Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 5°C | 10°C Még több cikk.

Balesetveszély percenként

Szeged - Reggeli csúcsban a Rókusi körúton megfeledkeznek az autósok a KRESZ-ről és az udvariasságról, emiatt percenként sodorják balesetveszélybe egymást és a gyalogosokat.
Megint baleset történt a Rókusi körút Csáky utcai kereszteződésénél, ezúttal két autó ütközött össze. Csak a szerencsén múlt, hogy nem történt súlyosabb karambol. Tavaly július óta sárgán villognak a jelzőlámpák. Eleinte városőrök segítették az átkelést a Csáky utcai zebránál az iskola felé, de most már hónapok óta kénytelenek személygépkocsik, kamionok, buszok és legújabban trolik szorításában átmenni a körúton – jelezte felháborodott olvasónk, aki nem járult hozzá, hogy a nevét leírjuk. – Miért vannak több hónapja kikapcsolva a lámpák? Miért nem maradhatnak ott legalább a városőrök, hogy segítsenek közlekedni? Hová tűntek a munkások a villamospálya építéséről? Az enyhe időben sem dolgozott senki. Mikor fejezik be a munkát?

Mindenkinek jobban kellene figyelnie. Gyalogosok és autósok küzdelme a reggeli csúcsban. Fotó: Frank Yvette
Mindenkinek jobban kellene figyelnie. Gyalogosok és autósok küzdelme a reggeli csúcsban.
Fotó: Frank Yvette

A rendőrség segítségét két koccanásnál kérték eddig az autósok a Rókusi körútnak ezen a részén. Tegnap, a reggeli csúcsban szétnéztünk: 8 óra előtt a dugóban percenként alakultak ki balesetveszélyes szituációk. Az autók, buszok és egy mentő hangzavarában is szinte hallani lehetett, milyen idegesen szitkozódnak a sofőrök. Összetűzésbe keveredett az autós is, aki a Csáky utcából kanyarodott volna ki, és azért ült tűkön, mert nem engedte be a körúti kocsisor. És az is rázta az öklét, akinek a körúton kellett hirtelen fékeznie, mert elé lépett egy gyalogos.
A rendőrség javaslata, hogy mindenki tartsa be a KRESZ-t, vagyis az ilyen „sárgán villogó" kereszteződéseket fokozott óvatossággal közelítse meg. A körúton jövők legyenek előzékenyek a mellékutcákból érkezőkkel. A kikanyarodók adjanak elsőbbséget a körúton közlekedőknek. A gyalogosoknak pedig érdemes néhány percenként összevárniuk egymást, hogy együtt biztonságosan átkelhessenek.

Folytatás enyhe időben

Csanádi Zoltán, a lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója elmondta: a 2-es villamosvonal építésének több munkafolyamata nem végezhető esőben, hóban, fagypont alatt. Ha tartósan 0–5 fok felett lesz a hőmérséklet, folytatódik a munka. A jelzőlámpákat az építkezés befejeztével lehet visszakapcsolni. Felveszik a kapcsolatot az önkormányzattal, hogy az építkezés befejezéséig biztosítsanak városőröket, akik segítik a gyerekek átkelését a Csáky utcai kereszteződésben.

Olvasóink írták

58 hozzászólás
  • 58. CID 2011. január 24. 09:48
    „Az erősebb kutya fedez, elfogadható kedves modi ? :)”
  • 57. CID 2011. január 24. 09:46
    „55. hozzászólás CsImre 2011.01.23. 22:09

