Délmagyar logó

2017. 11. 17. péntek - Hortenzia, Gergő 6°C | 9°C Még több cikk.

Bence a szülői brutalitás miatt menekült el otthonról

Szeged - A rendszeres bántalmazás miatt menekült el otthonról az a nyolcéves kisfiú, aki még szerda hajnalban tűnt el egy újszegedi lakásból. A rendőröknek Bence és két testvére is azt vallotta: apjuk, Cs. Gy. folyamatosan veri őket.
A gyerekek testén a rendőrorvos veréstől származó nyomokat talált. A Szegedi Városi Bíróság tegnap délelőtt elrendelte az apa előzetes letartóztatását. A testvéreket információink szerint nevelőszülőknél helyezték el.

Rendszeresen ütötte-verte három gyermekét az az apa, akinek középső fia, a nyolcéves Bence szerda hajnalban elszökött otthonról. A kisfiút – ahogy azt már többször megírtuk – tizenkét óra múlva látta meg több autós is a régi 5-ös úton bandukolva, miután a rendőrség a média segítségét kérte előkerítéséhez.

A kisiskolás a rendőröknek azt mondta: őt és két testvérét rendszeresen bántalmazza az apjuk – ezért szökött meg otthonról. A rendőrorvos megvizsgálta a fiút, akinek testén jól láthatók voltak a bántalmazás nyomai. A rendőrök ezért nem értesítették azonnal Cs. Gy.-t: a nyomozók Bence megtalálása után két órával kopogtattak a férfinál, hogy a másik két gyerekkel együtt kihallgatni vigyék.

A két kisebb gyermek otthonukban, indulás előtt. Úgy tudjuk, nevelőszülőkhöz kerültek. Fotó: Schmidt Andrea
A két kisebb gyermek otthonukban, indulás előtt. Úgy tudjuk, nevelőszülőkhöz kerültek.
Fotó: Schmidt Andrea

Bence húgát és öccsét külön-külön hallgatták meg a rendőrkapitányságon: ugyanazt vallották, mint testvérük. A kicsiken szintén veréstől származó nyomokat találtak. – Az édesapát ezután gyanúsítottként hallgattuk ki, majd három rendbeli kiskorú veszélyeztetésének gyanúja miatt őrizetbe vettük – mondta Szenti Szabolcs rendőrségi szóvivő.

Cs. Gy.-ről kiderült, hogy korábban már volt büntetve hasonló jellegű bűncselekmény miatt: 2006-ban ítélték el, és a mai napig felfüggesztett szabadságvesztését töltötte.

No comment

A gyámhivatalnál érdeklődtünk: a felfüggesztett szabadságvesztés ellenére hogyan maradhatott korábban az apánál a három gyermek? Egyedi hatósági ügyeket azonban adatvédelmi jogokra hivatkozva nem kommentálnak a hivatalnál.

A férfi szomszédai már szerdán mondogatták: még négy-öt hónapja is hallották a zárt ajtón és falakon keresztül, ahogy Cs. Gy. rendszeresen veri gyermekeit. Ekkor többen is szóltak az apának: azonnal hagyja abba a kicsik bántalmazását. A házbeliek szerint ezután elcsendesült a lakás, ám a gyerekeken talált külsérelmi nyomok arra utalnak, hogy az ütleg, ha csendben is, de folytatódott.

A Szegedi Rendőrkapitányság ezért kezdeményezte a férfi előzetes letartóztatását a Szegedi Városi Ügyészségnél, amit az a bíróságnak indítványozott. Cs. Gy.-t tegnap délelőtt hallgatták meg a Szegedi Városi Bíróságon, ahol elrendelték előzetes letartóztatását.

A gyerekeket a rendőrség szerda este a Csongrád Megyei Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat (Tegyesz) Bal fasori épületében helyezte el. Úgy tudjuk, hogy tegnap ideiglenesen mindhárman nevelőszülőkhöz kerültek. A gyámhivatalnak és a Tegyesz szakembereinek harminc nap áll rendelkezésükre, hogy véglegesen döntsenek a testvérek sorsáról.

