Délmagyar logó

2016. 10. 02. vasárnap - Petra 12°C | 25°C

Baleset a Szabadkai úton: felborította az Isuzut a villamos

Szeged – Három könnyű sérültje van a „szokásos" Szabadkai úti körforgalmi balesetnek: a Horgosi útról érkező Isuzu mikrobuszt felöklelte a villamos. A sérülteket, köztük egy gyereket vittek kórházba a mentők.
A rendőrség befejezte a helyszínelést, szabad a kereszteződés. Vezessenek óvatosa(bba)n, figyelmese(bbe)n!

Korábban írtuk:
– Akkora volt a csattanás, hogy egyből kiszaladtam az erkélyre – számolt be a Szabadkai úti körforgalomnál álldogáló egyik szemtanú a baleset hangjáról, majd mondta tovább a részleteket: – vagy megint későn váltott a Horgosi úti lámpa vagy nem vette észre a sofőr, de behajtott a kereszteződésbe, és ott a villamos felborította. Az édesapa, aki a mikrobuszt vezette, kirúgta az első szélvédőt, majd a felborult járműből kiszabadította a feleségét, a gyermekeit és egy idős asszonyt is, hogy az édesanyja, vagy az anyósa, nem tudom. Ahogy láttam, komolyabban senki nem sérült meg, szerencsére.

Baleset a Szabadkai úton: felborította az Isuzut a villamos. Fotó: Garai Szakács László (galéria)

– A körforgalomnál pillanatok alatt ott volt egy mentő és egy rendőrautó, amelyek mint kiderült, eredetileg Kecskésre tartottak. Amikor a mentőorvos megállapította, hogy nincs komoly baj, továbbmentek, de gyakorlatilag fél percen belül megérkezett ez a két mentőautó is. Nagyon gyorsak voltak! – mondta egy másik szemtanú. A kiérkező mentők végül az idős hölgyet, a gépkocsit vezető édesapát és a család nagyobbik gyermekét szállították kórházba. Mindhárman könnyebben sérültek meg.

Baleset a Szabadkai úton: felborította az Isuzut a villamos. Fotó: Garai Szakács László (galéria)

Jászai Linda rendőrségi szóvivő érdeklődésünkre gyakorlatilag megerősítette a szemtanúk által elmondottakat. Azt is elmondta, hogy félpályás útzár mellett helyszínelnek kollégái. Tóth István Tibor, az SZKT helyszínen tartózkodó igazgatója közölte, a villamos nem sérült meg komolyabban, így amint véget ér a helyszínelés a közlekedés is helyreállhat a négyes vonalon.

Olvasóink írták

42 hozzászólás
  • 42. ValakiaSOKKözül 2012. május 06. 05:44
    „..." 25. Smerdis 2012.04.23. 10:17
    gondoltam, hogy megint a lámpa lesz a hibás, meg a körforgalom, meg a kereszteződés, nem az h....e, aki nem vesz észre egy villamost :) és ha a lámpa zöld? akkor körültekintés nélkül, eszetlenül bele lehet menni egy kereszteződésbe, igaz? mert pl mentő sem jöhet? vagy a lámpa sem lehet rossz?..."

    Nagyon szívesen megyek veled egy kört...megmutatom neked, hogy pl egy ford tranzitból mit lehet látni ..... Azaz a tükrökből mit lehet látni, mert más lehetőséged nincs....

    A villamosvezetők tudatosan, szándékosan relatíve gyorsan mennek be abba a kereszteződésbe. Érdemes lenne oda egy térfigyelő kamera, érdekes dolgokat rögzítene....”
  • 41. ValakiaSOKKözül 2012. május 06. 05:25
    „..." 1. klj-54 2012.04.22. 16:41
    Ebben az esetben egyértelműen a járművezető a felelős!
    A körforgalomban abszolút elsőbbsége van a villanyosnak.
    Nem kell itt semmiféle mentséget keresni, mert nem tudom akceptálni, okkal!
    Ha én Angliában a bal kormányossal meg tudtam oldani minden körforgalmas kérdést úgy, hogy nem láthattam be a forgalmat úgy mint a jobb oldalon ülő, akkor ugye elvárhatom mástól, hogy hasonló gondossággal járjon el!
    Nem menti a járművetetőt az a tény sem, hogy ez a kereszteződés nem a kellő gondossággal lett megtervezve és megépítve!..."

