Délmagyar logó

2018. 01. 23. kedd - Zelma, Rajmund -4°C | 3°C Még több cikk.

Az SZKT ügyvezető igazgatója a hamis prófétákról

Szeged - Vannak hamis próféták, akik azt hirdetik nagy gonoszan, hogy már megállhatunk, mert itten az ígéretnek földe van - idéz az SZKT első embere közleményében, amelyben a pénzről, az elmúlt évelk "hanyag kifizetéseiről" van szó. Az írást változtatás nélkül közöljük.

Felelős vezetőként a legrosszabb döntésnek tartanám, ha köztem, mint a Szegedi Közlekedési Kft. jelenlegi ügyvezetője és a volt vezetés között, egy célra nem vezető vádaskodás alakulna ki, hiszen nekem kizárólag a szegedi közösségi közlekedés és a Társaság stabil működése, dolgozóink munkahelyeinek megvédése a célom.

Viszont nem hagyhatok figyelmen kívül néhány – a közelmúltban történt – tényt, döntést, mert határozott véleményem, hogy a Szegedi Közlekedési Kft. ezek miatt került a „szőnyeg szélére".

A Szegedi Közlekedési Kft. 2012. évi költségvetésének összeállításakor számba kellett vennünk mindent. Amikor nagyságrendileg összeállt az idei táblázat és összehasonlítottuk az elmúlt évek költségvetéseivel, nagy különbségekkel, elpazarolt tételekkel, meggondolatlanul kifizetett összegekkel találtuk szemben magunkat.

Felvetődött bennünk a kérdés, hogy miért kellett az elmúlt években majdhogynem 1 milliárd forintot feleslegesen elkölteni? 2011 óta miért nem annyira együttműködő velünk Szeged város vezetése? Polgármester Úr miért nem hallgatja meg a kéréseinket, ad konstruktív válaszokat és segítséget?
Hogyan is jött össze ez a körülbelül 1 milliárd forint kiesés, ami most nagyon jól jönne?

A 2006 óta, közel 155 millió forintot költöttek a KT8-as „villamostorzóra", melyből csak 1 százalék, azaz 1,5 millió forint volt saját munka, a többi kifizetés és bevásárlás. Itt meg kell, hogy jegyezzem ezen a villamoson a szegediek azóta sem tudtak utazni, hiszen ez a jármű további 150 millió forint ráfordítást igényelne, amire nem is volt és most sincs forrása a Szegedi Közlekedési Kft-nek.

Jól jönne most az a 84 + 18 millió forint, amit használhatatlan villamosok beszerzésre fordítottak, melyek forgalomba helyezése további 120-150 millió forintba kerülne.

A Társaság előző vezetése többek között 55 millió forintot költött 10 db ún. „Hübner-csukló" (a KT8-as villamosok csuklói) beszerzésére, amit azóta sem tudunk hasznosítani.

Szintén jól jönnének most azok a 10 milliók, amik régebben kiállításokra, nemzetközi konferenciákon való részvételekre, a cégvezetés becsvágyának kielégítésére fordítódtak.

200 millió forintot fizettek egy trolibusz prototípus megtervezésére és előállítására, amiből például a most szolgáló trolibuszokból 9-et is fel lehetett volna újítani.

Botka László polgármester úr folyamatos kommunikációja helytelen és valótlan azzal kapcsolatban, miszerint a 2-es villamos beindításával az SZKT-t éves szinten 132 millió forinttal terhelő többletköltséget a Tisza Volán egyes járatainak megszüntetésével 127 millió forint megtakarítás kompenzálja. A retorika ott hibás, hogy ez a 127 millió forint megtakarítás nem, a Társaságba befolyó összeg, hanem erre Szeged város önkormányzata lesz jogosult majd 2013-ban, amiből 2012 során egy forinttal nem kedvezményezi a Szegedi Közlekedési Kft-t.

