Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 29°C Még több cikk.

Baleset az új körforgalomban Szegeden - később két koccanás is történt

Szeged - Egy csuklós busz és egy román teherautó ütközött a Kossuth Lajos sugárút és a Rókusi körút kereszteződésében lévő körforgalomban Szegeden.

A csütörtök délelőtt történt balesetben senki sem sérült meg. Az ütközést okozó román sofőr a helyszínt elhagyta, de a rendőrök a közelben elfogták. Ellene cserbenhagyás vétségének megalapozott gyanúja miatt indult eljárás.

A helyszíni szemle délután fél 2 előtt ért véget, azért húzódott idáig, mert további két koccanásos baleset is történt ott - tájékoztatta a delmagyar.hu-t Szenti Szabolcs, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője.

Olvasóink írták

148 hozzászólás
  • 148. Sportplusz 2010. szeptember 08. 21:56
    „mivan botka jacika ez is a te müved .. a mars tér miatt már nyomoz az ügyészség ..jacika ezt sem uszod meg”
  • 147. saturnus 2010. szeptember 06. 09:18
    „Még egy gondolat egy ember mondta tavaly,Szeged be lett árazva Európában a jövő kemelt városa lessz,minden valamire való befektetője és polihisztora Szegednek óriási ugrást jósól éveken belüll. Itt minden adott mostmár avval,hogy az infrasruttúra fejletté vált az elmúlt évek erőfeszítései álltal,nemcsak Botkának köszönhetően hanem azoknak is akik nem kerékkötői voltak a fejlesztéseknek.”
  • 146. saturnus 2010. szeptember 06. 09:07
    „Egyszónak száz a vége mihelyt elkészűl az elkerülő út/ro-la hoz is csatlakozik/ meg az a bizonyos M43-as autópály akorr ki fog ürülni Szeged a nagy kamion forgalom alól.Minden bizonnyal ki tíltják az átmenő forgalmat az utak átadása után mert azok megléte nélkül nem tudnák tehermentesíteni a várost azok forgalma alól.Kár itt bírálni meg szidni a jelenlegi polgármestert mert azok is pöffeszkedve fognak élvezkedni a meg újúlt utakon megtömegközlekedésen és a szép utcákon,akik politikai szó csőként és aljas hátsó szándékbol támadják a város fejlesztést.”
  • 145. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 04. 18:27
    „144. hozzászólás Agáta 2010.09.04. 17:41
    "Nem tudom, hogy kinek a mániája a körforgalom, de hogy több helyen esztelenül - és főleg balesetveszélyesen - van megépítve. A szentháromság u. - Nagykörút kereszteződésében levő is elég szűk, kis sugarú a buszoknak, ugynacsak a Szentháromságon lejjebb, a Karolina iskolánál levőben pedig egyenesen nem tudja egy csuklós busz bevenni a kört a sávban - a 83-as különösen nem, mert az a Szentháromságról balra kanyarodik a Nagyállomás felé, így ráhajt arra az emelkedő, macskskőből készült középső körre, amit valami eszetlen oda tervezett. A busz kerekei huppannak, az utas meg ülve is 2 kézzel kapaszkodik, mert különben a földön találná magát. Persze ezt az illetékesek nem tudják, mert ők autóval járnak. Lehet, hogy kis Trabanttal, ami könnyen elfér? :-)"

    Asszem párszor már el lett sütve - még részedről is - ez a demagógia, de akkor kezdjük újra: a kör bevehető busszal is, ez vezetési stílus kérdése, a közepe meg azért olyan domború köves, hogy nagyobb járművekkel rá lehessen hajtani szükség esetén, de a kisebb járművek ne tudjanak egyenesen, lassítás nélkül átvágni a körforgalmon, mert az ugye elég veszélyes...”
  • 144. Agáta 2010. szeptember 04. 17:41
    „Szeged az ország körforgalom-városa lett, bármi áron! Nem tudom, hogy kinek a mániája a körforgalom, de hogy több helyen esztelenül - és főleg balesetveszélyesen - van megépítve. A szentháromság u. - Nagykörút kereszteződésében levő is elég szűk, kis sugarú a buszoknak, ugynacsak a Szentháromságon lejjebb, a Karolina iskolánál levőben pedig egyenesen nem tudja egy csuklós busz bevenni a kört a sávban - a 83-as különösen nem, mert az a Szentháromságról balra kanyarodik a Nagyállomás felé, így ráhajt arra az emelkedő, macskskőből készült középső körre, amit valami eszetlen oda tervezett. A busz kerekei huppannak, az utas meg ülve is 2 kézzel kapaszkodik, mert különben a földön találná magát. Persze ezt az illetékesek nem tudják, mert ők autóval járnak. Lehet, hogy kis Trabanttal, ami könnyen elfér? :-)”
  • 143. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 03. 23:10
    „141. hozzászólás horvathi 2010.09.03. 14:34
    "Miért az M43 átadására még egy évnél is többet kell várnunk? Kettőt-hármat?"