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. Drágák 2008. július 14. 18:25
    „Kedves Pippencs! ha te ebben a világba élsz nem mondaná ilyent.A családsegitö szinte egyenlö a nullával.pár ezerforint a segély ami szerény körülmények között is párnapra elég,család segitötöl meg kapsz egy zsák használt ruhát,segély csomag meg olyanokbol áll össze,hogy még egy tál meleg ételt se tudsz fözni föleg három gyereknek!
    Elvállni meg nem kell pénz! Hol élsz te?? kérdezd már meg másoktol is! És mennyél el egy családsegitöbe és probáld ki.sok szerencsét”
  • 32. zoltanz 2008. július 14. 10:55
    „Ebben az egész ügyben az a tragédia, hogy egy család darabokra hullott szét. Ha az apa, mint büntetett előéletű, jelenleg is felfüggesztett, (DM) alkalmasabb a 3 gyermek nevelésére, mint az anya, akkor nincs mit mondani. Ha meg ez az úgynevezett anya keni is a zsírt a gyerekek talpa alá, hogy minél jobban betartson az apának, nincs min csodálkozni. Kereste az apa a megoldást, de rossz helyen. Mert a pszichokurkászt nem az egyének érdeklik. Csak paneleket ismernek, gondra is, megoldásra is.
    Ez az ügy megint egy korrajz, nem csak egy család tragédiája.
    DM! Ha a képek gyerekekről jelennek meg, akkor nem kell tartani semmitől? Ja, hisz csak gyerekek, nehogy már ilyen jogaik legyenek nekik is, ugye?”
  • 31. mannas 2008. július 14. 07:47
    „Pont a családsegítőbe jártak pszichológushoz. Látható, mekkora eredménnyel....”
  • 30. golyszi 2008. július 13. 18:57
    „Mielőtt még félreértés lenne, senki nem sajnálja az apukát (legalábbis én biztos nem, van ötletem, hogy büntetném, de sajna nem az én hatásköröm), csupán arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy Ő az aki nem nevel, nem érdemli meg a gyerekeit. Bizony segítség van, sokszor talán az is segített volna, ha beszélhet a gondjairól és akkor otthon nem veri a gyerekeit. És a családsegítőben elmondták volna, hogy mikor hova kell fordulni.
    Kedves Beth!!
    Hát nem tudom, a mi falunkban a kutya se szólt a nevelőapámnak. Ha nem unom meg, ma is terrorizál (aktívan!!!) Ma már nem tartom a kapcsolatot se anyámmal, se apámmal. És csak annak köszönhetem, hogy lelkileg egészséges ember vagyok, hogy a nagyszüleim pozitív példáját tudom követni.
    Most ennyi, mert kicsi bébim szétszedi a monitort meg a gépet.
    ui.: Ja és én úgy tudom, hogy ez a gyüjtőhely már megszűnt, legtöbbször családhoz helyezik ki a gyerekeket minél hamarabb. Persze lehet, hogy rosszul tudom, tesómat majd megkérdem.”
  • 29. Beth 2008. július 13. 18:16
    „Kedves Golyszi! Igazad van, tényleg nem ettől függ. De akkor mitől. Nagyon összetett a probléma, én a szomszédok helyében tényleg szóltam volna valakinek, vagy legalábbis elbeszélgettem volna egyszer-kétszer a gyerekkel, megtudva a hátteret. Mert nem mindegy, hogy okkal-ok nélkül veri őt az apja, vagy csak kedvtelésből. Az én fiam már attól megszeppen, ha rászólok, mondjuk erős is a hangom.
    Én is próbáltam bekerülni az Önkorihoz, hát nem sok sikerrel... De nem baj :)
    A gyerekek, amíg ellenségesen közreműködnek az iskolában (ami mostanság, valljuk be tény), addig a szomszédhoz nem fognak szaladni, mivel nem fog rajta segíteni. Ez régen másmilyen volt, ott a falu berkein belül elintézte ezeket... Mondom, régen. Mostanában a szomszéd mamával sem törődik néha a kutya sem. Pedig egy jó szó, néha egy tányér leves mindenre képes. Az emberekben a bizalom lassan kivesző fogalom, és én ezt látom. Most nyaralok. És egy néni kéregetett az utcán... Nem tudtam elmenni mellette, vettem neki egy szelet sütit. De kérdem én: hol a családja? Bármit is tett az a jóasszony, bármilyen ember is volt életében, megérdemelne egy kis törődést, szerintem.
