Délmagyar logó

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 26°C Még több cikk.

Baleset az M5-ösön Balástyánál

M5-ös autópálya - Baleset történt az M5-ös autópályán Balástyánál a Budapest felé vezető oldalon.
A rendőrök a főváros felé tartókat a szegedi kettős körforgalomnál fel sem engedik az autópályára, illetve akik Vásárhely felől autóznak az M43-ason Budapest felé, azokat is leterelik a régi 5-ös útra. A karambol ugyanis a 144-es kilométernél történt, így a torlódások elkerülése végett egy kicsit újra benépesül a régi 5-ös út.

A belső sávon leállt egy műszaki hibás személyautó, s mire kiértek a rendőrök menteni, addigra egy szerb rendszámú személygépkocsi beleszaladt. Személyi sérülés nem történt, azonban az üzemanyag elfolyása miatt a rendőrök kénytelenek voltak lezárni az autópályát.

9 óra 13 perckor megszűnt a baleset miatt kialakult útlezárás, valamint a torlódás Budapest felé,  az M5 autópálya 144 km szelvényénél. A pályaszakasz teljes szélességében szabaddá vált és járható.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. P.J. 2010. október 27. 13:20
    „Az autó műszakilag olyan szinten van ma már, hogy egy csimpánz is képes elvezetni harminc órai idomítással. Az, hogy a közlekedésben a folytonosan változó helyzetet felmérje, pláne hogy alkalmazkodjon hozzá, nem elvárható. Sajnos, sok embertársunk sem kéoes erre, és nem csak a közlekedésben. Ezt nem érti a sok ifjú, frissjogsis fittipaldi sem. ALKALMAZKODÁS lenne a megoldás, de ez más területeken sem működik.”
  • 20. ValakiaSOKKözül 2010. október 27. 08:08
    „19. hozzászólás Andika01 2010.10.26. 01:54

    Kedves "diszpécser"

    Még most is mélységesen felháborít a dolog.... Egy tanyán élő parasztembernek is csak szitkozódások árán tudnám elviselni, ha így otthagyja a kocsit (hisz aki vezet az tanult kresz-t és tudnia kell a cselekvési sorrendet)
    Egy hivatásos sofförtől, aki feltételezem napi szinten vezet, annak a részéről ez szerintem bőven felér egy bűncselekménnyel!
    Azt elfogadom valamilyen szinten, hogy beáll a kocsi és nem tudja elmozdítani....DE AKKOR MINDENT MEGTESZEK, HOGY A BELSŐ SÁVBAN KÖZLEKEDŐK IDŐBEN ÉSZREVEGYÉK!!!
    Mit tett ő, hogy a belső sávban közlekedőket időben figyelmeztesse ???? mégegyszer kérdem, hogy MIT TETT ??? Nagyon nagy szerencséje van, hogy nem történt súlyos baleset...

    Továbbra is azt tartom, hogy a kollégád nagyon igen nagy tahó módon kezelte le az ügyet. A saját életét féltve kiszállt a kocsiból, s a biztonságot feltételező leálló sávba ácsorgott, míg a veszélytől mit sem sejtve belső sávba besoroló, vagy épp esetleg előzésbe kezdő minden egyes személy életét pedig veszélyeztette....
    Miért nem maradt ülve a kocsijában, ha szerinte elegendő megelőző intézkedést tett a várható balesetek elkerülése érdekében ???

    Annak a 30 autónak aki szerinted észrevette és még épp ki tudta kerülni a soffőrjének kivétel nélkül vehetne egy szülinapi tortát...... taxis létére gondolom nem hallott arról, hogy még leálló sávban is igen veszélyes megállni....vannak erre statisztikák, hogy hány eltöltött perc után szinte elkerülhetetlen a baleset....

