Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 8°C

Áprilistól folytatódik az 1-es vonal felújítása

Szeged - Az Indóház tér felújításával áprilisban folytatódik az 1-es villamosvonal rekonstrukciója. A város perben áll a kivitelezővel, a konzorcium egyik tagja tönkrement. A munkát ennek ellenére ugyanaz a cégtársulás viszi tovább.
Az idei nagy szegedi építkezések sorában szerepel az 1-es villamosvonal felújításának folytatása – írtuk két hónapja. A teljes vonalrekonstrukció a tömegközlekedési nagyprojekt része. Összesen 4,9 milliárd forintba kerül, és eddig két kulcsfontosságú része készült el: a Boldogasszony sugárút és a Kossuth Lajos sugárút. Két lényeges szakasza van még hátra: a belvárosi, az Anna-kúti csomóponttól a Hősök kapujáig és az Indóház tér.

Nem látni még építőket Szeged legforgalmasabb villamosvonalán. A háttérben zajlik egy kötbérper; az önkormányzat 74 nap indokolatlan csúszás miatt 740 millió forint kötbért követel a kivitelező A-Sz-E Konzorciumtól, amit az vitat, a város beperelte a cégtársulást. Ráadásul a három kivitelező cég egyike, a Szeviép Zrt. időközben csődbe ment.

Megkérdeztük: ki és mikor folytatja a munkát az 1-es vonalán? A konzorcium dolgozik tovább, vagy a város felbontja vele a szerződést? Mennyi pénzt kapott eddig a kivitelező?

Áprilistól folytatódik az 1-es vonal felújítása. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)


– A szerződésnek megfelelően az A-Sz-E Konzorcium folytatja tovább a kivitelezést. A cégtársulás tagjai egyetemlegesen felelősséget vállaltak a szerződés aláírásával a teljesítésért, vagyis ha egyikük nem tud helytállni, a többiek befejezik helyette a munkát. Így jelenleg nincs szükség és jogi lehetőség a szerződés felmondására – tájékoztatott Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. – A tervek szerint a kivitelező áprilistól dolgozik az Indóház téren, a belvárosi részen pedig a tanév befejezése után, június közepén kezd. Mindkét helyszínen novemberig kell elkészülnie. Az 1-es villamosvonal összességében 67 százalékos készültségnél tart, amelyért a kivitelező közel 3,3 milliárd forintot már felvett.

Az A-Sz-E Konzorcium vezetője, Orosz Károly elmondta: a konzorcium 40 százalékos tagja volt a Szeviép, a pótlására felkészültek. A kötbérper nem akadályozhatja a munka menetét. Mindent megtesznek az eredményes befejezésért.

Az 1-esről írtuk

2009. augusztus 26.: Vágányzárral és nagy terelésekkel kezdődik a terepmunka a Boldogasszony és a Kossuth Lajos sugárúton. Határidő: november 15., illetve december vége.
November 15.: Nincs kész a Boldogasszony sugárút. Módosított határidő: december 4., illetve február 28.
December 4.: Nincs kész a Boldogasszony sugárút, december 5-étől napi 10 milliós kötbért követel a város.
December 15.: Elindult a műszaki átadás, leáll a kötbérezés. Eddig 100 millió a követelés.
2010. január 16.: Nem vette át a város a Boldogasszony sugárutat; ismét ketyeg a kötbér.
Május 9.: 8 hónap szünet után megint jár az 1-es villamos.
Június 11.: Kész a rókusi csomópont, visszaáll a terelés előtti forgalmi rend.
Július 9.: Elindul a kötbérper.

Olvasóink írták

100 hozzászólás
  • 100. ifj. Nagy Gábor 2011. március 25. 10:32
    „98. allwin
    "trallalalalalaa nem ez volt a téma"

    Álljunk meg egy szóra és nézzünk vissza az előzményekre: a biciklizést te hoztad fel (egy jókora valótlansággal, amire bizonyítékot azóta sem hoztál...).

    "Vagy a sok kommentel sok oldalletöltést generálsz a dm-nek, ezáltal megnő a reklámokért kérhető pénz.
    És így senkit se védesz, csak pénzt keresel :)"

    Mondom én, hogy olyan elméletet gyártasz, amilyet akarsz. De ha ezt a kommentben teszed, akkor te is az oldalletöltések számát gyarapítod. ;-)

    "Azt mondjad, hogy (...)
    Ha már ilyen jól informált vagy."