    TE....tenagyokos. A balesetekhez általában 2 fél kell. Az a kereszteződés veszélyes és van alkalom, amikor vakon vezetsz....pl. Sorompó felől közelíted > lámpa sárgán villog > gyalogost elengeded > előrébb csorogsz a körforgalom széléig > elengeded a körforgalomban haladókat > jobbra kisívben kanyarodsz a Horgosi útra.... S közben sasolod a gyalogost, biciklist.... A jobbról, sunyin, nagy sebességgel érkező villamost fizikálisan nem láthatod, mert ya tükörben holt térben van....”
  • 40. ifj. Nagy Gábor 2012. április 25. 12:38
    „19. mittaláltam

    "Egy másik szegedi portálon van egy igen érdekes kép. Ott a lámpa még mindig sárga. Viszont a villamos a kereszteződésben áll, így nem ért el a kikapcsoló érzékelőjéig, ami a felső vezetéken van. Akkor ezek szerint nem váltott át pirosra a lámpa."

    Ha nem tévedek, 2 vagy 3 perc után az ilyen lámpák visszaváltanak akkor is, ha nem ment ki alóluk a villamos, feltételezvén, hogy valamilyen zavar miatt nem jött a kikapcsolási utasítás.”
  • 39. Smerdis 2012. április 24. 19:13
    „28. Kaccat 2012.04.23. 12:30

    nem nagyon sikerült neked megérteni, hogy miről is írtam :)”
  • 38. Naca 2012. április 24. 08:59
    „Rémes! Nem tért ki a villamos! Ha egy autóvezető olyan vak, hogy egy ekkora járművet, mint egy villamos nem vesz észre, adja vissza a jogsiját és ne veszélyeztesse a családja életét!!!”
  • 37. ivando 2012. április 23. 20:35
    „Tisztelt 36.Ursula10 2012.04.23. 18:22 !

    Megnyugtatásképp: nem az autósra gondoltam!”
  • 36. Ursula10 2012. április 23. 18:22
    „35. ivando 2012.04.23. 18:00

    Tisztelt ivando!

    Az írásából leszűrve arra következtet,hogy az autó gyorsan hajtott....ebben sajnos nincs igaza.”
  • 35. ivando 2012. április 23. 18:00
    „Tisztelet 34.qwertz_2!
    Először is köszönöm a reakciókat.
    Elárulom, hogy védett útvonalon a KRESZ szerint is bármire lehet számítani. Egy elszabadult háziálattól kezdve a vadon élő állatokon át egy műszaki hibás járművön keresztül a közútra került idegen (nem odaillő)műtárgyakon át....,még sorolhatnám. Szóval ezért van veszélyes üzemmé nyílvánítva! Mindezek gyakran megelőzhetők lennének, ha nincs relatív gyorshajtás. Eme fogalom értéke nincs konkrétan megadva, hanem minden körülményt mérlegelve kell a megfelelő sebességet megválasztani.
    A jelen esetben ennek megállapítása nem az én feladatom, de a képeket nézve .......”
  • 34. qwertz_2 2012. április 23. 15:28
    „Ja és még valami!
    Ha a villamos annyira száguldozott volna akkor nem úgy és ott állt volna meg mint az a képeken szerepel hanem jóval messzebb...”
  • 33. qwertz_2 2012. április 23. 15:20
    „31. ivando
    "Hogy mit jelent a megfelelő sebesség? Akkor a KRESZ-ből idézek: "mindíg úgy kell a sebességet megválasztani, hogy bármilyen várható és váratlan akadály előtt meg lehessen állni"

    De védett útvonalon nehogy már nekem kelljen arra számítanom, hogy valaki aki VAK vagy ISMERI a kreszt nekem hajthat!
    Ennyi erővel akkor végig a Rókusi körúton vagy a nagy körúton (is) lépésben kellene közlekednei mert valaki nekem jöhet akár lámpa tilos jelzése ellenére is!
    A megfeleő sebességről meg annyit: lehet lépésben is elütni egy embert...

    "MAximális odafigyeléssel és elővigyázatosággal kell közlekedni. És ez a forgalomban minden résztvevőtől elvárás, bármivel is közlekedik."
    Ott a pont!
    Bizalmi elv:
    úgy kell közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon. A "bizalmi elv" alkalmazása a biztonságos közlekedés feltétele. A "bizalmi elv" lényege, hogy minden közlekedő ismeri és betartja a közlekedés szabályait.
    Elvárás, hogy aki alárendelt útról érkezik az ISMERJE és TUDJA az elsőbbségadásra vonatkozó szabályokat (is).”
  • 32. Ursula10 2012. április 23. 14:15
    „Könnyű egy olyan cikk elolvasása után vélemény írni ami kb. 30 százalékban fedi a valóságot.....Eleven nem is utazott a kocsiban a legnagyobb gyerek és gyereket nem is vittek be a mentők......”
  • 31. ivando 2012. április 23. 13:51
    „Tisztelt 29.qwertz_2 2012.04.23. 12:32 !

