Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Befektetőre vár a szegedi reptér

A szegedi reptérről ezen a nyáron sem indulnak charterjáratok. A szakemberek a szűkös piacot, Ferihegy közelségét emlegetik az okok között, amelyek miatt nem sikerült légitársasággal megállapodni.
A szegedi reptérről ezen a nyáron sem indulnak charterjáratok mediterrán országokba. Utaztatással foglalkozó szakemberek a szűkös piacot, Ferihegy közelségét emlegetik az okok között, amelyek miatt nem sikerült légitársasággal megállapodni. A futópálya is rövid, vélik, az üzemeltető szerint azonban ez nem igaz.

Az M5-öst is okolhatjuk amiatt, hogy Szegedről nem indulnak charterjáratok a görög szigetekre: nem tudunk olyan olcsó árakat kiharcolni a légitársaságokról, hogy az utas inkább minket válasszon, és ne Budapestről induljon. Ferihegy ugyanis egy óra alatt elérhető, onnan pedig fillérekért el lehet utazni bárhová.

Ezt az árversenyt azok az utaztatással foglalkozó szakemberek emlegetik, akik maguk is próbálkoztak charterek bérlésével. Azzal a kérdéssel is szembesítettük őket, miért virul a Pécs melletti Pogány repülőtere, miért lehet közvetlenül utazni több városba Győrből, illetve Debrecenből.

Tavaly adták át

A közel 2 millió négyzetméteres szegedi repülőteret a Honvédelmi Minisztériumtól ingyen kapta meg a szegedi önkormányzat 2001-ben. Működtetője 2006 áprilisa óta az SZKT (korábban a Szegedi Repülő Egyesülettel állt szerződésben a város). 2006 szeptemberében üzembe helyezték az 1200 méter hosszú aszfaltos kifutópályát, amely 1,5 milliárd forintba került. Dózsa Gábor szerint az általános repülések számában Szeged Budaörs után a második helyen áll. Botka László Szeged polgármestere azt mondta, tárgyalnak egy befektetővel, amely működtetné a szegedi repteret és újabb fejlesztéseket valósítana meg, amelyeknek köszönhetően minden elvárásnak eleget tud majd tenni a légikikötő. Hozzátette: helyes döntés volt, hogy a város saját erőből építkezett, mert kiderült, az unió nem támogatja a repterek bővítését.

Farkas András, a C&T Travel utazási iroda vezetője éveken át utaztatta a szegedieket Dubrovnikba és Triesztbe heti egyszeri felszállással, 2004-ben azonban leálltak a charterek. A szakember elmondta, egy cseh L410-es, 16 férőhelyes gépet bérelt, 55 ezer forintba került egy ember útja oda-vissza. A fapadosok azonban kiütötték a piacról, annyira aláígértek az árainak. Ma legalább 40-50 férőhelyes gépre lenne szükség, hogy gazdaságos legyen az utaztatás, ezek viszont szerinte nem tudnak leszállni Szegeden, mivel az itteninél hosszabb kifutópályára lenne szükségük. Ezt Dózsa Gábor, a szegedi repteret üzemeltető SZKT ügyvezető igazgatója cáfolta, mondván, szálltak már le ekkora gépek. Ugyanakkor elismerte, hogy jelenleg zömmel kis gépek, néhány személyes repülők és helikopterek érkeznek.

Uzon Ágnes, az Adria Tours vezetője is indított két évvel ezelőtt Montenegróba chartereket: 30 fős gépet bérelt, szombatonként indultak a füves kifutóról. Partnerük azonban azóta nem vállalja az utakat, hogy leaszfaltozták a futópályát a szegedi reptéren, mondván, még 200 méterre lenne szüksége a biztonságos felszálláshoz. „Bebetonoztak bennünket" – mondta a vezető.

Kicsi a reptér Győrhöz és Pogányhoz képest, Debrecené és Sármelléké pedig – ezt ne felejtsük el – eleve katonai reptér volt valaha – hallottam újabb ellenérveket. Demeter Attila, a Gold Sun Travel vezetője még azt is megemlítette, maga a régió is kicsi, Debrecennek, Győrnek nagyobb a vonzáskörzete. És hát a gazdaságosság: amíg Ferihegyi starttal 39 ezer forintért repülőutat, szállást ígér egy utazási iroda, nincs miről beszélni.
Dózsa Gábor kérdéseinkre válaszolva kifejtette: ha lenne fizetőképes kereslet, akkor lenne légitársaság is, amelyik szerződik a reptér üzemeltetőjével, az SZKT-val. De ezek szerint nem éri meg nekik.

Olvasóink írták

  • 1. x 2012. december 19. 14:39
    „http://www.delmagyar.hu/forum/sikerpropaganda_helyett_a_valosag/32/2000649/?action=kifejt”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Helga és Edina – a kitűnő ikerpár

Első osztály óta minden év végén mosolygós ötösök díszítik a szőregi ikerpár bizonyítványait. Szabó… Tovább olvasom