    Az, hogy jól informált vagyok, nem jelenti azt, hogy mindent tudok.”
  • 99. ifj. Nagy Gábor 2011. március 25. 09:10
    „97. kispacni
    "<...>, Gábor rémes vagy. <...>"

    Ezt edig is tudtam. ;-)))

    "nem érdekel most mi a villamossal közlekedők véleménye"

    Akkor mást meg a te véleményed nem kell, hogy érdekeljen. Rendben?

    "Kiknek nem hó
    1. Gyalogosoknak, mert nem maradt járda.
    2. Kerékpárosnak sem jó, bár engemaz hidegen hagy."

    Valóban, de nekik lehetett volna jó úgy, hogy a villamospálya zártsága is megmarad.

    "Te is szidtad már mint kerékpáros, de ha véletlenül egy egy "bunkó" autós szidni mered, akkor nem bírod ki, hogy ne védjed, nem kis ellentmondásba keveredve."

    Már nem először fordul elő: megkérnélek, hogy a nekem indulatosan legépelt válaszaidat elküldés előtt olvasd már át, mert ebben a mondatban az érthetőséget teszi lehetetlenné az ellentmondó ragozás.

    Szóval ki szid kit és ki véd kit?

    "3. Beszéltünk a kék lámpások szempontjairól. Tudom, hogy a mentő, elkerülheti, de a tűzoltó adott esetben nem kerülheti el, ha véletlenül pont ott lesz valahol tűz. És bizony, adott esetben 3 perc késés is számíthat. Persze lehet mondani, hogy nem lesz tűz. És azt is lehet mondani, ha lesz is tüz olyankor lesz amikor nbincs dugó, hisz a nap nagy részében nincs jelentős forgalom."

    A tűzoltót nem kell félteni. Az bemegy a villamospályán is, ha ott van tűz.

    "DE, láttad <...> Japánban. Megépítették az atomreaktor ugy, hogy röhögve kibírta a kilences földrengést, csak éppen a tengerparton tsunamira nem gondoltak, és mindezt pont abban az országban, ahol tudják, hogy létezik, hisz ők nevezték el annak :-)"

    Ez azért azt mindenképpen bizonyítja, hogy nem szegedi specialitás az, hogy nem méretezünk mindenre (abba bele se mennék most, hogy arra nem is nagyon lehet, illetve olyan áron, ami már nem ésszerű).”
  • 98. allwin 2011. március 24. 14:12
    „Ifj. Nagypöcs Gábor:

    "Nincs rendben az, ha keverjük a dolgokat.
    Főútvonalon nem véletlenül nem enged a KRESZ 12 éven aluli gyermeket kerékpározni. De egy lakó-pihenő, vagy akár 30-as övezetben biciklizhet és mivel a főútvonalak kivételével fokozatosan az egész várost ilyen övezetekké alakítják, így igen nagy terük marad a fiatalabbaknak is a biciklizésre, de azoknak is, akik félnek a nagyobb forgalomtól."

    trallalalalalaa nem ez volt a téma, hanem hogy az összes felújítás szar lesz, már ami elkészül, és az is később.
    Kitartok azon véleményem mellett, hogy te valakit védesz/képviselsz/moderálsz.

    Vagy a sok kommentel sok oldalletöltést generálsz a dm-nek, ezáltal megnő a reklámokért kérhető pénz.
    És így senkit se védesz, csak pénzt keresel :)

    Higgadtan beszélsz mellé. Azt mondjad, hogy mikor nyílik a gutenberg, mikor lesz kettes, miért nem világít a körforgalom, miért van berepedezve, miért van vájú a kálvárián a betonszegély mellett, miért tiszta folt az új körforgalom, miért mennek összevissza az autók a kossuth l.- mars térnél lévő végénél.

