Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Betöréshullám Dorozsmán: állandó rendőrőrsöt kérnek

Kiskundorozsma - Betöréshullámról panaszkodnak a dorozsmaiak; a tettesek családi házakban, üzletekben fosztogattak. Riasztója, biztosítása keveseknek van.
Betörők fosztogattak az elmúlt napokban Dorozsmán több családi házban és üzletben – jelezték olvasóink. Éjszaka a kerítésen átugorva, az udvar felől jutottak be egy Kettőshatár úti családi házba. A szülők felébredtek az előszobai mocorgásra, kimentek, mire a tettesek kereket oldottak. Másnap éjjel azonban visszamentek, és eltolták a talicskát. Azóta a család nem alszik nyugodtan. Nem úszták meg ennyivel a Czékus és az Erzsébet utca lakói; ott több helyen fosztogattak a betörők. Üzemanyagot, szerszámokat, pénzt vittek el.

A gépkereskedés Jerney utcai telepéről feltehetőleg ezt a rakodógépet is meg akarták lovasítani. Helyette az akkumulátorait vitték el. Fotó: Frank Yvette
A gépkereskedés Jerney utcai telepéről feltehetőleg ezt a rakodógépet is meg akarták lovasítani.
Helyette az akkumulátorait vitték el. Fotó: Frank Yvette

Pórul jártak a Hajdú utca és az Adél köz sarkán lévő üzletsor bérlői is. Hozzájuk ugyancsak az udvaron keresztül törtek be. A terménybolt kasszájából 12 ezer forint váltópénzt emeltek el. A vegyi diszkontban nemcsak loptak, rongáltak is a betörők. Szétfeszítették a megerősített ajtót, elvitték az árut a parfümös és illatszeres polcról, és lefújták fertőtlenítővel a hajfestékeket, tusfürdőket. Több mint fél millió forint kárt okoztak. Ottjártunkkor az üzletvezető újra feltöltötte a polcokat. Szerencséjére van biztosítása, a kára egy része megtérül. Szerinte az utóbbi hetekben betöréshullám indult el a városrészben. Mivel sok a rongálás is, úgy véli, nem kizárólag megélhetési bűnözőkkel van dolguk. A boltoknak helyet adó ingatlan gazdáját nem találtuk otthon, úgy tudjuk, udvaráról szintén több mint 100 ezer forint értékű szerszámmal távoztak a betörők.

Hivatalosan 3 eset

A Szegedi Rendőrkapitányság hivatalos adatai alapján nem ennyire tragikus a helyzet: az utóbbi két hétben három betörésről értesítették őket a városrészből. Az elmúlt időszakban rendszeresen tartottak fokozott ellenőrzést Dorozsmán, sorozat-bűncselekményekről nincs tudomásuk.

A templomhoz közeli virágüzletet ugyancsak feltörték, ahogy a Dorozsmai út és a Jerney utca sarkán működő gépkereskedést is. A szögesdróttal körülvett telepnek azon a részén ugrottak be a tettesek, ahol téglakerítés áll. Feltehetőleg egy rakodógéppel akartak kitörni a kerítésen át, ám a jármű nem indult be, így „csak" a két húszkilós akkumulátort szerelték ki. Tegnap a cég munkatársai pakoltak a telepen, zártabb helyre menekítik, amit lehet.

