Délmagyar logó

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 10°C | 24°C Még több cikk.

Aki utat épít, az rombol is

Sándorfalva - 800 millió forintot kér a jövő évi költségvetésből Vincze László képviselő a Csongrád és Szeged közötti út helyreállítására. Az M43-as építője valóban megrakott teherautókkal jár Sándorfalva és Szeged között, a töredező aszfalt javítását a vállalkozói díjból kell kiszorítani. Az a kérdés, hogy sikerül-e.
Nagy összeget, 3 milliárd 200 millió forintot kér a jövő évi költségvetésből Vincze László csongrádi országgyűlési képviselő különböző megyei beruházásokra. Többek között a Csongrádot Szegeddel összekötő út két szakaszának felújítását szorgalmazza, Csanytelek és Baks, illetve Sándorfalva és Szeged között. – A minisztérium azt válaszolta, hogy „a kátyúzás folyamatos", de szerintem aki ezen az úton jár, el tudja dönteni, jogosan kérem-e a nagyobb figyelmet – mondja Vincze László. – Épül az M43-as, megrakott teherautók járnak erre, a balesetveszély állandó, és szemlátomást pusztul az út.

Erre 800 millió kell? Az aszfaltszőnyegezés árát hozzáértő segítségével saccolta meg Vincze, de azt mondta, lehet, hogy ha a közútkezelő megnézi, végül többe vagy kevesebbe kerül. Ő mindenesetre szólt. A módosítókról november 3-án szavaznak az parlamentben.

hogy épül az M43-as, úgy használódik el a régi út. Fotó: Karnok Csaba
Ahogy épül az M43-as, úgy használódik el a régi út.
Fotó: Karnok Csaba

A téma azért érdekes, mert ahol út épül, a helyszínre járó súlyos teherautók miatt a közeli régi utak tényleg látványosan pusztulnak. Az új út építésének költségeibe ezért a régi helyreállítását is bele kell számolni. A Magyar Közút Kht. megyei igazgatója, Székely Tamás azt mondja, az M43-as építőjével is szerződést kötöttek arról, mely útvonalon járnak a teherautók, pontosan elszámolnak a menet közben keletkező kátyúk eltüntetésének költségeivel is. A károsodást lehet mérni, az alapelv pedig az, hogy a végső elszámoláskor az út nem lehet rosszabb, mint ahogyan átvették. A helyreállítás költségeit az építésre kapott vállalkozói díjból kell fedeznie a cégnek. Tehát a Vincze által említett szakasz helyreállítására elvileg betervezték a pénzt. Kérdés, hogy eleget szántak-e erre. Ebben építkezéskor sosem lehet biztos az ember, de ha ezen a téren gond adódik – ez 2010-ben ki fog derülni –, tárgyalás következik, az államot képviselő NIF Zrt. és a kivitelező között, az eredmény pedig nem lehet az, hogy az út rossz marad.

Olvasóink írták

  • 12. Abakusz 2009. október 25. 10:43
    „Vajon a Kossuth Lajos sgt. felújítási költségébe is bele van tervezve a kerülőutak felújítása? Esetleg az eredeti tervekben az szerepelt, hogy az elkészült autópályán folytatódik a terelés?
    Mert az autópálya nem készült el, és napi 5.000 (?) kamion rongálja Szeged terelő útjait. Ezek felújítása milyen pénzből lesz? Állami, vagy önkormányzati kötelezettség?
    Van erre terv szerint keret?
    Nekem egy kicsit soknak tűnik az ár a "körkáoszért", ha emiatt széttiportatjuk Szeged teljes közúthálózatát.”
  • 11. CID 2009. október 22. 15:57
    „Ja, és a hasznos terhelése 10-15 t, saját tömeg meg kb. 10 t”
  • 10. CID 2009. október 22. 15:51
    „favágó, igazad van csak az a baj, hogy Sándorfalvától és Szegedtől odáig :)”
  • 9. favágó 2009. október 22. 13:15
    „A képen szereplő KAMAZ tudtommal 12t megrakva. A tömörítős 3 tengelyes szemétszállító sacc/kábé szintén ennyit "tud". Én nem azt írtam, hogy az útépítők nem rongálják az utat! Kedves Tommyst! Azt, hogy nem csak ők! És az is érdekes, hogy pont a szeméttelepig ilyen a sándorfalvi út! Deénkérekelnézést!”
  • 8. papsajt 2009. október 22. 10:21
    „Nem csak az a baj,hogy kátyúsodik,hanem hogy olyan nyomvályús lesz benne,hogy AQUAPLANING-olhatsz hazáig!”
  • 7. tótkomlósi 2009. október 22. 09:55
    „üres teherautóval meg nem lehet utat építeni...”
  • 6. Tommyst 2009. október 22. 09:13
    „favágó:

    a kukáskocsi lényegesen könnyebb, mint egy ekkora munkagép+ ezek naponta többször kerülnek, a kukáskocsi heti 1x. Nem mindegy. :)”
  • 5. NTK 2009. október 22. 09:12
    „3-hoz:
    Inkább közelebb van az a 90 ezerhez ...”
  • 4. favágó 2009. október 22. 08:52
    „És a kukás autók vajon mekkora súlyúak? Abból már évtizedek óta arra jár néhány! Ők nem rongálják az utat?”
  • 3. abrakapokusz 2009. október 22. 08:17
    „Egy megrakott kamion több kárt okoz az útban mint 5.000 személykocsi.”
  • 2. gaby76 2009. október 22. 07:51
    „Sajnos a Baks Csanytelek közötti részen nem lesz elég a foltozás, teljesen újra kellene aszfaltozni. Éjszaka még 60-nal sem lehet ezen a szakaszon közlekedni.”
  • 1. V42515 2009. október 22. 07:33
    „Több sebből évrzik.... Ha tényleg szerződésbe van foglalva, miszerint az út nem lehet rosszabb minőségű, mint a pályaépítés megkezdése előtt, akkor miért nem lehet ezt pl. bankgaranciával fedeztetni? Másrészt, az eredeti út és a kátyúzott, foltozott út nem ugyanazt a minőséget jelenti...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szárazságtűrő gabonákra van szükség a klímaváltozás miatt

Szeged - A mai kor elsősorban szárazságtűrő gabonát követel; a globális felmelegedésre adható válasz… Tovább olvasom