Délmagyar logó

2017. 10. 20. péntek - Vendel 9°C | 24°C Még több cikk.

Augusztus 20-án utasok is felszállhatnak: villamosok tesztelték a 4-est

Szeged - Sikerült a keddi próbajárat a szegedi 4-es villamosvonal felújított részén. Három Tatra-kocsi, egy nosztalgiavillamos, egy karbantartó kocsi és egy Bengáli tesztelte az pályát az Anna-kút és Tarján között. Átadás várhatóan augusztus 20-án.
Kedd délután megtartották a felújított 4-es villamosvonal próbajáratát az Anna-kúti csomópont és a tarjáni végállomás között. Először a népes szemlebizottság gyalogolta végig a 2700 méteres távot. A megrendelő város és a Szegedi Közlekedési Kft., a kivitelező MTV 4 Konzorcium és az építésben illetékes szakalvállalkozói, a lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft., a közlekedési hatóságok kéttucat szakembere vizsgálódott, jegyzetelt.

Próbajárat a 4-es villamos vonalán. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

2,35 milliárdból

A 4-es villamosvonal felújítása a 29,5 milliárdos szegedi tömegközlekedési nagyprojekt része, nettó 2,35 milliárdból készül el. A kivitelező a pályán kívül megépít összesen 8740 négyzetméter utat, 100 négyzetméter terelőszigetet és 4000 négyzetméter járdát. Átépíti a Glattfelder tér közlekedését; a Tisza Lajos körúton végig tömegközlekedési sáv lesz.

Azt nézték meg, hogy járható-e az 5432 méter villamosvágány rendben vannak-e a váltók, peronok, utasvárók, megállóhelytáblák, a felsővezeték. Ezután adtak zöldet a tujáknak; az SZKT valamennyi típusú villamosának végig kellett tesztelnie a pályát. Csuklós, szóló és pótkocsis Tatrát, a 313–314-es iker nosztalgiavillamost, egy karbantartó kocsit és egy Bengálit láthattak felvonulni a szegediek. A nézelődők akkor csodálkoztak legjobban, amikor a Glattfelder téri ívben – évtizedek óta először – nem csikorogtak a szerelvények. Az egyetlen akadályt a síneken keresztben parkoló autók jelentették – a környékbeliek február közepe óta elszoktak attól, hogy Tarján felé villamosok közlekednek.

– Sikerült a próbajárat, ami a műszaki átadás megkezdésének egyik feltétele – tájékoztatott Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projekt igazgatója. Előreláthatólag a kivitelező a szerződéses határidőt betartva, augusztus 19-én adja át a pályát, és 20-án, szombaton már az utasok is végigutazhatnak a 4-es villamosvonalon. A vágányok mentén és az utasokat kiszolgáló létesítményeken már csak apró hibajavítások lehetségesek.

Próbajárat a 4-es villamos vonalán. Fotó: Karnok Csaba (galéria)
Az útépítéseknek augusztus végéig kell elkészülniük a Glattfelder téren és a Tisza Lajos körúton. Annak külön műszaki átadási procedúrája lesz, a járdaépítésekkel együtt.

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. szpalika 2011. augusztus 12. 23:36
    „Ebben a körben ez a szakasz volt a legjobb állapotú pálya, így a 3-as villamoshoz kapcsolódóan újították fel a közös szakaszt, és építették a hosszabb kitérőt és a delta fordulókat.
    Látszik, hogy a pályázatban nem volt sokkal több, hisz a 9 db villamos és a 10 db trolibusz nem túl sok új jármű.
    Ha lesz következő kör, akkor lehet pályázni erre a szakaszra, az újszegedi víztoronyhoz a trolira, stb.”
  • 40. gubanc 2011. augusztus 11. 01:36
    „Nyugi!
    Lesznek pályázatok, mivel ez a" nagyszakértelmű" kormány se lesz örökké hatalmon. Addig meg a pálya kibírja.”
  • 39. macs 2011. augusztus 10. 19:48
    „38. Zsoltee0716,
    lehet, hogy csak én nem tudok róla, de mintha nem nagyon lennének közösségi közlekedést támogató pályázatok. Lehetséges, hogy ez a szakasz sokáig nem lesz felújítva.”
  • 38. Zsoltee0716 2011. augusztus 10. 18:42
    „35. macs 2011.08.10. 13:12

