Délmagyar logó

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Arab sakkozó vs. rendőrség: ˝mindent láthattak˝ a térfigyelő kamerák?

– Autóval üldözték és szándékosan el is gázolták, mielőtt megverték volna, állította kórházi ágyából adott interjújában az emírségekbeli The National napilapnak a Szegeden megvert arab sakkozó – adta hírül az index.hu. A megyei kapitányság közleményben cáfolja a bocsánatkérést. Térfigyelő kamerák látóterében történhettek az események.
17:14 Azt is sikerült megtudnunk, hogy nincs még gyanúsítottja az ügynek.

16:16 Információink szerint a környéken több térfigyelő kamera is van, ezeknek a felvételeit elemzik jelenleg a nyomozó ügyészségen.


Korábban írtuk:
- Az Emírségek sakkszövetségének elnöke szerint a rendőrség tőlük már bocsánatot kért és elismerte, hogy a rendőrök hibáztak - írja a napilap információira hivatkozva az index.hu. Természetesen a delmagyar.hu ismét megkereste a szegedi rendőrséget, ám ott továbbra sem nyilatkozhatnak, erre csak az ismeretlen tettes ellen nyomozó Csongrád Megyei Főügyészség jogosult.

A bizonyítékok értékelése még tart, meg nem erősített információnk szerint azok között térfigyelő kamera felvétele is van, ami részben vagy jelentősen ellentmondhat a sértett verziójának.

- Szalim és én a szállodánkba sétáltunk vissza. Útközben egy csapat részeg férfi lépett hozzánk és zaklatni kezdtek. Mi kikerültük őket és továbbmentünk a szállásunk felé - mesélte Marzúki a National újságírójának kórházi ágyán. Másfél kilométerre lehettek a szállodától, amikor egy kis autó gurult melléjük, amiből magyarul üvöltözni kezdtek velük. "Nem értettük, hogy mit mondanak. Kértük, hogy beszéljenek angolul, erre kiszálltak a kocsiból és felénk indultak."

"Amikor a hotelhez értünk, elgázoltak az autóval, aztán kiugrottak és rámtámadtak. Mondtam, hogy vigyék a pénzem és próbáltam jelezni, hogy nem kapok levegőt, de addig ütöttek, amíg már tényleg leállt a légzésem" - mesélte. Miután majdnem eszméletlenre verték, felállították és az iratait követelték. "Meglepődtem, amikor azt mondták, hogy határrendészek. Mondtam nekik, hogy a hotelban lakom, és legálisan vagyok az országban. Azt is megkérdeztem, hogy miért nem beszélnek velem angolul" - mesélte.

Az ügyben érdemben először az ügyészségnek kell megszólalnia, addig a nyomozást figyelemmel kísérő külügy éppen úgy nem nyilatkozhat, mint ahogy a történteket csak az egyik fél szemszögéből ismerő nagykövetség ügyvivője sem mondhat semmit. Tovább nehezíti a sajtó dolgát, hogy a sértett a magyar sajtónak nem nyilatkozik.

* * *

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság közleménye

Közleményt juttatott el szerkesztőségünkbe a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság a sakkozók esetével kapocslatban. Szó szerint, változtatás nélkül közöljük.

Az elmúlt napokban számos cikk jelent meg a sajtóban a hétvégén Szegeden történt rendőri intézkedésről.

A büntetőeljárás nyomozási szakaszában a sajtónak adandó tájékoztatásról szóló jogszabály rendelkezései alapján a nyomozó hatóság az előtte folyamatban levő vagy folyamatban volt nyomozás tárgyában azokról az eljárási cselekményekről vagy intézkedésekről adhat tájékoztatást, amelyekről önállóan rendelkezett. A nyomozó hatóság nem adhat tájékoztatást az ügyész rendelkezése alapján foganatosított eljárási cselekményekről.

A sajtóban megjelent nyilatkozatokat, állításokat ezért akkor sem kommentálhatjuk, ha egyébként azt szívesen tennénk, mivel azok számos állítását cáfolni tudnánk.

A rendőrség ugyanakkor hangsúlyozni kívánja, hogy mindenben segíti a Szegedi Nyomozó Ügyészség nyomozását, az ügyészség megkereséseit soron kívül teljesítjük.

