Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Becsey Zsolt indul a polgármesterségért?

Szeged - Csak akkor lehet rajta a fideszes listán az európai parlamenti választásokkor, ha Szegeden vállalja a polgármester-jelölést Becsey Zsolt – értesült lapunk. A képviselő cáfol.
Pártja azt szeretné, ha Becsey Zsolt európai parlamenti képviselő 2010-ben Szeged polgármesterjelöltjeként mérettetné meg magát. A Fidesz annyira ragaszkodik ehhez, hogy az EP-listán való szereplés feltételéül szabta a helyhatósági választáson való indulást – értesült lapunk több forrásból.

Becsey Zsolt neve nem most először merült fel fideszes, szegedi 2010-es polgármesterjelöltként. Amikor tavaly tavasszal a képviselőt erről kérdeztük, azt válaszolta: megtisztelő, hogy gondolnak rá, de a dolog még oly távoli, hogy nincs értelme beszélni róla. „Ahogy a művelt angol mondja: csak akkor megyünk át a hídon, ha odaérünk" – fogalmazott 2007-ben. Újra megkérdeztük a politikust, aki sokkal konkrétabb ezúttal sem volt: – A téma még nincs a levegőben. Bár Magyarországon a pártok és a hazai közvélemény még nem, de én már a 2009-es európai parlamenti választásra készülök – mondta. Becsey Zsolt újra megtisztelőnek nevezte, hogy többen lehetséges jelöltként gondolnak rá, de leszögezte: ehhez konszenzus kell „alulról és felülről is". A képviselő cáfolta, hogy pártja csak akkor engedné a listára, ha elindul a helyhatósági választáson. Azt mondta, ilyesmiről szó sincs, már csak azért sem, mert még nem kezdődött el az EP-jelöltállítás.

Becsey Zsolt nem szívesen dolgozna itthon. Fotó: Tésik Attila
Becsey Zsolt nem szívesen dolgozna itthon. Fotó: Tésik Attila

Becsey különben nem szívesen dolgozna itthon. Azt mondta, uniós ügyekkel foglalkozik, ezekben van benne. Magyarországon nem szeretne politizálni, számára a „magyar viszonyok egyelőre nem nyújtanak alternatívát". Hogy ez egyelőre években kifejezve mit jelent, arra a politikus nem válaszolt.

Az uniós választásokat jövőre, az országgyűlési választásokat 2010-ben tartják. Az EP-mandátumról Becseynek polgármestersége esetén le kellene mondania.

Élete az EU

Becsey 1964-ben született Szegeden. 1988-ban kezdett dolgozni a Külügyminisztériumban az európai integrációs területen. Volt az Európa Tanács ügyeinek referense, 2001-től 2003 májusáig a magyar kormány képviselője a EU Tanács Politikai és Biztonságpolitikai Bizottsága kibővített ülésein, majd a magyar kormány aktív megfigyelője az Állandó Képviselők Bizottságában. 2004-től EP-képviselő.

Támogatják a kisgazdák

Becsey Zsolt néppárti európai parlamenti képviselőt javasolja a 2009-es európai parlamenti választásokon a Fidesz EP-listájára a Kisgazda Polgári Szövetség – jelentette be Turi-Kovács Béla, a szövetség elnöke szombaton Csongrádon, a dél-alföldi régió kisgazda vezetőinek tanácskozásán. A KPSZ Csongrád megyében legalább két kisgazda elkötelezettségű jelöltet kíván indítani a 2010-es országgyűlési választásokon, egyikük Vincze László lesz, aki már több ciklus óta képviseli a csongrádiakat – tájékoztatott Turi-Kovács Béla.