Kameráznak

Megkerestük a körzet önkormányzati képviselőit: Kosik Déneshez és Mihálffy Bélához nem érkezett jelzés a lakosságtól. Azt megtudtuk a két fideszes városatyától, hogy a 10 ezer 600 lakosú városrészben hat körzeti megbízott dolgozik, de kétszer ennyinek is lenne feladat. Ezért kérték a megyei rendőr-főkapitányságtól, hogy létesítsen náluk önálló rendőrőrsöt, amely 24 órás járőrszolgálatot lát el. Kérésüket a kapitányság vizsgálja. Ami biztos, hogy beszereznek 6 köztérfigyelő kamerát – engedélyeztetés után még az idén beköthetik a városi kapitányságra. A rongálások célpontjait figyelik majd: a Dísz és a Faragó teret, a Jerney utcai játszóteret, a templomkertet, a Széchenyi utcai buszfordulót és a Maróti Gergely teret. A polgárőrök hírlevélben tájékoztatják a 3400 családot, hogy legalább szögesdrót kerítéssel, mozgásérzékelővel, fényvetővel vagy kamerával védekezzenek.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. krm 2011. november 12. 21:23
    „Természetesen értem a problémádat, és abszolút egyet értek. Én személy szerint a bűnmegelőzés híve vagyok, nem az utólagos kezelésé. Némiképp járatos is vagyok a témában. Azonban a hatékonyabb bűnmegelőzéshez, amelynek a gyalogos rendőrség is része lenne, egészen más területre kellene, hogy áttevődjön a hangsúly. A rendőrállomány nagysága pedig adott, azzal kell dolgozniuk, ami van, és ez némiképp megnehezíti a rendőrség helyzetét is. (Hozzáteszem, a rendőrségi hierarchia élén azok állnak, akik "üldözik a bűnt", már a veszélyessége miatt is nagyobb presztízsnek örvendenek, a prevencióra azért nem is fektetnek nagy hangsúlyt, mert az ilyen tagjaik eme csodás rendszer legalján csücsülnek... Plusz, a rendőrök nem nagyon szeretnek együttműködni a szakemberekkel. Talán az isten-komplexusuk miatt, nem tudom, de szeretik ő maguk egyénileg kitalálni, hogy mi lenne a jó, és nem közösködnek a témában járatos értelmiségiekkel.) Nem csak magyar vagy kelet-európai sajátosság ez, még a Nyugat nagy része sem kivétel, egyedül talán a skandinávok rendszerében nem találunk különösebben kivetnivalót, de ott egészen más a helyzet, már az összbűncselekmények arányában is. De ha a magyar sajátosságokat nézzük, egy dél-alföldi városként Szeged mindezek ellenére kedvező mutatókkal rendelkezik, elmész Nyugat-Mo.-ra, sokkal valószínűbb, hogy ellopják a pénztárcád, a fővárosról nem is beszélve. Budapest a 3. legbiztonságosabb főváros Európában, hát akkor még Szeged. :) Van még mit javítani a rendszeren, előbb vagy utóbb bekövetkezik, ezt megígérhetem. :)”
  • 26. rókus1 2011. november 11. 16:24
    „26.köszi a választ!-,de nem tudom elfogadni,mivel véleményem szerint nem csak a belvárosba kellenének gyalogosan a rendőrei,hanem sok más helyre is pl.lakótp-ek,vagy éppen Dorozsmára is.ez az autóban gurulós vagy épp csak áthajtós módszer kényelmes,de annyit is ér amennyit magukból és az intézkedésekből a rendőrök ilyenkor megmutatnak.a belváros napközi szolgálata sem igazán látványos,és nem is túl gyakori, kivéve amikor a bringásokat szállják meg.szóval véleményem maradt? a szlogen második része a "védünk" igen csak elmarad és erősen kifogásolható is.”
  • 25. krm 2011. november 11. 11:40
    „22-23: Az okos ember és a fegyvertartási engedély... Hadd ne gondoljunk most bele, mi lenne, ha ilyen idióták kezébe adnánk fegyvert, mint Önök (már elnézést, de aki a fegyvertartás mellett érvel, bizonyítottan alacsonyabb intelligencia-hányadossal rendelkezik, valamint a konfliktuskezelési modell, amelyet alkalmaz, már akkor elavult, amikor kiment a divatból a szemet-szemért elv, tehát kb a középkorban, bár Mo-on később). Az USA-ban bárki vehet fegyvert, tudják mi ennek az eredménye? Az Egyesült Államok rendelkezik a legnagyobb börtönpopulációval, amely még az ország területének arányában is borzasztóan magas. Kb. minden 5. ember bent csücsül a hűvösön, és az állam pénzén van eltartva (ami az adófizetők pénze, csak úgy megjegyzem, ilyen magas adóterhek mellé peeersze, hogy kell még nekünk a fegyvertartási engedély).
    25: Van gyalogos rendőr, magyarországi szinten ráadásul elég sok is a belvárosban. Nagyobb településeknél a belváros általában a legveszélyesebb, ha a vagyon elleni bcs-eket nézzük (legalábbis ahol az átlag polgár megfordul, a lakótelepekről meg a gettókról most nem beszélnék, mert az egészen más tészta). Ennek ellenére az emberek többsége nem fél a belvárosban, mert ott jobban alkalmazzák a bűnmegelőzési módszerek egy töredékét. :) És még egy tény a belvárosról, általában sok a turista. Na most ők, felkelnek, szépen megreggeliznek, 9-12 között sétálgatnak (ilyenkor többen vannak az utcán, annyira nem potenciális áldozatok), visszamennek a hotelba, ebédelnek, pihennek, és 4 után újra belevetik magukat a belvárosba. Na innentől jönnek elő a rendőrök. Valamint a hétvégi "egyetemisták mennek bulizni és vandálkodnak" időszakban. Szóval a gyalogos rendőrök jókor vannak jó helyen, autóval közlekedő kellene több, csak éppen Szeged egész területére kiterjesztve.”
  • 24. rókus1 2011. november 11. 08:42
    „.....lenne egy kérdésem .ki tudja miért nincs manapság gyalogos rendőr ??? vannak helyek ahova nem csak elgurulni és átgurulni kellene a police feliratú járművel és annak védelmében,hanem menni ,járni ,róni a kilométereket,utcákat,helyeket nap mint nap és megmutatni, hogy itt vagyunk és tettre készek.miért felejtettek el járni a ma rendőrei?(természetesen az autók és a benne ülők továbbra is szükségesek!)”
  • 23. nyugdíjas 2011. november 11. 06:18
    „Petőfitelep, Új-Petőfitelep, Baktó sem maradt ki a sorozatbetőrési hullámból...´”
  • 22. Mogyoró 2011. november 11. 04:42
    „Fegyverrel kell védekezni, aki kerítésen belül van lelőni, mint amerikában, vagy kihalnak az ilyen betörők, vagy nem mennek oda többet, kilőni őket mint a kártékony vadat, ennyi.”
  • 21. bánki 2011. november 11. 01:38
    „Nem rendőr kell !

