Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 13°C | 23°C Még több cikk.

Aláírták: két év alatt új autópályánk lesz

Szeged - Összesen 61,1 milliárd forintból 31,6 kilométer autópálya, valamint a Makót elkerülő főút épül meg – aláírták tegnap az M43-as és a hozzá tartozó Tisza-híd kivitelezői szerződéseit. Négy szakaszban négy kivitelező konzorcium építi a sztrádát, a munkálatok heteken belül elkezdődnek, átadás: 2010 augusztusában.
Ünnepélyes körülmények között, a városháza dísztermében politikusok, cégvezetők, a szegedi társadalmi élet meghatározó személyiségeinek jelenlétében írták alá tegnap délután az M43-as sztráda kivitelezői szerződéseit.

Két polgármester – Botka László Szeged, Buzás Péter Makó első embereként – a 2007–2013 közötti uniós költségvetési ciklus legnagyobb jelentőségű beruházásának nevezte az autópályát, amelynek 31,6 kilométere Makóig ér majd el. Az országhatárig 2012-re vezetik el a kétszer két sávos sztrádát.

Aláírták az M43-as kivitelezői szerződéseit. Fotó: Karnok Csaba
Aláírták az M43-as kivitelezői szerződéseit. Fotó: Karnok Csaba

A szegedi polgármester azt hangsúlyozta, hat év alatt két autópálya épült, épül meg a térségben, ami nemcsak hazai, de európai körülmények között is ritkaságszámba megy.

Az M43-as Makóig négy szakaszban épül, a kivitelezési munkálatokat négy konzorcium nyerte meg. Az első szakasz a régi 5-ös úttól a 47-esig tart, 6,7 kilométer hosszú, 12,8 milliárd forint a költségvetése, a munkálatokat a 43 Szeged-Makó konzorcium végzi el. A második, legnehezebb szakasz – ez vezet át az algyői gázmezőn, és ezen belül épül meg a Tisza-híd – 8,7 kilométeres, 26,8 milliárd forintba kerül, a nyertes konzorcium pedig az a Tisza M43, amelynek egyik tagja a Szeviép Zrt.


A harmadik szakasz – Maroslelétől Makóig – kivitelezője a Maroslele 43 konzorcium: a munkálatok során 16,2 kilométer készül el 17,5 milliárd forintért. A negyedik, utolsó szakasz nem sztráda, hanem a pályát köti össze a régi 43-assal, és kétszer egysávos út: a kivitelező a szlovák Doprastav. A 7 kilométer hosszú út megépítése 4 milliárd forintba kerül. Összesen tehát 61,1 forintért készül el 31,6 kilométer sztráda, egy Tisza-híd és 7 kilométernyi főút. Az M43-as egy kilométere átlagosan 2 milliárd körül alakul.

A kivitelezőkkel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója, Reményik Kálmán írta alá a szerződést. Botka László jelképesen egy-egy homokórát ajándékozott a konzorciumok képviselőinek, jelezve, hogy mérni kezdtük az időt. A 67 százalékos uniós támogatást élvező – összesen 61,1 milliárd forintért megépülő – sztráda munkálatai heteken belül elkezdődnek.

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. tamaspapa 2008. június 21. 00:45
    „Ha vannak ilyen terv-képeid a szakaszokról, nyomd be ide őket, hagy lássuk, milyen lesz. Gondolom, ez is a valós tervezetből van...”
  • 33. csanyiv 2008. június 05. 18:06
    „Kis csemege: a 2009-ben átadásra kerülő első szakasz vége a 47-es út különszintű csomópontjával:
    http://roads.extra.hu/road_plans/m43_47_csp_latvanyterv.jpg”
  • 32. k 2008. június 05. 10:55
    „Lehet, h nem csak álom lesz ez ha nem valóság!?”
  • 31. anka 2008. június 04. 19:46
    „Kedves 27. hozzászóló!! Kösz, hogy felbecsülted az eszem! Ha nekem ennyi eszem van, akkor te meg ekkora tahó vagy! elmondtam, hogy nem értem az egészet. Volt aki normális hangnemben elmondta, és mindent megértettem. És a 29. hozzászólóval értek egyet, hiszen, annélkül használhatatlan lenne addig amíg teljesen meg nem épül. Azt hiszem, hogy ezzel a rövid útszakasszal 2 legyet ütnek egycsapásra. Így már ti is fel tudtok rá hajtani. De hogy ezt másképp nem tudtad elmondani...”
  • 30. Streeter2 2008. június 04. 18:41
    „Kedves 24-es hozzászóló. Kiszombori határátkelőn csak személy forgalom van tehát ott kamionok nem jöhetnek át. Az más kérdés, hogy az ott átérkező személyautósok ugyan úgy el fogják özönleni Szegedet. Makó fele nem jönnek, mert nem lenne értelme hogy ott átjön Mo-ra aztán vissza Romániába :) Aki meg Romániába meg az ott megy nem Nagylak fele, mert Zombornál gyorsabban átjut.”
  • 29. karaka 2008. június 04. 17:14
    „Kedves 27. hozzászóló. Makónál nem azért köti össze az M43-ast a régi 43-assal, mert a makóiaknak feljárót akarnak építeni, ennyi erővel Klárafalvánál is építhetnének. Hanem azért, mert ez készül el. Ekkora szakasz. Ez használhatatlan lenne, ha Makónál nem vinnék le a régi 43-asra, hiszen akkor egy zsákautópálya lenne...”
  • 28. bástya elvtárs 2008. június 04. 16:18
    „Hatalmas eredmény, hogy bástya elvtárs megtanult háton is úszni egyedül egy hatalmas uszodában. megj1: Ez még nyugat-európában is ritkaságszámba megy, megj2: mivel az ottani bástya elvtársak többnyire nem úszhatnak egyedül egy hatalmas uszodában.”
  • 27. makóiak 2008. június 04. 15:30
    „Kedves 19. hozzászóló, azért kötik vissza a régi 43-ra Makónál, mert valahogy a makóiaknak is fel kell menni a sztrádára. Ennyi észt.”
  • 26. Gakara 2008. június 04. 13:10
    „Azért az jó lenne, ha erre a kis időre összeszedné magát a rend őrsége ezen a vonalon...”
  • 25. ifj. Nagy Gábor 2008. június 04. 13:07
    „"A szegedi polgármester azt hangsúlyozta, hat év alatt két autópálya épült, épül meg a térségben, ami nemcsak hazai, de európai körülmények között is ritkaságszámba megy."