    Oké, volt benne némi kis túlzás, de fékeztem ( kopott a fékpofa ) majd újra gázt adtam ( többlet üzemanyag ) és mindezt azért mert egy tarhonya, piros jelzésnél átteker a zebrán.
    Nem ártana a kerókra is valami egyedi azonosító, és büntethetnék a rendőrök az ilyen majmokat kicsit intenzívebben. Pár hónap és egy kicsit javulna a kerékpárosok közlekedési morálja.”
  • 56. CID 2011. január 24. 09:34
    „56. hozzászólás vuk 2011.01.24. 00:11
    <moderálva> arra próbáltam utalni, ha két autó koccan, max némi anyagi kár keletkezik, viszont ha egy autó és egy bringás, akkor a kerósnak, nagy eséllyel nem csak anyagi kára keletkezik. Én, maximálisan odafigyelek a gyalogosokra, kerékpárosokra, többi autósra, így szerencsére még sosem okoztam másnak és magamnak kárt, de ugyan ezt elvárnám némelyik drótszamárhuszártól is, egyrészt azért mert a kölcsönös odafigyelés nagyon fontos a közlekedésben, de ha már ezt az aranyszabályt leszarják, akkor legalább azt vegyék figyelembe, hogy baleset esetén, úgyis a kerós húzza a rövidebbet, függetlenül attól, ki volt a hibás.
    Amikor gyalog, vagy tömegközlekedéssel megyek valahova, van időm és lehetőségem alaposan megfigyelni a közlekedőket, némelyik kerékpáros úgy közlekedik, mintha csak az övé lenne az út, kereszteződésben úgy áthajtanak, mintha egy erőtér védené őket. Múltkorában a Tisza Lajos krt-on a Dugó tér irányában, egy középkorú, jól szituáltnak tűnő nő a legnagyobb nyugalommal tekert, feltartva a forgalmat, holott ott van az a kis piros szegélyű tábla, benne kis kerékpárral. Egy az egybe leszarta a szabályokat, és a közlekedőket.”
  • 55. vuk 2011. január 24. 00:11
    „54. hozzászólás CID 2011.01.23. 21:28
    "de nem teszem, mert féltem a kocsim"
    Szomoru, hogy a kocsidat felted, es nem masok eletet. ....

    "erősebb kutya ...."
    Ha igy gondolod es te is igy allsz hozza akkor igy is lesz. Pedig konnyu lenne valtoztatni. <moderálva..>”
  • 54. CsImre 2011. január 23. 22:09
    „Jól van CID <moderálva>. Ha van időd gondolkodni, hogy fék, vagy gáz, akkor nem kell a duda.”
  • 53. CID 2011. január 23. 21:28
    „Milyen szerencse, hogy B kategóriánál, nem vizsgálják, a pszichológiai alkalmasságot, mint ahogyan kerékpárra is ülhet minden vak, süket és debil barom :)
    Havonta több tucat szarházit elüthetnék, mert nem tartják be a KRESZ-t, de nem teszem, mert féltem a kocsim.
    A sok drótszamárhuszár, egyet azért figyelembe vehetne ..<moderálva> Miért kellene az autósoknak rájuk vigyázni, amikor ők sem vigyáznak a gyalogosokra ?”
  • 52. sagan 2011. január 23. 20:20
    „52. hozzászólás CID 2011.01.23. 19:11