    Fegyver használati engedély és kilövési szezon!

    Tényleg két hét és néhány lövés kérdése a probléma.”
  • 20. krm 2011. november 10. 23:30
    „Ja igen, még egy dolog a 6 köztérfigyelő kameráról. Magyarországon ilyen jellegű kutatások nem készültek, mivel nagyon idő és pénzigényesek, de számos más országban igen. Ezek lényege az volt, hogy az emberek véleménye és a hatékonyság alapján hasonlították össze a kamerákat és az utcai világítást. A kamerák azt sugallják minden embernek, hogy őket figyelik, és ha figyelik, van okuk rá, hogy figyeljék, mert itt történhet valami, akár bűncselekmény. A környék veszélyességére hívja fel a figyelmet (és általában ezek valóban veszélyessé is válnak, pl. London a legbekamerázottabb város Európában, ennek ellenére, az agyonkamerázott utcákon még mindig folyamatos a drogüzérkedés, csak hát a bűnözők se hülyék, és egyre kifinomultabb eszközöket alkalmaznak a kamerák kereszttüzében). Az utcai világítás fejlesztése ellenben civilizáltságot jelez, azt, hogy belátom a teret, azt, hogy itt nem történhet velem rossz, alapvetően egy pozitívabb érzet alakul ki az emberekben, a bűnözőben pedig félelem, hogy itt nem érdemes próbálkozni, mert valaki észre veheti. El kell érni, hogy ő ne érezze magát úgy, hogy bármit megtehet. Nem beszélve arról, hogy a kameráknak igen alacsony a hatásfoka, amelyik betörőnek pl. esze van, húz valamit a fejére (amivel akár azt is megakadályozhatja, hogy hajszál maradjon a helyszínen), valamint kesztyűt. Egy jól kivilágított helyen azonban kevésbé valószínű, hogy próbálkoznak, egy mozgásérzékelős reflektor pl. megijesztheti, és a világításban nem tudhatja pontosan felmérni, ki láthatja és ki nem. Az erősödő bűnözési félelem tényleges bűnözést szül, okosan kell az eszközöket felhasználni, és nem ész nélkül.
    Egyébként megélhetési bűnözés, mint olyan, hivatalosan nem létezik. Szükséglet szülte bűnözés a becses neve, de ezt már csak kis zárójelben.”
  • 19. krm 2011. november 10. 22:10
    „Kedves DM! Ilyen cikket érdemes lenne írni a Vadaspark lakóparkról is. Két héten belül, egy utcában 3 betörés. Főleg kisgyerekes családokhoz, ők pedig nagyon félnek. A magyar rendőrségek úgy általánosságban nem törődnek eléggé a bűnmegelőzéssel, pedig a környéken olyan emberek laknak, akikben az átlagosnál kisebb volt a bűnözési félelem. Magyarországon a bűnözés folyamatosan csökken, ennek ellenére az emberek mégis félnek. (Többségük 60-70%-ra becsüli az erőszakos bcs-ek számát, holott ez az arány csak 10% körül mozog, és a vagyon elleniek vannak többségben.) Azzal, hogy ilyen esetek egy jó környéken megtörténnek, az embereket arra sarkallja, hogy a biztonságuk érdekében akár börtönt csináljanak a saját lakásukból rácsokkal, hatalmas kerítésekkel, kamerákkal és sok zárral. Az, hogy ezt megteszik, mindenkiben növeli azt az érzetet, hogy a környék nem biztonságos, az ott lakókban és az arra járókban is. Ez egy ördögi kör, és