    Ha már ilyen jól informált vagy.”
  • 97. kispacni 2011. március 24. 08:52
    „<...>, Gábor rémes vagy. <...> nem érdekel most mi a villamossal közlekedők véleménye, ugyanis ahogy kialakították a Dugó tér és Londoni között, gyakorlatilag a villamoson kívül senkinek nem jó, és ennyire azért nem lehet leszarni a többiek szempontjait.
    Kiknek nem hó, jól figyelj, mert sorrendet teszek csak Neked:
    1. Gyalogosoknak, mert nem maradt járda. Gyakorlatilag kifelé nincs járda, és nem a Közgáz előtti rémségről beszélek most, hanem tovább kifelé a Bolyai utcától sem. Külön hab a tortán, hogy egy gyalogos-kerékpáros KRESZ tábor is fordított.
    2. Kerékpárosnak sem jó, bár engemaz hidegen hagy. Te is szidtad már mint kerékpáros, de ha véletlenül egy egy "bunkó" autós szidni mered, akkor nem bírod ki, hogy ne védjed, nem kis ellentmondásba keveredve.
    3. Beszéltünk a kék lámpások szempontjairól. Tudom, hogy a mentő, elkerülheti, de a tűzoltó adott esetben nem kerülheti el, ha véletlenül pont ott lesz valahol tűz. És bizony, adott esetben 3 perc késés is számíthat. Persze lehet mondani, hogy nem lesz tűz. És azt is lehet mondani, ha lesz is tüz olyankor lesz amikor nbincs dugó, hisz a nap nagy részében nincs jelentős forgalom.

    DE, láttad <...> Japánban. Megépítették az atomreaktor ugy, hogy röhögve kibírta a kilences földrengést, csak éppen a tengerparton tsunamira nem gondoltak, és mindezt pont abban az országban, ahol tudják, hogy létezik, hisz ők nevezték el annak :-) Szval isten ments, hogy reggel 7-8 között, vagy délután 3 és 6 között legyen ott egy jelentős tűz valamely házban, mert néhány barom ugy gondolta, hogy jó ha nekünk is van füves belvárosi villamospályánk. Én láttam füves pályát másutt, is de csak ott, ahol zárt pályán meg a villamos. A Kálvária ezen szakaszát is kőcicivel kellet volna védeni. Hisz mindenütt másutt is azt teték. Itt és scak itt egy durván 400 méteres szakaszon értelmetlen, és káros. Mint minden más ahogy ezen a szakaszon (járda, kerékpárut, stb).
    Meg sem említem, hogy nekünk autósoknak miért nem jó, mert az nem szempont.

    De védd nyugodtan ezt a szakaszt, már csak te meg Csanádi Zoltán védi. Előbbi urat megértem, mert ha bevallanná, <moderálva...>, akkor le kéne mondani. De, hogy Te miért védik, azt már sokan mások is megkérdezték itten”
  • 96. ifj. Nagy Gábor 2011. március 23. 23:37
    „94. allwin

    Nincs rendben az, ha keverjük a dolgokat.

    Főútvonalon nem véletlenül nem enged a KRESZ 12 éven aluli gyermeket kerékpározni. De egy lakó-pihenő, vagy akár 30-as övezetben biciklizhet és mivel a főútvonalak kivételével fokozatosan az egész várost ilyen övezetekké alakítják, így igen nagy terük marad a fiatalabbaknak is a biciklizésre, de azoknak is, akik félnek a nagyobb forgalomtól.

    Az ilyen terepen viszont fokozatosan meg lehet szokni és tanulni a közúti forgalomban közlekedést is, aminek ismeretében aztán már nagyobb forgalomban is mer menni a kerékpáros, anélkül, hogy életveszélyesnek érezné.

    Na így lenne rendben. Ha gondolkoznánk és nem vagdalkoznánk...”
  • 95. ifj. Nagy Gábor 2011. március 23. 23:33
    „93. kispacni
    "Nem a fűcesítés nem megy tovább. Nem is volt a célja, hanme csak egy látványberuházás volt. Ez a magyar fűvesítés. Kicsit rövidebb, kicsit szürkébb, de a minek."

    Eredetileg egészen a Vadasparkig ilyenben gondolkodtak, aztán erodálódott a szándék, bónuszként a kevésbé szerencsés irányban.

    "Ja és nem mellesleg emiatt a megemelt sínpályával elb@szták a Kálváriát a Dugó tér és a Londoni krt között. Már csak Csanádi Zoltánnak és a kerékpárosklubnak tetszik egész Szegeden :-)"

    A villamoson közlekedőknek szerinted mi baja van vele? ;-) De örülök, hogy szerinted legalább a körúttól kifelé nincs elb...va. ;-)”
  • 94. allwin 2011. március 23. 21:17
    „85.:

    "Naaaa, ne keverjük a 10 éveseket ide, mert rengetegen 18 évesnél idősebben is vallják meggyőződéssel az életveszélyt."