A Szegedi Nyomozó Ügyészség jogosult a tényállást megállapítani, így kizárólag az ügyészség jogosult abban a kérdésben is állást foglalni, hogy történt-e bűncselekmény vagy sem. A Szegedi Nyomozó Ügyészség eljárásának befejezéséig még a látszatát is kerülni szeretnénk annak, hogy az eljárás pártatlan és tisztességes lefolytatását bármilyen formában befolyásolni törekszünk.

A jelenlegi jogszabályok alapján ugyanakkor cáfolhatjuk a The National cikkében megjelent azon állítást, mely szerint „a rendőrség már bocsánatot kért a történtekért és elismerte, hogy a rendőrök hibáztak."

Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság

Olvasóink írták

94 hozzászólás
  • 94. nickolett 2012. június 07. 09:34
    „84. 9349779 2012.06.06. 18:04
    Most rávilágítottál a másik dologra, ami a kommentek alapján engem meglepett. Hozzáteszem, hogy kisgyerekes anyaként hosszú ideje nem veszek részt Szeged éjszakai életében (mondjuk azelőtt sem voltam egy partidög), valószínűleg ezért is lehet, hogy meglepett, amit írtak, hogy mennyit balhéznak az arabok a városban. Én csak elvétve látok csendes arab és afrikai diákokat a villamoson egyetemre igyekeztükben, olyankor elég konszolidáltnak tűnnek.
    (Pedig lehet, hogy ezen semmi csudálatos nincs. Végülis már régen is eltöprengtem róla, hogy a saját kultúrájukban, a saját országukban az életet pokollá tették maguk számára, tömegesen jönnek ide jobb élet reményében Európába, és még nekik áll feljebb, amikor az európaiaknak nem tetszik, hogy ugyanazokat a szokásokat akarják itt meghonosítani, amitől otthon élhetetlenné vált a hazájuk. Nem is értem, miért gondoltam, hogy a Szegedre érkező arabok kivételek lennének...?)”
  • 93. Emberségetavilágnak 2012. június 07. 06:46
    „Az antiszociális, az alacsony problémamegoldó képességű, a humánus, a tisztességes, becsületes, az értelmes, a korrumpálható, a béketűrő, a megalkuvó, az erőszakos (és sorolhatnám a végtelenségig) természetű emberek aránya a közhatalomban, a közigazgatásban, az oktatásban, az egészségügyben, az államapparátusban, rendvédelemben, termelő és szolgáltató ágazatban (sorolhatnám a végtelenségig) pont akkora, mint az állam összes lakossága arányában. Ez törvényszerű. Működik ugyan bizonyos szűrő (pl. tanulás, vizsgakövetelmények, pszichikai megfelelés), de ezek részben kijátszhatók, részben "lezsírozhatók", (éppen a deviancia és korrupció miatt).
    Van magyarázat arra, ami történt, szerencsétlen végkimenetele egy olyan történés-sorozatnak, amely elkerülhető lehetett volna. (pl. ha bármely részeg, kötözködő falka már lett volna "megjutalmazva" korábban, akkor most nem inzultálták volna az idegeneket, azok nem ijedtek volna meg az autóból kiszólóktól, nem kezdtek volna el rohanni....
    A probléma az, hogy ez egy következmények nélküli ország.
    Én szégyellem magam.”
  • 92. s.c.s. 2012. június 06. 21:41
    „Minden hozzászóló figyelmébe ajánlom.

    http://hu.wikipedia.org/wiki/El%C5%91%C3%ADt%C3%A9let

    Jó adag szorult belétek.”
  • 91. SP 2012. június 06. 21:39
    „84. 9349779 2012.06.06. 18:04
    ""Sajnos ezek a népcsoportok nem a békés szándékukról híresek,.........""

    A hétköznapi átlagemberről!

    Egyértelműen nem igaz az állításod. Sok mindent tanulni lehetne tőlük.”
  • 90. szatyi 2012. június 06. 21:31
    „Téphetjük itt akárhányan a szánkat, de az azért jelzésértékű, hogy az "intézkedők" még ki sem lettek hallgatva.
    És most jöhetnének a "demagóg" szólások: Mundér becsülete, Egyik kutya nem harapja meg a másikat, stb.”
  • 89. Mignon 2012. június 06. 21:07
    „Tucat!

