Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Befellegzett a parti monstrumnak

4 éve folyik a háttérmunka, a gondolkodás pedig sokkal több éve tart...
A 2006-os árvíz adta meg az utolsó löketet: tényleg elavult a szegedi belvárost védő beton partfal, új védvonalat kell építeni. De hogyan? Miből?

Mostanra eldőlt: magyarországon először Szegeden építenek mobil partfalat. Milyen lesz? Mibe kerül? Hogyan néz ki majd a Stefánia? Ha nem lesz árvíz és védmű, akkor a járdáról leeshetünk a lépcsősorra? Beleszólhatnak-e a szegediek, mi és hogyan történjen a Tisza-parton?

Délmagyarország / Délvilág hírek Keresse a témát a keddi Délmagyarországban és Délvilágban! Fizessen elő a napilapra!

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. ifj. Nagy Gábor 2010. november 11. 15:18
    „29. Csirén 2010.11.10. 09:49
    "Valószínűleg nem élted át 1970-ben az árvizet, mert akkor nem lenne ekkora szád"

    Ilyen alapon 1970-ben is el lehetett volna mondani, hogy megvédte a várost, ki az a hülye, aki szerint újra kéne építeni. Aztán most meg már az egekig van magasztalva a 70 után épült betonfal...

    Igaz, akkor még nem volt delmagyar.hu, ahol minden kommentelő okosabb volt a vízügyeseknél.”
  • 33. ifj. Nagy Gábor 2010. november 10. 16:18
    „Némi szakmai anyag:

    http://www.szegedvaros.hu/szolgaltatas/letoltesek/cat_view/302-varosfejlesztes/454-szeged-belvarosi-partfal-rekonstrukcioja.html?orderby=dmdate_published”
  • 32. gróf 2010. november 10. 12:41
    „http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/ha_piros_zaszlot_tuznek_toltesre_baj_van/2165233/

    Álumínium pártfál...nágyon várom!”
  • 31. ifj. Nagy Gábor 2010. november 10. 11:39
    „28. Csirén 2010.11.10. 09:42
    "Ha probléma van vele, ki kell javítani."

    Ez fog történni. Résfalazzák, megemelik...

    Itt a cikk amúgy, el lehet olvasni:

    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/vedokorlat_a_betonmonstrum_helyen/2187889/”
  • 30. apuka 2010. november 10. 10:00
    „Miért gondolják, hogy évente össze kell rakni? A járda szint a 2006-os tetőzésre lesz kiépítve, így az is lehet, hogy soha nem kell használni (olyan mint a tűzoltó készülék). Egy olyan árviznél, aminél az ideiglenes fal kell, a hagyományos védekezés költsége 200-300 millió Forint, amiben nincs benne az önkéntesek munkája. Ezt a partfalat, egy teherautó és két ember 2-3 nap alatt építi fel és szedi össze. Persze nem ennyien fogják végezni, de ez nem a szerkezet problémája. Az biztos, hogy a kívülállók csak egy nagy hősi tettet láttak 2006-ban, pedig az egy nagy kínlódás volt, számtalan veszélyes helyezettel. A szépség valóban egy szubjektív kategória, de ez a partfal műszaki szempontból nagyon rossz, főleg az a része, ami nem látszik.”
  • 29. Csirén 2010. november 10. 09:49
    „Ez a " szocialista munkaversenyben készült bizonytalan alap elég sokáig megvédte Szegedet. Ne sza.jál minden amit az előző rendszerben ugyanazok az emberek készítettek, akik ma is kollégáid.
    Valószínűleg nem élted át 1970-ben az árvizet, mert akkor nem lenne ekkora szád, és nem hinnéd, hogy nálad a bölcsek köve.!”
  • 28. Csirén 2010. november 10. 09:42
    „Érdekes, számomra nem tűnik sem csúnyának sem monstrumnak hanem egy megfelelő, esztétikailag sem elítélendő védműnek. Ha probléma van vele, ki kell javítani.”
  • 27. Csirén 2010. november 10. 09:37
    „..és évente hány forintba fog kerülni a lebontás és az újraépítése? Örökös probléma tavasszal, nyáron, ősszel. A rakpart lezárása hetekkel hosszabb ideig fog tartani, mert a mobil partfal felépítése és elbontása is napokig tarthat. Nem tudom ki a fenének az érdeke, hogy jól funkcionáló építményt ilyen-olyan indokkal szétba...anak.”
  • 26. ifj. Nagy Gábor 2010. november 10. 09:17
    „24. apuka 2010.11.09. 19:20