    És kanyarodjunk vissza a gyerekekhez: volt szerencsém gyivis gyerekekhez, és ennél nagyobb átvágóművészeket nem láttam mostanában. Hiába sajnálom őket, de az emberré válás bizonyos fázisát igenis nem képes a gyivi megtenni. Ehhez kellene a komplett összefogás. De ez már súlyosabb kérdés...
    Egy kicsit bő lére eresztettem a mondandómat, néha kell :)
    Üdv
    Beth”
  • 28. pippencs 2008. július 13. 14:59
    „"csak a bánatát, gondját-baját verte el rajtuk" grrrrrrrrrrr van kihez fordulni ,Szegeden van gyermekjoléti szolgálat,családgondozó hálózat ,ingyenes jogi tanácsadás a válás nem kerül pénzbe...max a rászoruló nem tudja hogy hova fordulhat. Kereszttöltés u.13 családsegitő kp. pl. ... remélem sok évet kap a cikkben szereplő apa....és őt is megalázzák a nála erősebb rabok!!!”
  • 27. Drágák! 2008. július 13. 11:18
    „Csak annyit szeretnék kérdezni,ha gondja baja volt az apukának.hova is fordult volna.?A segélyeket ne is emlitsük,nevetségesek.ha segitségre volna szüksége ki hallgatná meg?Én is szinte egyedül nevelem a gyerekeimet a férjam nem foglalkozik se velem se a gyerekekkel,nénzel se támogat,ha adis pár napra elég csak.El válni nem tudok mert nincs rá pénzem.KI hallgat meg engem és hova is fordulhatnák segitségért??Mennyi ilyen család van még?akinek segitség kellene hogy ne forduljon meg ilyen és ehez hasonlo esetek.Meg igazábol nem is lepödöm meg az ilyen dolgokon mert minden naposak minden honnan ilyeneket lehet hallani meg látni.A gyerekeket persze sajnálom és kivánom legyenek nagyon boldogok!”
  • 26. hu 2008. július 13. 09:59
    „"csak a bánatát, gondját-baját verte el rajtuk"- na de egy védekezésképtelen gyereken?
    Idegbeteg apuka!!!
    Hasonlóban volt részem, 18 évesen elmenekültem otthonról, 15 éve 1-szer beszéltünk. Gyermeket nem mertem vállalni, nehogy én is ilyen legyek.”
  • 25. golyszi 2008. július 13. 07:27
    „(Beth)
    Senki nem születik szülőnek, mindenkit a saját gyermeke tesz azzá. De nagyon fontos, hogy mit hozunk otthonról, velünk hogy bántak annak idején. Ez a férfi nem nevelte a gyermekeit, nem azért verte őket mert rosszak, szófogadatlanok, csak a bánatát, gondját-baját verte el rajtuk. Az ő napjaik félelemben és szomorúságban teltek, nem csínytevésekkel, mint egy "normális" gyereké.
    A másik, hogy ki mennyi gyermeket hoz a világra. Ha tehetném egy tucatot is szülnék (ha tudnám, hogy biztos a jövőjük), mert jó, ha van testvére az embernek (nekem kettő van), és egyszerúen imádom őket. Jó úgy felnőni, hogy van kivel játszani, van kivel összeveszni, van kit gyepálni és van miért kibékülni. És ha nagyobbak lesznek van kivel megbeszélni a bánatukat. Szerintem egy gyereket nehéz nevelni, kettőt már könnyebb és ahogy többen lesznek, egyre könnyebb velük. Remélhetőleg ezek a gyerekek is együtt maradnak, mert most nagy az összetartás közöttük.
    Ó a gyámhivatal, 15 éve sem tett semmit (saját tapasztalat), és most se fognak. Akik ott dolgoznak, a jó öreg kommunizmusból maradtak vissza. A szociális munka hiába alig 18-19 éves, az ott dolgozók általában valakinek a valakije, vagy tényleg az önkormányzati átalakítás során csak oda lett helyezve. Tesóm mesélte, mikor gyakorlatra járt (most végezte a szoc. munkát SZEFI-n) sokszor találkozott olyanokkal akik most végzik a sulit 40-50 évesen az önkormányzati munka mellett ebben a beosztásban, vagy éppen olyannal, akinek halvány elképzelése sem volt semmiről, persze tisztelet a kivételnek.