    Örülök igyekezetednek, es drukkolok hogy az Emiratusokban angolul megjelent irasodnak
    kedvezö visszhangja legyen!
    Valoban igaz ahogy irod: a nyiltszivüseg es a demokracia fiatalsaga.

    Köszönöm a magyarok neveben is.

    A cikket es irasaidat tovabb fogom figyelni!
    (ez nem fenyegetes!)
    :))”
  • 88. Monthechristo 2012. június 06. 19:23
    „Lékó Péter nagyon segítőkésznek mutatkozott az eset "tisztázásában"őt miért nem faggatja a kedves sajtó::)))???”
  • 87. tucat 2012. június 06. 18:56
    „84. 9349779 2012.06.06. 18:04
    Nem tudjuk, mi történt, egyelőre csak az egyik oldal (a panaszt tevő) verzióját ismerjük. Ha azonban ez igazolódna, az komoly, az intézkedő hivatalos személyeket terhelő, büntetőjogi vonatkozású probléma lenne, miközben az ellenkező verziónak is vannak jogi konzekvenciái (minimum rágalmazás gyanúja, amely, bár magánvádindítványhoz kötött eljárás, a ilyen esetben hivatalból kötelező lefolytatni, mert egy hatóság, nem pedig egy magánszemély sérelmére követik el).
    Ami pedig a mienktől eltérő habitusú turistákat illeti, nos, ez akár kölcsönös is lehet, nem gondolja? Az éjjel, turbánnal a fején sétáló, netán a hóna alatt a Koránt szorongató ember azért - még - tolerálható jelenség nálunk, vagy már nem? Ha túl csóró, és egy kalap mellett ül a fal tövében, az a baj, ha girbegurba arab jelek vannak a limuzinja rendszámtábláján, az is... De annyira, hogy a testi épségét is kockára teszi (mindkettő), ha kimerészkedik közénk?
    Biztosan félreértettem, ez esetben tekintse úgy, hogy meg se szólaltam!
    További szép estét! Sötétedés után pedig világítsa ki a gépjárművét tompított fényszóróval! Akkor lehet, hogy meg se állítják - feltéve, hogy egyéb okot sem ad rá. :)”
  • 86. Herli 2012. június 06. 18:42
    „Nahát, éppen most nyilatkozott a retrekcsatornán az ügyészi szóvívó, hogy a szakértői vizsgálat tart, de a rendőrök(határvadászok) még nem lettek kihallgatva. Így viszont biztos egyöntetű vallomás lesz, idő mint a pelyva az egyeztetéshez. Nahát, mik vannak.”
  • 85. tucat 2012. június 06. 18:37
    „Mignonnak köszönöm a szóban forgó alapokmányokra vonatkozó kiegészítését! Igen, az említett hozzászóló nyilvánvalóan ezekre gondolt.

