Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

Biciklisek, gyalogosok foglalták el az M43-as hídját - képriport

Szeged – Új funkciót kapott a Móra Ferenc híd: szombaton gyalogosok, kerékpárosok, kiránduló családok vehették birtokukba. Megdöntötték a balesetmentesen a leállósávon töltött leghosszabb időt is.
Egy autópálya avatás, főleg az Alföldön, kevés izgalmat kínál. Nem sokan kíváncsiak a politikusok nyilatkozataira, vagy arra, ahogy az út szükségességét igazolják. Legutóbb 2006-ban örvendhettünk – Kiskunfélegyháza és Szeged között elkészült az M5-ös, fellélegezhettek a kistelekiek, balástyaiak.

Alig 5 évvel később Szeged is fellélegezhet – jövő szerdától a tranzitforgalom Makó után tér vissza a 43-asra, addig mindenkinek öröm lesz a pálya.

A NIF Zrt. a klasszikus politikusmutogatáson túllépett, és a nagyközönség előtt is megnyitotta egy napra a Móra Ferenc hidat. Bárki kedvére sétálhatott, kerékpározhatott az úton, menetiránnyal szemben, vattacukrozhatott a leállósávon.

Látogatók a Móra Ferenc - az M43-as hídján. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A szervezők gondoskodtak arról, hogy véletlenül se maradjanak édesség nélkül a hídlátogatók, büfé és édességárussal is készültek.

Kivételes alkalomnak ígérkezett a szombati bemutató: a híd belsejébe is bebújhattak a kitartóak – ugyanis közel 40 percet kellett várni a bejutásra. Ennek ellenére, ahogy a mögöttem várakozó kisfiú is megjegyezte, kár lett volna kihagyni. Nem minden nap jutunk be a hídba.

Délután kettőkor a résztvevők segítségével kirakták a Szeged és Makó szavakat, az emberek alkotta neveket a levegőből is megörökítették. Aki siet, még kinézhet a hídra, ugyanis délután 5 óráig várják a látogatókat.

És, hogy meddig lehet ingyenesen használni az M43-ast? Hétfőn elolvashatják a delmagyar.hu-n!

Olvasóink írták

75 hozzászólás
  • 75. sebokr 2011. április 20. 00:42
    „Hát itt a lényeg FIZETŐS LETT. Ma jelent meg az új autópálya térkép. Hol merre kell fizetni.
    http://www.autopalya.hu/Root/Autopalya-HU/Letoltheto_Doksik/AAK_TERKEP_20110418_NORMAL.jpg”
  • 74. Beroesz 2011. április 19. 07:10
    „M9-es szekszárdi hídja: van kerékpárút.

    M8-as dunaújvárosi hídja: van kerékpárút

    M0-ás káposztásmegyeri hídja: van kerékpárút

    M0-ás hárosi hídja: van kerékpárút.

    Leendő M4-es szolnoki hídja: van kerékpárút.

    M43: nincs kerékpárút...”
  • 73. okz63 2011. április 18. 16:49
    „73. ifj. Nagy Gábor 2011.04.18. 13:37
    "Például mert a kétoldali töltésen szabályosan lehet kerékpározni és azokról jobbra/balra különféle úticélokat elérni."

    Ott az algyői Tisza-híd, menj át azon. Ha tényleg annyira szeretsz bringázni, akkor csupa öröm lesz addig elmenni. Sőt, ha tovább tekersz kicsit, akkor eljuthatsz Mártélyra. Én ott már jártam kerékpárral is és autóval is. Higgy nekem, megéri! :-)”
  • 72. ifj. Nagy Gábor 2011. április 18. 13:37
    „59. okz63
    "26. CsImre
    "Sajnos nem tudtam kimenni, így nem láttam, hogy gyalogos-kerékpáros átvezetés lesz az autópálya mellett a hídon?"

    Miért kellene, hogy legyen?"

    Például mert a kétoldali töltésen szabályosan lehet kerékpározni és azokról jobbra/balra különféle úticélokat elérni.”
  • 71. NTK 2011. április 18. 10:10
    „"""71. jha 2011.04.17. 23:11
    Marosleléről a pályán 15 km, a pálya nélül 36 km-re van Szeged...
    méltányos lenne ingyenessé tenni legalább a hidat, ez sokat segítene a településen és lakóin"""