    Ahha, szóval ez egy 7 személyes autó volt......akkor 7 db láthatósági mellénynek kellett volna az autóban lennie. Na ha ebből a 7 db-ból csak 4 db-ot kikap és 2-2 darabot a kezében lóbáb, hadonászik a kocsijától 100-150m-el hátrébb a belső sávban a korlát mellett, akkor feltételezem, hogy biztonság időben észreveszi mindenki......bár aki épp egy kamion mögül előzne ki, nem biztos.....

    TAHÓ módon, felelősségérzet nélkül otthagyta a kocsiját sötétben, kivilágítatlanul az autópálya belső sávjában.(eddig nem volt tanú, aki megerősítené, hogy akár a vészvillogó is működött volna...és akkor még ott a ködlámpa, helyzetjelző, elakadásjelző háromszög, stb...)

    Amúgy meg szerintem hűtővíz nélkül is simán le tudott volna menni a kocsi még vagy 5-10 métert a leállósávig...

    bocs az esetleges sértő fogalmazásért, de nem tudok másként fogalmazni, hisz egy napi szinten a kocsivezetésből élő személy trehánysága, felelőtlensége miatt akár tömegbaleset is bekövetkezhetett volna...”
  • 19. Andika01 2010. október 26. 01:54
    „Drága hozzászólók!
    Ez az eset az egyik kollégámmal történt és Én voltam szoliban. Senkinek nem kívánom azt az érzést amikor felhív, hogy lerobbant és kb. 20 perc múlva egy másik aki utána ment szól , hogy be van állva az autópálya egy baleset miatt és ezek után nem tudod elérni az embert. Az aki le tahózta szerintem még nem volt ilyen helyzetben és fogalma sincs miről beszél. Könnyű lehülyézni a másikat, de kíváncsi lennék arra ha ez velük történik mit csinálnak. Azt sem olvastam sehol , hogy ez egy 7 személyes autó és mint olyan elég nehéz lett volna letolni egyedül a leállósávba.A gőzről és a rémületről nem is beszélve!!! Azt sem értem , hogy ha 30 autó észrevette és ki is kerülte, akkor a 31-ik hogy a fenében nem vette észre! ( Talán azért nem tudott megállni ,mert nem 130-al ment. ) Az sem igaz , hogy nem tette ki a vészvillogót,mert az volt Neki az első , és utána próbált mindenkit figyelmeztetni a dologra. Én csak annak örülök , hogy nem lett senkinek baja. Én nem vagyok egy rosszindulatú ember , de mindenki aki lenézően nyilatkozott erről a dologról azt kívánom , hogy tapasztalja meg milyen is ez!!! (Természetesen ne legyen baja ,mert azt nem kívánom senkinek!!!)
    Mindenki gondolkodjon el egy kicsit és nézzen magába ez a dolog bárkivel bárhol megeshet és lehet , hogy aki most lenézi és lehülyézi a kollégámat az sem fog jobban dönteni mint Ő.
    További szép napot! : Egydiszpécser”
  • 18. ValakiaSOKKözül 2010. október 22. 22:55
    „hát az én kollégáim nem láttak ott senkit, sem vészvillogót, sem világítást, sem elakadásjelzőt...

    Tudod ilyenkor ha nem tudod a belső sávból azonnal elmozdítani az autót, akkor felkapod magadra a fényvisszaverő mellényt és visszarohansz a szalagkorlát mentén a belső sávban vagy 150 m-t ...és minden autónak elkezdesz kézzel lábbal hadonászni!!!!
    Minimum ennyi lett volna az elvárás....