    68. tzrtz 2012.06.05. 23:23
    Egy jogállamban a hatóságoknak is a hatályos jogszabályoknak megfelelően kell eljárniuk. Magyarországon ez sosem volt így maradéktalanul (megjegyzem, én is találkoztam már kulturált, szakmailag és jogilag is kifogástalan rendőri intézkedéssel, de olyannal is, amely egyszerűen minősíthetetlen volt minden létező, figyelembe vehető szempontból), ha úgy tetszik, rendszertől és rezsimtől-kabinettől függetlenül. Hogy miért van ez így nálunk, arról is van véleményem, de ezzel most senkit sem szeretnék vitára késztetni, bár lehet, hogy közelebb kerülhetnénk a jelenségek megértéséhez, de mifelénk ez nem jár feltétlenül azzal, hogy meg is oldjuk a feltárt problémát, inkább azzal, hogy elkezdjük körbemagyarázni, mint kis Bence a Horthy-szobrok erkölcsi státuszát. Ezért inkább nem lépek az ingoványba. De, visszatérve a jogkövető intézkedés témájához, a forgalomban részt vevő, mozgásban lévő jármű megállítására vonatkozó jogszabályokból nem következik, hogy a mögöttem haladó (külön jogszabályban, rendeletben meghatározott), megkülönböztető jelzést használó jármű észlelése esetén meg kell állnom. Ezt csak akkor kell megtennem, ha egyéb módon, pl. félrehúzódással nem tudom biztosítani a tovább haladását. A megállításom céljából (az amerikai akciófilmeken látható jelenetekkel szemben) a magyar közutakon a magyar rendőrjárőrnek elém kell kerülnie, s ha előttem megáll, a megkülönböztető (fény)jelzését használva, nekem is meg kell állnom még akkor is, ha erre vonatkozó jelzést nem ad, mert sem megelőzni, sem kikerülni nem szabad a megkülönböztető jelzését használó járművet, kivéve, ha egyértelműen ilyen utasítást (pl. karjelzést) kapok tőle... De hagyjuk ezt is, mert e honban nem sok jelentősége van manapság a jogszabályoknak, illetve mikor hogy esik, ki kicsoda, hol, kivel, mivel..., szóval nem igazán a jogállamiság tükröződik a hétköznapi gyakorlatunkban - és nem csak a rendőrségről beszélek, hanem szíves mindnyájunkról, ha tetszik, ha nem. Talán így tudnám összefoglalni a rend őreivel szemben támasztott követelmények teljesülési arányát: a magyar rendőr ugyanolyan magyar ember, mint a többi. Ez így már csak világos, nemde? :)

    Néhány hozzászólásban felbukkannak a 2006-os események is, nem véletlenül, és nem is logikátlanul. De azért az itt tárgyalt eset és a Szabadság tér környéki rendőri túlkapások között van néhány fontos különbség, amelyek miatt az ilyen összehasonlítás, mondjuk így, nem igazán szerencsés. Itt teljesen hétköznapi hangulatú eseményről van szó, amott pedig egy (valakik által) felingerelt, randalírozó, gyújtogató, ijesztően, fenyegetően, erőszakosan és közveszélyesen viselkedő tömeg megfékezése és feloszlatása kapcsán fordultak elő, egyébként valóban felháborító, és az elemzésükben is minden irányban messze vezető rendőri túlkapások. Rögvest helyesbítek is: itt, ebben, az aktuálisan vitatott esetben még az események részletei sem tisztázottak, ezért rendőri túlkapásról, hivatalos eljárásban elkövetett bármiféle jogsértésről beszélni is csak a kútra járó korsó felelősségével lehet egyelőre. Meg kell várnunk, amíg az esemény részletei tisztázódnak, és éberen figyelnünk kell, követelve a korrekt tájékoztatást, hogy ne tudja senki elkenni, elhallgatni az ügyet. Persze, beszélgethetünk addig is, mert van miről, és roppant tanulságosak is a kommentek. Igaz, kinek-kinek más szempontból, de hát ez így természetes. :)”
  • 84. Herli 2012. június 06. 18:33
    „Rendőrfőkapitány jobb demokráciákban másnap lemond, ha ilyen történik a megyéjében.
    Nálunk ez elképzelhetetlen. Legfeljebb leváltási ok lehet az incidens.”
  • 83. nickolett 2012. június 06. 16:13
    „Egyébként meg a kommentekhez:
    Engem meglep, hogy a határrendészek civil autóval és civil ruhában igazoltatnak, de lehet, hogy így van, hiszen egyenruhával és zöld autóval messzebbről ki lehet őket szúrni, ronthatja a hatékonyságot.
    Engem az is meglep, hogy a külföldi kommentelő szerint itt egyáltalán nem érvényesülnek az emberi jogok, és ezeket a marhaságokat ismétli, amivel a nyugati sajtó telekiabálja az olvasók/tévénézők fejét. De persze lehet, hogy az itt élő külföldieknek egészen más tapasztalataik vannak, nem tudom, mégcsak nem is határon túlról érkeztem, így nem sok közöm volt eddig a magyar határrendészethez. Én rendőri brutalitásról csak a Gyurcsány-érából tudok.
    Velem személy szerint a rendőrök mindig kedvesek és udvariasak voltak igazoltatásnál, sőt, jóindulatúak is akkor, mikor pl. elfelejtettem felkapcsolni a fényszórót külterületen, de nem bírságoltak meg. Igaz, meg sem fordult a fejemben, hogy elszaladjak. Őszintén szólva nehéz elképzelnem, hogy csak úgy agyba-főbe verjék a delikvenst, mielőtt bármit kérdeznek tőle. Az belefér, hogy üldözik, elkapják, lefogják, ha már olyan szamár volt, hogy elszaladt előlük. De hogy védekezésre képtelen állapotban először összeverjék, és utána kérjék csak az útlevelét, az elég hihetetlen számomra.
    (Igaz, velem eddig a francia, amerikai, német, osztrák, ausztrál, olasz, görög, horvát, román és szerb rendőrök is mindig egytől egyig udvariasak és kedvesek voltak. Másfélével még nem találkoztam.)”
  • 82. SP 2012. június 06. 15:58
    „Mivel
    nem egy átlagos kocsmai eseményről van szó, ezért nem árt a frissítés.