    Valóban így lenne korrekt. A híd utáni első csomópontig lehetne ingyenes a pálya. Ehhez erőteljes lobbitevékenység kellene. Ámbár nem hiszem, hogy azok döntenék romba a költségvetést, akik a Tisza-Maros szögből ingyen használhatnák ezt a szakaszt.”
  • 70. jha 2011. április 17. 23:11
    „Marosleléről a pályán 15 km, a pálya nélül 36 km-re van Szeged...
    méltányos lenne ingyenessé tenni legalább a hidat, ez sokat segítene a településen és lakóin”
  • 69. na_mit_talaltam 2011. április 17. 21:43
    „Híd nagyképekben, nem rossz a szerkezet :-) De a képek sem. Bár a hídépítésből biztosan ki tudták fizetni a képeket.
    http://gigapan.org/gigapans/75242/
    http://gigapan.org/gigapans/75241/
    http://gigapan.org/gigapans/75236/”
  • 68. majdénmegmondom 2011. április 17. 21:12
    „NELEK: jó reggelet, sztem, nemtom ikor akartál beleszólniű???!?!”
  • 67. majdénmegmondom 2011. április 17. 21:09
    „hogy meddig? 3,5 Tonna alatt az elkerülőt ingyen lehet használni..... valami önkormi rendelet szerint ?!?”
  • 66. majdénmegmondom 2011. április 17. 21:07
    „hinnye nekem mé nem szóltak?”
  • 65. Zsoltee0716 2011. április 17. 21:04
    „A hídon van járda, de az csak veszély esetére van. Segélykérő telefon minden páros km-nél van)32km, 34km).

    Mert az ott az egy kicsit veszélyes lenne, amikor egy 40t gép átszakítja a szalagkorlátot és a gyalogos vagy bicajos a szalagkorlát és a híd korlátja közé szorulna.

    Bár nálunk nincsen bukó tér, sajnos fa is van a vadvédőhálón belül. aki jobbra tart annak kemény menet várható.

    Talán aki már ment az m5 az látja a szántást a gyepen.”
  • 64. nelek 2011. április 17. 20:49
    „Az tény, hogy egy autópályahíd az autópálya hídja és úgy szolgálja Szegedet, hogy megszabadítja az átmenő forgalomtól.
    A szegedi AUTÓSOK sem fogják nagyon használni, legfeljebb azok akiknek van autópályabérletük. Gondolom a többségnek nincs.
    Mondjuk egy ilyen híd epítésébe belefért volna egy gyalogos-biciklis átvezetés (egyesítve mondjuk a szervizúttal, tervezés kérdése, talán drágább sem lett volna) de hát ilyen gesztusokat nem kell errefelé várni.”
  • 63. okz63 2011. április 17. 18:56
    „62. sagan 2011.04.17. 18:39
    "Esetleg aki Rákóczi-telepen lakik és be szeretne jutni Algyőre vagy Szegedre vagy egyszerűen átmenne a túlpartra,ha már épült egy híd."

    No akkor mégegyszer: nekik ott van Maroslele-Algyő között az út az algyői híddal.
    Bőségesen elég lenne azt rendbe hozni. Egy tanyaközpont kedvéért miért építenének több milliós projektet?
    Szatymaz jóval nagyobb település, mégsem kapott lejárót az M5-ös autópálya Szatymaznál.
    De tudom, hogy neked még ez sem elég érv, úgy gondolom. Szerinted ha egyetlen ház áll a híd túloldalán,
    annak is infrastruktúrát kell építeni, hogy át tudjon kelni egy autópálya hídon...

    "Az autó és a fejlődés kb. a 70-es évek olajválságával vált idejétmúlttá."

    Tudod, ez afféle Robin Hood történet, amit ti szeretnétek megvalósítani, de nem árt tudni, hogy ő is csak a regényben győzött :-)

    "Köszi a választ, egy évig megint kibírom okz63-ra reagálás nélkül"

    Tudhattad, hogy az én arcom sosem fog felérni a tiéd méretével, annak mindig alatta fog maradni több mérettel is,
    így a véleménykülönbség mindig meg fog maradni közöttünk. Ja, és ez se lett volna most kötelező, hogy reagálj...”
  • 62. strangerrr 2011. április 17. 18:46
    „56. dokmed
    "Ja persze, életszerű, hogy nálunk km- enként többe kerül(t) minden autópálya- építés, mint a horvátoknál..."
    Erre jó lenne valami forrás, tényszerű adat is. Persze ahol mások pl. az altalajviszonyok vagy közelben van anyagnyerőhely, mások a munkát terhelő adók és járulékok, nincs a piacnak ilyen hektikussága stb. nyilván valamivel kevesebbek is lehetnek bizonyosok egységárak.

    "Vagy, hogy a német minimálbéren LEGÁLISAN dolgozó munkásokkal együtt olcsóbb ott felépíteni egy hidat, mint nálunk egyet felújítani- nem is beszélve a határidőkről meg folyamatos tologatásukról."
    Még egyszer: ez olyan mintha azt mondanád, hogy olcsóbb venni egy új autót, mint felújítani egy másikat. Javaslom ha ez ilyen nagy üzlet a következő tenderen indulj el, és nyerd meg féláron.

