninál sokkal jobban ki fogják ezt használni, tudtuk meg.

Megkérdeztük a korábbi pályázaton a Hódbusz Kft. képviseletében induló Vecsey Gyulát, Vecseyné volt férjét is a történtekről, ő azonban nem kommentálta a döntést. 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Judit szerint a lelki sérülései mélyebbek

Jelentősen javult az állapota az Anna fürdőben vasárnap megkéselt szegedi nőnek, akit várhatóan a… Tovább olvasom