    A DM ez ügyben aktív.

    Hogy nincs hír,
    az is hír ebben az esetben. Főleg, ha nemzetközi vonatkozású a dolog. Az ügy szereplői külön külön is érdekesek.

    Együtt,
    meg pláne.”
  • 81. nickolett 2012. június 06. 15:26
    „Ne süllyedjük már ilyen mélyre, hogy félóránként frissítjük a cikket azzal, hogy még mindig nincs információ. Ennyire nem lehet uborkaszezon. Tessék inkább arról faggatni a Rendőrséget, hogy a sándorfalvi és az ópusztaszeri fiatal lányok után nem-e eltűnt a környékről valaki más is, hogy ne másfél hónappal az eltűnés után jelenjen meg a lányok fényképe. (Mondja ezt egy lányos anya, aki belepusztulna, ha eltűnne a gyereke akár csak egy napra is.)”
  • 80. saturnus 2012. június 06. 15:23
    „Mindegy ,hogy mi történt ,lényeg ,jól ,bele tenyerelt a @arba a közeg. Be sározva Szeged és az amúgy is a csatorna szintjére süllyedt ország politikai és gazdasági vezetését. Lásd Euró dal fesztivál, megítélése. Azért gondolom ki van dolgozva egy séma ami szerint ilyenkor,hogyan kell eljárni netán erősítést kérni,körbe zárni őket és erőszakmentesen igazoltatás alá lehetett volna vonni őket. De ott volt öt fiatal ember tele agresszív hajlammal felvértezve,hatósági vértel,és vadász ösztönnel levadászták őket mint a vadállatokat/ horda szellem előjött/nem nyugati kulturált- hatósági közeg mint a Német Police. Ők nem kínálják fel a világsajtónak magukat mert itt keményen beperlik őket az biztos Pintér fizetni fog vastagon sok millió eurót,igaz rajtunk vasalják be mert még jobban büntetni fognak mindenkit ha tolja a biciklit azért ha hajtja azért. Hol is lehet ma ilyen esetekkel találkozni? Fehéroroszországban,Észak-Koreában, és Budapesten.”
  • 79. saturnus 2012. június 06. 12:51
    „Olyan gondolatom támadt,miközben olvasom egy két ember kommentjét, hogy eléggé megvadították a határ rendészeket/ma még így nevezik őket holnap már talán Horthyasítják és határvadászok lesznek belőlük/ ,mert mint ahogy ma is a Kisalfőldben olvastam 15 emigránst fogtak úgy ,hogy már az Osztrák rendőrséget is riadóztatták,közvetlen az osztrák határ előtt fogták el, őket. 76. Morpheus_RexXx 2012.06.06. 09:32 ezek már mindenkire lőnek. Ugyan is megfenyegették a magyar hatóságokat,hogy a Schengeni övezetből kizárják az országot mert tavaly csak Ausztriában a Magyar határnál 200 főt meghaladó arabot és afrikait fogtak el. Magyarországon csak úgy be sétálnak a szigorúan elmulasztott és nem ellenőrzött határokon. Nincs elég határ rendész mert a kormány felcsútra költi azt a pénzt amit a határőrizetre kellene,hogy fordítson az Európai külső határok védelmére amihez az EU több mint felével járul hozzá.”
  • 78. uborka 2012. június 06. 12:15
    „Érdekes dolog?? A határ rendész azt mondta,hogy azt hitték menekült, hát akkor a menekültekkel így kell bánni?? Mikor elfognak 20 főt a Fő rendőr bejelenti,hogy a Rendőrség tette, most miért nyomja rá a határ rendészekre a dolgot? Miért választja ketté? Rendőr-és határ rendész, ravasz ez a dolog , miért kell ez a meg különböztetés ? Olyan a rendőr mint a főnöke, hiszen szolgálat előtt eligazításon vesz részt, tehát a főnöke mondta , hogy a be vándorlókat jól meg kell verni, itt felelősséggel tartozik Rendőrkapitány, az alosztály vezető és be osztottjai. Lesz ebből akkora balhé egy -két <moderálva> rendőr miatt, aki még a történelmet sem ismeri,hogy a magyarok még a közelébe sem mehetnek az Emirátushoz. Szégyen gyalázat, hogy nem ismerjük ki az a Lékó Péter, talán ennyit, .”
  • 77. Mignon 2012. június 06. 10:37
    „69. Tucat