    Kecskés felé majd hitelből megoldja a város új pályáztatás stb...”
  • 37. tarjani 2011. augusztus 10. 16:44
    „A nyuszi és a sapka szindróma. Eddig azért nyavalyogtak egyesek, mert rumli van, most meg azért mert kész van. :-)”
  • 36. Lugas6 2011. augusztus 10. 13:28
    „35! Igen az a pályaszakasz rossz állapotban van. //:-( Ez nem tűnt fel eddig senkinek?? (:-)”
  • 35. macs 2011. augusztus 10. 13:12
    „31. Lugas6,
    a 4-es déli szakaszát nem építették át. Csak egy kitérő és a végállomási delta épült a Tátrák miatt.
    Egyébként, nézd csak ki beszél? Az elmúlt hónapokban, hetekben mást e lehetett olvasni, hogy "jaj, minden fel van bontva, és ez szőőőőőőőőőrnyűűűűűűűűűű", most meg arról beszélnek egyesek, hogy az a pályaszakasz milyen rossz állapotban van. :-)”
  • 34. Lugas6 2011. augusztus 10. 13:02
    „33!-Egy felújított villamos vonal nem egyenlő egy mosógéppel, amire egy, legjobb esetben is csak három év garancia van. Jól néznénk ki, ha a sínpályákat négy évente kellene felújítani, mert ennyi idő után már balesetveszélyessé válnának.”
  • 33. Lugas6 2011. augusztus 10. 12:53
    „32. A síneknek pár év alatt nem szabadna így össze -vissza görbülniük. Akkor ez szigorúan garanciális probléma. Az illetékes felelősöknek, mind a város, mind az építő részéről sürgősen lépniük kéne. Az adófizető polgárok pénze nem mehet ebek harmincadjára!!!”
  • 32. dBrown 2011. augusztus 10. 12:08
    „30! És akkor mi van? azonnal átadják, és?
    31! Akkor ki kell ábrándítsalak, mert az ennek az átépítésnek nem szerves része. Az is fel lett újítva pár éve. Ennek a projektnek ez nem része”
  • 31. Lugas6 2011. augusztus 10. 12:00
    „Akárki akármit is mond, a 4-es vonal nincs készen addig, amíg a Dugonics tértől kifelé olyan görbék a sínek, hogy a villamos majd leesik róla. ez tény!!!!!!!!!!!!”
  • 30. jay_és_néma_bob 2011. augusztus 10. 10:29
    „banyek, pár napja még csinálták.....”
  • 29. majus76 2011. augusztus 10. 10:23
    „.....a városvezetés ne legyen büszke. Milyen elvek vezetik, hogy a később indult beruházásokat hamarabb átadják mint Rókuson a 2 villamost. Lassan már senkit sem érdekel az új villamos,mert több mint egy éve csak a piszokban,porban járunk. Már nem kívánunk mást csak az közúti kereszteződéseket adják már vissza!
    1 éve a lámpák üzemképtelenek a gyalogos átjárás porban piszokban deszkákon történik. A zebrán átmenő gyalogosok mindig ki vannak téve az autósok szeszélyeinek.
    Itt másodlagos szegedi polgárok vannak?”
  • 28. rókus1 2011. augusztus 10. 09:36
    „.......könyörgöm a Rókusi krt.-on lévő villamos járat átadására is legyen már egy fix időpontjuk!!!!!már nagyon unjuk és régóta szenvedjük az itteni állapotokat!ezt a vonalat már rég át kellett volna adni !mi nem ragaszkodunk ünnepélyes átadáshoz valamilyen nemzeti ünnephez kötve, nekünk jó lesz egy "meztillábas" szürke hétköznap is, csak legyen már vége és járjon már az a fránya tuja!!!!”
  • 27. sling 2011. augusztus 10. 09:09
    „21. +mondo 2011.08.10. 06:36

    Azt hiszem, az 1-es vonalat, valamint a 2-es vonalat nem magyar építette, újította fel.
    Volt ott román, cseh elég sok, csak magyar nem.
    A 4-es kivitelezéséért pedig minden tisztelet, szép munka volt!
    Ha valaki azt állítja hogy ehhez az új cégvezetésnek semmi köze, akkor ne fényesítse dózsát.
    És az hogy dózsa mennyire szakember, aki ismeri, és nem csak jópofizik vele, az tudja az igazat......”
  • 26. Alsóváros 2011. augusztus 10. 09:00
    „Miért nem kapunk hírt a 2-esről sosem?”
  • 25. gavallér 2011. augusztus 10. 08:44
    „Furcsa volt látni és hallani milyen csendes.”
  • 24. eleonóra 2011. augusztus 10. 08:44
    „Nagyon szépen szervezetten haladt a kivitelező.Remélem, hogy a 2-es vonal építői is összekapják magukat.Igaz én ezt a vonalat fölöslegesnek tartom.A 2-es busz jól bejáatott járat volt és ráadásul átszállás nélkül lehetett Újszegedre eljutni.”
  • 23. zoli0209 2011. augusztus 10. 08:12
    „Azt hiszem aki nem hallotta a bengáli és a nosztalgia tuja csikorgását a Novotel-nél az menjen a fülészetre,na persze ez a hang már turisztikai jelentőségű.Remélem az SZKT nem járatja a Bengálikat többé.Tényleg mikor érkeznek meg az új tuják?”
  • 22. Sifka 2011. augusztus 10. 07:33
    „T. +mondo!
    Csak megjegyezném, hogy ennek az építkezésnek az egyik kivitelezője (pályaépítés) a Szentesi Vasútépítő cég volt! Ami azért elég magyar és szakmai háttere is van. Csupán a pontosság kedvéért!”
41 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Für Anikó kitalált világa

Kár volt lejönnünk a fáról, ezzel a súlyos kritikával illeti az emberiséget Für Anikó, az Örkény Színház színésze. Tovább olvasom