    Hirtelen talán most ennyi”
  • 24. SMASSZER 2008. július 13. 05:59
    „JÓ REGGELT.Ahogy elnézem a képen ezt a 2 pici ember palántát,
    a szivem szakad meg értűk,hogy van lelki ereje bántani a saját
    védekezésre képtelen utodait.én mint szűlő MEGŐLNÉM AZT AKI AZ ÉN GYERMEKEM BÁNTANÁ AZ 7 SZENTSÉG.ROSSZ GYERMEK NINCS,
    CSAK ROSSZ SZŰLŐ! Sajnálom ezt a 2 pici gyermeket hogy már ilyen kicsi korban megkell tapasztalniuk a ROSSZAT.”
  • 23. H I 2008. július 12. 22:35
    „szülői nevelői tanfolyam? szivesen szembe néznék a javaslattevővel! és vajon adna a leendő szülőnek egy bizonyitvány,hogy gyeremeknevelésre alkalmas- v nem alkalmas?aztán hurrá hozzáfoghat gyereket nem is tudom hogy fogalmazzak szülni nevelni stb!Különben is nem kell eltérni a tárgytól itt senki nem beszél a más gyerekéről itt egy kiemelt esetről van szó.egyébként senkinek semmi köze hozzá ki mennyi gyereket nevel!aki úgy érzi számára hátrány a sok gyerek,költözzön egy lakatlan szigetre és ott tartson tanfolyamokat”
  • 22. lucasca 2008. július 12. 22:24
    „Beth-nek igaza van. Olyan hatalmas joga van a szülőnek mindenhez, hogy sem az óvoda, sem az iskola nem tud hatékonyan közbeavatkozni. Ráküldeni a gyámügyet? Megtették. Azok pedig nyilván "hivatalból" megállapították a nagy semmit, így nem is tettek semmit.
    És az ilyen szülők valóban nem együttműködők: azok sem, akik rendszeresen verik a gyereküket, és azok se, akik majomszeretettel agyonbabusgatják csemetéjüket... mert ez a két véglet. És egyik sem jobb a másiknál: sem a testi terror, sem az olyan mértékű lelki kötődés, ami már szinte beteges...
    Arany középút.
    Szerintem...”
  • 21. Beth 2008. július 12. 21:22
    „Kíváncsi vagyok, hogy ki mit tart rendes nevelőeszköznek. Hogy lehet a lelkére beszélni egy 8 éves gyereknek? Sütivel? Veréssel? Szíjjal? Babusgatással????? Egy kicsit későn lett elkezdve a nevelése, a három gyerek 3x annyi időt vesz el a szülőktől, mint az egy gyerek esetleg. Ezért nem engedném, hogy a szülők 3-nál több gyereket neveljenek. Lehet ez nem tetszik majd sokaknak, de én így látom. A 8 gyerekes nevelőszülőknek pedig egyenesen hátrány a sok gyerek.
    Nos, szoktam volt mondani: nem mindegy, hogy hogyan mondják a kritikát sem a gyereknek, és nem mindegy, hogy ki mondja. Az a szülő, aki nem bújik oda a gyerekéhez, hogy szeretlek gyerekem, imádlak gyermekem, az nem fog tudni jól tiltásokat, feddéseket "adni" a gyereknek, mert a gyerek nem fogja elfogadni tőle.
    Így látom értelmét, hogy kötelezően szülői nevelőtanfolyamot hirdessek egyes embereknek, de legalábbis minden ifjú szülőnek.
    Ha én rászólok a gyerekre, hogy "ne a csúszdán törd már szét azt a diót/szilvát, mert maszatos lesz tőle, és megértette, A KEDVES ANYUKÁJA pedig (szolibarnán)felháborodik, hogy miért merek rászólni a gyerekére, nos, hát az ilyen anyukát elküldöm melegebb éghajlatra. Én elvárom a gyerekemtől, hogy ne rongáljon, ne koszoljon semmit sehol, akkor másik kedves szülő miért nem erre tanítja a gyerekét!? Mert akkor mire is tanítja???
    Elkanyarodtam. Tehát a szülő nem hozzáértését már az óvodában leszűrik az óvónők, de ha a szülő nem együttműködő, akkor b@szhatja az egész nevelést az egész demokrácia is :)