    Kedves Tucat hozzaszolasat szeretnem kiegesziteni.
    Idez egy angol nyelvü hozzaszolasbol, ahol az illetö nehezmenyezi a magyar viszonyokat,
    ehhez lenne 2 gondolatom:
    1.
    Az idezetben szereplö okirat : "Charter of Human Rights and Fundamenta Charter for European Citizen"
    -egyszerüen nincs...!
    Valoszinü, az iro a "Charter of Fundamental Rights of the European Union"-ra gondolt.
    De ez meg a kisebbik problemam.
    2.
    Furcsanak tartom, hogy az emiratusi ujsagban a hozzaszolo az emberi jogokat hianyolja M.o.-on,
    mikor az Emiratusok jogalapja : a Saria...
    ( az iszlam, Koran-ban leirt jog)

    Forras:
    http://de.wikipedia.org/wiki/Vereinigte_Arabische_Emirate#Rechtsordnung”
  • 76. Morpheus_RexXx 2012. június 06. 09:32
    „31. történész 2012.06.05. 17:28
    Politikai töltetet nem egyesek generálnak.. legalább is nem én ha nekem szolt.. de ettől függetlenül már van benne és azt a "szereplők" (nem a sérültekre gondolok) teszik bele.. egy ilyen esetnek igencsak van politikai/diplomáciai hatása is bizonyos mentalitású országok között akár akarjuk, akár nem.. főleg, hogy ennyire "vendégszerető" idegengyűlölő az országunk. :( De, így van sajnos.. emléxel még a Pirézekre? :)

    És magam is fül és szemtanúja voltam pl. nem egy esetben, hogy a magyarul alig vagy nem tudó rend őreinek feltehetőleg nem szimpatikus "külföldi" megállításakor többek között úgy fogalmaztak annak, hogy "Paszport ba..meg, paszportot aggyá.." elég indulatos hanglejtéssel és hangerővel.. és sajnos vannak a rendőri szervnek olyan alkalmazottai, akik bizonyára odahaza kevésbé kis kakasok és 1-1 igazoltatásnál túljátsszák szerepüket miközben még esetenként viccesnek is találják magukat. Sőt, akár még a hivatalos épületben is hasonló beállítottságú "társaik" előtt is igen "taplóak" tudnak lenni minden valódi ok nélkül. Nem csak nekem vannak efféle tapasztalataim. De vannak jó véleménnyel, jó tapasztalataim/ismeretségeim..

    36. s.c.s. 2012.06.05. 18:03
    Alapból nem "egyből" adják elő.. és ha van gixer mégis, akkor arra is idő kell megfelelően felkészülni illetve azt előadni (jelentés)..

    38. Kazikázmér 2012.06.05. 18:20
    Részben ez is igaz.. és a terror veszély is. Pont emiatt nem mindegy hogyan kezelik a dolgokat. Főleg ha indokot akarnak generálni bizonyos dolgokra és a rend őreiben is erre "partnerre" találnak.. de előbbieket ettől még fenntartani vagyok kénytelen sajnos a tapasztalatok miatt is. Nem szelektálják megfelelően személyiség tesztel a jelölteket..