    Úgy tűnik, most ez a refrén. :-/

    Nyilván ritkaságszámba megy Európában, mert ott már idejében kiépült az autópálya hálózat és nem kell ennyi lemaradást gyorsan bepótolni, úgyhogy ez azért nem annyira nagy érdem, hogy szlogenné kellene tenni...”
  • 24. gyapesz 2008. június 04. 12:47
    „A kiszombori határátkelő felől érkező kamionok továbbra is át fognak száguldani Makón, vagy jönnek ugyanúgy Szegeden keresztül. Erre a néhány kilométerre nem gondoltak? Félreértés ne essék, én is nagyon örülök az eddigi eredményeknek. Hajrá, csináljátok, csináljátok!”
  • 23. szisziibi 2008. június 04. 12:46
    „Gratulálok!A kitartó apró munkának mindíg megjön az eredménye!Reméljük a határidőt is tudják tartani!Hajrá az élhetőbb Szegedért!!!”
  • 22. anka 2008. június 04. 12:46
    „Kedves bélaaa! Köszi, így már értem. Tehát aki a 43-as mellett lakik, mindenki meentesítve lesz 2012-ig. Köszi!”
  • 21. dexyy 2008. június 04. 12:38
    „jah végre mentesülne szeged belvárosa a sok kamiontól...”
  • 20. bélaaa 2008. június 04. 12:10
    „2012-re lesz végig kész,tehát a határig Makótól az út.Az a szaggatott rész.”
  • 19. anka 2008. június 04. 11:42
    „Nagyon örülök, hogy végre megszülettek az áláírások!! De én nem értek valamit. Ezért szeretném, ha valaki elmagyarázná. Tehát Makó után visszakötik a régi 43-asra. De miért? Utána még van Apátfalva, Magyarcsanád, meg Nagylak. Velük mi lesz? Ők ugyanúgy szenvedni fognak a forgalomtól? Miért nem lehetett Makó után egyenesen továbbhaladni, és kikerülni őket is? Na meg a másik: mit jelent az a szaggatott piros vonal Makó után? Az mit jelölne. Ha már egyszer valamit ráraknak arra a térképre akkor lenne feltüntetve, hogy mit jelez. Tényleg nem kekeckedni akarok, örülök, hogy idáig is eljutottunk. De akkor a "maradék" 43-as mellett lévő településekkel senki nem foglalkozik? Remélem lesz valaki, aki ebben felvilágosít! Köszi!”
  • 18. Gakara 2008. június 04. 11:18
    „Na végre ! Csak semmi csúszás ! Ezt a két évet éljük túl valahogy ! Kitartás !”
  • 17. vuk1 2008. június 04. 11:14
    „Ezerrel had épüljön.CSak már kész lenne!!!Atérkép mikori mert Szöreg,ésFerenc nincs rajta,talán nem is létezik??”
  • 16. Hurray 2008. június 04. 10:27
    „Nagyon jo hir......!!!!
    A sok kamionos vegre elkeruli Szegedet..A nagykorut mar egyebkent is szet van cseszve..”
  • 15. Baloww Karloww 2008. június 04. 09:52
    „NAGYON jó hír az minden szegedinek, minden alföldinek és minden ERDÉLYI MAGYARNAK. :) Aki meg itt csak csomót keres a kákán az komplett agymosott és vastag zsoldban álló bérbeíró.”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

61,1 milliárdért épül 31,6 kilométer sztráda

Szeged - Két év alatt új autópályánk lesz: összesen 61,1 milliárd forintból 31,6 kilométer… Tovább olvasom