    Ha ilyen felmerül benned,akkor add le a jogsidat,mert pszichológiailag alkalmatlan vagy a gépjárművezetésre.
    Persze bosszantó,hogy a szabálytalan és még vissza is szól,de a baleset elkerülésre kell törekedni és nem az önbíráskodásra. Hiszen mindenki hibázhat,de míg neked tényleg csak néhány karcolás lesz a kocsidon,addig a bringás az életével is fizethet ezért.
    Inkább gondolj arra,hogy mivel körültekintő voltál sikerült egy idiótát megóvnod a saját hülyeségétől.
    Ha egyszer már sikerült,akkor tedd ezt legközelebb is!”
  • 51. CID 2011. január 23. 19:11
    „Minap, köbö 40-el araszoltam a Tisza Lajos körúton a Dugonics tér felé ( szabad jelzésnél ), a Hajnóczy utcai gyalogátkelőhelynél egy kerékpáros éppen a zebrán tekert át ( tilos jelzésnél ), elgondolkoztam, a féket vagy a gázt nyomjam. A fék és a kürt mellett döntöttem, erre kaptam az anyázást. Legközelebb, nem leszek ilyen előzékeny, s nem fékezek, a kerékpáros összetöri magát, s miután felépül, fizetheti a kocsimban okozott kárt. <moderálva>”
  • 50. CID 2011. január 23. 19:05
    „vuk: ez remek, csak az a baj, hogy megint nem arról írsz, milyen előzékenyek a kerósok, hanem arról milyen előzékenyek az autósok, s milyen előzékenyeknek kellene lenniük itthon.”
  • 49. vuk 2011. január 23. 16:09
    „49. hozzászólás max100 2011.01.23. 11:09
    En Londonban bringazok mar lassan 8 honapja, es allithatom, hogy mindenki sokkal-sokkal turelmesebb es elozekenyebb... Es mindenki jobban figyel. Az autos sem dudal le az utrol csak mert nem 50-nel megyek elotte es epp nem tud elozni (ahogyan az autosok sem dudaljak le az elottuk meno autost ha az nem tud menni).
    Szoval.. Lehet maskepp is.”
  • 48. max100 2011. január 23. 11:09
    „Magyarországon az a baj,hogy mindenki ideges és feszült.Én 5 hónapja élek Angliában és itt nem láttam még olyat hogy szitkozódnak az emberek.Itt a gyalogost és a kerékpárost is ugyan olyan közlekedési partnernek tekintik mint a másik autóst.Ha valakit elengedek az átkelőnél ami NINCS FELFESTVE csak tudom,hogy ott van akkor megköszöni és siet át a túloldalra.Itt nagyon sok a körforgó és Én azt mondom,hogy a világ legegyszerűbb közlekedési módszere a körforgalom.Aki ismeri a KRESZ-t az tudja,hogy miért.Kicsit türelmesebbnek kellene lenni a másikkal szemben és belegondolni néha a helyzetébe.Pl: Esik ez eső és kicsit lassabban menni a járda mellett,hogy szerencsétlen gyalogos aki az eső miatt ázik ne terítsük be az úttest szutykos vizével is.De ez csak 1 a sok közül.Kicsit gondolkozni kellene a másik szemszögével is.De ez ugyanúgy vonatkozik a gyalogosokra és a kerékpárosokra is.Van fék az autón de nem azonnal áll meg még ha észre is veszik a bajt.A közlekedés kölcsönös kompromisszumokat kér minden közlekedőtől és az úgy jó ha be is tartjuk.Ha betartanánk gördülékenyebb lenne a közlekedés.”
  • 47. sagan 2011. január 22. 23:33
    „39. hozzászólás ValakiaSOKKözül 2011.01.21. 22:58
    Hogy ne kelljen elmenned Svájcig ;)).
    A gyalogosok libasorban, biciklisek tolva vagy nyeregben, az autósok pedig várakozva a zebránál.

    http://www.youtube.com/watch?v=uaF4-HEPQE0”
  • 46. macs 2011. január 22. 20:00
    „ValakiaSOKKözül,
    Svájcban mit csinálnak, hogy ne csússzanak az utak? Ott is sóznak?”
  • 45. deszkás 2011. január 22. 17:26
    „ValakiaSOKKözül! Idehaza is büntetnek mint állat de csak a MAGYAR rendszámúakat! Mert a külföldi az hozza a valutát.Ja ez már Kádári felfogás? IGEN MERT MŰKÖDIK. Járj utána.”
  • 44. CID 2011. január 22. 17:08
    „44. hozzászólás ValakiaSOKKözül 2011.01.22. 15:35