    Akkor már minden rendben is van!
    bázmeg.”
  • 93. kispacni 2011. március 23. 16:17
    „92.

    kötekedő a füvesítésről beszélt. Azt szeretné, hogy a füvesítés a 2 kórházig menjen ne csak a Londoni körútig.

    Kötekedőenek.
    Nem a fűcesítés nem megy tovább. Nem is volt a célja, hanme csak egy látványberuházás volt. Ez a magyar fűvesítés. Kicsit rövidebb, kicsit szürkébb, de a minek.
    Ja és nem mellesleg emiatt a megemelt sínpályával elb@szták a Kálváriát a Dugó tér és a Londoni krt között. Már csak Csanádi Zoltánnak és a kerékpárosklubnak tetszik egész Szegeden :-)”
  • 92. daveedbrown 2011. március 23. 15:28
    „Már csak azért, mert azt írtad, hogy újítsák fel a 2-es kórházig. A 2-es kórház pedig nagyon nem az Aradi vértanúk terénél van. Meg se merem kérdezni akkor, hogy mit.”
  • 91. kötekedő 2011. március 23. 14:22
    „Lásd Orleans, Franciaország!”
  • 90. kötekedő 2011. március 23. 14:17
    „Hogyne. Miért kérded?”
  • 89. daveedbrown 2011. március 23. 14:02
    „88!
    Bocs az indiszkrét kérdésért, de te szegedi vagy?”
  • 88. kötekedő 2011. március 23. 13:55
    „Jó lenne, ha a 2-es korházig megcsinálnák!”
  • 87. kötekedő 2011. március 23. 13:54
    „Üdv!
    Rég jártam erre. Tud valaki valamit arról, hogy a 3-as vonalát mikor füvesítik. Ha csak az a pár méter, amit eddig láttam, akkor nagyon balkáni kivitelezés. Jobb helyeken ott is raknak gyepet, ahol nem az út közepén fut a villamos.”
  • 86. ifj. Nagy Gábor 2011. március 23. 13:51
    „84. Attis2

    Ezekről nem tudok semmit.

    De vélelmezhető, hogy a nagyobb kereszteződésekben ahhoz hasonló módon, mint történt a 3-ason a nagykörútnál vagy a Vásárhelyi Pál utcánál, azaz több részletben fél/harmad útpályán dolgozva. Vagy ha nincs rá hely, akkor egy időre tejes útzárral...”
  • 85. ifj. Nagy Gábor 2011. március 23. 13:44
    „83. allwin
    "-na ezzel megvagyunk, több is mint félmondat."

    Nem ér, mert nagyon erőltetett volt. :-) Természetesebben, életszerűbben! ;-))

    "Ez szimplán hazugság, soha nem mondtam ilyet, visszakereshető."
    "Folyamatban van, mert te voltál a legnagyobb cimborája valamelyik cikknél."

    Hajrá! Nehéz lesz, mert ami nincs, azt megtalálni is sokáig tart...

    "Rengetegen nem bicikliznek, mert féltik a tesi épségüket, a 10 éves lányod egyszer küldd ki"

    Naaaa, ne keverjük a 10 éveseket ide, mert rengetegen 18 évesnél idősebben is vallják meggyőződéssel az életveszélyt.

    "Egy ... vagy nem foglalkozok veled"

    Ha nem foglalkoznál velem, nem írnál nekem ennyit és nem keresnéd a korábbi vélt állításomat a fórumok rengetegében.

    "te vagy fizetett moderátor vagy, vagy belső ember, vagy te akarod kiereszteni a szelepet, de hogy nem magadtól írod ezeket, az is biztos."

    Az hiszel rólam, amit akarsz. Ha a lelki egyensúlyodhoz kell egy megfogható ellenségkép, akkor ezt nem akarom elvenni tőled.”
  • 84. Attis2 2011. március 23. 10:44
    „Ifj.Nagy Gábor

    Szintén villamosról,de más helyzet! Azt mondták,hogy a héten már elkezdik bontani a síneket a Glattfelder tértől,egészen az Anna-kút már felújitott szakaszáig! Tudsz erről valami infót?
    Illetve arra lennék kiváncsi,hogy arról hallottál e valami infót,hogy miként bonyolitják le a forgalmat,amikor a nagyobb kereszteződéseket bontják? A Csanádi Zoltán csak azt mondta erre a tv-ben,hogy izgalmas lesz: :-D
    Még arra lszek kiváncsi,hogy a Novotelnél,amikor bontják a kanyarodó íveket,ott milyen megoldást alkalmaznak,mert pl.ahogy elnéztem azt az ívet,ahol a troli is megy,ha azt elbontják,akkor nem hinném,hogy félpályán elférneének a járművek,ahhoz túl szűk!”
  • 83. allwin 2011. március 23. 09:31
    „Ifj:

