Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Anna-kút: ha a kivitelező késik, napi 15 millió a kötbér

Szeged - Új határidőkben állapodott meg a városvezetés az Anna-kúti csomópont felújítását végző generálkivitelezővel. A villamosok szeptember 23-ától, az autók és a buszok október 21-étől használhatják ismét a kereszteződést.
Az Anna-kúti csomópont átépítése összetett beruházás, amelynél számítani lehetett előre nem látható problémákra. Kiderült például, hogy a hetvenes években készült közműtérképek közel sem fedik a valóságot. A Tisza Lajos körút és a Kossuth Lajos sugárút találkozásánál elméletileg 11 közműnek kellett volna lennie, ehhez képest 39-féle vezetéket talált a generálkivitelező. Beleszólt a munkába a sok júliusi eső is.

– A bontások után a kivitelező most már épít, újabb rendkívüli körülményre tehát nem számít. Ezért megállapodtunk a Hídtechnika Kft.-vel, hogy a szerződésben rögzített határidőhöz képest egy hét késést engedélyezünk. Vagyis nem szeptember 14-én, hanem szeptember 23-án kedden áll helyre ismét a kereszteződésben a villamosközlekedés – tájékoztatott Botka László polgármester tegnap az építés helyszínén. – Október 21-ére készül el a csomópont teljesen, akkor adják vissza a közlekedőknek a Tisza Lajos körút és a Kossuth Lajos sugárút leaszfaltozott közútjait. A kivitelező vállalta, hogy lemond minden pótmunkaigényről. Napi 15 millió forint kötbért fizet, ha a határidőkhöz képest csúszik.

Botka László polgármester (középen) arra számít, szeptember 23-án már járnak a villamosok. Fotó: Schmidt Andrea

– A szűk határidő betartásához minden egyes napra, így hétvégére és augusztus 20-ára is munkát rendeltünk el reggel fél 7-től este fél 7-ig. Világítás mellett sem nyújthatjuk tovább a munkaidőt, mert bizonyos munkafolyamatokat nem végezhetünk sötétben. Később, ha nem jár zajjal és porral, éjszakára is beiktatunk munkát – tájékoztatott a Hídtechnika Kft. építésvezetője, Lakatos István. Hatvanan-hatvanöten dolgoznak jelenleg. Villanyoszlopokat cserélnek, a vágányok alatti vasbeton lemezeket zsaluzzák, terítik a vágányok útalapjának rétegeit.

A legokosabb csomópont

A hat új kitérőben a villamosvezetők anélkül állíthatják át a váltókat egy egyedülálló távirányító rendszerrel, hogy kiszállnának – mondta Tapasztó Sándor, a szegedi tömegközlekedési nagyprojekt irányítási feladatait ellátó Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. Bármelyik irányt bénítja le üzemzavar, a villamosok a másik háromban fennakadás nélkül járhatnak és fordulhatnak meg. A peronokat 30 centisre magasítják, így kényelmesen be lehet lépni a járművekbe. A felsővezetékeket az országban elsőként a legkorszerűbb „feszített" technológiával szerelik fel. Új villamosok később érkeznek, azokra még nem írták ki a közbeszerzési pályázatot. A teljes szegedi tömegközlekedési beruházás 2011 első félévében készül el.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. susezo 2008. augusztus 30. 11:25
    „hát...a 812 es 813 szamu "villamos" mennyiben europai? ilyen lerobbant villamosok sztem albaniaban sem kozlekednek...eletveszelyesek si ezek mar . sztem .”
  • 25. SP 2008. augusztus 17. 08:34
    „Tisztelt 23. hozzászólás joy 2008.08.17 07:53
    Ma már a garancia sem garancia. A Bloc2000 kft. társaházkezelő tripla áron szigeteltette a házunk tetejét.
    Gondolták a jóhiszeműek, ez a szuper, sok sok garanciával. Elmúlt 1 év és sz.rá ázott a ház.
    A javítás további, majd mégtovábbi százezrekbe került stb. Azért, mert ki tud bújni egyébb indokokkat a kivitelező. A házkezelő rájátszik, nem p.sál széllel szembe.
    Viszi a pénzünket, hogy ne keljen szembeszállni a kivitelezővel, akivel jó a viszony. Ez csak 1 példa volt.”
  • 24. joy 2008. augusztus 17. 07:59
    „Minden egyéb szájalás helyett:

    http://www.ujpalyan.hu/

    A LNK-en követjető az elektromos fejlesztés teljes folyamata.”
  • 23. joy 2008. augusztus 17. 07:53
    „[22] jo bacsi!
    Nem igaz.
    Nagyon is helyes a határidős kötbérezés!
    Ha szarul lesz megcsinálva, kénytelen lesz garanciálisan javítani, így sokkal többe kerül majd neki, mint időre, rendesen elkészíteni!