    Tényleg igazad lehet, a "minden más lesz" a Fidesznél autópályaügyben inkább lassulást jelent, mint gyorsulást. ;-)”
  • 142. barkzso 2010. szeptember 03. 21:13
    „Botka megalomániás kreálmánya. Lesz ott még emberhalál sajnos rengeteg. Életveszélyes f.s...”
  • 141. horvathi 2010. szeptember 03. 14:34
    „Miért az M43 átadására még egy évnél is többet kell várnunk? Kettőt-hármat?

    Október 3-a után Szegedet Mórahalomhoz fogják csatolni......”
  • 140. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 03. 14:22
    „139. horvathi 2010.09.03. 13:13
    "Az M43 autópálya, azaz Szeged mentesüése a kamionoktól még legalább egy év!"

    A fenét...

    Október 3 után minden más lesz, nem? Még az M43 építése is felgyorsul! :-)

    Vagy pont arra ez nem vonatkozik?”
  • 139. horvathi 2010. szeptember 03. 13:13
    „Az M43 autópálya, azaz Szeged mentesüése a kamionoktól még legalább egy év!

    Addig még sajnos nagyon jól megélhet egy temetkezési vállalkozó ebből a körforgalomból a téli idpszakban.

    A magasban elhelyezett, a sávok széleit jelző kivetítőtábláknak pedig lenne jelentőségük a téli időszakban, hiszen a hótól, jégtől letakart útburkulati világító elemek hiányában legalább ilyen formában segítséget nyújtanának a vakon tapogatózó vezetőknek, hogy hol is vannak a saját sávjuk szélei. Talán kevésbé sodródnának át a szomszéd sávjába.

    A kamionok persze persze akkor sem lennének képesek a sávjaikon belül maradni. De erre a problémára majd az M43 fog megoldást adni, egy jó év múlva.”
  • 138. dühös 2010. szeptember 03. 12:21
    „135. hozzászólás ferdzso

    Mindkettőt.”
  • 137. frakk 2010. szeptember 03. 12:00
    „Most már nyugalom mindenkinek, ha elterelik az autópályára a nemzetközi forgalmat egész jó lesz a "kör-nem forgalom" Addig sajnos egy két balhéra még fel kell készülni, különösen ha a hó letakar mindent.
    A kőcicik miatt ,hogy lehet majd havat , és szemetet takarítani??”
  • 136. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 03. 11:51
    „133. horvathi 2010.09.03. 11:18
    "Hisztizni legfeljebb a "másságos" főnököd szokott, de én nem teszem."

    Te csak elméleteket gyártasz, hogy ki lehet a főnököm. :-)))

    "Óhatatlan, hogy át fognak sodródni a szomszédos sávokba, a koccanás pedig mindennapos lesz."

    Ennek megvan az esélye, de akkor legalább a tömeggyilkosságtól már eljutottunk a koccanásig, ez azért nem kevés! A koccanáshoz ugyanis miért is kéne mentőállomás meg temetkezési szolgálat?

    "Ezt a körforgalmin belül, a magasban elhelyezett kivetítő táblákkal lehetne megoldani. Ahogy most az útburkulati jelek fényei jelzik az egyes sávosk széleit, úgy ezek a magasban lévő elektronikus információs táblák is jelezhetnék az egyes sávok irányát és széleit."

