Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Betonozzák a pilléreket

Szeged - Az M43-as autópálya nyomvonalán, az épülő Tisza-hídnál már a pilléreket betonozzák. A sztráda többi szakaszán a földmunkáknál tartanak, az 5-ös és a 47-es út között pedig hamarosan emelkedni kezdenek a töltések.
Az M43-as sztráda első szakaszán, a régi 5-ös út és a 47-es között hozzáfogtak a töltések építéséhez, valamint kiváltottak egy 220 kilowattos távvezetéket – tájékoztatott a munkálatokról a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője, Fazakas Orsolya. Azok az autósok, akik az 5-ös út kettős körforgalmához érve lassítanak, vagy a 47-esen veszik vissza a sebességet, megfigyelhetik, hogyan emelkednek majd napról napra egyre magasabbra a töltések.

A második szakaszon belül építik meg a 660 méter hosszú Tisza-hidat: ez a laikusok számára is a legérdekesebb munka. Miután több évtized is eltelik két Tisza-híd építése között, sok szegedi jár ki a töltésre bámészkodni. De tudni kell, hogy a két part közé beállított uszályhídon csak a kivitelezők járműveit engedik át a túlsó partra, itt az érdeklődők nem kelhetnek át. Az elmúlt hetekben az ártéri híd pilléreinek zsaluzását, vasszerelését, betonozását végezték – magyarázta el a kommunikációs vezető. A mederhíd pillérei közül a bal oldalinak elkészítették a cölöpösszefogó gerendáját is.

Az ideiglenes átkelőn nagy a sürgés-forgás. Fotó: Miskolczi Róbert
Az ideiglenes átkelőn nagy a sürgés-forgás.
Fotó: Miskolczi Róbert

A harmadik szakaszon – ez ér el Maroslele magasságából Makóig – elkezdődtek a kishidak, az alul- és felüljárók próbacölöpözései. Itt azonban még csak az előkészítő földmunkáknál tartanak, mivel elhúzódtak a régészeti feltárások.

M43-as

A régi 5-ös úttól Makóig tartó 31,6 kilométeres, 61 milliárd forintos költségvetéssel, uniós támogatással épülő M43-ast négy szakaszra osztották, a munkát is négy konzorcium nyerte meg. A legnagyobb kihívás a 47-es úttól az algyői olajmezőn, majd egy híddal a Tiszán átvezető és Marosleléig elérő, második szakasz kivitelezését tartják a szakemberek, azt, amelyiknél mi is jártunk. A kétszer 2 sávos sztráda első szakasza 2009 novemberére, a többi – a 7 kilométeres főúttal együtt, amely a 43-as útra vezeti vissza a forgalmat – 2010 augusztusának végére készül el.

Olvasóink írták

  • 1. Virtuozo 2009. május 15. 08:12
    „Amikor egy folyón ilyen ideiglenes uszályhidat készítenek egy építkezéshez, akkor a folyó hajóforgalmának az átengedését hogyan oldják meg... nem tudja valaki? Viszonylag könnyen meg lehet bontani a hidat és át tudják engedni a hajókat? Vagy itt a Tiszán nem olyan nagy a forgalom, hogy erre szükség lenne?
    Előre is köszi ha valaki tud válaszolni.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A legkisebb odú után is fizetni kell

Mindenki számol, amióta a jövő évi adótervekbe bekerült: 2010. július 1-jétől bevezetik az érték… Tovább olvasom