Becsey Zsolt elmondta: az elmúlt négy évben törekedett arra, hogy megjelenítse a kisgazda értékrendet Brüsszelben. A képviselő az EP-választásokig hátralévő időszak legfontosabb feladatának azt tartja, hogy a dél-alföldi régió önálló képviseleti irodát hozzon létre Brüsszelben. Vincze László országgyűlési képviselő hangsúlyozta: a kisgazda összejövetelen megtárgyalták, milyen érdemi lépéseket tudnak tenni az alacsony árú felvásárlások és az elmaradt kifizetések okozta károk enyhítésére.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. Pitvarosné 2008. augusztus 11. 11:11
    „A város számára ajándék lenne az EP képviselő itthoni szereplése. Eddigi munkája, melyet a Délalföldi Régió érdekében végzett, igen hasznos volt.
    Ne feledjük, hogy a városból minden ipari létesítmény eltűnt. Az utak, fák, virágok nem teremtenek új munkahelyeket, nem véletlen, hogy a Mercedes Kecskemétet választotta, a GAMF miatt is. Amennyiben sikerülne mérnöki kart létrehozni Szegeden is, az itt végzettek hol találnának munkát. Nagyon fontosak Az EP kapcsolatok minden fejlesztéshez, ehhez Bajnai Gordon esetleges támogatása kevés. A nagy ígéretek a Biopoliszról szerteszálltak.
    Újítani kell.”
  • 25. rt0831 2008. július 29. 19:00
    „Én itt születtem Szegeden,és nekem teljesen mindegy milyen párthoz tartozik a polgármester,ha a
    képességeit nem a saját hasznára,hanem a város érdekében kamatoztatja.”
  • 24. bobca 2008. július 29. 06:39
    „Szkíta!!!
    Ha tudsz költözz minél előbb Debrecenbe és élvezd azt a vendégszeretet és barátságos fogadtatást, amiben részesíteni fognak. Tisztelet a kivételnek (kevés volt).
    Tudom miről beszélek ott éltem néhány évig.”
  • 23. ugyan 2008. július 29. 00:47
    „Középről: a hozzád hasonló furcsa, rossz, tévesgondolkodásúak miatt tartunk ott, ahol. Az olyanok miatt, akik elhiszik, hogy ami ma van, az a maximum, ennél jobb nem is lehet. Az becsülendő, hogy nem csak az egyiket dicsérted,ill. hogy nem fikáztad egyiket se, de sajna az nem érv, hogy "Szeged szebb mint Debrecen", meg hogy "szebb, mint más város ", meg hogy "jó itt élni". Mindenkinek az a szép, jó, stb. ahol lakik (általában). Hogy szebbe Debrecennél, az minimum kétséges, de biztos szebb, mint Omszk, Rosztov, Las Vegas vagy Kazincbarcika. Azonban mikor az összes nagyberuházás máshova megy az országban, sőt szinte mindenhova jobban megy, mint a 4. legnagyobb, 2. legnagyobb egyetemmel rendelkező városba, és amikor úszunk az adósságtengerben, akkor kicsit furcsa a nagy fejlődést hangoztatni. Ráadásul szerintem utak, terek, lakótelepek, intézmények épülnek pl. az említett Debrecenben is, csak ott ez ráadásnak számít. És akkor még azzal nem is foglalkoztunk, hogy mi az, ami tényleg épült: nem hiszem, hogy az agyonhasznált Anna kúti csomópont vagy a Kossuth Lajos sugárút barázdált aszfaltjának felújítása nagy érdem lenne, inkább olyan köteleség, aminek a megszervezéséért fizetik az önkormányzatot.