Nem beszélve olyan bevételkiesésekről, mint az az 50 millió forint, ami Szeged város idei költségvetésébe már nem fért bele, vagy annak a 200 millió forint támogatási igény figyelmen kívül hagyásáról, amely a Társaság többlettevékenysége, a 2-es villamos beindítása, illetve a törvénymódosítások hatása miatt jelentkezett.

A parkolóhelyek folyamatos csökkenése 2011-2012. évre több mint 150 millió forint bevételkiesést okoz.

A 2011. november 25-i közgyűlésen bebizonyítottam, és Szentgyörgyi Pál, volt gazdasági alpolgármester el is ismerte az igazam, miszerint a Szegedi Közlekedés Kft. sokkal kevesebb támogatást kapott az önkormányzattól, 2011-ben, mint 2010-ben.

Lehet, hogy az én vezetésem kissé visszafogott, nem annyira a külsőségeken és a látszatdolgokon alapul. Viszont kezdeményezéseim és döntéseim mögött kizárólag a biztonság és a folyamatos fejlődésre való törekvés áll.

Dr. Tóth István Tibor
ügyvezető igazgató
Szegedi Közlekedési Kft.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. Mil 2012. március 23. 07:50
    „24. kanyarodo 2012.03.22. 20:08

    Kimondtad a lényeget. Sajnos fidesz qrmányunkra ez hatványozottan igaz. Jogász banda. Orbán pedig egy másodpercet sem dolgozott életében, egész életét a politikában töltötte. Ráadásul küldetéstudata is van..”
  • 24. kanyarodo 2012. március 22. 20:08
    „29 éve vagyok vállalkozó, 25 embernek adok munkát. Soha senkitől nem kaptam segítséget, pályázati pénzt. Ennek ellenére mind a 29 évben nyereséges volt a cégem, mindig sok adót fizettem. Meggyőződésem, az állami, és önkormányzati cégeket soha nem lehet racionálisan vezetni, mert az ésszerű, szakszerű, nyereséget termelő döntéseket mindig áthúzza a pártpolitika, és a megélhetési politikusok általában jogászok, csak pofázni tudnak, és halvány gőzük sincs a gazdasági folyamatokról. Ők soha nem kerestek egyetlen forintot sem, azt sem tudják mi az a produktív munka. Ők csak a mások által befizetett adót osztják szét elsősorban a pártpolitika alapján, és számukra nem a hozzáértés a fontos, hanem az ideológia.
    Ez vonatkozik Orbánra, és Botkára is. Egyébként Botka nagyon jó polgármester, profi módon irányítja a Várost, de az Ő problémája is az, nem ért a gazdasághoz.
    A városi költségvetést - vasszigorral kézben tartja. Az asztalom lévő költségvetési pénzt "jó gazda" módjára az utolsó forintig beosztja. De hogyan lehet több pénzt az asztalra tenni? Hogyan kell egy városnak támogatni egy betelepülő vállalkozást, hogyan tárgyaljon a város gazdasági vezetőkkel hogy befektetéseiket Szegedre hozzák, ez nem megy, itt már megáll a tudomány, képtelenek segíteni a gazdaságot! Ezért tart itt Szeged. Csak két példa: két nagy formátumú vállalkozó: Varga Mihály KÉSZ kft, elment a városból, Varga Gusztáv Szilánk elment a városból. Miért? Mert a politikusok nem értenek a gazdasági vezetők nyelvén. Na ez itt a baj!”
  • 23. Francois 2012. március 22. 19:36
    „Csak halkan kérdezem meg, nem akarok itt okoskodni egy két frissen kinevezett igazgatót leinformáltam, van akit ismerek van olyan akinek a családi vállalkozásától kezdve mindent le informáltam! Mire képesek ezek?! Mert céget vezetni kétséges! Ezt a feladatot 12 éves gyerekem is eltudná végezni! :D :P”
  • 22. Beroesz 2012. március 22. 19:08
    „Az igazgató és az ex-igazgató (akit itt hamis prófétának bélyegeznek) mondanivalójának elolvasása után néhány kérdés megfogalmazódott bennem.

