Délmagyar logó

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 10°C | 21°C Még több cikk.

Anna gyógyfürdő kontra Hévíz

Szeged, Hévíz - Visszaélést gyanít B. Lászlóné, aki ügyfélkapuját kinyitva tudta meg: a Hévízi Tófürdőben gyógyult, holott ott sosem járt. A betegéletútjukat ellenőrzők 3 százaléka talál hibát és tesz bejelentést. Az orvosok szerint csak adminisztrációs a hiba.
– Ügyfélkaput nyitottam már több éve, de csak a minap nézegettem, milyen adatokat tart nyilván rólam az Országos Egészségbiztosítási Pénztár – meséli B. Lászlóné. A szegedi asszony megjárta már az egészségügy bugyrait: gerincsérvvel és más betegségekkel is bajlódott – tucatszor műtötték már. Betegéletútjának adatsora hosszú, a listát böngészve mégis könnyen kiszúrta: többek között 2004. december 27-én a Hévízi Tófürdőben például orvosi gyógymasszázson, és víz alatti csoportos gyógytornán vett részt, holott sose járt a fürdőhelyen. 2005. május 17-én és 2006 több napján is szerepel a neve mellett olyan – részben hévízi – szolgáltatás, amilyet nem vett igénybe. Igaz, egyik betegsége miatt a szegedi Anna fürdőben járt néhányszor kezelésre, de ott nem kapott soha „felszíni érzéstelenítést" és „sebkötözést", holott a róla szóló adatok ezt mutatják.

– Ez képtelenség! – hárított B.-né korábbi reumatológus szakorvosa, amikor telefonon megkérdeztük: mivel magyarázható a páciense nevéhez kötött, de a doktor azonosítóival hitelesített, a beteg szerint valótlan bejegyzéssor. Nyilatkozat helyett a szegedi szakrendelő reumatológusainak vezetőjéhez irányított, aki kijelentette: negyven éve praktizál, de ilyen panaszt még nem hallott, ellenben kivizsgálja az esetet, ha ezt kéri a páciens.

Meghökkent B. Lászlónét, mikor kiderült: Hévízen gyógyították, holott sose járt ott. Fotó: Frank Yvette
Meghökkent B. Lászlónét, mikor kiderült: Hévízen gyógyították, holott sose járt ott.
Fotó: Frank Yvette

Az ellenőrzést segíti az, aki a betegéletútban lelt hibát bejelenti – biztat az OEP sajtóosztálya. Legutóbb 102 ezer páciens nyitotta ki ügyfélkapuját, s nézte át saját betegéletútját. Közülük 3000 e-mailben sorolta föl, mely ellátások azok, amelyek megjelennek a neve mellett, pedig emlékei szerint ilyen ellátásban nem részesült, az adott gyógyszert nem váltotta ki. Az észrevételeket az OEP sajtóosztálya tipizálta: a páciensek többsége vitatja az ellátást, vagyis nem emlékszik, hogy valaha járt volna az adott egészségügyi ellátó intézményben, városban. Mások nem ismerik a tele-
pülést, a gyógyszert, vagy a gyógyászati segédeszközt. Akad, aki az ellátás elszámolásában figyel föl hibára, mások pedig azt panaszolják, hogy nem ismerik az orvost, aki kezelte őket.

10 évre visszamenőleg ellenőrizhet az OEP. A lakosság bejelentéseitől függetlenül az OEP a szolgáltató betegdokumentációját ellenőrizheti. Tapasztalataik szerint a hibák többsége adminisztrációs, vagyis az ellátást igénybe vették, de a taj számot elírták. Ilyenkor a szolgáltató korrigálja a hibás adatot. Ritkábban, de előfordul fiktív elszámolás – ha az ellátás nem történt meg, az OEP visszavonja az orvostól vagy cégétől a finanszírozás összegét. És persze az is megesik, hogy a beteg emlékszik rosszul.

Ügyfélkapu

Összesen 22 ezer 197 személy nyitott ügyfélkaput a szegedi okmányirodában 2005 óta. Egyre bővül az elektronikusan is elintézhető ügyek köre. Az induláskor elsősorban vállalkozók nyitották adóbevalláshoz. De 2006 áprilisa óta az OEP az ügyfélkapus regisztrációval rendelkezőknek három szolgáltatást (taj-autorizációt, jogviszony-ellenőrzést, betegéletút-lekérdezést) is biztosít. Manapság
a fiatalok felsőoktatási felvételi jelentkezéshez is használhatják az ügyfélkaput.

Olvasóink írták

  • 3. utazó81 2011. január 13. 20:43
    „Hogy lehet ezt megnézni.”
  • 2. maci52 2011. január 13. 13:16
    „Az én dokim ettől korrektebb volt,megkérdezte tőlem hogy felírhat-e a nevemre gyógyszert,de más részére?
    Utána jártam az ügyfélkapun,valóban felírta "én" meg kiváltottam.
    Ez a fürdőtrükk nálam is volt,2 hétig "úszkáltam" egy gyógyüdülőben, piszok jól éretem magam holott csak térképen láttam azt a bizonyos helyet.
    Ez is biztos véletelen??????????????????”
  • 1. kiokushyn 2011. január 13. 11:20
    „"a hibák többsége adminisztrációs."
    ebben a borongós időben jót nevettem, de inkább fel kellene háborodnom, hogy ennyire hülyének nézik az embereket.(már akit)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az ügyvédi kamara elnöke szerint Zuschlagékon verik el a port

Bánáti János perbeszédével folytatódott a Zuschlag-per csütörtökön a Szegedi Ítélőtáblán. Tovább olvasom