Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 1°C | 8°C Még több cikk.

Állnak az ártéri pillérek

Szeged - Noha az M43-as sztráda valamennyi szakaszán intenzív fázisába ért az autópálya-építés, semmi sem múlja felül azt a látványt, amit a leendő új Tisza-híd nyújt. A folyóról, csónakban ülve a legszebb a panoráma, mivel a teljes munkaterületet be lehet látni.
Gyakran esik az eső, mégis olyan porfelhőt húznak maguk mögött a hatalmas teherautók az algyői olajmezőn, hogy percekre eltűnik az ember szeme elől a táj. Nagy a forgalom a korábban jóval csendesebb mellékutakon. Minden jármű az épülő Tisza-híd felé tart, az építőanyaggal megrakott erőgépek a pontonhídon át közlekednek a két part között.

Egy hónappal ezelőtt járunk itt utoljára: a viszonylag rövid idő alatt szinte az összes pillér kinőtt a földből. Mátó Sándor, a Hídépítő Zrt. beosztott építésvezetője azt magyarázta el, mi az az állványzat, amelyet éppen a pillérek között építenek. Megtudtuk: erről a szerelőállványzatról állítják majd össze a jobb parti ártéri híd azon acélszerkezetét, amelyre a sztráda betonja kerül.

Ezek a pillérek a kétszer kétsávos sztrádát tartják majd. Most készül az építéshez szükséges állványrendszer. Fotó: Schmidt Andrea
Ezek a pillérek a kétszer kétsávos sztrádát tartják majd. Most készül az
építéshez szükséges állványrendszer. Fotó: Schmidt Andrea

A Tisza jobb oldalán 3 pár ártéri pillért, plusz még egy közös pillért láthatunk: ez utóbbira támaszkodik majd a meder- és az ártéri híd egyaránt. Itt, a 47-es út felé eső oldalon az úgynevezett 5 támaszú ártéri híd 234 méter, a Tisza túloldalán, a bal parton a 2 támaszú ártéri híd 54 méter hosszú lesz. Köztük feszül majd az úgynevezett mederhíd.

Jó idő jár mostanában a zsaluzókra a Tisza partján. Fotó: Schmidt Andrea
Jó idő jár mostanában a zsaluzókra a Tisza partján.
Fotó: Schmidt Andrea

Az ártéri hidat állványról, a Tisza feletti mederhidat „szabadon" szerelik majd – ezek a hídépítés szakkifejezései. Mátó Sándor elmondta, amikor ártéri hídról beszélünk, két, egymással párhuzamos hidat képzeljünk el: akárcsak egy normál, út felett áthaladó autópályahídnál, itt is le lehet majd látni a mélybe középen. Meddig szeretnének eljutni decemberig? A két jobb parti ártéri híd acélszerkezetének még ebben az évben el kell készülnie a tervek szerint – hangzott a válasz.

A többi szakasz is épül az M43-ason

Az M43-as sztráda első szakaszán, a régi 5-ös, valamint a 47-es út között a töltéseket alapozzák és építik, valamint a közműveket váltják ki – nyilatkozta Fazakas Orsolya, a beruházó NIF Zrt. kommunikációs vezetője. A harmadik szakaszon, Maroslele és Makó között már elkészültek a kishidak próbacölöpözésével, s szintén a töltéseket építik.

Átbújhatnak a csónakok a pontonhíd alatt

Az építkezés miatt uszályokból összeállított pontonhíd alatt a motorcsónakok, kisebb vízi járművek akadálytalanul közlekedhetnek. A nagyobb hajók azonban egy nap csak egy óra hosszára, fél 1 és fél 2 között kapnak szabad utat: ekkor az egyik uszályt kifordítják a helyéből.

Olvasóink írták

  • 9. apuka 2009. június 11. 09:12
    „Akár a 70-es, akár a 2006-os árvizet vesszük figyelembe, bizony a Felsővárosban teljes egészében víz alá kerülne. A város legmagasabb pontja a Stefánia környéke, de azt is bőven elöntené. Nem is szólva arról, hogy ha nem lenne töltés, akkor a víz nem a Stefánián ömlene ki, hanem feljebb. Ezért a városban magasabb lenne a vízállás, mint a rakpartnál. Ez 1879-ben is így volt. Ha valaki árvízmentes lakásban gondolkodik, akkor a város nagyrészén minimum 2. emeleti lakást kell venni.”
  • 8. aranka2 2009. június 10. 13:28
    „apuka, ha nagyon precíz akarnék lenni, a Felsőváros néhány pontja azért kívül van az ártéren! (ez csak jókedvű tréfás cikzés, mert persze igazad van)”
  • 7. E! 2009. június 10. 13:04
    „Köszi! Több ilyet!”
  • 6. bo 2009. június 10. 11:13
    „5. apukának igaza van.: http://www.kdtvizig.hu/WEB/KDTVIZIG/KDTWEB.NSF/572fc1a1fa55707bc1256d160047453e/13df23ea89e676adc1256d1600413cc3?OpenDocument”
  • 5. sziszka1 2009. június 10. 10:38
    „4. hozzászólás apuka 2009.06.10. 10:26

    szerintem az ártér, a folyótól a töltésig terjedő terület! De lehet nem jól tudom!

    Az a lényeg hogy építik!”
  • 4. apuka 2009. június 10. 10:26
    „Kedves Fekete Klára!
    Tényleg jó hír a híd építésének előrehaladása. Csak a pontosság kedvéért: Nem az ártéri, hanem a hullámtéri pillérekről van szó. A hullámtér a középvízi meder és a töltés közötti rész. Az ártér pedig az a terület, amit elöntene a folyó, ha nem lennének töltések. Így pl. Szeged teljes területe ártér.”
  • 3. corebonts 2009. június 10. 09:11
    „Ha minden igaz ő az:
    http://www.pontterv.com/m43.htm”
  • 2. sziszka1 2009. június 10. 08:53
    „Képeket akarunk látni!

    És köszönöm, hogy meghallgatásra talált a levelem!”
  • 1. bo 2009. június 10. 07:23
    „Remélem elkészül határidőre és az átadást semmi nem akadályozza meg, még leendő királyunk sem.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyakunkon a szúgyoginvázió

Szeged - A forró meleg és a napokban előforduló záporok miatt még a héten újrakezdhetik a szúnyogirtást Szegeden. Tovább olvasom