    1. Tóth úr azt mondja, hogy a prototípusok gyártása pazarlás volt, amire sok millió forint ment el. Mivel ő ezeket a fejlesztéseket leállította, most elméletileg egy halom pénznek (megtakarítás) kellene rendelkezésre állnia. A cég mégis súlyos mínuszban, fenntarthatatlan pályán van.
    2. KT8 villamostorzó 155 + 150 millió = 305 millió; Pesa = 630 millió forint. Nincs mindig EU-s nagyprojekt, akkor miből foltozzuk az állományt?
    3. Dózsa szerint az átadás-átvételkor nem volt tartozása a cégnek, hovatovább az SZKT képes volt visszafizetni a a korábbi tartozásokat és hiteleket. Ezt az állítást Tóth úr nem korrigálta, nem javította ki, fogalmazhatok úgy, hogy jóváhagyta. Akkor most (a Dózsa-pazarlás megállítása mellett) hogyan juthattunk oda, hogy kapacitást kell csökkenteni? Esetleg hiteleket vett fel, amelyek most jártak le?

    Összességében véve Tóth úr levelét magyarázkodónak és semmitmondónak érzem. Tóth úr még az életben maradás perspektíváját sem kínálja föl, vélhetően nem veri az asztalt az önkormányzati többségnél, nem tűnik úgy, mint ha a cég érdekeiért, a közösségi közlekedés ügyéért körömszakadtáig küzdene. (Mérgemben utánakerestem, a 300 SZKT-s parkolóhelyből 80 a rakparton veszett el, ezt Tóth úr úgy kommentálta, hogy "lakosságbarát intézkedés" ahelyett, hogy ráborította volna az asztalt az érintettekre.) Tóth István Tibor lélekben feladta, nincs jövőképe, nincs víziója, defetista. Elsősorban neki kellene tudnia, hogy ilyen mentalitással nem lehet háborút nyerni. Valamennyi ideig ki lehet húzni, nézni hogy a cég bevételei elapadnak, a vetélytársak elviszik a bizniszt, 10 főnként leépítjük a kollektívát, de nyerni azt nem lehet. Ha mindössze ennyi, amit nekünk szegdieknek üzenni tud, akkor az nagyon sovány. Ha tele a cég trágyával, akkor lapátolja ki, mutasson jövőképet, azért igazgató!”
  • 21. strangerrr 2012. március 22. 17:52
    „Még a mai világban, a mai átpolitizált közéletben is megdöbbentő ennek az embernek (?) az aljassága. Nyílt titok, hogy Neki az a feladata, hogy tönkre tegye az SzKT-t. Erre kapott megbízást. Az ok egyszerű: Botkát megbuktatni bármi áron. Az SZKT pedig az elmúlt években igencsak látványos változáson ment át, tehát itt komoly "munkát", komoly rombolást kell végezni.
    Aki Brüsszelbe azért ír levelet, hogy Szegedtől vonjanak el támogatást, aki "névtelenül" feljelentget, hogy ne legyen troli, aki leállítja a villamos és troli fejlesztést és mindezekre büszke is... az olyan mélyre süllyedt, amire csak egy szó van, de azt úgyis kimoderálják...”
  • 20. hepp 2012. március 22. 17:09
    „Tóth Úr!
    Ne csak a felszínt kaparva magyarázza az emböröknek a bajt. Minél mélyebbre látnak, annál hitelesebb képet kapnak az SZKT-ról. Titkokat nem kell kifecsegni, azt megteszi más, de a tények ismerete helyes dolog. A baj csak az, hogy ön nem lát tovább szerintem.”
  • 19. jozko 2012. március 22. 16:50
    „A város cégei szinte kivétel nélkül csődközeli helyzetbe kerülnek.
    Szó sincs arról, hogy ez -csak- az új vezetés hibája.
    És csak részben fogható a kormány megszorító intézkedéseire.