    Igenis tahó az az ember aki otthagyja a kocsit a belső sávbam sötétben és kibattyog az út szélére.....
    Miért nem maradtál benne ülve ???”
  • 17. béla.hu 2010. október 22. 18:36
    „Én láttam szinte az egészet a bmw előtt én kerültem ki az autót a leállósávba is állt egy autó meg szerintem a meghibásodott autó tulaja. Bmw jöhetett jó 200as tempóba természetesen nem tudta kikerülni pedig működött az elakadásjelző. Ha velem történik ugyan ez, hogy szét durran az egyik vízcső és pár beteríti az utas teret akkor lehet h nekem se lett volna más választásom. Sajnálatos dolog, ami történt sajnálom szerencsétlen taxist.
    Balogh Béla”
  • 16. boxos691 2010. október 22. 10:52
    „Csak, hogy felvilágosítsam a népet a mi autonkal történt ez az eset(ami a belsősávban leállt).A kocsiban eldurrant 1 vízcső az utastérbe szökött a forró gőz ,a szélsősávba jönnek (mellette) az autók, hogy hajtott volna a leállosávba ,azonnal kiszált a kocsiból bekapcsolta a vészvillogót visszábbment és próbálta figyelmeztetni a kocsisokat miközben már hívta a rendőrséget, mindenki észrevette ,hogy mi van.Egy kocsis le is áll és mire észbekaptak egy BMW-s persze nem hiszem hogy 130-al jött (mert az autónk a felismerhetetlenségig összetört) és belerohan a kocsinkba.És ezek után fölteszem azt a kérdést hogy hogy nem a szélsősávba próbált lehúzódni ,hát ha jönnek mellette az autók te majd áttolod az autópálya másik oldalára.Nagyon elvagytok tévedve , szerintem nem kéne itt ilyeneket írkálni, hogy tahó szegedi csak gondolj bele lehet, hogy ez holnap veled történik.
    Irta:Dani”
  • 15. nagypappa 2010. október 22. 03:27
    „A múltkor a nullásról megyek fel a M1-re, kb. egy km megtétele után tele mind a három sáv ruhamaradványokkal, az autópálya szélén áll a Román a kocsijával és szaladgál be a pályára és szedegetné össze a ruhákat. Forgalom meg megy ezerrel. Meg nem állok, mert nem kell a baj, hívtam a 112-őt, egy fiatal hölgy vette fel, el is szörnyedt a bejelentésemtől.

    Újabban a Lajosmizsei súlymérőnél is már kamerás sebességmérés van a 100-as szakaszon.... Az gáz mert ott szoktam neki tolni.

    Mikor beérünk az új nullás feljárójához ott meg kibiggyesztettek egy 100 km-es táblát, a lekanyarodó sávra meg 60 km-est, a felüljáróról meg filmeznek.”
  • 14. Cukipofa 2010. október 21. 21:25
    „Hogy lehet valaki annyira korlátolt hogy leáll a belső sávban. mér nem tolja le a leállóba?
    Mint múltkor a román, a belső sávban nekiállt kereket cserélni...
    persze nem volt szerencséje”
  • 13. ValakiaSOKKözül 2010. október 21. 20:05
    „8. hozzászólás maug 2010.10.21. 13:59

    Én rendszeresen látok rendőrautókat az autópályán.....igaz ez egytől egyig trafipaxos autó....vagy a felüljáróról kuksolnak, vagy a parkolóból (újabban a parkoló kijáratához álnak és onnan filmeznek hátulról....!!!)
    Vagy épp az elfogó autó csordogál és sebességet mér....

    Újabban a Lajosmizsei súlymérőnél is már kamerás sebességmérés van a 100-as szakaszon....
    Pest közelében meg rendszeresen használják az éjjel is látó sebességmérő műszert......ami ráadásul szakadó esőben is hitelesen tud mérni :( !”
  • 12. ValakiaSOKKözül 2010. október 21. 19:49
    „11. hozzászólás nagypappa 2010.10.21. 19:01

    Azért ott van az, hogy mi lett volna, "ha" mégis megállnak és visszatolatnak...tudom ez messzemenően szabálytalan.
    A kocsiban mindig van 3-4 db új, fényvisszaverős, láthatósági mellény. Évi kb 50-60e Km megy a kocsiba...Nagyon sokat járunk autópályán, láttam már pár dolgot.... Volt hogy a baleset után röviddel értünk oda, s tudtunk érdemben segíteni (hajnalban, 10 centis, szakadó hóban....

