Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Átrajzolják Szeged közlekedési térképét 2010-re (2.)

Szeged - Három év múlva álom lesz közlekedni Szegeden, legalábbis az álmok szerint. Addigra elkészül az M43-as várost elkerülő szakasza, nem dübörögnek többé kamionok a nagykörúton.
Új villamosvonal, modern tuják, trolik, régiós buszport, még több bicikliút és két új parkolóház szerepel a tervekben. Sorozatunkban arról írunk, amiről az emberek beszélnek: hogyan válik Szeged élhető várossá.

Pályaudvar három szinten

A háromszintes – földszint plusz két emelet – létesítmény a várakozóknak a reptéri kényelmet nyújtja majd – innen a buszport elnevezés. Közel hétezer négyzetméteres területén 31 kocsiállásról (a Mars téren jelenleg 16 található) indulnak a távolsági és helyközi buszok, lesz ott több üzlet, gyorsétterem, parkoló, továbbá gyermekmegőrző, vetítő- és fitneszterem, tanulószoba, posta, gyógyszertár, motel.

Lapunk Kapcsolatok oldala azt tükrözi, hogy vitára ingerelte az embereket az új távolsági autóbusz-pályaudvar – a buszport – végleges helyszínének kijelölése. A Kálvária sugárút és a Móravárosi körút kereszteződésébe, az elhíresült Világ Utcája projekt helyére tervezett létesítmény kapcsán azért indult el élénk levelezés, mert olvasóink attól tartanak, ha „kiviszik" az állomást a városból, több időbe telik, mire buszra tudnak szállni. Holott tisztában vannak fele: a Mars tér nem bővíthető.

Azt írjuk sorozatunk állandó felcímében, hogy 2010-ig, a buszport felépítéséig át kell rajzolni Szeged közlekedési térképét. Szeri István, a Tisza Volán Zrt. vezérigazgatója is azt hangsúlyozta, az új helyszín együtt jár a nyomvonalak átrendezésével, megállók áthelyezésével. „Minden pályaudvar egyfajta kályha – magyarázta –, amely kiindulási pont a városi tömegközlekedésben." A tömegközlekedés centruma a Kálváriára kerül, de jut a központi szerepből a Mars térnek, nemcsak a helyi, hanem a helyközi forgalomban is. A jelenlegi decentrumok közül pedig legvégül csak a Víztorony téri és a Makkosházi marad meg.

A Tisza Volán Zrt. keresi az optimális megoldásokat azoknak, akik Budapest, Baja felől érkeznek Szegedre, hogy könnyedén bejussanak a belvárosba (a villamosprojektben mellesleg – írtuk tegnap – a 3-as villamost is fejlesztik, amely ott áll meg a buszportnál). Amikor már az M43-as is kész lesz – így zárul be a kör 2010-ig a közlekedésfejlesztésben –, a sztrádán Makó és Hódmezővásárhely felől érkező gyorsjáratok közvetlenül a buszportra érkeznek. A mindenütt megálló buszok a régi útvonalon járnak majd, és betérnek a Mars térre is. A Kálvária sugárút és a Móravárosi körút kereszteződésébe valószínűleg lámpás körforgalmat építenek. De nemcsak a buszport, hanem az épülő kereskedelmi létesítmények és rendezvénycsarnok miatt is.

A buszport-beruházás előreláthatóan 2,5-3 milliárd forintba kerül, a beruházó a Szeviép Zrt. érdekeltségébe tartozó Sal Kft. A Tisza Volán 50 évig ingyenes használati joggal rendelkezik a pályaudvarra, ennek fejében ingatlanokat adott át a Szeviépnek.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegediek a Fashion Tv-n

Szeged - A Free Faces modellügynökség tavaszi válogatóján több szegedi tehetséget is felfedezett.… Tovább olvasom