    * * * * *

    A 25-ösre a válasz: úgy tűnik, elég sokaknak... :-( Jó lenne, ha eljönnének pénteken és nem ülnének otthon a bölcsek kövén...”
  • 25. apuka 2010. november 09. 19:39
    „Még egy tény: a Tisza és a Maros rendkívüli árhulláma még sosem találkozott! Pl. elolvashatjátok dr.Vágás minden nyilatkozatában. Voltak egymáshoz közel, de pontos találkozás még nem volt! Ha a 2006-os (vagy 1999-es vagy 2000-es) találkozik a Maros 1975-ös vagy 1970-es árhullámával, akkor Szeged 1180+-20 cm. Kinek kell a mindenütt lyukas, alapozás nélküli mostani partfal?”
  • 24. apuka 2010. november 09. 19:20
    „Hű de sok érdekes vélemény! Néhány tény: 1879 óta az árvíz szintje 203 cm-rel emelkedett. Ez a partfal "bizonyított" 2006-ban, mindenütt folyt, legfőképp alatta. A teljes cikkből kiderül, hogy a legfontosabb rész a föld alatt készül. Egy bizonytalan alapra, szocialista munkaversennyben készített beton panel szilárdságát összehasonlítani egy mai technikával készült aluminium lemezzel, igen nagy butaság. Ez nem egy kísérleti termék, hanem számtalan helyen alkalmazzák a világban, nem csak a felsorolt városokban.
    Egyébként nem lesz állandóan a helyszínen, csak a rögzítési pontok. A védelmi anyagokat pedig soha nem lopták el (ez csak egy jól hangzó duma). Ami nincs Magyarországon, az attól még létezik. Én azt gondolom, hogy az költözzön el (19) aki egy régi elavult védelmi mű mellett áll ki úgy, hogy sem a régi gyöngéit, sem az új előnyeit nem ismeri.”
  • 23. louis 2010. november 09. 19:08
    „Ma délelőtt Fekete Klára ezzel kapcsolatos cikke rövid ideig olvasható volt a dm-online-on.
    Miért vették le??”
  • 22. louis 2010. november 09. 19:05
    „21. gróf 2010.11.09. 18:11
    Vicc volt, Debrecenben nincs patak sem...

    Viszont van Nagyerdő, Szegeden meg szisztematikusan és minden -elfogadható- indok nélkül irtják a fákat.
    Fasor sem marad, nemhogy erdő.
    *
    A partfal ´látványmegbontását´ nagyon meg kellene gondolni; a Város és Polgárainak biztonságát nem szabad kockáztatni. Ehhez sokkal komolyabb tájékoztatásra, tájékozottságra és ad absurdum: helyi népszavazásra lenne szükség.”
  • 21. gróf 2010. november 09. 18:11
    „20. hozzászólás Figyelő 2010.11.09. 17:29

    Vicc volt, Debrecenben nincs patak sem...”
  • 20. Figyelő 2010. november 09. 17:29
    „15!
    Egy város biztonsága nem politikai kérdés és nem lehet belőle azt csinálni!
    Kósa miért is lenne ideges?!
    Az aki ezt a partfalat el akarja bontatni a város biztonságával szórakozik, közveszélyt okoz és mint ilyen valakinek meg van a helye, a Mars téren!”
  • 19. Figyelő 2010. november 09. 17:25
    „Ez a partfal amit "monstrumnak" nevez valaki már bizonyított, több alkalommal megvédte Szeged városát az árvíztől!
    Az akinek nem tetszik menjen el a városból, de jó messzire!
    Itt ne okozzon közveszélyt egy hitvány, nem megfelelő, hitvány szilárdságú fémből - aluminium - építendő árvízvédelmi létesítménnyel!
    Az rohadtul nem érdekel, hogy melyik európai városban egy egy azon árfolyó patak medre mellé építenek ilyen ocsmányságot, szilárdsági szempontból egy nagy nulla építményt!
    Szegeden a Tisza folyik át ami bizonyította, hogy milyen vízállással tudja a várost veszélyeztetni, és az is köztudott, hogy a Tisza áradása nem is egy esetben egybeesik a Maros áradásával és ebben az esetben a két folyó együttesen veszélyezteti a várost!
    Annak idején amikor a jelenlegi partfal megépült Dr.Vágás István és munkatársai tudták, hogy mit csinálnak, értettek hozzá!
    Az ATIVIZIG jelenlegi igazgatója meg ezt a nagy szilárdságú partfalat akarja szétveretni!
    Ha zavarja, hogy a partfaltól nem lát le a folyóra, akkor menjen le a rakpartra, de áradás idején és ezt a várost ne veszélyeztesse ilyen őrült ötletekkel!”
  • 18. gróf 2010. november 09. 15:10
    „Tényleg lehet csak papíron léteztek.

    Ezt a Szeged útikönyvben (Apró Ferenc-Péter László) olvastam az árvízi emlékműnél.
    Hasznos tudni cimkével. :)

    http://www.grimm.hu/kiadv%C3%A1ny/szeged-%C3%BAtik%C3%B6nyv-%E2%80%93-10-s%C3%A9ta-v%C3%A1rosban”
  • 17. ifj. Nagy Gábor 2010. november 09. 14:37
    „16. gróf 2010.11.09. 14:35
    "12. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.11.09. 08:57
    De a lejáróba való lemezek nem voltak meg..."

    Én olyat is hallottam, hogy olyanok nem is voltak. Látta azokat bárki is valaha, vagy csak hallott róluk?

    "Tudtad, hogy az árvízi emlékműhöz ..."

    Nem, erről nem hallottam.”
  • 16. gróf 2010. november 09. 14:35
    „12. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.11.09. 08:57

    De a lejáróba való lemezek nem voltak meg...
    Tudtad, hogy az árvízi emlékműhöz a speciális acélt japánból hozták és a dunaújvárosi vasműbe vitték a megmunkálásra, de mire odaért addigra fele elkopott és újra meg kellett rendelni japánból, hogy elkészülhessen az eredeti méretben?!”
  • 15. gróf 2010. november 09. 14:32
    „Kósa milyen ideges lehet, hogy nem Debrecenben épül először mobil part fal hanem a szoci Szegeden!”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már idén boltokba kerülhet a védett szegedi paprika

Nyolcvannyolc meghatározott településen termelt, feldolgozott, és csomagolt paprikát véd a rendelet. Tovább olvasom