Délmagyar logó

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -3°C | 10°C Még több cikk.

Balesetsorozat az M5-ösön - előbb négy majd három, s újra négy autó ütközött

Legutóbb az M5-ös autópálya főváros felé vezető oldalának 35-ös kilométerszelvényénél helyszíneltek - most újra szabad minden forgalmi sáv.
Mint ahogy arról korábban hírt adtunk, több helyen is anyagi káros baleset történt augusztus 31-én a reggeli órákban az M5-ös autópálya főváros felé vezető oldalán. Az érintett útszakaszon a rendőrség a helyszínelést és a műszaki mentést befejezte, a forgalomkorlátozások megszűntek.

Korábban írtuk:
Eddigi ismeretlen okból és körülmények között ütközött össze négy személyautó 2013. augusztus 31-én 10 óra 20 perc körüli időben az M5-ös autópálya főváros felé vezető oldalának 35-ös kilométerszelvényénél. A baleset során anyagi kár keletkezett.

Az érintett útszakaszon egy sávon halad a forgalom, a baleset miatt torlódásra kell számítani. A rendőrség kéri az autósokat, hogy az újhartyáni kihajtónál hajtsanak le az 5-ös számú főútra, valamint megfelelő körültekintéssel közlekedjenek.

Korábban írtuk:
Egymás után két baleset történt az M5-ös autópálya főváros felé vezető oldalán Ócsa és Gyál között szombat reggel, először négy, majd három autó ütközött össze, torlódásra kell számítani - közölte a Pest Megyei Rendőr- főkapitányság szóvivője.

Beluzsárné Belicza Andrea elmondta, hogy a péntek hajnali, 3 halálos áldozatot követelő tömegkarambol helyszínének közelében, a 24-es, illetve a 31-es kilométernél ütköztek össze a járművek. Az első balesetben érintett négy autóból három külföldi, egy pedig magyar, az utasok közül egy kisfiút megfigyelésre kórházba szállítottak. További sérültekről a rendőrség nem tud - tette hozzá a szóvivő.

A két baleset miatt az érintett pályaszakaszon egy sávon halad a forgalom, torlódnak a járművek, aki teheti, Újhartyánnál térjen le az 5-ös főútra.

Korábban írtuk:
Eddigi ismeretlen okból és körülmények között ütközött össze négy személyautó az M5-ös autópálya főváros felé vezető oldalának 24-es kilométerszelvényénél. A baleset miatt a mentőszolgálat munkatársai egy gyermeket szállítottak kórházba megfigyelés céljából.

Az érintett útszakaszon egy sávon halad a forgalom, a baleset miatt torlódásra kell számítani. A rendőrség kéri az autósokat, hogy az ócsai kihajtónál hajtsanak le az 5-ös számú főútra, valamint megfelelő körültekintéssel közlekedjenek.


Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. antipipacs 2013. szeptember 01. 14:09
    „Sok balesetet meg lehetett volna előzni, ha időben tájékoztatták volna az utazókat. Lehet, hogy az M5 biztonságos, de mostanában nem nagyon volt olyan alkalom, amikor torlódás nélkül megúsztam volna, persze Bp előtt 30-35 km szakaszon. Tegnap sem sikerült, nagy titokban tartották, hogy mikor adják át az M0-t, ugyanis 13 órakor még nem sikerült! Lehet sok bubi volt a pezsgőben, pedig kavarták, ill. kavarnak rendesen. A vizsga eredménye: tájékoztatás táblákkal elégtelen, az időzítés /vendégmunkások, hétvége/ tökéletes = elégtelen. Egyébként fizetős lesz úgy mint a szegedi elkerülő? Ha már Kalmár képviselő úrnak nem sikerül 3 év alatt megoldani, remélem példaértékű lesz másutt - vagy mégsem?”
  • 21. freeboy 2013. augusztus 31. 22:05
    „Sikerrel megjártam ma Bp-Szeged oda vissza. 11kor indultam. bőven benne a 35 km-kavicstól a torlódásokban. Az előjelzés Ujhartyánnál minden volt csak érthető nem !!! Még mi magyarok sem tudtuk hogy mit jelenthet, egy autó sem ment ki ! Viszont bőven néztük okostelefonnal az AKA honlapján az állítólag online infokat. Ha hiszitek ha nem ott szó sem volt a balesetekről és torlódásról Az új M0-s még zárva öltönyös elvtársak puszilgatják egymást, nem ám idejében átadni, hogy a csúcsok csúcsa forgalom ott mehessen! Nem, előbb megtapsolni Orbán királyt puszit nyomni mindenhova, a beszorult nyelveket kiszabadítani. Majd valamikor délután megnyithatjuk a pályát. Esetleg megtettük volna feszitetteb tempóval 2 hete ( a csúcs előtt ) talán többen életben maradtak volna!!!! Magyarország jobban teljesít ! Tündérkék ébresztő !!!”
  • 20. lukrecia 2013. augusztus 31. 20:44
    „19 :: na ez nagyon necces. Ennek a bizonyítására , már a sikerdíjat be kell ígérni az ügyvéd úrnak, hogy máshová is elérjen. Az ő követési távolságát abban az esetben tudják "ellopni" ha az előtte levő autó és ő közé hirtelen besorol egy harmadik autó. Az állításod egyedül erre vonatkozik. ! Ha harmadik autó nem sorolt be közéjük , akkor csak símán nem tartotta a követési távolságot.
    Egyébként éppen most ment a német RTL -n egy közlekedési szituáció bemutatása , vizsgálata. a történet arról szólt , h egy pasi vezetés közben másodpercekre bealudt , lecsukta a szemét vezetés közben. Műszereket tettek a fejére és kamerával vizsgálták a szemét vezetés közben.. És tényleg kis megszakítású vakvezetést tapasztaltak nála. Mi lehet az ok ?? Végül arra jutottak , hogy hirtelen lefogyott , és ez a változás annyira megviselte a szervezetét h így reagált rá. Na most az idősebb embereknél ez a viselkedés néha hirtelen fogyás nélkül is fennállhat. A fáradt kialvatlan fiataloknál is.”
  • 19. _csutak_ 2013. augusztus 31. 20:21
    „@Bandi123:
    Nyugi!
    TE jogilag vétlen vagy.
    Mert:
    Abban a pillanatban amikor az előtted lévők találkoztak, ellopták a TE követési távolságodat.
    Ez bizony legfelsőbb bírósági jogegységi nyilatkozat!
    A jogalkotó a szándékával jelezni akarta azt felénk, hogy ha jogellenesen - baleset okozással - elveszik a biztonságos távolságot tőled előtted, azért nem érhet joghátrány.”
  • 18. lukrecia 2013. augusztus 31. 19:56
    „Attól függően h melyik autóval megyek igen , kipróbálom. kicsit lassitok, és abból tudom milyen az előzőekhez képest. 4 tárcsafék az nem érzékeny a sárra és vízre, de amikor a dobfékessel megyek , megnézem óvatosan nem e húz félre.
    Mivel nagyon sok idegen autót is vezetek, azokat keményebben szoktam kontrollálni. Ha csúszik az út , deresedik, jegesedik , az autópályán is csinálok lassítást , ha nem zavarom a forgalmat. Egyébként szakmám miatt is véremben van a vezetés:)) Szeretek gyorsan menni, de a követési távolságot, és relatív sebességet is konzekvensen betartani. Az előbbi miatt különösen fontos az utóbbi. -ak :))”
  • 17. Bandi123 2013. augusztus 31. 19:29
    „16. lukrecia 2013.08.31. 19:19

    A féket kipróbáltam,működött,fényszoróban izzót cseréltem mert az sem volt jó.

    És üresen mentem vele,visszafelé lett volna megrakva.

    ABS-t te kipróbálod minden reggel indulás előtt? : )”
  • 16. lukrecia 2013. augusztus 31. 19:19
    „bandi 123. : úgy látom mindenki hibás csak te nem a véleményed szerint. Szomorú, hogy még mindig nem látod be mekkorát hibáztál kétszer is. Tiszta mazsola viselkedés amit csináltál. 1. ( nem próbáltad ki elindulás előtt , hogy mit tud az általad vezetett autó fékje. Még a sajátomat is ki szoktam próbálni, nemhogy egy idegen autó esetén. Kötelező!! és nem a hatóság végett , mert azt ....le , de önmagad miatt. 2.) Na és miután nem tudtad milyen az idegen autó fékje még a követési távot sem tartottad be. !!! Tudod előre is lehet látni , ha kissé kihúzódsz az előtted haladó előtt . Akkor nem csak a közvetlenül előtted haladó autó fenekét látod, hanem az előtte levőket is . Na és akkor előre feltudsz készülni a relatív sebesség csökkentésre. Na és megterhelten ismét másként viselkedik az autó, ezt sem vetted számításba.
    A blokkolásgátló hibás működése szintén 80 % ban ki van zárva :)) Mazsola magyarázat
    Aki hátulról szalad bele egy autóba , az esetek 90 % ban mindig hibás !! Akkor nem ha többsávos úton oldalról végeznek sávváltást.”
  • 15. Bandi123 2013. augusztus 31. 18:37
    „14. vip007 2013.08.31. 18:28

    60-70-es tempónál megítélésem szerint az a távolság elegendőnek kellett volna lenni,sajnos nem volt az ABS hiba is közre játszott de attól ők még csattantak nélkülem is.
    A Merci is neki ment a fucusnak.