    Svájcban, mennyibe kerül egy kifli ? Mennyire büntetik a vállalkozót és az alkalmazottat, ha nem bejelentve dolgoznak, dolgoztatnak, mennyi a bírság/elzárás adócsalás esetén ?”
  • 43. ValakiaSOKKözül 2011. január 22. 15:35
    „40. hozzászólás Herli 2011.01.22. 08:41
    "...Figyú!
    Neked Svájcba kellene menni egy kis továbbképzésre közlekedésileg,
    -ugyanis ott minden zebrát kamera véd, és ha hasonló vétséget lát, mint itt sokan megteszik, automatikusan megy a bírságoló csekk,
    --ja, és ha mondjuk 50 helyett 51-el el megy, és az automata lefotózza, megy a csekk megint és ha lehet azonnal le is emelik a számlájáról a büntetést,
    és még sorolhatnám mi van ott, csak ámulnál, ha tudnál róla......."

    Akkor figyuzz te is.... Svájcban egy 4 sávos úton nincs zebra, mert oda vagy alul vagy felüljárót építenek....ha mégis van lámpa, akkor annak működése garantált, nem fordul elő olyan, hogy több hónapon keresztül üzemképtelen... és sorolhatnám én is, hogy milyen kulturáltság lenne várható 1-2 gyalogostól...”
  • 42. linca 2011. január 22. 15:26
    „"(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."

    Ez a hivatalos megfogalmazás”
  • 41. CID 2011. január 22. 14:43
    „Na azért, nem annyira, ördögtől való ötlet, hogy csúcsforgalomban összevárja egymást pár gyalogos. Ugyebár lámpánál is ezt teszik, így valósulhat meg mindkét fél részéről a folyamatos közlekedés, haladás. Ha minden gyalogost, 5-10 mp-követési idővel átengednének az autósok, soha a büdös életben nem lehetne végighaladni a Rókusin csúcsforgalomban. A kerósoknak, meg nem csak KRESZ vizsgát, hanem EÜ alkalmasságit is követelek !
    Itt osztja az észt egy két szerencsecsomag, akinek soha a büdös életben nem volt, s nem is lesz jogsija, s autót max. libalegelőn vezetett. Kerékpárral meg úgy közlekedik, mint se hall se lát dömötör.”
  • 40. Herli 2011. január 22. 08:41
    „39. hozzászólás ValakiaSOKKözül 2011.01.21. 22:58 !!!!

    Figyú!
    Neked Svájcba kellene menni egy kis továbbképzésre közlekedésileg,
    -ugyanis ott minden zebrát kamera véd, és ha hasonló vétséget lát, mint itt sokan megteszik, automatikusan megy a bírságoló csekk,
    --ja, és ha mondjuk 50 helyett 51-el el megy, és az automata lefotózza, megy a csekk megint és ha lehet azonnal le is emelik a számlájáról a büntetést,
    és még sorolhatnám mi van ott, csak ámulnál, ha tudnál róla.......”
  • 39. ValakiaSOKKözül 2011. január 21. 22:58
    „35. hozzászólás MrRobertos 2011.01.21. 17:24

    értem én, hogy a gyalogosnak mindig elsőbbsége van a zebrán....
    de azért azt is lássuk be, hogy egy forgalmas úton nem szerencsés, ha a közeli áruházból folyamatosan szállingóznak az emberek és mindenkit be kell várni, meg kell állni....

    A gyalogos is tud egy picit várni, hisz ha 2-3 méterenként követik egymást libasorban, akkor nehogy már az autós ott dekkoljon percekig, hisz ki lassabban, ki gyorsabban halad...

    Igenis a gyalogosok is várjanak egy picit, nem azt mondom, hogy ott dekkoljanak, de mondjuk egy 20-30 másodperces várakozás tényleg bele kell hogy férjen a részükről....aki meg siet, az határozottan induljon el,”
58 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Péter László 85 éves

Ír és olvas – egész életében az a dolga, ami a mindszenti elemiben volt. Szívesen összegzi így munkásságát Péter László. Tovább olvasom