    A magasból ez mennyire tudna _pontosan_ pozicionálni? Nekem efelől vannak kétségeim...”
  • 135. ferdzso 2010. szeptember 03. 11:47
    „"134": dühös: Ez jogos! Igazad is van! (Csak én a "bütykökkel" kapcsolatos felháborodásodat próbáltam csillapítani, nem a piros díszkövezést kifogásoltad Te sem előzőleg, igaz? ) Hanem a balesetveszélyes "kocsik farát megdobó"...,- szóval hosszú! Na Pá!”
  • 134. dühös 2010. szeptember 03. 11:37
    „132. hozzászólás ferdzso
    (Egyébként, meg "díszburkolat", pl. a Kárász utcán van...

    Meg az Algyői úton a Szegedhez legközelebbi félkörfogalomnál. Egyszer szemüvegben is nézd meg.”
  • 133. horvathi 2010. szeptember 03. 11:18
    „126. ifj. Nagy Gábor

    Hisztizni legfeljebb a "másságos" főnököd szokott, de én nem teszem. Én csak azt kérdezem, hogy miként fog működni ez a körforgalom, amikor a leesett hó és a ráfagyott jég miatt nem lesznek láthatóak az útburkolatba beépített fényjelzők.

    Elismerem, hogy most nyáron jól működik ez a körforgalom, az útburkulati lámpák sokat segítenek Ami hiba van vele, hogy sokan nem jól használják és már bent a körforgalomban kezdenek - indexelés nélkül ! - sávokat váltani, hogy kijussanak belőle. Ez nagyon balesetrveszélyes, az ilyeneket egy ott posztoló rendőrnek azonnal ki kellene szűrni és vasba verve elvinni a helyszínről, de legalábbis jól megbírságolni.

    De mi lesz télen? Akkor az úttestre hulló hó, a ráfagyott jég miatt nem lesznek láthatóak ezek az útburkolati fények. Nem megoldás a KRESZ-re hivatkozni, hogy fokozott óvatosság, mert attól méf nem fogom jobban látni a körök ívét. Mindenki csak tapogatni fogja, az utat, mint vak a ..... Óhatatlan, hogy át fognak sodródni a szomszédos sávokba, a koccanás pedig mindennapos lesz. Az nem válasz, hogy Szegeden nem szokott olyan szélsőséges időjárás lenni, ami előidézné ezt a helyzetet. Az utóbbi idők egyre szélsőségesebb időjárása bizonyítja, hogy igenis fel kell készülni az ilyesmire is.

    Hogy valóban ne kelljen 24 órás mentőállomást és temetkezési szolgálatot üzemeltetni a Károlyi kollégium sarkában, ezért megfelelő segítséget kell nyújtani a közlekedés résztvevőinek.

    Ezt a körforgalmin belül, a magasban elhelyezett kivetítő táblákkal lehetne megoldani. Ahogy most az útburkulati jelek fényei jelzik az egyes sávosk széleit, úgy ezek a magasban lévő elektronikus információs táblák is jelezhetnék az egyes sávok irányát és széleit.

    Abban viszont igaza van sok hozzászólónak, hogy az M43 átadása előtt ezt a körforgalmat nem lett volna szabad üzembe helyezni ilyen módon, hiszen kamionokkal valóban nehéz használni. Az M43-as átadásának kb. egy éves csúszása viszont nem Nagy Gábor hibája. Erre az időre is szükséges valahogy kezelni ezt a kereszteződést. Fokozott rendőri figyelemmel talán kezelhető ez a helyzet.”
  • 132. ferdzso 2010. szeptember 03. 10:57
    „"dühös": Hát, szerencsére nincs is... (már mint igazad). Nincsenek naponta koccanások, balesetek! Honnét veszed ezeket? Egyébként jól írod: "koccanásos".. : Körforgalomban, (és ehhez hasonlómegoldásnál, mint a SZVSE-nél) előforduló,(ám elenyésző, a járművek mennyiségéhez képest, ha baj történik), csak érintőlegesen érnek össze a balesetet szenvedők, nem frontálisan. A forgalom átbocsátó képesség növelése mellett, többek közt ezért is alkalmazzák sok helyen. Így kevesebb a személyi sérüléssel járó baleset. (Egyébként, meg "díszburkolat", pl. a Kárász utcán van. Ez a sáv elválasztó félgömbsor, nem dísz, hanem "funkcionális".. Na mindegy, tudom, azt látsz, és értesz, amit valaki, vagy valakik beléd sulykoltak. Nem baj! Legyen igazad. Legalábbis hidd azt...)”
  • 131. Nahát! 2010. szeptember 03. 10:54
    „.
    Aki sok pénzt kapott a körforgalomból, annak nagyon jó.

