Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 7°C | 22°C Még több cikk.

Béremelés, villanyszámla, felújítás 250 millióból

Szeged - 5 milliót költ az SZKT a Zrínyi utcai székházának felújítására a nyáron kapott 250 milliós állami támogatásból. Béremelésre, villanyszámlára, trolicsarnok-szigetelésre is futja a pénzből.
Évek óta halogatta az SZKT a Zrínyi utcai székházának homlokzati felújítását pénzhiány miatt. A napokban felállványozták a zöld színű épületet, és elkezdték a renoválást, amit a városi főépítész is sürgetett.

– Régóta megvolt az engedélyes terv, cseréltetjük a nyílászárók egy részét, és átfestetjük a homlokzatot, hogy az előírásoknak megfelelő legyen. Hússzínű lesz. Jövő hét végére elkészül, de a tetőre még jelentős összeget kellene költeni – mondta az 5 millió forint értékű beavatkozásról Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója. Erre abból a vissza nem térítendő 334 millió forint állami támogatásból futja, amelyet augusztusban ítélt meg Szegednek a kormányzat a tömegközlekedés működtetésére. Ebből – megírtuk – Kalmár Ferenc városüzemeltetési tanácsnok javaslatára a közgyűlés 250 milliót szavazott meg az SZKT-nak, 74 milliót a Tisza Volánnak, és 10 millió jutott a környezetgazdálkodásnak jegynyomtatásra.

Ötmilliót költenek az SZKT-székház felújítására. Fotó: Karnok Csaba
Ötmilliót költenek az SZKT-székház felújítására.
Fotó: Karnok Csaba

– 1,5 milliárd forint forráselvonás volt, ezért mondtam korábban, hogy a 334 milliónak is lenne nálunk helye. 250 vagy 334 millió, ez az elvonáshoz képest sebtapasz, nem igazi gyógymód. Az elfogadott üzleti tervünk szerint június végére fizetésképtelenné válhatott volna a cég, mert a bevételek nem fedték le a kiadásokat – részletezte a cégvezető. – Az összköltség felét a bérek és bérjellegű juttatások teszik ki, közel 1 milliárd megy el energiára és anyagokra, és ott vannak még az engedélyeztetési díjak, illetve évi nettó 70 millió forintot fizetünk az önkormányzatnak a villamospályák, felsővezetékek és áramátalakítók bérleti díjára. Halasztott fizetést kellett kérnünk az áramszolgáltatótól, az önkormányzatnál és az adóhatóságnál. A 250 millió forint gyorsan elmegy, mert kifizetünk a városnak az első féléves pályabérletre 41,7 millió forintot. 65 milliót költöttünk a bérfejlesztésre, vagyis visszamenőleg is kifizettük a béremelést, és átutaltuk a műszakpótlékokat, azaz ezekkel utolértük magunkat. Több mint 30 millió forint volt a NAV-nál a járulékhátralékunk, több mint 30 millióval tartoztunk az EDF DÉMÁSZ-nak.

Az SZKT elhalasztott beszerzéseket is, most év végéig igyekszik trolikat és egy villamost felújítani. A Csáky utcai trolitelepen befejezik a régi csarnok szigetelését, folytatják a telep aszfaltútjának felújítását, dolgozói parkolót alakítanak ki, valamint kerítést javítanak, épületet támasztanak meg. Az igazgató arra is számít, hogy mivel a tervezetthez képest várhatóan kevesebb lesz év végéig a személyszállítás bevétele, azt is ebből a pénzből kell pótolniuk.

Olvasóink írták

  • 9. MiértIs 2013. november 10. 13:55
    „Gondolom a 160-180 ezer nettó bér az átlag,ne bántsuk a 3. hozzászólót :) Szerintem össze lett vonva az ügyvezető igazgató (kb 400e Ft),a felsőbb vezetők (kb 300e Ft),a középvezetők (150-200e Ft) és a járművezetők (80-110e Ft) átlagbére...csak azért mégis érdekes szám jött ki a végére,amennyi mondjuk egy BKV-s járművezető átlag bére ;)”
  • 8. szalontai1 2013. november 10. 13:45
    „3.alak! Nagyon félre vagy tájékoztatva az SZKT -nál dolgozók bérét illetően!Ne nyilatkozz olyan dologról,amit nem tudsz!”
  • 7. azigazitrebitsch 2013. november 10. 12:52
    „6. Lenry 2013.11.10. 12:27
    Így már más,ezt nem tudtam,azt hittem csak sima iroda az egész épület.
    visszavonva.”
  • 6. Lenry 2013. november 10. 12:27
    „azigazitrebitsch

    ott nem csak irodák vannak, hanem a vonalak belvárosi részeinek áramellátása is onnan jön.”
  • 5. azigazitrebitsch 2013. november 10. 10:37
    „Egyáltalán mi a francnak kell a belváros közepén egy irodaház annak a cégnek,amelyiknek a telepei a város külső részein találhatóak??
    Van hely a troli telepen,ezt el kell adni,az árából meg felhúzni egy praktikusabb (olcsóbb üzemeltetésű) irodaházat!”
  • 4. kormoska 2013. november 09. 19:38
    „Egy dolgot mindig elfelejt Tóth úr kihangsúlyozni!
    Pedig ez a lényeg:A mostani Fidesz kormány vonta el teljes egészében a tömegközlekedési normatívát,amiből most nagy kegyesen visszacsurgattak 334 milliót.
    Ha nem vonják el meggondolatlanul a teljes normatívát ez az egész helyzet létre sem jön!”
  • 3. alak 2013. november 09. 17:53
    „Miközben képtelenek cégmódjára gazdálkodni, évi 65 millióval növelik a béreket!
    Tíz év alatt 650 millió, de itt nem álltak meg jövőre újból emelnek.
    Olyan ez mint a MÁV volt. A személyszállítás veszteséges, de a különböző külső bedolgozó cégek nyereségesek.
    Minden évben többért tartják a markukat felújítanak, bértfejlesztenek a mi adóforintunkból.

    Nemlehetne minden cégnek adni egy-kétszáz milliót évente béremelésre, felújításra?

    Úgy a kereskedelembe, a kis és középvállalatoknál, de még az élelmiszeriparba is lehetne nettó 160-180 ezer forintot fizetni a munkavállalóknak mint az SZKT-nál.

    Igaz ha a bevételből kellene emelni évente a béreket, a végén minden olyan drága lenne, hogy senkisem tudná megfizetni.

    Lásd a menetjegy!

    Így ma már csak az tömeg-közlekedik aki ingyen bérletet kap (Lásd SZKT hozzátartozók).

    Az SZKT jobban teljesít?”
  • 2. a84esbusz 2013. november 09. 16:50
    „Mikor fog T.I.T. korrektül nyilatkozni?”
  • 1. drdozsag 2013. november 09. 15:44
    „Csak a tények tisztázása végett az SZKT-tól nem vontak el semmit, sőt az idén történelmi csúcsot ért el az SZKT támogatása, amihez hozzájött a PESA által fizetett 140 millió kötbér. Ennyi pénzt soha nem kapott az SZKT. Meg kell nézni az SZKt nyilvános beszámolóit és üzleti terveit.
    DG”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Centinként vágják fel a Szőke Tiszát

Hétfőn emelik ki a tápéi kikötőből a Szőke Tisza maradványát, napok óta lángvágóval készítik elő a hajótest darabolását. Tovább olvasom