    "nem is beszélve a határidőkről meg folyamatos tologatásukról.""
    Ha a politika irreális határidőt szab akkor azt nem is lehet tartani. Az M43 beruházói határideje 2011.06.30 lett volna.”
  • 61. sagan 2011. április 17. 18:39
    „61. okz63 2011.04.17. 17:36
    Hahaha
    Az autó és a fejlődés kb. a 70-es évek olajválságával vált idejétmúlttá.
    Egyébként mindkét a M0-ás Duna hídon lehet meg van oldva a gyalogos és kerékpáros közlekedés lehetősége, őszintén gratulálok,hogy ezzel próbáltad alátámasztani remek érvrendszedret.
    A Móra híd sem 100% EU pénzből épült egyébként.
    (Köszi a választ, egy évig megint kibírom okz63-ra reagálás nélkül.)”
  • 60. okz63 2011. április 17. 17:36
    „60. sagan 2011.04.17. 16:53
    "A válaszodra nem vagyok kíváncsi,mert egyrészt úgysem tudnál olyan írni,aminek lenne értelme"

    Számodra biztosan nem lenne értelme, mert te is ugyanolyan vagy, mint a többi barátod, hogy csakis a te véleményed az, ami számodra elfogadható. De ha a két kerékkel rendelkező kis fejeddel gondolkodnál, akkor tudhatnád, hogy egy autópálya-projektre kapott uniós pénzt mégsem lehet csak úgy gyalog-kerékpárút építésére költeni.
    No és akkor arról már ne is beszéljünk, hogy ezzel az erővel mindkét M0-ás hídra is "elvárható" lenne, hogy gyalogos-kerékpáros átkelést is biztosítsanak. Viszont ezt csakis ott teszik meg - Dunaújváros v. Szekszárd - ahol közel s távol egyetlen másik híd nincs a közelben. Fogd fel, hogy ez autópályahídnak épült, nem bringásoknak. Nektek most megvolt a lehetőség, aztán lehet elfelejteni.
    Te is inkább haladj a korral és vegyél egy autót. Ne visszafelé fejlődj!
    A bringázásnak is megvan a helye és az többnyire nem az autópálya mellett van, ideje lenne megtanulni végre.”
  • 59. sagan 2011. április 17. 16:53
    „59. okz63 2011.04.17. 16:08

    Esetleg aki Rákóczi-telepen lakik és be szeretne jutni Algyőre vagy Szegedre vagy egyszerűen átmenne a túlpartra,ha már épült egy híd. A gát tetején simán készülhetne kerékpárút,ami akár szegedi családok szabadidős tevékenységét, olcsó kikapcsolódását szolgálhatná.
    Nyilván a benzingőzbe mártott fejedben ilyen ötletek nem fogalmazódhatnak meg,csak a szánalmas kis önző autóhasználatosra tudsz gondolni.

    (A válaszodra nem vagyok kíváncsi,mert egyrészt úgysem tudnál olyan írni,aminek lenne értelme, másrészt csupán arra kívántam reagálni,hogy a közlekedési lehetőségeknek nem kellene járműfüggőeknek lenniük.)”
  • 58. okz63 2011. április 17. 16:08
    „26. CsImre 2011.04.16. 19:35
    "Sajnos nem tudtam kimenni, így nem láttam, hogy gyalogos-kerékpáros átvezetés lesz az autópálya mellett a hídon?"

    Miért kellene, hogy legyen? Talán gyalog-kerékpárút is kellene, hogy legyen egy autópálya mellett?
    Csalódtam volna, ha nem pont te próbálsz ilyen kérdéssel eljönnni.
    De szerintem ha ezt a hidat használni szeretnéd, akkor vegyél magadnak egy autót.
    Ha meg nem akarsz, akkor menj ott bringával, ahol lehet, de ezt a hidat felejtsd el mindörökre :-)”
  • 57. ízizí 2011. április 17. 15:52
    „57: Én ma voltam a hídon, nem voltak kígyózó kocsik, sőt bámészkodók is alig voltak, igaz a töltés felől közelítettem meg a helyszínt. Biztonságiakkal nem találkoztam, viszont az ottani melósok jó fejek voltak. Pechemre lemerült a fényképezőm akksija. :-I”
  • 56. sebokr 2011. április 17. 14:42
    „Ez igen érdekes dolog! Több felé volt hirdetve ahogy előrébb is olvasható "Aki siet, még kinézhet a hídra, ugyanis délután 5 óráig várják a látogatókat." Az lehet, hogy a szervezőknek nem szóltak erről???? Ugyanis 16:30-kor már nem engedtek fel már az elején sem. A családom kint volt és a hídról már 16:15-kor már terelték le a látogatókat ugyanis 16:30-kor ismételten munkaterületnek nyilvánították. Na ezen felül az ott tartózkodó LÁTHATÓSÁGI MELLÉNYES biztonságiak 10% egy nagy tajparaszt!! Olyan alpári stílusban válaszoltak és terelték le a látogatókat ami nem emberhez méltó. DE A LEGBOSSZANTÓBB AZ IDŐPONT ELTÉRÉS 16:15 KOR NEM LEHETETT FELMENNI DE 17:00-ra HÍRDETTÉK.”
75 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új határidő gazdálkodóknak

Csongrád megye - Április 8-ától újra elérhető a legtöbb gazdálkodót érintő, egységes területalapú… Tovább olvasom