Délmagyar logó

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 11°C | 21°C Még több cikk.

Bicikliút helyett állóháború

Algyő, Szeged - 2015-ben meg akarja építeni a 47-es melletti bicikliutat Algyő és Szeged között az állam. A pénz megvan rá. Új építési engedély kell, mert az előzőt megtámadta egy érintett telek gazdája. Ő most azt mondja: ha kell, megint bírósághoz fordul.
Csongrád megyében közel 20 kilométeren megerősítik és szélesítik a 47-es főút burkolatát, erre összesen 7,94 milliárd forintot költ az állam, a hírek szerint. Ebből a pénzből akarják megépíteni Algyő és Szeged között a kerékpárutat is. A beruházás előkészítése 2009 óta tart. Idén nyáron el akarták kezdeni a munkát, de nem lehetett, mert az építési engedély miatt pert indított az egyik érintett telek tulajdonosa. Azt kérte, a bicikliutat inkább a másik oldalon vezessék, ne hasítsanak le a területéből. Ügyvédje, Temesvári Zoltán azt mondta, készek tárgyalni is az állammal, de nem tapasztaltak fogadókészséget.

A kérdéses porta az M43-as felüljárójától nem messzire, Szeged felől haladva a főút jobb oldalán húzódik. Nagy tábla hirdeti, hogy a terület kiadó. A bíróság úgy döntött, hogy az államnak újra kell kezdeni az engedélyeztetési eljárást. Erről nyáron beszámolt az újság. Arról is, hogy az államot képviselő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. úgy számított, jó esetben 2014 végére mégis elkészülhet a jogerős építési engedély.

Életveszélyben. A hiányzó bicikliút miatt a kerékpárosok most a forgalmas főút szélén kénytelenek tekerni. Fotó: Karnok Csaba
Életveszélyben. A hiányzó bicikliút miatt a kerékpárosok most a forgalmas főút szélén kénytelenek tekerni. Fotó: Karnok Csaba

Kérdésünkre most Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője azt mondta, az új engedélyeztetési eljárás még tart, ragaszkodnak az eddig tervezett nyomvonalhoz, és már az összes terület rendelkezésre áll, kivéve az említett részt. „Algyő közigazgatási területén az engedély várhatóan jövő év elején a NIF Zrt. rendelkezésére fog állni. Érvényes építési engedély birtokában megkezdhetjük a kérdéses ingatlan kisajátítását is" – írta Loppert Dániel. A NIF arra készül, hogy az engedélyek birtokában, „a kérdéses terület megszerzését követően", egy eredményes közbeszerzési eljárás után a 7,1 kilométeres szakasz megépítése 2015 végéig be is fejeződhet, hiszen a pénz megvan rá.

– Egyelőre az engedélyezés iránti kérelemről tudunk, és hogy zajlik az eljárás, tehát még nincs engedély – reagált az állam terveire Temesvári Zoltán ügyvéd. – Mihelyt lesz, és ugyanerre a nyomvonalra szól, a megbízóm valószínűleg jogorvoslati kérelemmel fog élni miatta. Mi készek voltunk, ezután is készen állunk az egyeztetésre.

Az építést elsősorban azok az algyőiek várják – egyre kétkedőbb hangulatban –, akik nyáron szívesen járnának biciklivel Szegedre. Ám az is fontos szempont, hogy ezzel a megye két legnagyobb városa, Szeged és Hódmezővásárhely között biztonságosan lehetne kerékpárral közlekedni.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Simon Ferenc táskája a legjobbak között

Pályázatot indított a Metro Áruház 50. születésnapja alkalmából: tehetséges fiataloknak kínált lehetőséget, hogy újragondolják a bevásárlótáskát, és ezáltal bemutatkozzanak a nagyközönség előtt. Tovább olvasom