Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Akciókkal tartják meg a vásárlói kedvet az ünnepek után

Szeged - Akciókkal igyekeznek az üzletek megtartani a karácsonyi vásárlási kedvet: 30-70 százalékkal olcsóbban kínálják a ruhákat, műszaki cikkeket, ajándéktárgyakat. A válság még mindig nem látszik, tegnap is sokan vásárolgattak Szegeden.
Röpködnek a mínuszok Szegeden: a Kárász utcán a napokban a hőmérséklet és néhány fogyasztói ár is igen alacsony. „Minden téli cipő, csizma mínusz 20 százalék" – olvasható a sétálóutca egyik kirakatában, a Klauzál tér egyik ruhaüzletében pedig 50 százalékkal csökkentették az árakat.

Úgy látszik, a borús gazdasági hírek elől vásárlásba menekülnek az emberek – az ünnepek után is. A karácsonyi szünet után újra kinyitó üzletekben, áruházakban továbbra is sokan vásárolgatnak.

„Adni jó... az év minden napján" – olvastuk a MediaMarktban, ahol évkezdethez képest egészen sokan nézelődtek az elektronikai termékek között. Tóth György például olcsó kenyérpirítót keresett. – Utalványt kaptam karácsonyra, azt szeretném levásárolni – indokolt.

A szegediek nem mennek el a leárazások mellett karácsony után sem. Fotó: Segesvári Csaba
A szegediek nem mennek el a leárazások mellett karácsony után sem. Fotó: Segesvári Csaba

Szánthó Balázs, a műszaki áruházlánc koncepciómenedzsere is ezzel magyarázza az érdeklődést. – Sokan kaptak ajándékkártyát vagy -utalványt karácsonyra – esetleg pénzt –, amelyeken most vásároltak műszaki cikket – fogalmazott, hozzátéve: sokan a nem tetsző ajándékok helyett választanak újat.

Az ajándékutalványok nem csak a műszaki cikkek esetében kedveltek: sokan lepték meg szeretteiket karácsonyra például könyvutalvánnyal. – Népszerű ajándék volt, többen már be is váltották a kapott bont. Szakácskönyvet, szépirodalmat egyaránt visznek. Volt, aki 15 ezer forint értékű utalványt hozott. Akad olyan is, aki még vár, hiszen egy évig felhasználhatja – tájékoztatott Miklós Hajnalka, a Kárász utcai Alexandra könyváruház vezető helyettese.

Az áresés éve

2009 első fele várhatóan az elhúzódó akciók és a nagy kereskedelmi láncok közötti árverseny időszaka lesz – véli Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Szerinte a vásárlóerő csökkenésével egyre inkább az árakciózás válik a nagy kereskedelmi cégek fő vevőcsalogató eszközévé.

Olvasóink írták

  • 7. .suhym. 2009. január 04. 11:43
    „Ne "kekeczke"(dj), ez egyértelmű dolog!:)))))))))))))))
    Ha nincs rá szükséged, miért is vennéd meg?:))))))))))”
  • 6. kekeczke 2009. január 04. 09:54
    „de ha nekem nem kell, akkor nem veszem meg 80%-al olcsóbban sem . . .”
  • 5. .suhym. 2009. január 04. 08:31
    „Soha ne azt nézd, mi az áthúzott ár! Azt nézd, neked megéri-e az új árat kifizetned!

    Egyébként az új OBI-ban bizonyos szezonális cikkekre 80%-os leárazás volt közvetlenül a Karácsony előtti napokban. Valóban megérte akkor beszerezni a díszeket, sőt még ajándékot is lehetett venni szinte "fillérekért"”
  • 4. lopicigazsi 2009. január 03. 20:47
    „Utálom az átverést! www.afal.hu”
  • 3. joy 2009. január 03. 18:11
    „Csak ti hiszitek.
    Az ünnepi bevásárlások alatt alaposan szétnézhetett minden épeszű ember, és van képe, mi-mennyi akkor és most!
    Ahol az általatok javasolt módszert választják, alaposan rácsesznek. Normális ember be sem megy, hanem szól a Fogyasztó Védelemnek.”
  • 2. Horton 2009. január 03. 17:28
    „" Nornora ", megelőztél, én is ezt akartam írni.”
  • 1. Nornora 2009. január 03. 16:58
    „Na persze, rádobnak 50%-ot, aztán gyorsan engednek belőle 20-at... Sokan meg beveszik.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szükség van az algyői stratégiai gáztárolóra

Algyő - A 150 milliárd forintba kerülő megaberuházáshoz 2007-ben fogtak hozzá Szeged határában,… Tovább olvasom