    Igen komolyan kell venni a határidőket, a kötbérezés EUrópai gyakorlat!
    A tujaprojekt Úniós pénzből készül, és ha a határidőkből kicsúsznak, igen kemény kötbért kell fizetni miatta a városnak!
    LSD: a csatornázást is azért hajtották annyira, végén a város alatti talaj viszmajorja is alig-alig tudta kihúzni a csatornába folladástól az építtetőket!”
  • 22. jo bacsi 2008. augusztus 16. 22:24
    „Ez a kotber megoldas ez egy hulyeseg mert garantalja hogy szarul lesz a vege megcsinalva.”
  • 21. városlakó 2008. augusztus 16. 19:38
    „Csak a tények kedvéért...
    A héten többször jártam arra - általában reggel 9 és este 6 óra táján.
    Azt a 60 főt én nem láttam, pedig a körúton mentem végig. Reggel 20-25 fő, este max 10 fő dolgozott.
    Meglepett, hogy milyen sok munkafolyamat megy kézi erővel.

    Egyéb megjegyzések:
    1. Azt nem írták, hogy egy vagy két műszak végzi a munkát.
    2. A munkafolyamat annyira gyorsítható, amennyire a technológia megengedi. Remélem értenek hozzá, és a sietség nem megy a minőség rovására.

    Más:
    Egy másik magyar városban valaha azt írták, hogy a nagyobb forgalmú utakon a nagyobb felújításkor a közműveket alagútba bujtatják, így nem kell felbontani, ha baj van. Nem tudom, hogy így csinálták-e, de néhányszor jártam arra és azt azokat az utakat tényleg nem láttam felbontva. Itt sok csövet egyszerűen beönteni láttam a betonba. Nem értek hozzá, csak csodálkoztam.”
  • 20. legalja 2008. augusztus 16. 18:56
    „Jó, hogy szidják a ´70-es évekbeli megoldásokat, de ha így hajszolják a munkásokat, azeredmény nagyon silány minőségű lesz és ugyanúgy szétmegy majd 10-15 év alatt, mint amit a ´70-es években csináltak.
    Ugyanezt jóslom egyébként az IH-nak is. Sz.rból nem lehet várat épíeni.”
  • 19. legalja 2008. augusztus 16. 18:49
    „"...a villamosvezetők anélkül állíthatják át a váltókat egy egyedülálló távirányító rendszerrel, hogy kiszállnának..."-ez annyit jelent, hogy mostmár eljuottunk oda, hogy nem feszítővassal kell átállítani a váltót.”
  • 18. szegdi 2008. augusztus 16. 15:30
    „Jártam arrafelé én is, láttam hogy komoly alábetonozást csinálnak. A betonágyba vannak a vezetékek, hogy ha 1-2 hónap múlva valami bibi lesz, tutira fel kelljen az egészet ismét verni.
    Reméljük nem lesz igazam.....sajnos a gyakorlat mégis engem igazol ( látsd a Kossuth L. sgt. aszfaltozást)”
  • 17. Macs 2008. augusztus 16. 15:14
    „SP,

    hiányolod az átjáró folyosót, OK. Az Anna kúti irodaház alatt megoldható lenne, de szerinted a MÁV Igazgatóság épülete előtti járdán (Kossuth L. felől) elférne egy lépcső? Hol érne a felszinre? Aki a sarkon a Tisza Lajos felé akar menni, annak lenne helye, vagy az autók között szlalomozna? Arról nem is beszélve, hogy az aluljárot akadálymentessé kéne tenni (nem csak a mozgáskorlátozottak számára, de a babakocsival közlekedők stb. számára is).
    Hasonló a helyzet a másik oldalon a vasbolt előtt. A villamosmegállóhoz is fel kéne jutni valahogy.
    Szerinted megoldani oldani a dolgot normálisan?

    Moon,

    a villamosokra pályázók között, szerinted hány magyar cég lesz?
    Ha kimaradtam valamiből, kérlek javits ki, de úgy tudom nálunk nincs villamosgyártás. Valószinűleg külföldi, nagy cégek fognak pályázni. Miről beszélünk?

    Ami a munkálatok idejét illeti, lehet, hogy télen kéne csinálni? Az utóbbi években elég enyhék voltak a telek. :-))

    Red B,

    A sineket össze lehet szerelni a mezőn is, de ha megnézted, itt elég komolyan alábetonozták a pályát. Ezt hogy oldod meg? A betonalappal együtt emeled be a síneket?”
  • 16. LMC 2008. augusztus 16. 14:58
    „"Hú azannyukat, akasszuk fel őket, utána meg koncként vessük a csőcselék elé.... rohadt árulók, pézlopók.... szúrjuk le őket, aztán vágjuk ki a nyelvüket és azt is szúrjuk le" stb... meg a többi hasonló észlény hozzáállást és hozzászólást köszönjük...

    Hogy itt miért nem tetszik egyes embereknek soha semmi... ha soha nem csinálnák meg, és megvárnák míg 10 év múlva az egész szar, korhadt, pusztult, kátyúkkal meg minden sz*rral teli hely lenne, akkor meg ugyanezek puffognának, hogy jaj miért nem csinálták meg... a Szent István tér is késett, aztán mi lyen csodaszép hely lett belőle...

