Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Aluljáró a nagyállomáson?

Tavasszal kezdték, és még legalább egy hónapig tart a szegedi nagyállomás épületének bontása. Egyelőre a belső közfalakat távolítják el. Elképzelhető, hogy az utazók aluljárón át közelíthetik majd meg a síneket. A nagyállomás felújítása után a város elkezdheti az Indóház tér rég tervezett, teljes rekonstrukcióját.
Lebontották a peron tetejét. Fotó: Gyenes Kálmán
A szegedi nagyállomás épületét 103 éves fennállása alatt több alkalommal átalakították. A tágas térből mindig „lecsippentettek" egy-egy darabot, hol restit, hol várótermet alakítottak ki. A tavasszal elkezdett teljes felújítás most még a bontás szakaszában tart: az épület belsejében visszaállítják az egykori tágas tereket úgy, hogy a többszöri átalakítás során felhúzott közfalakat eltávolítják. Ez a munka – és a külső burkolat tisztítása – több hetet vett igénybe. A peronon, az állomásépületnek a kijárattól balra eső részét elkerítették, itt munkagépek dolgoznak. Ez azonban nem zavarja a vonatforgalmat.

Az utasok számára az első látható változás, hogy a peronról eltűnt az esőbeálló. – Az elmúlt hetekben a peronon az esőbeállót elbontották, ezt is felújítjuk. Az első szinten kialakítunk egy fogadócsarnokot, ennek burkolása várhatóan december elején kezdődik – mondta a MÁV Rt. területi képviseletének vezetője, Kaposvári Péter igazgató, aki már távolabbra is tekint. – A tervekben egyelőre csak a lehetősége szerepel, de nagyon remélem, hogy meg tudjuk valósítani azt, hogy utasaink a fogadócsarnokból aluljárón keresztül közelítsék meg a vágányokat. A szegedi nagyállomáson hétvégenként 15 ezer ember fordul meg naponta, azt szeretnénk, hogy egy színvonalas pályaudvar szolgálja ki őket. Az állomáson szeretnénk helyet adni utasokat szolgáló üzleteknek, akár utazási irodák is nyithatnak a területen.

A nagyállomás felújítása után a város elkezdheti az Indóház tér rég tervezett, teljes rekonstrukcióját. A MÁV Rt. területi igazgatója szerint új városközpont alakulhat ki Szegeden a nagyállomás előtt. Ez akkor jöhet létre, ha megtörténik a Boszorkányszigetnél az ipari terület és a Tisza-pályaudvar rendezése, valamint ha megépül a harmadik szegedi Tisza-híd.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Czutor visszatér a JATE-ba

Dzsigolómetál. Czutor Zoltán meghatározása szerint ilyen zenét játszik frissen alapított zenekara, a… Tovább olvasom