    ÉN így látom!!!
    Üdv”
  • 20. naca 2008. július 12. 20:43
    „Egy kérdés: hol a gyerekek anyja? Róla miért nem hallunk, vajon mi lehetett az oka, hogy nem ő neveli a három kisgyermeket? Remélem, a hatóság most alapos lesz és nevelőotthon helyett talál egy olyan lelkiismeretes rokont, aki szeretetben felneveli a testvéreket.”
  • 19. s z e g e d i 2008. július 12. 19:32
    „A gyámhivatalnál érdeklődtünk: a felfüggesztett szabadságvesztés ellenére hogyan maradhatott korábban az apánál a három gyermek? Egyedi hatósági ügyeket azonban adatvédelmi jogokra hivatkozva nem kommentálnak a hivatalnál.-Ez nem egyedi, a többi esetről is kellene szólni.
    Túlzásba visszük ám már a jogainkra való hivatkozást,ez már inkább háritás,a felelősség alól való kibújás.Több ilyen eset is van a felfüggesztett szabadságvesztés ellenére is az apánál van a gyermek elhelyezve.Gondolom a bíróság nincs kapcsolatban a gyámhatósággal,a szülő pedig nem tekinti az itéletet lényeges változásnak a körülményeiben ő maga nem fogja értesiteni a hivatalt.A gyermek mit sem sejt a szülőjéről ha csak nincs bántalmazásnak kitéve.”
  • 18. pippencs 2008. július 12. 18:43
    „A szegedi gyerekvédelmiseknél csodálatos lelkiismeretes emberek dolgoznak,és ez a közöny nem magyarázhato meg semmiképpen,és undoritonak tartom,mert egy kisgyerek kiszolgáltatott és a körülöttük élő felnőttek nem érdekel nem törödök vele hozzáállása felháborit ,csak egy kis jo érzés kellett volna és anonim bejentések alapján talán nem szenvedtek volna ennyi ideig a kicsit akik semmiről nem tehetnek!!Én sajnálom őket nagyon!!”
  • 17. Gabika2 2008. július 12. 18:08
    „Szegény gyerekek :(((”
  • 16. s z e g e d i 2008. július 12. 15:45
    „Ettől még az is jobb ha nem tartja az apa a kapcsolatot a gyermekével-----"kérem a tisztelt bíroságot,hogy a gyerek elhelyezését az anyánál állapitsa meg,a tartás, nevelés,szülői felügyeleti jogot az anya részére biztositsa.A gyerek láthatására vonatkozóan ilyen formában NEM KÉREK láthatást" ---No lám ilyen is van.Egyébként a gyermekek lelkében mindennek ellenére hatalmas harc dúl.Bármilyen jó körülmények között neveltetnek.”
  • 15. buster 2008. július 12. 15:44
    „szegedi!

    Ezt most a magad megnyugtatására írod? Kizártnak tartom, hogy nem mennek ki a rendőrök, ha valaki név nélkül, akár levélben, akár szóban bejelenti, hogy valaki rendszeresen bántalmazza a gyerekeit. Az már más kérdés, hogy a gyámhivatal meg sem moccan, mint ahogy ez a példa is mutatja.”
  • 14. s z e g e d i 2008. július 12. 15:36
    „Pippencs,ha névtelenül telefonálunk az "illetékeseknek",az az első kérdés"a bejelentő neve?" ha azt mondod,hogy holnap is ott szeretnél lakni az a válasz sajnáljuk nem tehetünk semmit név nélkül, vagy jelentse fel.Ezért nem telefonál senki.”
33 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megfésülik a belvárost

Szeged - Díszburkolat és nulla parkoló a Kölcsey utcán, valamint a Reök-palota előtt, kis park a Mars téri U pavilon körül. Nem potyogtató japánakácok a vegyes forgalmú Gutenberg utcában – ilyen lehet a belváros 2010-re. Tovább olvasom