    A sok panaszkodó meg tanuljon meg élni, és nem minden hülyeségért osztani a másikat, mert persze ő maga tökéletes, és benne semmi probléma....

    Szeged nem éppen egy Peking vagy New York-méretű város, így senki nem hal bele, ha egy kisutcányit kerülnie kell... aki ettől ki van akadva, az hülye, ezt nem kell tovább ragozni....”
  • 15. SP 2008. augusztus 16. 14:17
    „Szia ! 12. hozzászólás Red_B 2008.08.16 12:29
    Azt, hogy az útelemeket a mezön legyártják, majd helikofferrel beemelik, ez már a mai valóság. Pl. Hidat is raknak össze így.
    Viszont hiányolom a zebra helyett az átjáró folyosót, ami legalább a főútvonal irányában kiiktatta volna a gyalogosokat a kanyarodó és áthaladó járművek javára.
    Most a repedezett felületű kereszteződés dugóból lesz síma útfelületű dugó.”
  • 14. sevenof9 2008. augusztus 16. 13:53
    „ne idegeskedjetek,a 4-es metro legujabb megallojat epitik az anna kutnal. sot,ha minden jol megy,a repteri gyorsvasut is megall ott majd!”
  • 13. Moon 2008. augusztus 16. 13:36
    „A villamosokra még nem írták ki a közbeszerzési pályázatot? Hát nem egy idegbeteg módjára kapkodnak az tuti. A választásokra azért remélem csak lessz valami kiszidolozott járgány amivel lehet villogni a választóknak. Természetesen ha valaki addig meg nem támadja a közbeszerzési pályázat nyertesét. Majd a válsztások után kiderül hogy valakik piszokul jól jártak ezzel a közbeszerzési mizériával és ennyi. Vagy nem így szokott lenni?”
  • 12. Red_B 2008. augusztus 16. 12:29
    „Ha télen dolgoznának akkor meg sokan abba kötnének bele,hogy miért ilyen hidegben kell dolgoztatni az embereket. Ősszel meg tavasszal jóval nagyobb a forgalom az iskola miatt. Gondolom itt a sok okos úgy csinálta volna,hogy valahol kint a mezőn megcsinálni az egész kereszteződést egyben és aztán helikopterrel beemelni a helyére....persze ingyen,mert aki ezt kivitelezi az már a többi munkán úgyis hülyére kereste magát”
  • 11. geysa 2008. augusztus 16. 11:34
    „A munkálatokat júniusban az iskolai tanév befejeztével ellehetett volna indítani és akkor szeptemberre legkésőbb kész lett volna. De a polgármester úr még mindig bízik a csodában? A 15 millió/nap kötbér meg semmi ahhoz az összeghez, amibe került ez az ebereknek, vállalkozásoknak.
    Mennyit vett fel a tender kiírásakor a tisztelt polgármester úr a döntéséért? Most meg bünteti a vállalkozót, csak ki ne boruljon a bili!”
  • 10. gyarmati nő 2008. augusztus 16. 11:25
    „Érdekes, hogy a fejlesztéseket, a kényelmi és minőségi változásokat mindenki tárt karokkal várja, de ha tenni kell érte valamit, vagy egyszerűen csak tolerálni kell, az már nem megy.
    Nem kerékpár-kompatibilis időszakban én is tömegközlekedem, és időre járok nap mint nap, ráadásul az Anna-kút útbaesne, mégsem vagyok felakadva. Elvégre nem fesztiváloznak, vagy szórakozásból túrják a földet.”
  • 9. szpalika 2008. augusztus 16. 10:59
    „esetleg, mert nyáron kisebb a forgalom?
    igazából sosem lesz idő ilyenre...”
  • 8. pff 2008. augusztus 16. 10:28
    „kánikula, egyetértek veled!
    nem értem, hogy az ilyen dolgokat mért nyáron kell csinálni, amikor minden embernek van egy kis szabadideje és szükségük lenne a tömegközlekedésre! a munkások meg már "hab a tortán", hogy ennyire nem foglalkoznak velük, hogy 40 fokban kell napi 12 órát dolgozniuk...”
  • 7. NEKÜNK NEM!!! 2008. augusztus 16. 10:21
    „ha megnyerte had vigye! csinálja végig aki megnyerte!
    ez sem különb mint a lánckereskedelem!

    CSAK A PÉNZÜNKET HERDÁLJÁK ! VALAKINEK JÓ EZ???

    NEKÜNK NEM!!! NEM JÓ EZ ÍGY!!! NEM KÍVÁNATOS!!!”
26 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ron Ringwood a Szegedixie sztárvendége

Szeged - A gospel utazó nagykövetét is hallhatja szombat este az újszegedi szabadtéri színpadon a… Tovább olvasom