    Szeged vezetése már 5-8 éve ügyesen görgeti maga előtt a problémákat - ügyes oda-vissza csoportosításokkal "egyensúlyban tartva" a költségvetést.
    Tény, hogy a recesszió, a források beszűkülése - és főleg a valóságtól elrugaszkodott tervek, beruházások,
    a városvezetés megalomániája egyre inkább kiélezi a helyzetet -egyre nehezebb a maszkírozás!

    Ha ez "megnyugtat " valakit: országosan semmivel sem jobb a helyzet.
    Módszeresen ellehetetlenítették az országot az elmúlt évtizedben -
    termelő kapacitások hiányában nincs értéktermelő foglalkoztatás -most annak sem jut munka, aki dolgozni akarna-
    maholnap pedig nem lesz olyan aki akarna vagy tudna.Nem csak egy háború elvesztésével lehet egy országot elveszejteni - "békés" eszközökkel is megy az...
    Tankcsapda helyett: bankcsapda!

    Szó nincs arról, hogy ezek "megalapozott" tények - ha a valóság mégis ilyennek látszik, az csak a véletlen műve!”
  • 18. DMagóg 2012. március 22. 15:05
    „Egy vezető cseréjének akkor van értelme, ha az új képes kevesebb pénzből magasabb színvonalon megoldani a feladatot.
    Tartom a markomat, hagyom tönkremenni, s mindezt az elődöm hibájaként tálalom, a polgármestert okolom. Nos ehhez tényleg nem kell menedzseri véna. Persze, ha eleve erre vállalkozott, akkor kijár már egy díszpolgári cím is.”
  • 17. DMagóg 2012. március 22. 14:42
    „15.kopkop 2012.03.22. 13:45: "... ezen az oldalon következmények nélkül lehet bárkit hazugnak, csalónak, tolvajnak nevezni."

    Bárkit nem, csak a hazugot, a csalót, a tolvajt. Kérjenek bizonyítást, jó eséllyel megkapják, de nem kérik! Persze, tudjuk, jogilag ártatlanok, mint a ma született bárányok. Az erkölcs és etika ismeretlen fogalmak. A blöffölés nem hazugság. A pénzek jogszerű eltűnése pedig, nem csalás, nem ámítás. Az igazságról meg már szó se essék.”
  • 16. szunyi 2012. március 22. 13:45
    „13.Mil

    Az eredeti tervekben úgy volt, hogy a nagy project keretén belül nem lehet járművet beszerezni.
    Késöbb sikerült elérni, hogy lehessen új jármű beszerzésre is pályázni.
    Ha nem lehetett volna pályázni legolcsóbb saját magunknak megcsinálni.
    Azt érhető okokból az EU nem engedi, hogy a pályázat kirója és nyertese ugyanaz lehessen.
    Troli árak: saját magadnak megcsinálod 100 milla, mástól megveszed 150 milla, EU pályázat keretén belül most 220*.18 ba kerül a városnak ( az írt árak nagyon hasraütésszerüek) 40 milla.”
  • 15. kopkop 2012. március 22. 13:45
    „12. joy 2012.03.22. 13:26

    Ki az a "tit úr" és az "Orbány"? Akkora demokrácia van, hogy ezen az oldalon következmények nélkül lehet bárkit hazugnak, csalónak, tolvajnak nevezni.”
  • 14. ifj. Nagy Gábor 2012. március 22. 13:43
    „13. Mil
    "Azért van igazsága. Emléxem, a korábbi vezetés nem keveset ölt a "paraxtvakításba", nosztalgia járművek, nyílt napok, villamosgyorsulás. Ezek mind mind pénzbe kerültek. Miközben a bengálik majd szét estek a rozsdától. Én már akkor mondtam, inkább ezek vállalható állapotba hozására kellene költeni a pénzt mint önreklámra és játszadozásra. "