    Igen az a baj,hogy a kocsiban nem lehet rendesen kipihenni magad és így reggel fáradtan indulsz el.

    Jelen eset is ezt bizonyitja.
    És mentségemre szolgáljon,hogy egy teherautó picit nagyobb lendülettel szalad mint egy személyautó.

    Láncreakciót a román Focus indította el.
    Nem értem,hogy felejthette el a mögötte lévő járműveket.”
  • 14. vip007 2013. augusztus 31. 18:28
    „12. Bandi123 2013.08.31. 17:47

    Akkor ezek szerint a résztvevők közül csak a mercinek sikerült betartani a követési távolságot.
    KRESZ:
    27. § Követési távolság:
    (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
    viszont:
    (3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.

    Ezeket nem bántásként, vagy kötözködésként írtam, csak ha abban a perben megvizsgálják a féket, és kiderül, hogy az abs hibája ellenére jó volt a fék, akkor bizony cinkes lesz a végeredmény. De ne legyen igazam, szurkolok, mert azért ennyi erővel más hibája is lehetett volna a szekérnek.

    A szatymazi pihenőről meg annyit, hogy inkább ott aludjanak, mint menet közben az úton, lásd tegnap a kamionos.

    11. csiperke73 2013.08.31. 17:40
    Ennek semmi értelme, ha éppen alszik a pilóta.”
  • 13. pq 2013. augusztus 31. 18:15
    „Kedves Bandi123 !
    Örülj, h hazaértél... !!! Élve...
    Manapság már össze tehetjük a két kezünket, ha épségben, minden kár nélkül megússzuk az autópályán való közlekedést !
    Én is elég sokat közlekedek a pályán, de lassan rendesen félek az utazás előtt...
    Ez nem nagyon mehet így tovább !!!
    Ez a közlekedési morál, szörnyű !!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 12. Bandi123 2013. augusztus 31. 17:47
    „A mai M5-ön a 4-es karambolban részt vettem én voltam a magyar érintett.
    Elmondanám a szituációt!

    Egy Focus volt elöl aki hirtelen ismeretlen okból 0-ra fékezett ezt követően mögötte egy szlovák hölgy egy mercivel aki 20 centi híjján neki nem ment.
    Ezután egy Hyundai terepjáró belerohant a mercibe aki rákoccolt a focusra.
    Miután ez megvolt én jöttem egy bérelt járműszállító TGK-val kb 40 méterre mögöttük olyan 60-70 el.
    Ahogy ők csattantak én egyből fékeztem és ki is derült,hogy a bérlet TGK-n az ABS nem működik így én is részese lettem a dolognak.

    Aki engem hazavontatott és a szürke mercis hölgyel összetettük,hogy az elöl haladó (román) Focus elnézte az új M0 kijáratot valszeg a navija vitte volna a régire ő meg megijedt,hogy elnézte a kijáratot és a barom nyomott egy atom féket erre a mögötte haladó merci még épp megállt de az azt követő Hyundai (román) belerohant.
    És ugye jöttem én.
    Az a baj emberek,hogy ezek vezetnek atomsok kilómétert éjjel alszanak kocsiban a pihenőn másnap reggel meg fáradtan indulnak és ez a vége.
    Szatymazi pihenőnél fullon a terület összes külfőldi alszik a kocsiban.

    Reggel fáradtan meg benézik a dolgokat ilyen autópályán satufékezek manőverekkel és ez a vége.

    Akitől béreltem a Trailert azt meg beperlem.”
  • 11. csiperke73 2013. augusztus 31. 17:40
    „Gps sebességkorlátoz?t minden aut?ba”
  • 10. vip007 2013. augusztus 31. 16:08
    „7. Humgor 2013.08.31. 14:01