    41. Apátfalvi** 2012.06.05. 18:46
    :D teljes mértékben 1et..

    43. vélemény 2012.06.05. 18:59
    "Csak is az lehet".. még városlakóink is kerülnek ilyen helyzetbe nap mint nap saját városukban.. sőt, ki is rabolják/próbálják rabolni az embert akár a belvárosban is..

    46. vélemény 2012.06.05. 19:13
    Akár tetszik, akár nem, az angol a beszéltebb nyelv, nem a magyar.. joga van megkérdezni, sőt elvárni is.. Hivatalosan pedig elviekben saját nyelvén és általa elfogadott tolmács segítségével akár 2 nyelvű jegyzőkönyvet is kérni/rögzíttetni/aláírni..

    53. kondvezér 2012.06.05. 19:55
    Pontosan.. minden országban van ál rendőr és stb. De sajnos nem szeretik azt sem, ha honfitársuk kéri, hogy azonosítsák magukat.. "Mit képzelsz te itt he? Itt én vagyok az aki igazoltathat.." és kaptam én is majdnem pofont emiatt.. pedig még nem is sértőn kértem tőlük..

    54. grandeg 2012.06.05. 19:57
    És a fordításra nem gondoltál, illetve, hogy nem szó szedetten idézték, hanem esetleg az újságírók is belevitték saját gondolataikat/kifejezéseiket/megfogalmazásaikat.. van, hogy még segítenek is szavakkal az interjú alanynak ha az nem találja a megfelelő szót.. még egy sima beszélgetésnél is kisegítik egymást a résztvevő partnerek.. a kölcsönösség egy beszélgetésben a kommunikáció..

    56. booo 2012.06.05. 20:04
    Elfutni valóban nem ajánlott (indokolatlanul). Azért azokban az egyes államokban is csak max. úgy, hogy ne haljon bele, hanem támadásra/menekülsére alkalmatlanná teheti, kivéve ha fegyver van a menekülőnél, illetve a menekülésének módja további életeket veszélyeztet.. más esetben ott is előveszik a rend őrét és el is járnak ügyében.. és ott is van rá példa, hogy ha van rá módjuk, "kimossák" vagy megpróbálják "kimosni" azt a dologból..

    És a szélvédő mögé épített kamera amit még bérautóknál is használnak sokfelé..

    59. kondvezér 2012.06.05. 20:23
    "Tessék angolul elolvasni a híreket." Erre céloztam fentebb.. ill. akartam is említeni párszor eme apró részletet.. :)

    61. Apátfalvi** 2012.06.05. 21:07
    Van számos online fordítók is amik egész jól fordítanak, csak be kell másolni az oldal linkjét. :)

    62. tucat 2012.06.05. 21:08
    Pontosan.. az elejét viszont kiegészíteném azzal, hogy a legtöbb országban már úgy állnak az országunkhoz, hogy idegengyűlölő is.. még turisztikai irodákon is "adnak erre vonatkozó alapvető tanácsokat" az ide készülőknek.. :S

    68. tzrtz 2012.06.05. 23:23
    :D ez jó..

    69. tucat 2012.06.06. 00:03
    IGEN

    75. Kazikázmér 2012.06.06. 08:27
    Sajnos.. és nem csak ők adták el..”
  • 75. Kazikázmér 2012. június 06. 08:27
    „Nem veszitek észre, hogy még mindig elterelés folyik! Miért nem a rendőri vezetők elfogásával foglalkoztok, akik védelmi pénzért cserébe eladták magukat az alvilágnak! Mi közünk nékünk az arabokhoz, egy emigrált szerbhez?! Mi közünk nekünk a azokhoz, akik intézik ezt az egész figyelem elterelést?”
94 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hervay-hagyaték a Pinceszínházban

A tragikus sorsú erdélyi költőnő, Szilágyi Domokos feleségének hagyatéka ezen az egy estén megtekinthető lesz a Szegedi Pinceszínházban. Tovább olvasom