    Szeretném, ha nem hagynád figyelmen kívül azt az aprócska tényt, hogy a bengálik idén ősszel megtörtént búcsúja is az előző vezetéshez köthető, mivel nem a bengálik - teljesen értelmetlen - csinosítgatására, hanem a KT4-es villamosok (17 db, ha nem tévedek) beszerzésére és felújítására is költötek az általad felsoroltakon kívül.”
  • 13. Mil 2012. március 22. 13:26
    „Azért van igazsága. Emléxem, a korábbi vezetés nem keveset ölt a "paraxtvakításba", nosztalgia járművek, nyílt napok, villamosgyorsulás. Ezek mind mind pénzbe kerültek. Miközben a bengálik majd szét estek a rozsdától. Én már akkor mondtam, inkább ezek vállalható állapotba hozására kellene költeni a pénzt mint önreklámra és játszadozásra. és hogy, hogy nem, a vezetőváltás után kaptak is egy "tisztasági festést" a bengálik, sokkal jobban néztek ki, és gondolom nem volt egy horribilis összeg. Erre nem volt képes a korbbi vezetés, évekkel ezelőtt. Most már igaz nem volt sok értelme megcsinálni őket. A troli buherálásba ár nem látok bele, de több mint fura volt az IKarus-Skoda hirtelen győzelme. A prototípus sokba is került, és gyermekbetegségekkel küzd. És állítólag a kiválasztott trolik sem lennének túl olcsóak. Igazából nem tudom ki fizette a protot, de úgy rémlik hogy az SZKT. tehát az SZKt megspórolta ezt az összeget a gyárnak, ez is fura.”
  • 12. joy 2012. március 22. 13:26
    „A hazugok, rágalmazók, városellenségek, tolvajok kánaánja már itt vala.

    Ha nem tit úr lenne a vezető, már járna a 10-es troli, hasznosították volna a KT8-as csuklókat, járna a házi villamos, és az udvaron rothadó KT8-as tuja is!

    Hogy mennyire hazug, arra példa, hogy a polgármester szűkmarkúságát emlegeti, holott nem ő dönt az SzKT pénzeiről, hanem a városi szovjet, és a pénzt elvonó, de terheket növelő Orbány!

    Erre példa a tavaj decemberben általuk kiutalt sokkmillió HuF, amelyet tit úr lenyúlt!!!
    Vastag a bőr a rablók-csalók orczáján.
    :o(”
  • 11. kilo 2012. március 22. 12:57
    „T. Igazgató Úr!
    Ha nem tud megbirkózni a nehézségekkel, nem tud előremutató ötletekkel előállni, csak a múlton tud merengeni, akkor legyen szíves és adja át a helyét más, talán potensebb jelölteknek!”
  • 10. DMagóg 2012. március 22. 12:25
    „2.nagyen 2012.03.22. 11:45 !
    Nincs mit hozzátenni, tökéletesen rávilágítottál a lényegre!”
  • 9. TUTI 2012. március 22. 12:12
    „"A 2011. november 25-i közgyűlésen bebizonyítottam, és Szentgyörgyi Pál, volt gazdasági alpolgármester el is ismerte az igazam, miszerint a Szegedi Közlekedés Kft. sokkal kevesebb támogatást kapott az önkormányzattól, 2011-ben, mint 2010-ben."

    Ezek tények!...kevesebb a pénz!”
  • 8. kopkop 2012. március 22. 12:12
    „Mondjon le mindenki, a kommentelők átveszik a város irányítását.”
  • 7. szegarazs 2012. március 22. 12:09
    „Jól érzem, hogy ez most egy klasszikus "magyarázom a bizonyítványom" levél?
    (A tanár pikkel rám, nem én vagyok a hibás. És különben is...)”
  • 6. zoltanszabo 2012. március 22. 12:08
    „T. 2. nagyen !
    OTT a PONT !!!”
25 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem jött össze az autó az Egy perc és nyersz! játékosának

A szegedi születésű Tóth Levente megrögzött játékos, több tévécsatorna műsorában szerepelt. Ezúttal az Egy perc és nyerszben próbált szerencsét. Tovább olvasom