Délmagyar logó

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 8°C | 18°C Még több cikk.

Az M43-as vezeti majd ki a kamionokat Szegedről

Nemcsak a rakpart hiánya miatt hatalmas a forgalom Szegeden, hanem azért is, mert a Románia felé haladó kamionok, autók továbbra is átdübörögnek a városon. Az M5-ös Röszkéig tartó szakaszának átadását azért is érezzük kevésbé, mivel a nyugati elkerülő már korábban sok járműtől kímélte meg a belső utakat.
Románia felé haladó, illetve az onnan érkező kamionok, autók továbbra is átdübörögnek a városon Fotó: Gyenes Kálmán
Az M5-ös sztráda Röszkéig elérő szakaszának átadása után alig csökkent a forgalom a városban. Azért nem változott a helyzet lényegesen azóta, mert a Budapest felől Szerbia-Montenegró felé tartó teherautó- és személygépkocsi-áradat a csaknem két éve átadott nyugati elkerülő úton már korábban is kikerülte Szeged legkritikusabb pontjait. Igaz, a nagy súlyú járművek az autópálya 2005 december eleji avatásáig még jelentősen megterhelték a Dorozsmai és a Fonógyári utat, hiszen csak a Bajai úti Útkaparó csárdánál kanyarodhattak rá az országhatár felé vezető nyugati elkerülőre. Az M5 átadásával azért sem lélegezhettünk fel – mutatnak rá szakemberek –, mivel a Románia felé tartó forgalom gazdasági és politikai okok miatt jóval erősebb. A kamionok, személygépkocsik továbbra is a nagykörúton és a Bertalan hídon keresztül fordulhatnak rá a Nagylak, illetve Kiszombor felé vezető útra.

A forgalomszámlálási adatok is alátámasztják azt, amit a város lakói éreznek. Bácsi Attila, a Vám- és Pénzügyőrség Dél-alföldi Regionális Parancsnokságának sajtóreferense elmondta, míg egy erős áprilisi napon Röszkén körülbelül 700 kamion és teherautó lépte át a határt, Nagylakon és Kiszomboron egyharmaddal több, közel ezer.

Információink szerint a kamionokhoz képest háromszor-négyszer annyi személygépkocsi is átmegy Szegeden, naponta akár négyezer autó zúg keresztül a városon. Az AKA Zrt. mérései alapján – mondta el Garai Valéria sajtószóvivő – az M5-ös Szegedet elkerülő szakaszán naponta 600-700 kamion és teherautó megy Röszke felé, ahogy azt a VPOP is állítja, s négyszer annyi autós, közel 2700.

Rigó Mihály, a Magyar Közút Kht. regionális műszaki igazgatója azt mondja, az átutazók nélkül is óriási Szegeden a forgalom, mivel mindig is „eredő- és célállomásnak" számított. Az M5-östől nem is lehetett volna azt várni, hogy csökkenne a zsúfoltság. Akkor érezhetjük majd, hogy könnyebben, nyugodtabban közlekedhetünk, ha több busz, villamos, troli jár, ha többen veszik elő a kerékpárt, és ha a közlekedési koncepciókat nem torpedózza meg az autóstársadalom. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester az M43-as megépítésében reménykedik, hiszen, mint mondta, évi félmillió kamion kerüli majd el a várost. Hozzátette: a tömegközlekedés fejlesztése sem távlati terv, hiszen az orrunk előtt újul meg a járműpark, és egyre sűrűbben közlekednek a villamosok.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegednél 3 centimétert csökkent a Tisza vízszintje

Vasárnapra Szegednél és Csongrádnál néhány centimétert csökkent a Tisza szintje, de a nagy víznyomás… Tovább olvasom