Délmagyar logó

2018. 01. 18. csütörtök - Piroska 0°C | 6°C Még több cikk.

Április 21-én adják át az M43-ast

Szeged - A tervek szerint április 21-én, csütörtök adják át az M43-as Szeged–Makó közötti 31,6 kilométeres szakaszát. A szegedi közgyűlés 15-én rendeletet alkot a kamionstopról, a város 17-én, vasárnap a Széchenyi téren ünnepel.

– Április 21-én délelőtt adják át az M43-as sztrádát ünnepélyesen, és délután már elindul a forgalom is – közölte Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. sajtószóvivője. Hozzátette: jelenleg még tart a műszaki átadás-átvétel, ennek függvénye, hogy a tervezett időpontot tartani tudják-e. A NIF-nek az a szándéka, hogy húsvét előtt átadhassák a forgalomnak a régóta várt autópályát.

Szegeden április 17-én, vasárnap fél 5-kor kezdődik az autópályaváró közös ünnep a Széchenyi téren, koncertekkel – mondta Botka László polgármester. A rendezvényt azért szervezi az önkormányzat, mert a szegediek nem mehetnek ki a pályára, az átadási ceremóniára. Botka szerint az M43-as átadása azt is jelenti, hogy Szeged Európa legjobb közlekedési infrastruktúrájával rendelkező települése lesz, a városból pedig eltűnik az átmenő forgalom. A közgyűlés április 15-én rendeletet alkot a teherforgalom korlátozásáról.

Kedden a sztrádán Csicselly Gábor, a NIF Zrt. M43-as projektvezetője kalauzolt bennünket. Átmentünk a Móra Ferenc hídon is, egy darabig Makó felé haladtunk, majd visszafordultunk. Látszott, hogy szinte minden kész: már csak az úgynevezett forgalomtechnikai elemeket kell elhelyezni. Festik a tartós útburkolati jeleket, lerakják a rázóbordákat is. A híd alatt a terepet rendezik, a talajt egyengetik. Mindenki reménykedik az április 21-i átadásban, miközben kémlelik az eget, mivel egy hatalmas esőzés nem használna a rézsűknek.

Finisben az M43-as építése. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Rázóburkolat a körforgalomban

Az autópálya-beruházástól függetlenül, a Magyar Közút Zrt. beruházásában rázóburkolatot építenek a 47-es főút autópálya-csomópontjában. Sokan hiszik azt, hogy szélesítik a sávokat, de ez nem így van: a súlyzó alakú, holland típusú körforgalomba be- és kivezető ívek padkájának szélét – amelyet a kamionok kitapostak – kiöntik betonnal, és abba terméskövet raknak le. Ez az úgynevezett rázóburkolat majd „felébreszti" a kamionsofőröket, hogy óvatosabban vegyék be a kanyart.

A pálya története

Az M43-as alapkövét 2008. július 18-án rakták le, a pálya átadását eredetileg 2010 augusztus végére tervezték. A sztráda nettó 61,1 milliárd forintba került, 67 százalékos uniós támogatást élvezett. Az M43-asból főútvonalként 2010. április 1-jén helyezték forgalomba az 5-ös és a Sándorfalvi út közötti, október 7-én a 47-es főútig elérő szakaszt, november 3-án pedig a Makót elkerülő, kétszer egysávos utat. A Szegedtől Makóig elérő, átadásra váró M43-as 31,6 kilométer hosszú. Első 3 kilométere azonban – amellyel együtt mostani teljes hossza 34,6 kilométer – még 2005 végére, az M5-össel együtt készült el.

Olvasóink írták

121 hozzászólás
  • 121. dokmed 2011. április 14. 18:24
    „119. Cornelius 2011.04.13. 11:43
    Ezt mondd a ki nem fizetett alvállalkozóknak, meg az adófizetőknek, akiktől már megint 100 milliárdokat loptak!”
  • 120. Casablanca 2011. április 13. 14:45
    „MEGVÁLTÁS!”
  • 119. Cornelius 2011. április 13. 11:43
    „ez siralmas! történik egy jó dolog és a kommentek alig szólnak arról, h havi 39 000 kamion és 5000 személykocsi NEM fog behajtani Szegedre. de itt csak megy a fanyalgás és a pártoskodás. én örülök az elkerülőnek és ha valaki nem tud neki örülni, ajándékozza nyugodtan a lelkét az ördögnek, aki nagyon elégedett lehet ezzel a békétlenséggel. én azért is örülök, aki akar, az örüljön vele! tőlem lehet bármilyen "színű"”
  • 118. dokmed 2011. április 12. 15:35
    „Késések, 100 milliárdos lopások- ha nem 1000 milliárdosak- ez a "magyarországi ótópálya- építés"
    ki nem fizetett munkások, alvállalkozók, tízmilliárdos tanulmányok

