Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

Betonkupacok a folyókákban

Legfinomabb szóval trehánynak nevezték Szegeden az alsóvárosiak a csapadék-vízelvezetési rendszer építését. Nem értik, az építők miért hagyják félbe a munkát több hétre. Az utcákból a törmeléket – az elvégzett munka után – nem szállítják el. Egy hatalmas gödör elkerítés nélkül tátong az egyik sarkon.
Buha István attól fél, hogy valaki beleesik a mély gödörbe. Fotó: Segesvári Csaba
Elégedetlenek Szegeden az alsóvárosiak a csapadékvíz-elvezető rendszer kivételezésével. Azt mondják, össze-vissza kapkodnak az építők, hol az egyik, hol a másik utcában tűnnek fel: félbehagyják az elkezdett munkát. Ezért az utcákban több hónapig felfordulás van. Finsztál Károly azon háborodott fel, hogy a kocsi bejáróját nem az eredeti állapotnak megfelelően állították helyre: keskenyebb felületet betonoztak le.

– Manőverezni kell a beálláshoz és amikor a kocsiból kiszállok a sárba lépek. Ez az árok megépítése előtt nem így volt – mutatja a Kácsa utcai lakó, aki arra is felhívja a figyelmet, hogy nem homokkal, hanem törmelékes földdel tömörítették az árok partját. Ennek következtében pedig állandóan süllyed és lyukak keletkeznek. A két méter mély gödör pedig a Tompa Mihály és a Kácsa utca sarkán egyenesen életveszélyes. Egyetlen tábla sem jelzi a tátongó lyukat, ami semmivel sincs elkerítve. Ráadásul a gödör széle omladozik, aki arra jár könnyen beleeshet.
Az utcabeli idősek közül többen csak annyit mondanak, a látvány magáért beszél, jártassák a szájukat a fiatalok. Azt mi is látjuk, hogy az egyik árokban több köbméter törmeléket borítottak be és az újonnan lerakott útszéli folyókákban betonkupacok torlaszolják el a víz útját.

– Többször beszéltem a művezetővel, hogy takarítsák el a törmeléket a kocsibejárókból és a vízelvezetőkből. Udvariasan mindig azt mondják: megoldjuk. De mikor? – teszi fel a kérdést Buha István, majd bemutat a Távol utcába, ahol már elkészült a csapadékvíz elvezetés. Messziről európaian néz ki a rendszer, de jobban megnézve, a kapubejárók előtti folyókákban téglákat látunk. A lakók így hidalják át a tíz centiméter mély kis árkokat, hogy az autójuk a ki-be hajtásnál ne sérüljön. Az is igaz, ezáltal elzárják a víz útját.

A Hídépítő Zrt. létesítményvezetőjének, Csepregi Andrásnak nem mondtunk újat, amikor továbbítottuk az alsóvárosiak panaszáradatát. Az alsóvárosi kilenc kilométer, a baktói tizenhat és a marostői másfél kilométer hosszú csapadékvíz-elvezető rendszer kivitelezését önkormányzati pénzből 520 millió forintért megvalósító cég képviselője kijelentette: a határidő lejártáig, ez év június 30-ig, mindent rendbe tesznek. A felfordulást azzal magyarázta, hogy az alvállalkozók több helyen dolgoznak és szinte követhetetlenül vonulnak egyik helyszínről a másikra.

– Kedden utasítottam a területen dolgozókat, hogy szüntessék meg a veszélyforrásokat, amit ígéretük szerint három napon belül megtesznek – jelentette ki a létesítményvezető. A folyókákkal kapcsolatosan elmondta: a lakosság kifejezett kérésére még ősszel módosították a terveket. Több szakaszon a lakók kérték a mély árkok helyett ezt a vízelvezetési módszert. Hozzátette: szerinte a folyókák a kapubejárókba a beállást nem akadályozzák, a parkolók padkái több helyen a városban sokkal magasabbak és azért senki sem reklamál.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Yogjakartában cunamitól tartottak

Balogh László tizenhárom évvel ezelőtt Soros-ösztöndíjasként ment ki Indonéziába. A szegedi férfinak… Tovább olvasom