    Hogy mit jelent a megfelelő sebesség? Akkor a KRESZ-ből idézek: "mindíg úgy kell a sebességet megválasztani, hogy bármilyen várható és váratlan akadály előtt meg lehessen állni"
    Amennyiben ez nem valósul meg, akkor relatív gyorhajtásról beszélünk!
    A közlekedés veszélyes üzem! Bizalmi elvnek itt helye nincs!

    MAximális odafigyeléssel és elővigyázatosággal kell közlekedni. És ez a forgalomban minden résztvevőtől elvárás, bármivel is közlekedik.”
  • 30. tmo 2012. április 23. 13:12
    „Mindenkinek azért van a szeme,hogy használja,de sok sofőr csak néz,de nem lát...
    Könnyebb a lámpát és a villamost okolni,hát ja....:S”
  • 29. qwertz_2 2012. április 23. 12:32
    „16. ivando!

    "Tapasztalatból írom, hogy a villamosvezetők is gyakran nem megfelelő sebességgel közelítik meg a körforgalmat. "
    Mit jelent az, hogy megfelelő sebesség? Ha védett útvonalon halad akkor miért (is) kellene lassítania?
    A busz sem fékez minden kereszt utcánál mondjuk a körúton azért mert jajj kijöhet onnan valaki!
    Kocsival én sem szoktam! Ha valaki alárendelt útról érkezik akkor igenis NÉZZEN SZÉT! Meg kellene tanulni: a kereszteződések nem a szürke "csíktól" kezdődnek! A villamossín is a Szabadkai út "része" ergó az elsőbbséget részére is biztosítani kell! Főleg úgy hogy a kresz védelme mellett (tábla, és a "tanult dolgok") egy fényjelző készülék IS felhívja a figyelemet a veszélyre! Független attól, hogy a lámpa bevált vagy sem a VILLÓGÓ SÁRGA FÉNY NEM SZABAD BEHALADÁST ENGEDÉLYEZ, HANEM VESZÉLYES HELYRE FIGYELMEZTET!!!

    "Azért, mert neki van elsőbbsége, még a megfelelő elővigyázatosságra szükség lenne a villamosvezetők részéröl is."
    Ha elsőbbsége van akkor ott a BIZALMI ELV a domináns!
    Legalábbis nekem ezt tanították!”
  • 28. Kaccat 2012. április 23. 12:30
    „Smerdis: azért azt nem árt tudni - ha már vezetsz - hogy a közlekedési lámpa a legszigorúbb forgalomirányítás. Ergo a tábla akkor lép életbe, ha a közlekedési lámpa EGYÉRTELMŰEN nem működik. (három színűnél sárgán villog, jelen esetben pedig sehogyan sem)
    Az ott egy nem belátható szakasz, nyilván azért gondolták a nagyeszűek, hogy tesznek oda egy körforgalmat lámpával, az más kérdés, hogy szokás szerint milyen lett a végeredmény...
    Azért elég sok baleset történt már ott, lehet, hogy nem ártana elgondolkozni azon, hogy valami nem jó ott.
    Ettől függetlenül egyetértek, hogy körültekintően kell vezetni, de gondolom pl te sem lábujjhegyen mész be pl a Kossuth L - Nagykörút kereszteződésébe, ha éppen zöld a lámpa, pedig ott is jöhet villamaos, mentő sőt rendőrautó, tűzoltóautó is, nagyobb valószínűséggel mint a Horgosin...”
  • 27. bubu841001 2012. április 23. 11:56
    „És persze az szkt igazgatója csak a villamost félti... RÖHEJ”
  • 26. maug 2012. április 23. 10:31
    „Nem édesapa az ilyen! Veszélyezteti a családja életét! Nézzen szét, ha már ő vezet!”
  • 25. Smerdis 2012. április 23. 10:17
    „gondoltam, hogy megint a lámpa lesz a hibás, meg a körforgalom, meg a kereszteződés, nem az h....e, aki nem vesz észre egy villamost :) és ha a lámpa zöld? akkor körültekintés nélkül, eszetlenül bele lehet menni egy kereszteződésbe, igaz? mert pl mentő sem jöhet? vagy a lámpa sem lehet rossz?”
  • 24. Kaccat 2012. április 23. 09:53
    „ugyanez a helyzet a Pulz utcánál is. Mire vált a lámpa, addigra a villamos már a kereszteződésben van, és nem lehet előre látni. (Persze ez most annyiban már nem lényeges, hogy az 1-es villamos úgy jár mint a mesében, hol jön, hol nem, inkább nem jön)”
  • 23. PTG-s 2012. április 23. 09:19
    „Ha jól működik, akkor sincs ideje váltani, ha a tuja lendületesebben közelíti meg a kereszteződést!”
42 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rekord részvétel volt a szegedi Critical Mass-on

Hídtól hídig ért a kritikus tömeg: az eleje már a Belvárosi hídon járt, amikor a vége a Bertalanról gurult lefelé. Tovább olvasom