Délmagyar logó

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 14°C | 29°C Még több cikk.

Adriana – avagy a megtévesztés

Szeged - Egy hét múlva kezdődik a Mezzo televízió közreműködésével szervezett nemzetközi operaverseny és fesztivál a Szegedi Nemzeti Színházban, ahol már javában zajlanak a magyar versenyprodukció, az Adriana Lecouvreur próbái.
A világhírű zenés színházi rendező, a német Götz Friedrich hamburgi tanítványa, Michael Sturm állítja színpadra Francesco Cilea operáját Szegeden. Az Adriana Lecouvreurt idehaza ritkán tűzik műsorra, legutóbb a kilencvenes évek elején Kincses Veronika címszereplésével mutatta be az Operaház. Michael Sturm vallomása szerint a darab számára a színházról, a maszkokról, a látszatról és a megtévesztésről szól – a megtévesztés itt nemcsak az élet része, hanem egyben kommunikációs forma is. A rendezőt személyesen is szívesen hallottuk volna erről, de az elmúlt napok próbáit a szegedi színház jolly jokere, Toronykőy Attila vezette. Német kollégája ugyanis a főpróbahét előtt hazaugrott pár napra Brémába, ahol ugyancsak premierre készül.

Bódi Marianna és László Boldizsár a próbán Fotó: Frank Yvette
Bódi Marianna és László Boldizsár a próbán
Fotó: Frank Yvette

Arról a próbáról, amelyen a hosszú hétvégén jártunk, a két amerikai főszereplő is igazoltan hiányzott: a Tosca Cavaradossijaként hatalmas sikerrel beugrott Adam Diegel alapos meghűlés miatt szálláshelyén kúrálta magát, a címszerepben bemutatkozó Kristin Sampson pedig az esti próbához gyűjtött erőt. Toronykőy Attila így hazai váltótársaikat, László Boldizsárt és Kónya Krisztinát instruálta a nagyszínház színpadán. A versenyszerepek közé tartozik Bouillon hercegnő is: a Debreceni Zeneművészeti Főiskolán végzett mezzoszoprán, Bódi Marianna kapott lehetőséget, hogy a döntőbe jutott két magyar versenyző egyikeként elénekelje. A produkció Szegeden már többször vendégszerepelt francia karmestere, Philippe de Chalendar a pianínó mellől vezényelte a próbát – így a Pricipessa „Acerba volutta…" kezdetű slágeráriáját is, amit Bódi Marianna egy üveg whiskeyvel a kezében énekelt. Ennyiből is sejthető: nem egy korhű produkcióra van kilátás.

A magyar versenyző

– Cilea operája nagyon szép, romantikus zene, Bouillon hercegnő pedig egy roppant hálás szerep. Egy nagyáriával indul, amivel rögtön sikert lehet aratni. Ebben a rendhagyó produkcióban sok érdekes dolog történik majd a színpadon, rengeteg mozgás van benne. A Mezzo énekverseny épp erről szól: az öt versenyprodukcióban – klasszikus és kortárs darabokban – a versenyzőknek meg kell mutatniuk, mennyire tudják színházi értelemben is az operát. Az biztos: én a zenéből indulok ki, remélem, a szerepformálásom is visszaadja majd ezt – hangsúlyozta Bódi Marianna, aki boldog, hogy Gyarmathy Ágnes két gyönyörű jelmezt is tervezett számára. A szegedi bemutatkozás után többek között Gertrudis szerepe vár rá a debreceni Bánk bánban.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyéni vállalkozókat ellenőrzött az APEH

Az APEH minél több olyan vállalkozót von be a közteherviselésbe, akik korábban veszteségesek voltak,… Tovább olvasom