    Aki naponta, kis forgalomban és kis autóval közlekedik, annak elfogadható.

    A többieknek nehezen érthető, veszélyes és káros.

    A tervezőket és a megrendelőket Hagyóék után kellene küldeni.
    .”
  • 130. dühös 2010. szeptember 03. 10:38
    „128. hozzászólás ferdzso

    Talán személyesen a tervező??? Hogy jön ide a kőbánya?
    Tipikus keverése a szezonnak a fazonnal.
    A díszburkolatról beszéltem, amiből a járdasziget készült. Mellesleg ez is olyan csomópont lesz, mint a Rókusi körúton lévő. Baleset, koccanás naponta. Ne legyen igazam...”
  • 129. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 03. 10:31
    „121. Ellenzéki 2010.09.03. 09:20
    "Pár gondolat az ifj. Nagy Gábornak - bár erre sem méltó!"

    Megtisztelő, hogy mégis megosztod velem.

    "Jobban tenné ha lobbizna annak érdekében mint a megyei kerékpáros szervezet felelős vezetője"

    Nem vagyok megyei vezető.

    "kerékpárosok részére minél hamarabb tegyék kötelezővé a KRESZ tanfolyamot és vizsgát!"

    Mivel ezt a világon sehol nem így csinálják, nem látom az indokát annak, hogy nálunk így legyen. De hát állítólag a kormány már foglalkozik vele - már ha igazat állítottál korábban...

    "- hogy mikor lehet az egyirányú útra a tilos végéről behajtani"

    Amikor a januári KRESZ módosításkor meghívtak különféle tömegmédiumokba, akkor kifejezetten hangsúlyoztam, hogy csak akkor, ha külön tábla engedi. Ugyanezt teszem/tesszük az internetes fórumokon és a minden hónap utolsó péntekjén megrendezett ingyenes közlekedésbiztonsági kerékpáros oktatótúrán, amely 17 órakor indul a Somogyi könyvtár elől.

    Továbbá mindent megteszek azért, hogy minél több utcában kikerüljenek azok a bizonyos táblák, így a szabálytalanságok lehetősége az infrastruktúra oldaláról is csökkenthető legyen. :-)

    "- hogy a (...)"

    Hogy az a.. :))) a többire is nagyjából ezt tudom mondani.

    "- hogy a kanyarodó kerékpáros a kinyújtott karjával irányjelzés adásra kötelezett a kanyarodás irányától függetlenül;"

    Az utolsó három szót nem igazán tudom értelmezni...

    "- hogy a kerékpárokat fel kell szerelni első és hátsó világítással és azt nem pótolja a kerékpáros fején elhelyezett villogó fehér fényt kibocsájtó dizájn lámpa;"

    Ha szó szerint nézzük a jogszabályt, akkor igazad van, én azért örülnék, ha az lenne a legnagyobb bajunk, hogy fejlámpa van kerékpárlámpa helyett - ennyi erővel az összes villogó is szabálytalan.

    "- hogy a kerékpárosok számára kötelező a fényvisszaverő mellény viselése;"

    Azt ne felejtsd el hozzátenni, hogy korlátozott látási viszonyok között és lakott területen kívül.

    Különben ugyanazt a hibát követed el, mint a kerékpáros, hogy csak a felét tudod a szabálynak: olyan, mintha azt mondanád, hogy be lehet hajtani az egyirányú utcába szembe - és nem tennéd hozzá, hogy amennyiben ezt külön tábla jelzi. Pedig mekkora a különbség!”
148 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Régi házak üzenete

Szeged - A régi házak üzenete címmel fotópályázatot hirdetett a szegedi önkormányzat; a legjobb… Tovább olvasom