Délmagyar logó

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 10°C | 20°C

Bevásárolt az egérinváziós Fűszerházzal

Szeged - Blokk nélkül elküldték, majd miután megtalálta, körülményesen, de visszaadják a pénzét annak a vevőnek, aki a Fűszerház Kft. termékeiből vásárolt egy szegedi üzletben. A szakember szerint visszahívott termékeknél blokk nélkül is reklamálhatunk a forgalmazónál.
Egyik szegedi olvasónk, Krisztinné Kuti Éva azzal kereste meg lapunkat múlt pénteken, hogy néhány hete a Fűszerház-Vitapharma Kft. termékei közül vásárolt, de az üzlet, ahol ezeket vette, nem veszi vissza azokat. Mint megírtuk, a Fűszerház-Vitapharma Kft. szegedi üzemét bezáratta a Nébih egy ellenőrzés után.

Az üzemben élő és döglött egerek, egérürülék között, koszban, beázó tető alatt, szabálytalan dokumentáció mellett gyártották a reformélelmiszereket (2016. március 17.: Egérinvázió miatt zárták be az üzemet). A Nébih elrendelte a termékek visszahívását és megsemmisítését.
 
Krisztinné Kuti Évának most már bőven van blokkja. A pénzét 30 napon belül utalják neki vissza. Fotó: Karnok Csaba
Krisztinné Kuti Évának most már bőven van blokkja. A pénzét 30 napon belül utalják neki vissza.
Fotó: Karnok Csaba

A botrány kirobbanása után olvasónk visszavitte az üzletbe a céklaport és a kovaföldet, amit nagyjából 1300 forintért vett. Ott viszont elküldték azzal, hogy mivel nincs blokkja, számlája a vásárlásról, nem tudja bizonyítani, hogy ott vásárolta az árut – így nem veszik vissza tőle, nem kapja vissza a pénzét, és csereárut sem ajánlottak föl neki. Ezután hívta lapunkat.

– Nem szoktam megtartani a pár ezer forintos blokkokat. Hétvégén rájöttem, hogy kártyával fizettem. Az ilyen blokkokat viszont mindig elrakom. Ez volt a szerencse – mondta el a nő, aki végül megkapja a pénzét, bár eléggé körülményesen. Ahelyett, hogy egyszerűen visszaadták volna neki a fűszerházas termékek árát, egy sztornós blokkal együtt ígéretet kapott rá, hogy visszautalják neki 30 napon belül a teljes összeget, amennyit ott hagyott az üzletben, amikor a visszahívott termékeket is vette. Ehhez viszont az kellett, hogy újra kifizesse azokat a termékeket, amelyeket nem akar visszaváltani.
 

Megkérdeztük Horváth Károlyt, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testület elnökét, mit tehetnek azok, akik szintén vettek a visszahívott termékből, de nincs már meg róla a blokkjuk. Azt javasolta, mivel különleges helyzetről van szó, blokk nélkül is keressük meg a forgalmazót. Kérjünk jegyzőkönyvet az esetről, amelyre a boltnak írásban kell válaszolnia. Ezután a békéltető testülethez fordulhatunk az ügy megoldása érdekében. – A hírekből úgy tűnik, a termékeknek egészségkárosító hatása is lehet, ilyen különleges helyzetben a forgalmazónak el kellene állnia a blokk követelésétől – mondta el Horváth Károly.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Visszatért a celebgólya

Visszatért a celebgólya
Nem elhagyatott már a Vadkerti téri gólyafészek: visszatért a város celebgólyája. Tovább olvasom