    http://www.epulettar.hu/cikk/21070.aspx

    http://vastagbor.blog.hu/2009/12/04/jo_reggelt_ugyeszseg

    BÖRTÖNBE!!!!!!”
  • 117. mtg 2011. április 10. 00:32
    „115 höz
    ki mondta, hogy nem járható az aszfaltozott felület? Szerintem senki, annyit jegyeztem meg, hogy nem elég széles a sáv, a külső!!!
    Nem tudom, hogy mennyire lenne szabályos az ha a kamionok a körforgalom belső sávját használnák!!!
    A helyszín megtekintéséről annyit, hogy hetente több alkalommal járok át a körforgalmon.”
  • 116. saturnus 2011. április 08. 08:21
    „109./szalamitolvaj---- El kell ismerni amit a fidesz lerombol abbol nyomor szegénység és polgárháború lessz.”
  • 115. alfoldi 2011. április 07. 11:10
    „105-höz:

    Az aszfaltozott felület járható, kamionnal és pótkocsis szerelvénnyel is. A tervező semmit sem "felejtett ki"!

    Vannak, akik nagy sebességgel próbálják megközelíteni, és a padkára hajtanak. A rázó burkolat a padkaüregek kivédésére szolgál.

    Két sáv van.

    Ha a külső sáv keskeny valakinek, tessék a belsőben haladni, annak még ottvan egy nagy többlet szélesítés.

    Érdemes lenne a helyszínt megnézni és a használatot figyelni, a bölcsnek hitt írás helyett.”
  • 114. sziporka67 2011. április 07. 10:46
    „Engem nem érdekel, hogy milyen pártnak, felekezetnek, vagy mit tudom én minek köszönhetjük, a lényeg az hogy eltűnik az átmenő forgalom!
    Most ahogy írom ezeket a sorokat az asztalon az egér ugrál a kamionoktól és a jó úttól. A monitorból állandóan kirázkódik a vezeték és a többiről már nem is beszélek.
    Talán még annyit, hogy 2003-ban a mi alvó lányunktól 2 méterre állt meg egy éjszaka a kamion ami bejött a házunkba.
    Szerintetek érdekel ezek után, hogy melyik párt mit csinál? Háááááááááát nem!”
  • 113. őrgróf 2011. április 07. 10:33
    „Ideje. Csak az a kérdés, hogy Makótól tovább hogyan lesz? Ahogy sokszor javasoltam: a határ felé Kövegyen át, a határtól Makó felé Apátfalvának? Vagy ráengedik a (nyilvánvalóan megnövekedett ) forgalmat a - már jelenlegi állapotában is - használhatatlan Makó - Nagylak szakaszra? Ez az út a magyarok szégyene, kormánytó és pártoktól függetlenül. Meggyesit kivéve, aki legalább megígérte, 2008-ra. Hogy közben leváltották, az meg nem az ő bűne...Hogy a Mercédesz Kecskemétre települt - meg sokminden más is, csak körül kell nézni! - az meg azt jelenti, hogy a volt MSZP-s kormány támogatta a nem-mszp-vezetésű városokat is. ( l. még Debrecen. )”
  • 112. hahaha62 2011. április 07. 10:21
    „VÉGREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 111. alfa258 2011. április 07. 09:44
    „110. makovaros 2011.04.07. 08:26 TIED a pont!!!! Igazad van!!!

    106. szalamitolvaj 2011.04.07. 05:45 : menj sürgősen a "chiátriára"!!!v Amíg nem késő!
    Amit elfelejtetek okostojások, hogy ha Botka és Újhelyi nem lobbizik akkor még nagyon sokáig szívhattátok volna ti is a kamionos áldást!!!!! Lehet fújjogni és pofázni!!!”
  • 110. makovaros 2011. április 07. 08:26
    „"bABAR EL KELL ISMERNI
    AMIT A sZOCIK "ÉPITETTEK" AZ MIND SELEJT LETT" jaja csak a fidesz semmit se épít így az ő munkájuk nem lehet sejelt.

