Délmagyar logó

2018. 06. 19. kedd - Gyárfás 18°C | 27°C Még több cikk.

Átrajzolják Szeged közlekedési térképét 2010-re (3.)

Szeged - Három év múlva álom lesz közlekedni Szegeden, legalábbis az álmok szerint. Addigra elkészül az M43-as várost elkerülő szakasza, nem dübörögnek többé kamionok a nagykörúton. Új villamosvonal, modern tuják, trolik, régiós buszport, még több bicikliút és két új parkolóház szerepel a tervekben.
Három év múlva álom lesz közlekedni Szegeden, legalábbis az álmok szerint. Addigra elkészül az M43-as várost elkerülő szakasza, nem dübörögnek többé kamionok a nagykörúton. Új villamosvonal, modern tuják, trolik, régiós buszport, még több bicikliút és két új parkolóház szerepel a tervekben. Sorozatunkban arról írunk, amiről az emberek beszélnek: hogyan válik Szeged élhető várossá.

Szegedet a magyar Amszterdamként emlegetik az országban, más városok irigykednek arra az 53 kilométeres kerékpárút-hálózatra, amivel mi magunk még mindig elégedetlenek vagyunk. Hiányosak ugyanis
a megépült szakaszok, a meglévő útvonalaknak pedig vannak fogyatékosságaik. Az elkövetkező időszakban ezeket a hibákat korrigálják. A szegedi önkormányzat ugyanis pályázik az unióhoz több mint 300 millió forintra, újabb hat kilométernyi kerékpárút megépítésére.

Parkolóházak

Szeged első parkolóházát 2004-ben adták át az Arany János utcában, nem kevés bonyodalom után, az elektronika vezérelte garázs kihasználtsága azonban csak 30 százalékos. „Hagyományos" parkolóház épül a Honvéd téren, jövő őszre el kell készülnie. Újszegeden, a leendő Aqualand élményfürdő négyszintes létesítményének alsó, valamint felső emelete is parkolóként funkcionál majd.

– A fejlesztésekkel a jelenlegi széttagolt kerékpárút-hálózatot szüntetjük meg – mondta Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester. – Az a koncepció, hogy ahol nincs kapcsolat már meglévő utak között, ott megépítjük.

De milyen hiányzó kapcsokról is van szó? Ha a kelet-nyugati, Újszegedet a Mars térrel összekötő tengelyt nézzük, a Fő fasoron csak a víztoronyig lehet bicikliúton közlekedni, utána a ligetig nincs külön sáv. Majd megint szabad a pálya a Népligeten és a Belvárosi hídon át, de csak a város felőli hídfőig, mivel egy „szünet következik", egészen a Skáláig. Utána az áruház és a Mars tér között lehet újfent kerékpárra pattanni – vagyis ezt a lyukat is be kell stoppolni a hálózatban. A másik irányban, az észak-déli tengely mentén, a Kossuth Lajos sugárúton most csak a Rókusi iskoláig lehet bekerekezni. Ezt a bicikliutat az Anna-kútig vezetik be. Hiányt pótolnak a Kálvária sugárúton is: a villamosprojekt részeként alakítanak ki kerékpárutat, mivel a beruházás miatt amúgy is „újra kell osztani" a sugárút nagykörúton belüli szakaszát. S hosszabbítanak a Csillag térnél, a Kereszttöltés utcán Tápé felé haladva, a Hősök kapujánál pedig a nagyállomásig.

Megkérdeztük a Magyar Kerékpárosklub szegedi alapszervezetét is, mit szólnak a tervekhez. Ifj. Nagy Gábor szóvivő szerint a meglévő kerékpárutak felújítására kellene minél nagyobb hangsúlyt fektetni, valamint meg kéne szüntetni a közös gyalogos- és kerékpársávokat. Nagy Sándor erre azt válaszolta, idén még csak arra futja, hogy a kátyúzási keretből a József Attila sugárúti bicikliutat szépítgessék. Utána jönnek a felújítások.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hatalmas dugó az 5-ösön

Szeged - Óriási forgalmi dugóba kerültek csütörtökön a főváros felől az M5-ösön Szegedre érkezők. A… Tovább olvasom