nagyon kell vigyázni vele. Pedig az ilyen betörések megelőzhetőek lennének, ha néha egy-két járőr arra tévedne, pl. egyszer délelőtt (mert ilyenkor legtöbb a betörés), és egyszer este (mert ilyenkor legerősebb az emberek félelme, köszönhetően a médiának, valamint a bosszú alapú igazságszolgáltatásról szóló politikai diskurzusoknak, amelyek egymásra reflektálva ígérnek egyre többet és többet). Egy ilyen cikk szerintem sokat segítene... Hátha egy-két ember olvas újságot a bűnmegelőzési osztályról is.”
  • 18. Zsoltee0716 2011. november 10. 18:16
    „Ha akarnák akkor tudnák mikor kell kijönni ellenőrizni. De egyenlőre lapítanak a rendőrök.

    Egyszer valamelyik itt lakó megunja elkapja őket aztán már jöhetnek a rendőrök.”
  • 17. vandar 2011. november 10. 17:41
    „Akár hogy számolom a cikkben 3-nál több esetet említenek az újságírónőt ez nem zavarta. Ja, hogy a csütörtökön elkövetett bűnesetről a bejelentést már a következő hét szerdáján meg lehet tenni 17-19 óra között, ez remek!
    Bejelentésről persze jegyzőkönyv készül és határozatot is kapunk az eljárás megszüntetéséről. Ha a rendőrség eredményes azaz a kárvallott elfogja az elkövetőt az a forrónyomon lefolytatott nagy erőkkel végzett megfeszített nyomozás eredménye lesz a médiában. A kárvalott járhat szembesítésre,kihallgatásra rosszabb esetbe biróságra többet mint az elkövető.
    A rendőrség közölte hogy bejelentés három esetről van. Egyébként is fokozottan ellenőriznek.
    Hát jól álcázzák magukat az biztos!
    Ha bemennek egy kocsmába kávézni az már fokozott ellenőrzésnek számít?
    Egyszer felébresztettem őket mert a bejárómon aludtak az autóban az minek számít?
    Rejtett megfigyelés?
    "Szolgálunk és védünk"
    Kit és mit?
    A fokozott ellenőrzést is csak az autósok pénztárcája bánja az ellenőrzések ereménye biztos ha van sapka ha nincs akkor is fizetünk.
    Az adóforintjainkért maximum hátbavágnak gumibottal ha valami nem tetszik az tuti.
    Köszönöm, hogy leírták az önkormányzati képviselökről, hogy lövésük sincs hogy mi történik Dorozsmán!
    Ez a szomorú valóság!
    A Dorozsmai Naplóból megkaptuk a szükséges útmutatást a közbiztonság érdekében.
    Telepítsünk szögesdrót akadályokat, idomítsunk otthonra emberevöket, a lakásajtót szögeljük be vagy aludjunk a küszöbön ha még tudunk aludni.”
  • 16. z25z 2011. november 10. 16:28
    „Hozzank is betortek, (szinten dorozsma) de valami "szuperintelligens" lehetett. A huto tetejen volt kb 1200 Ft, mobiltelefon, utlevel stb az nem kellett, de elvitt/ek egy kis penztarcat tele eurocentekkel. Azzal ultiztunk. Volt kb. 300-400 eurocent :-))) azota is jokat rohogunk a szomszeddal hogy vajon mire kellhetett. Az ajto miatt viszont meg mindig pipa vagyok.”
  • 15. Vandorr 2011. november 10. 15:19
    „A Vadaspark lakóparkban is ugyanez a helyzet. A rendőrök csak fényes nappal mernek kijönni.”
  • 14. 751510 2011. november 10. 12:27
    „varadipal