    "Egyrészt a fejlesztési csomagban egy csomó elem van, amivel nem voltak nagy gondok - csak ezek nem voltak látványosak, míg a legbotrányosabbak a villamospályafelújítások, amik mindenkinek a szeme előtt vannak. Értem én, hogy a remízfelújítás sikeressége kevéssé hat meg, ha fél év helyett másfél évig van félig lezárva a körút, de legalább egy félmondattal ismerjük már el azt is, amivel nem volt gond."

    HÁT ÖRÜLÖK! ÉLJEN A REMÍZ! ISTEN ÉLTESSE A REMÍZFELÚJÍTÓKAT! EMBEREK! DOBÁLJUNKI VIRÁGOT A REMÍZRE!
    A REMÍZ VÁROSUNK JÖVŐBE MUTATÁSÁNAK BIZONYÍTÉKA!
    -na ezzel megvagyunk, több is mint félmondat.

    Akkor térjünk vissza arra, hogy:
    "a legbotrányosabbak a villamospályafelújítások, amik mindenkinek a szeme előtt vannak. Értem én, hogy a remízfelújítás sikeressége kevéssé hat meg, ha fél év helyett másfél évig van félig lezárva a körút".
    ------
    "EZÉRT mondom, hogy véded őket, mert hihetetlen, amiket mondasz, egy álomvilágot festesz le, megspékelve azzal, hogy mindenki biciklizzen és tömegközlekedjen!"

    Ez szimplán hazugság, soha nem mondtam ilyet, visszakereshető."
    Folyamatban van, mert te voltál a legnagyobb cimborája valamelyik cikknél.
    -----------

    A Remízt meg leszarom. Mikor elkopott az életveszélyes szó :)

    Hogy lehet ilyet írni. Rengetegen nem bicikliznek, mert féltik a tesi épségüket, a 10 éves lányod egyszer küldd ki, hogy a tarjáni végállomástól csak bicikliúton menjen el mondjuk a nagyállomásig egyedül. És ne aggódj érte, mert nem kell félteni.

    Egy ... vagy nem foglalkozok veled, mert te vagy fizetett moderátor vagy, vagy belső ember, vagy te akarod kiereszteni a szelepet, de hogy nem magadtól írod ezeket, az is biztos. Szánalmas vagy és egyre inkább kiismerhető.”
  • 82. ifj. Nagy Gábor 2011. március 23. 09:28
    „81. Alsóváros
    "az említett országokban valahogy mindent sokkal jobban tudnak csinálni, talán tőlük lehetne tanulni valamit. Ha nem is az "emeljük-be-1-éj-alatt" módszert, de költséglefaragást és munkaszervezért stb. azt lehetne. Nem szégyen tanulni a jobbtól."

    Egyetértek.”
  • 81. Alsóváros 2011. március 23. 08:48
    „41. ifj. Nagy Gábor 2011.03.22. 14:33

    Amíg az amerikaiak kevesebből és gyorsabban építenek hidat, mint amennyiért mi felújítunk, amíg a svájciak gyorsabban ugyanannyiból építenek 2x annyi metrót, mint mi, amíg Horvátországban feléből/harmadából kijön 1 km autópálya, mint nálunk, addig az a szöveg, hogy

    " olyan módszerről én még nem tudok, hogy valahol megépítjük az utcát, aztán egy éjszaka alatt betesszük a helyére"

    elég (hogyismondjam) demagógnak hat.

    Mert bár ilyen módszer valóban nincs, viszont az említett országokban valahogy mindent sokkal jobban tudnak csinálni, talán tőlük lehetne tanulni valamit. Ha nem is az "emeljük-be-1-éj-alatt" módszert, de költséglefaragást és munkaszervezért stb. azt lehetne. Nem szégyen tanulni a jobbtól.”
100 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiújult a pontgyűjtős háború

Szeged - Ajándékozni tilos a patikákban, de árkedvezményt adni szabad a tb által nem támogatott… Tovább olvasom