    A rendőrautó a leálló sávon a forgalommal szemben megkülönbö9ztető jelzéssel, plusz a reflektor folyamatos "kapcsolgatásával, villogtatásával" gond nélkül közlekedhetne.....főleg nappal jó látási viszonyok mellett....

    Ausztriában volt olyan, hogy sóder került az útra......a rendőrautó a leállósávban állt az eset előtt kb 3-400m-el és a jól beöltözött, jól látható rendőr egyértelmű "lassabban" karjelzéssel a leállósávból és érdemben tudott forgalmat lassítani....s közben a veszélyt észlelve a járművek vészvillógóval is jeleztek.....mondhatni, hogy magasabb szintű a közlekedési kultúra.....
    és ha már Ausztria, akkor érdekes módon az autópályán este 10 és hajnal 5 között volt útjavítás, melyre tábla is figyelmeztetett...

    Az autópálya felügyeletről is megvan a véleményem.....simán elmegy úgy, hogy a sávban ott vannak a durdefektes gumi maradványai....”
  • 11. nagypappa 2010. október 21. 19:01
    „ValakiaSOKKözül 2010.10.21. 13:34

    Jobb is, hogy nem álltak meg. A végén még ők lettek volna az áldozatok.Ilyen esetben legjobb a legmesszebbre kerüli a balesetveszélytől. Hívni a 112-t

    A rendőrautónak sincs lehetősége, hogy egy farönk matt kilométereket tolasson az autópályán. Ilyen esetben az autópálya felügyelet intézkedik.

    Láttam én is a Renault-t a tréleren, le volt rendesen amortizálva. Később láttam a pályán közlekedni
    egy Iveco dobozos teherautót a fél oldala össze volt törve, azt gondoltam ez a baleset részese volt.

    Tévedtem?”
  • 10. varadipal 2010. október 21. 15:56
    „Nem kellene az ügyeletes hülyék találkozóját a sztrádán tartani. Mindeféle ócska, sima gumis jármű átjöhet a határon, pedíg az okmányellenőrzéseel együtt a műszaki állapotra is lehetne egy kicsit figyelni. Ezeréves Daciák meg Yugo 55-ösök garmadával közlekednek az 5-ösön, életveszélyesen lassan vagy gyorsan. Minden űálló autó mellett van egy román vagy szerb autószerelő, akinek nincs műhelye, ezért szerel az út közepén.
    Ausztriába be sem engedtek valamikortélen hólánc nélkül, vagy bármikor kopott gumival. Ott még van ideje a rendőrségnek erre is.”
  • 9. szozo 2010. október 21. 15:36
    „Láttam amikor már a tréleren voltak az összetört autók. Egy sötét Renault egyterű maradványait véltem felfedezni, az oldalán Tempo taxi logója, tel száma. Egy taxisnak kellene annyi rutinjának lennie, hogy tudja, hogy mit kell tennie.
    Nem tudom elképzelni, hogy egy autó csak úgy megáll, és ott hagyom ahol van. Ha érzem, hogy rángat, vagy viszajelző fény kigyullad mert gáz van, akkor lehúzódom, elakadásjelző lámpa stb...
    Még jó, hogy nem egy régi Suzuki Swiftes ment bele...”
  • 8. maug 2010. október 21. 13:59
    „Hogy tud a belső sávon leállni egy műszaki hibás jármű? Nem volt annyi ideje, hogy félrehúzódjon? Ezt nem hiszem el!

    Szerintem az volt a hibás aki megállt a belső sávban!