    "Bár kitehetnék Szegedre és Makóra a szocialistáknak behajtani tilos táblát is!" ja csak a szocik nélkül még egy méter pálya se épült volna meg. így inkább a fidesznek kéne kitenni a mindkét irányba behajtani tilos táblát.”
  • 109. szalamitolvaj 2011. április 07. 05:48
    „bABAR EL KELL ISMERNI
    AMIT A sZOCIK "ÉPITETTEK" AZ MIND SELEJT LETT”
  • 108. szalamitolvaj 2011. április 07. 05:47
    „AZ ELSÖ ESÖ EZ ALOL IS KIMOSSA A HOMOKOT?
    XD”
  • 107. szalamitolvaj 2011. április 07. 05:46
    „a szvse pALYANAL MAR NEM ÉG A BURKOLATI VILAGITAS
    ENNYI VOLT A MILLIOS KIADÁS?
    HAHA
    KIÉGTEK AZ ELEM LÁMPÁK?”
  • 106. szalamitolvaj 2011. április 07. 05:45
    „A SOK HALAL ESETET UNNEPLIK?VAGY MIT
    bottka janos a felelös.”
  • 105. mtg 2011. április 07. 00:51
    „Tisztelt Délmagyarország!

    Nagyon jó a cikk, de szerintem sajnálatos módon nem tükrözi a valóságot!!!! Nem rázóburkolat készül álláspontom szerint, legalábbis nem a szó szoros értelmében! Egyszerűen arról van szó, hogy aki megtervezte ezt a körforgalmat egyszerűen nem számolt azzal, hogy itt kamionok is át fognak haladni, amelyek a szűk íven nem tudnak haladni, ezért lett szükséges a körforgalom külsű sávjának a kiszélesítése!!! Ezt szerintem semmi más nem magyarázhatja, kivéve az elfogult álláspont.
    Arról nem is szólva, hogy milyen sofőrt kell "felébreszteni" egy körforgalomban??? Ha oda be tud haladni szinte teljesen kizárt, hogy alva közelítse meg és kezdje meg a kanyarodást! Nem gondolja Tisztelt Cikkíró???”
  • 104. babar 2011. április 06. 21:39
    „El kell ismerni, hogy a szocik sokkal több autópályát építettek 12 évi regnálásuk alatt, mint a fidesz 5 év alatt. Akinek ez volt a fontos az örülhet. Engem azonban nem érdekel az autópálya killométer háború (ki mennyit épített). Amit sajnálok, hogy közben Kecskeméten megáltak a beruházók, vagy éppen odaköltöztek szegedről (kész), vagy éppenséggel továbbmentek és meg sem álltak aradig, vagy Temesvárig! (nemsoká megyek és megszámolom az aradi ipari parkba betelepült külföldi cégeket). Az csak a tragédia, hogy Szeged nem tudott és ezután sem fog tudni olyan beruházásokat ide csalni, akik végre munkát adnának a környékbelieknek! <moderálva>”
  • 103. Miracala 2011. április 06. 21:32
    „47-es úttól az M5-M43-as csp.-ján át, az M5-ös 55-ös út csomópontjáig ingyenes a sztráda.

    100.: Lehet azért mert olyan a munka minősége hogy... :-))”
  • 102. Lacusch69 2011. április 06. 21:28
    „Kobak drága, miután bejezted a programbeszédet, gondolkodj el azon is, hogy menyibe került ez itthon, és mennyi lett volna a nálunk sokkal síkabb Horvátországban? (Most akkor a Szeviép alvállalkozóit nem is említem)

    Egyébként ezt a pályát már Hornék alatt el kellet volna kezdeni építeni, nyílt titok volt, hogy az EU-ba tartunk mi is, a románok is, bolgárok is...

    Némileg a Fidesz védelmében (bár nem érdemlik meg): 2001-ben <moderálva> nagy árvíz volt a Tiszán és az autópálya fejlesztésre szánt lóvé (egy része) az újjáépítésre ment el.
    Megyó meg <moderálva> megfordította: <moderálva> az árvíz megelőzést, és autópályát épített.
    Az autópályát, mint a 43-as mentén élő, csak üdvözölni tudom.”
121 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lopott, tettenérték, majd bombával fenyegetőzött

Fél órával a Cora zárása előtt bombaraidó miatt kiürítették a hipermarketet. A fenyegető egy tolvaj volt, aki a tetten érése után bosszúból találta ki a bombariadót. Tovább olvasom