    Becsey meg egy vicc. Semmi értelme az indulásának. Akkor már akár Oláh János még egyszer. 20%-ot ő is elérne...”
  • 22. Középről 2008. július 28. 21:15
    „Nézzük csak! Mind a kettő kitűnő politikus. Az egyik itthon, a másik Brüszelben.
    A város pedig fejlődik. Nem gyárak épülnek, hanem utak, terek, lakótelepek, intézmények, stb. Nézzetek szét, Szeged csodaszép város, szebb, mint Debrecen! Szebb, mint más város. Jó itt élni. Az előző polgármestereknek is köze volt ezekhez!!! Így korekt.
    A Fidesz pedg a legjobbat választaná Becseyvel!! Jó verseny lenne közöttük, ő megszorítaná, talán le is győzné Botkát!!”
  • 21. reális 2008. július 28. 20:14
    „Hajrá! Induljon! Egy újabb jelölt, akivel biztosan nem nyer a Fidesz. Pláne, ha a Túri-Kovács-féle kisgazdák is támogatják. Egyébként kincsesnek: a vásárhelyi polgármeternél akarnokabb, hazudozóbb városvezető aligha van az országban, mégis mindig megválasztják. Szóval a realitás talaján maradjunk!”
  • 20. ostobacska 2008. július 28. 18:42
    „Botka még a hazugságvizsgálót is átverné.
    Szegeden nem történik semmi, csak a buli, buli, nézd meg, ezt a néhány napos zabálást a széchenyi téren, meg azt ami ma meg ott szégyenkezik ezen a szép sétányon.Kosz, piszok, mocsok, Ezek még a kolbász időszakban lemaradtak.A fidesz alatt ez nem volt, de nem is kell, ennek semmi köze a kulturához,ez nem szól másról, mint a haverok pénzhez juttatásáról.Igy van Bartha bezáratta a karácsonyi bugyi vásárt.Igaza volt.Elcsufitja a teret, de Becsei sem engedné ezt meg, ezt a hacacárét, amit itt állandóan gagyiék rendeznek.A fidesznek van szépézéke, nézd meg DEBRECENT.Kósa mindenütt ott van, ahol munkák folynak, kimegy , megnézni, formálja, beleszól.Szerinted Botka hányszor sétált a belvárosban, azt se tudja, hol van, a hivatalán kivül.Szóval Becsei is jobb, mint egy igénytelen Botka.Megaberuházások,meg cigányzene a szőkőkutnál, Röhej.Egy komoly polgármester kell , aki szeret és tud is dolgozni.Igen Debrecenben, Mórahalmon, meg Pécset is ez volt Toller idejében. Szegeden ez hiáncikk még , de........”
  • 19. kincses 2008. július 28. 18:27
    „REALISTA, eltaláltad a fején a szöget.Igy van Botka uncsi,és nagyon hazudik,Semmi mondanivalója nincs, csak a mult állandó felhánytorgatása, képtelen lezárni, hogy anno megverte őt Barta. Nekünk, meg azt kéne a szemére vetni, hogy teljes mellszélességgel Ujhelyivel együtt nyakunkra hozták Gyurcsányt, vagy azt, hogy több száz milliót veszitett a kierőltetett perekkel, amihez nyul ott botrány van. Igen Szabó Gáborral egyetértek, neki van agya, diplomatikus, 2 ciklusát tölti, jó lenne ha maradna.Most elkapta őt a rektor a hazugságon, nyilvánosan megüzente, hogy Botka hazudik, nincs képbe, de ez nem meglepő, mert olyan felszines, hogy ha a panelok elfogynak ,nem tud észérveket mondani, csak hazudik. Ezt kell elviselni ? Nem hinném,”
  • 18. realista 2008. július 28. 18:16
    „Egyszerűen nem értem, hogy itt ki miről beszél.Egy dolog fog dönteni, erősődik a fidesz, vagy nem , mert Botkát már senki nem szereti,zsarnok,erőszakos,dolgozni nem szeret, hazudozik és mindig előtérbe akarja nyomni magát. Más városokban tudjuk kik az alpolgármesterek, itt alig szólalnak meg, az egész szoci-szadesz frakció ül szótlanul, már nincs csapat, csak Botka tépi a száját de állandóan, egyszerűen unalmas.Mindegy kit jelölnek, Becseit senki nem ismeri, de Fideszes.Botka második ciklusában tul sokat hibázott, ezért ellene fognak szavazni, nem azért mert a Fidesz személy jobb, hanem mert megint valami ellen lesz a választás. A szoci csapat megkopott, nincs ott senki akire jó lenne ránézni ,öreg,kivénhedt bolsikból áll a zöme,a szadesz is lehuzza őket, hát ez a Nagy Sanyi is valami kiábránditó.Gyökeres szegedi polgármester kell, aki szereti szegedet, nem csak mondja, Hát Botka nem ez a fajta. Lózungok, Szab Gábor rektor jól leosztotta, na Ő példul való lenne a város élére, vagy hasonló tupusu ember.Becsei meg maradjon az eu-ban.,Nógrádi biztos nyerne,bár benne is van hatalommánisa, mint Kósában is.Kósa egyébként nagyon bunkó.,de való igaz, hogy mindene Debrecen., és ez látszik rajta,de ő is maradjon ott.160 centiméteres fiukat nem szabad a hatalom közelében engedni.Ez Orbánra is vonatkozik.Tessék szegediit, közülünk valót választani.”
  • 17. realista 2008. július 28. 18:01
    „"szkíta" Mondod:"Menj el Debrecenbe,és nézd meg a város óriási fejlődését,beruházás hegyek minden téren."
    Ez igaz,csak a baj az,hogy anno a fityesz oda nyomta a lét,mert az a régió szegény volt,kellett egy kirakat a szavazatszerzéshez.Ugyanez vonatkozik Mórahalomra is.Nógrádi kiharcolta Orbántól.Mert követelni-ha igaz...Így könnyű.Viszont azt is el kell ismerni-miért ne-hogy nem csinálják rosszul.Szeged és a régió ebből a szempontból erősen elhanyagolt volt.Hála a balfasz fityeszes képviselőknek meg hasonlóknakMost meg ezeknek van bőr a pofájukon mutogatni....
    Most meg nem győzzük pótolni.”
  • 16. nem kéne 2008. július 28. 16:39
    „Elég volt az ilyen Becseyhez hasonló tehetetlen szerencsétlenekből, akik nem is akarnak igazából semmit, csak sok pénzt bezsebelni, mindegy milyen módon. Az EU parlamentben sok millió forintnyi euró a havi fizetés, polgármesterként úgy ennek a negyede lenne a pénze. És itthon kéne lennie gyakorlatilag egész évben, nem utazhatna naponta másik (szigorúan nyugati) országba.