    Ha a bűnözés pánikkeltés, akkor igazad van.”
  • 13. IVY 2011. november 10. 12:17
    „Ez ua. a bagázs lehet, aki idén már 2x betört a mi Dorozsmai úti boltunkba, a szomszéd üzlet felől. Tuti!
    Abszolút a pénzre mennek. Ha más nincs, akkor a 2-3ezer forintos váltópénzt emelik el.
    Legutóbb viszont rá...., mert már rácsos ajtó védi az üzletet. Fűrészelhetik reggelig....:)”
  • 12. Grabowsky 2011. november 10. 11:29
    „Elmondanám, Móravárosban sem sokkal rózsásabb a helyzet...”
  • 11. varadipal 2011. november 10. 11:29
    „Már megint a pánikkeltés, és az ilyen-olyan gárdának a terepelőkészítés folyik.”
  • 10. nanemaaa 2011. november 10. 11:11
    „"Megkerestük a körzet önkormányzati képviselőit: Kosik Déneshez és Mihálffy Bélához nem érkezett jelzés a lakosságtól."

    Vajh mi a fenét akartak a képviselőktől köztörvényes ügyben?
    Sokkal egyszerűbb lenne, ha a szomszédok szövetkeznének, oszt ha nagyon ugatnak a kutyák, akkor kidugnák az orrukat odúikból, esetleg némi fa testápolóval meglegyeznék az éppen rossz helyen tartózkodókat. Rendőrséget hülyeség hívni, az elkövetőket úgyis kiengednék 5 percen belül, a védekezőket meg lecsuknák. Eltörni kezét lábát, oszt hadd fusson.
    Az autókon egyébként a szlogent már elkezdték átfesteni "Szolgálunk és félünk"-re.”
  • 9. 751510 2011. november 10. 10:46
    „paprika56

    Ugye nem akarod a nyomorra és éhezésre fogni a vegyi diszkontban történt rongálást?”
  • 8. efemes 2011. november 10. 10:31
    „Postboy, ezek szerint frissen beköltözött kolóniáról van szó...költöztek maguktól, v. telepítették őket?! Végülis mindegy, de egy "sikeres" betelepítést már eljátszott a város Újszegeden, a Sportcsarnok melletti 10 emeletes garzonba...Se garázst, se utcán parkoló autókat, se öreg néniket nem kíméltek...Egyszerűen nem hiszem el, h. a dolgoknak így "kell" folynia!!! :-(
    Ami pedig az előző pár hsz-t illeti: persze, a háztulajdonosok is sok mindent tehetnek, és tegyenek is (!), de azért a végén nehogy már ők legyenek a hibásak...Nem ilyen-olyan segélyért kuncsorognak, hanem az állami bűnüldöző szervtől várják, h. tényleg üldözzék a bűnt...”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Négyen pályáznak a Rádió 88 frekvenciájára

Négyen pályáztak a Szeged 95,4 megaherzre, de már csak hárman vannak versenyben, egy pályázatot ugyanis visszadobott a hatóság. Tovább olvasom