    6. nekem is ez a véleményem a rendőrökről! vajon mit csináltak a bejelentés után? Lehet, hogy itt is csak autókáztak tovább!? Egyébként én nem is szoktam rendőrt látni az autópályán. Van ott egyáltalán mindig rendőr? Jó lenne, ha lenne, mert ott egy kis problémából is katasztrófa lehet!”
  • 7. deszkás 2010. október 21. 13:45
    „TAHOSZEGEDI! Nekem is ez a véleményem." A kamionoknak egyirányu az M43as új szakasza "cikknél SEGESVARI CS reagált hogy E-mailben keressem ebben a témában.”
  • 6. ValakiaSOKKözül 2010. október 21. 13:34
    „A kollégáim Pestre mentek dolgozni egy Ford Transit-tal.
    6:12 kor hívtak remegő hangon, hogy majdnem karamboloztak. Elmondásuk szerint a belsősávban állt egy sötét autó. A sötétben és a szembejövők fénye miatt az utolsó méterekben vette észre, s centinken múlt, hogy ki tudták kerülni, igaz majdnem felborultak..... A sokkhatás miatt eszükbe sem jutott akkor, hogy megálljanak, s tegyenek valamit a várható baleset elkerülése érdekében. (talán visszatolatva, vészvillogózni, s láthatósági mellényben hadonászni, elakadásjelzőt időben kitenni, stb...volt már rá példa)
    Ők egyből a rendőrségre telefonáltak, s kérték az azonnali intézkedést....A sok utazás miatt már máskor is volt rá példa, hogy ezzel is megelőzhető a baj....
    Mint olvasom, nem volt elég gyors a rendőrség....
    Bár nem csodálkozom....

    Másik esett.:
    Kb 2 hónapja jövünk haza Pestről az M5-ön. Inárcs közelében még bőven telítettek a sávok péntek délután 6 fele. 130-140 -es tempónál a belső sávban csak hajszálon múlt, hogy a sávokat elválasztó felezőn a felfestéssel majdnem párhuzamosan levő kb 1,5 m hosszú 25cm átmérőjű farönkre ne fussak rá, mikor egy gyorsabb járműnek igyekeztem szabad utat adni azzal, hogy majd lehúzódok 2 kocsi közé a külsőbe....
    Ott is egyből telefon a rendőrségre. Mikor bemondtam a km szelvényt, már kérdeztek is vissza, hogy farönk??? mondom igen....tájékoztattak róla, hogy már tudnak róla és folyamatban az intézkedés.....eddig okés, s itt jön a bosszantó. Kb ahogy letettem a telefont pár másodperc múlva épp egy mozgó rendőrségi autó mellett mentem el, ami kb 5 km-re volt a farönktől....lassan csorgott a haladási iránnyal.....
    No akkor kívántam a trafis kollégáknak, hogy dúrja le őket egy defektes kamion.....mert miért is nem lehetett volna őket visszavezényelni, s biztosítani a helyszínt és kivinni a farönköt????”
  • 5. szozo 2010. október 21. 13:16
    „Sziasztok!

    A Rádió 88-ba 6:20 körül betelefonált egy hallgató, hogy a belső sávban áll egy autó. Csak a helyzetjelzője világít, sem elakadásjelzője nem villog, sem háromszög nincs kirakva. Csak úgy áll...
    Én ezután kb 2 perccel később értem (volna) oda, de akkor már állt a sor.

    Üdv: Zoli”
  • 4. tahoszegedi 2010. október 21. 10:53
    „Egy párszor már közzétettem.

    Nem tudom miért nem szankcionálják a külföldiek ámokfutását, nap, mint nap tapasztalom az M5-ön, hogy a külföldiek 160-180-al száguldoznak, biztos most is ez történt, nem tudta az akadályt időben kikerülni.....”
  • 3. sabynaaa 2010. október 21. 08:55
    „Hogy ez nekem nem jutott eszembe...nagyon okos vagy.”
  • 2. joy 2010. október 21. 08:46
    „Igen, a helyszínelőket kérdezd!”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiabálnak, ütnek, rúgnak

Egyre agresszívabbak a gyerekek az iskolákban: ma már szinte mindennaposak a lökdösődések, kiabálások. Tovább olvasom