    Az a baj, hogy ma az egész ún. politikai elit minden tagja ilyen. Semmi vérfrissítés nincsen benne gyakorlatilag, és így lehet választani néhány száz olyan emberből négy évente akik már négy, de inkább nyolc, sőt 12 és 18 éve a parlamentben csücsülnek, vagy éppen egy megyei vagy városi önkormányzatban, mind ismerik egymást, viszonylag jóban vannak, és ha volt is kezdetben némelyikükben lelkesedés, az már elmúlt, és kizárólag a pénz hajhászása hajtja mindannyiukat, és kínosan ügyelnek hogy senki ne léphessen be újént közéjük, nehogy ők elessenek valamitől, vagy irányváltás legyen. Ha mégis meghalna vagy kibukna valaki, akkor kizárólag kis számban jöhetnek, ajánlásra új emberek a különböző képviselők közé, akiknek szintén ugyanez lesz a célja. Ezért vagyunk olyan ocsmány helyzetben. Van két nagy egység: az egyiknek a vezetői posztkomcsi, rendszerváltáskor júl helyezkedett, írtózatosan meggazdagosott emberek mint Gyurcsány, akinek már nem pálya pár százezret lenyúlni, hanem sokmilliókat tüntetnek el, sőt milliárdokat pátkasszába, ide-oda, haveroknak, stb. De semmi tudásuk nincs, ötletük, szándékuk az ország javítására nincsen, pedig már Mária Terétia is megmondta, hogy etetni kell a juhot, ha nyírni akarjuk, de ezt ők nem fogják föl. Majd meg lesz a böjtje számukra egyszer, de addig mi szívunk. Meg aztán itt van a Fityusz, aminek a tagjai nem voltak főkomcsik, nem tudtak annyira meggazdagodni régebben, így ma próbálnak kisebb pénzeket megszerezni maguknak, akár nem is törvénytelenül, csak a képviselői költségtérítés meg a bizottsági tagságok, meg a közjogi funkciók halmozása (városi képviselő, bizottségi tag, orsz. gy. képviselő, bizottsági tag, pártfunkció, költségtérítés nem rossz pénz) révén, de emellett már nincs kedvük hogy csináljanak is valamit. Meg ők talán felfogták a Mária Terézia féle igazságot, ezért volt jobb Orbán alatt, aki nem azt eröltette, mint Bokros, hogy emeljük az árakat, mert utol kell érni a nyugatot, meg fizettessünk tandíjat, meg emeljünk adót, mert így nem sokára már nem lesz kit megkopasztani. Ezért lehet mondani, hogy a Fityusz a kisebbik rossz, de maximális eredményként Magyarország számára azért elég rossz vicc lennének.