    Amit írsz a végén, teljesen igaz. Ez a technika 2 két nap alatt megmentett volna 3 embert, és több száz milliós kárt előzött volna meg. Amúgy nekem mintha az rémlene (lehet, hogy nem igaz), hogy a radaros követőt a vészfékezővel kötelező lesz beépíteni minden új teherautóba. Amúgy meg nem tudom, miért nem lehet több elektromos figyelmeztető táblát kitenni, mint osztrákban, és csak ennyit kéne ráírni: STAU!”
  • 9. _csutak_ 2013. augusztus 31. 15:34
    „@lukrecia:
    Már megint nem olvastál kellő figyelemmel :(
    "4, stb. (van még kettő könyvnyi indok a polcomon!)"
    Ebben minden általad hiányolt, de itt felesleges indulatot kelteni nem akarva fel nem sorolt érv benne van.”
  • 8. Secem 2013. augusztus 31. 14:33
    „Javaslom az 5-ös pálya teljes hosszán a 40Km/h sebességkorlátozás bevezetését!”
  • 7. Humgor 2013. augusztus 31. 14:01
    „Nem kell túlzásokba esni, de azért itt két probléma is van. Ezen a hétvégén az összes vendégmunkás elindul vissza Nyugat-Európába. Az M5-ösön, az MO-déli szektor árfelhajtónál. Amúgy is naponta van torlódás, és hetente baleset. Tudom, naponta kétszer megjárom azt a szakaszt, és naponta megyek közel 400km-t az M5-ön....8 éve. .Most a szokásos vonulás kapcsán (törökök, kurdok, románok, szerbek, macedonok..stb) extrém mennyiségű autó próbál felmenni - még most egy sávban- az Mo-ra és az a szokásos módon visszaduzzasztja a forgalmat. Ebbe rohannak bele folyamatosan a többiek, pl tegnap a kamion.... Egyébként csak az kéne, hogy pár napig az M5 és az M0 kelet szektor kereszteződésétől -onnan indul a balhé- ki kellene rakni két sárga villogó mikrobuszt meg egy kék villogó rendőrautót, illetve a már több helyen működő elektromos jelzőtáblákra infó, hogy lassíts, mert dugó van. És ne magyarul írják ki, mert rajtam meg a pár magyaron kívül ezt mindenki tudja, hanem törökül, románul, stb. Ha hamarosan megnyillik a keleti szektornál lévő feljáró a déli szektorra, akkor a keleti szektorról már le sem kell jönni, ill az M5-ről hamarabb fel lehet menni. Plusz az M0 is hamarosan 2x3 sáv lesz. Ugyanakkor minden új kamionba kötelezővé tenném a fáradságfigyelőt és a radaros tempomatot. Ezek már elérhetőek, és itt lenne igazán hasznos, mert 40 tonna az 40 tonna. Hetente fetrengenek az M5 árkaiban elaludt kamionok az oldalukra borulva....Viszont a múltkor röszkei álló autókba fékezés nélkül belerohanó török kamionos és a mostani bulgárt fel kellett volna valakinek ébreszteni”
  • 6. lukrecia 2013. augusztus 31. 13:35
    „4 . Most nem egészen van igazad. Az M 5-s az egyik legbiztonságosabb autópálya, mondhat erről bárki bármit ez így igaz. Az tény hogy eléggé ingerszegény (kevés a figyelmeztető tábla, molinó) miért nem lehet románul kiírni , hogy tartsák be a követési távolságot?? ) Tény h kb félúton van nyugatról jövet , de Bukarestből jövet is. itt különösen fáradtak az emberek.Este vezettek végig, és reggel a legveszélyesebb. Minden államnak önmagának kellene megtanítani az állampolgárait autót vezetni, szabályokat betartani. Romániában is mit ellenőriznek?? egyedül a sebességet. És közben egymás fenekében loholnak az autók. Ezt nem ellenőrzi senki , még a magyar hatóság sem. Ráfogják hogy gyorsan vezetnek, pedig csak egy alap ok a gond , a követési táv be nem tartása.”
  • 5. X_Y 2013. augusztus 31. 13:35
    „Lehet hogy a tüskéshátúaknak sem csak azzal kellene foglalatoskodniuk hogy a kisteleki kihajtónál csokit majszolva punnyadnak a trafis autóban...”
  • 4. _csutak_ 2013. augusztus 31. 12:01
    „@balihoho:
    Pedig egyszerű oka van neki!
    1, Gyakorlatlanok a járművezetők. (egyre többen)
    2, Az autópályán ingerszegény környezetben tompulnak a reflexek!
    3, A folyamatos légköri változások bizony hatással vannak az emberi testre.
    4, stb. (van még kettő könyvnyi indok a polcomon!)”
  • 3. hecsedli 2013. augusztus 31. 11:42
    „Majd amikor visszament szabiról az összes vendégmunkás európába(szándékosan nem írok nációt,lásd a szerencsétlenül járt vásárhelyi hölgyet,aki 1200 km után járt szerencsétlenül,és csak azért nem volt más áldozat mert ott éppen nem volt korlát és árokba futott a kocsija)akik mire ideérnek már vezettek 1000 vagy esetenként 2000 km-ert és vártak a röszkei határátkelőnél 5-6 órát és még van neki a legjobb esetben is 500-600 km,de lehet akár még2000 is, akkor vissza fog esni a balesetek száma.”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jelentős a torlódás Röszkén

Röszkén továbbra is egy órát meghaladó várakozás van a belépő oldalon - érdemes Ásotthalom felé… Tovább olvasom