    Ezért kéne megtiltani legelső sorban, hogy más országokhoz hasonlóan, nálunk is max. kétszer lehessen valakit fontos pozícióba megválasztani egymás után. Szerintem a 386 fős parlament tagjainak 80%-a eltünne a süllyesztőben. Demszky se keserítené a budapestiek életét tovább, Botka se a szegediekét. Orbán is eltünne a dakotáival együtt, és talán ebben az esetben lehetne valami változás. Csak hát ugye mivel senki se akar rosszat magának, ilyen alkotmánymódosítás aligha születik belátható időn beül.”
  • 15. cyt 2008. július 28. 15:36
    „Hmmm, érdekes vita alakult itt ki .... csak mi köze ennek a fenti cikkhez? A Kósa-Botka összehasonlítást máshol kellene megvitatni, nem?”
  • 14. csanyiv 2008. július 28. 14:44
    „Ó, kedves szkíta hát attól tökös meg ügyes, hogy a többi töketlenebb meg ügyetlenebb. Ez nagyon lejött a 2006-os önkormányzati választási kampányban. Minden poltikus úgy hadarja a hazugságot, mint a vízfolyás, ez neked új? A források végesek, ezért valahogy ki kell énekelni azt a bizonyos sajtot. De mondom győzzön a jobbik! Ha viszont ilyen bejáratos vagy Debrecenbe, akkor azt is tudod, hogy legalább ennyi, ha nem több fikázást kap Kósa is, csak a másik irányból, de sokszor pont ugyanazokért a dolgokért (repülőtér, aquapark, villamos tömegközlekedés-fejlesztése, csatornaberuházás, hulladékkezelés, satöbbi) - pedig eléggé egyívású politikusok ők, csak más csapathoz szerződtek...”
  • 13. szkíta 2008. július 28. 12:43
    „Menj el Debrecenbe,és nézd meg a város óriási fejlődését,beruházás hegyek minden téren.Egy régióközpontnak így kellene kinéznie,nem csak a duma,duma,duma,valamit építeni is kellene már.”
  • 12. triatlonos 2008. július 28. 12:21
    „Becsey Brüsszelben meg tudja valósitani a kisgazda értékeket, mert ott értik, hogy miről beszél - mivel az Unióban 19 hektár az egy termelőre jutó átlag, és jól és belőle - nálunk pedig 300 -nál kezdődik, de az sem baj ha 3000 van, mint Eőrsynek, vagy 12000 mint Gráfnak!”
  • 11. g79 2008. július 28. 12:20
    „Kár, hogy nincs egy időutazó gép, amibe esetleg beülhetnél, és visszatekinthetnél drága Szalay vagy Barta doktorúrak munkásságára. Ezt a változást már csak a vak nem veszi észre.”
  • 10. szkíta 2008. július 28. 12:15
    „Ugyan Bottka mitől "tökös" és "ügyes"?Úgy hadarja a hazugságokat, mint a vízfolyás.A helyi lap segítségével tartja meg hatalmát,reméljük már nem sokáig.Nála bárki jobb lenne.”
  • 9. cyt 2008. július 28. 11:40
    „Két dologról van szó, és két homlokegyenest nézet is megjelenik a "megszólalók" oldaláról.

    Először is két teljesen külön dolog egy megyei jogó város polgármesterének lenni, vagy pedig egy ország EU-s képviselőjének lenni. Továbbá, nincs értelme csak arról beszélni, aminek itt van az ideje. Én tehát - amellett, hogy egyelőre időszerűtlen még - provokatívnak is érzem azt, hogy a szegedi polgarmester választásokról írogat a dmo.

    Másodszor pedig két teljesen "ellentétes" szemléletmódot képvisel az a két nézet, amelyben az egyik szerint az a jó, az a hasznos, az a minden szempontból indokolt és "hatékonyabb", ha valaki lehetőleg jól bedolgozza magát egy szakterületre, és ott hasznosítja tudását, a másik szerint pedig az a jó és "trendi", ha valaki 8-10 évente (vagy még sűrűbben is !!!) munkát (munkahelyet?) vált. Ma már minden területen olyan szakosodott, olyan atomizált az elvégzendő munka, hogy nincs semmilyen gazdaságilag jól megindokolható oka a gyakori és ok nélküli munkahelyváltásnak. Ha valaki jó szakember és jól is végzi a munkáját egy helyen, akkor hatékonytalan és gazdaságilag értelmetlen is a pályamódosítás. Ez igazából - szerintem és meggyőződésem szerint - egy liberális maszlag, a mindenhez-de-semmihez igazában nem értő, hatalmi tőkével rendelkező politikusok "szlógene". Meg kell nézni, hogy kik azok, akik a "váltások" (váltogatások) hívei, és kik azok, akik az életükben alaposat és jelentőset alkottak - a válasz magától megérkezik.

    Szóval én egyetértek Becsey Zsolttal, ... és sajnálom a 4. 5. és 6. sorszám alatt megszólaltakat. Ennyire primitív vitatkozási szellemmel nem sok értelme van a szoclib oldalt erősíteni.”
  • 8. csanyiv 2008. július 28. 11:18
    „Hát ja. Majd akkor ne legyen Botka, ha akad egy tökösebb és ügyesebb. Ez már abból ki fog derülni, hogy képes-e választást nyerni vele szemben. A 2006-os jelölés már ott kútba esett, amikor azt gondolták, hogy egy Oláh elég lesz hozzá. Sokkal-sokkal alaposabban és főleg több munkával kell hozzáállni a dologhoz, vagy sehogy!”
  • 7. g79 2008. július 28. 09:32
    „Remélem, hogy még nagyon sokáig Botka marad a polgármester. Nem kell ide senki más.”
26 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Villanyhalászok rabolnak Szegeden és Vásárhelyen

Szeged - Hajtóvadászatot indítanak a Tiszán a villanyhalászok ellen, akik egyre több kárt okoznak a… Tovább olvasom