Délmagyar logó

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -3°C | 4°C Még több cikk.

Biológia+fizika+kémia=élettan

Szeged - A gyerekeknek esélyük sem marad arra, hogy a körülöttük lévő világot megértsék – reagál a pedagógus az oktatási tárca elképzelésére, mely szerint a jövőben összevontan tanítják majd a biológiát, a fizikát és a kémiát.
Sajtóinformációk szerint ősztől ezer hazai intézményben összevontan tanítják majd a biológiát, a fizikát és a kémiát, s amennyiben a rendszer beválik, várhatóan 2013-ra megszűnnek az önálló reáltárgyak, és egyetlen tárgy, az élettan marad.

Hiller István oktatási és kulturális miniszter cáfolja, hogy a természettudományi tárgyak eltűnnének a magyar oktatásból, hiszen „az iskolák döntik el, a továbbiakban a kémiát, a biológiát vagy a fizikát hagyományos tantárgyakként oktatják-e vagy ugyanannyi óraszámban, de összevonva komplex természettudományos ismereteket adnak".

– Ez százszázalékos visszalépés, a gyerekeknek esélyük sem marad arra, hogy a körülöttük lévő világot megértsék – vélekedik a tervezett lépésről Czibuláné Arany Szabó Ágnes, az Eötvös-gimnázium kémia–matematika–számítástechnika szakos tanára. Emlékeztet: évről évre csökkenek a reáltantárgyak óraszámai, az összevonással ez folytatódhat, ráadásul tanárok is utcára kerülhetnek. Szerinte legalább a mostani óraszámokat meg kellene tartani, különben „hogyan abszolválják majd a tanulók biológiából vagy kémiából az emelt szintű érettségit, amely lehet, hogy egy-két éven belül kötelező lesz például egy orvosi egyetemi felvételihez?"

– Elhamarkodott lépés, amelyet semmilyen szakmai egyeztetés nem előzött meg – hangsúlyozza Pap Jánosné, a Pedagógusok Szakszervezetének Szeged városi és körzeti titkára. Augusztusban ezért alapítanak majd egy tagozatot, amely országos szakmai véleménycserére ad lehetőséget.

– Hazánk korábban hagyományosan erős volt a természettudományos oktatásban, ám kollégáimmal érezzük: az utóbbi évek érettségi felvételi reformjai csökkentették a diákok felkészültségét. Ha bevezetik ezen elképzelést, azt az elmélyült, problémamegoldó gondolkodás sínyli meg – fogalmaz Dux László, az egyetem Biokémiai Intézetének tanszékvezető egyetemi tanára, hozzátéve: bizonyos iskolákban jó ötlet lehet az Egyesült Államokban már működő tantárgyösszevonás, ám a hagyományosan erős természettudományos képzést folytató intézményeket erre kényszeríteni nem jó ötlet.

Olvasóink írták

  • 4. egy lány 2008. augusztus 23. 14:14
    „húú...most megyek 8.-ba, osztálytársaim 70%-a külön-külön se igazán érti a fizikát, nem tudom,hogy mi lesz ha egybe vonjál:S”
  • 3. Haltudos 2008. július 11. 17:27
    „Csak azt nem tudom, milyen szakos tanárnak lehet majd ezt az összevont tárgyat tanítani. Az semmiképpen sem lenne jó, ha végül oda jutnánk, hogy biólógia szakos tanárok tanítják a fizikát, vagy esetleg fordítva. Ha pedig közösen kell tanítani az összevont tantárgyat, akkor minek ez a hercehurca?”
  • 2. fra 2008. július 11. 01:11
    „dodó, ez Pálinkás József javaslata! Kicsit nézz utána a dolgoknak, mielőtt öklendezel, ostoba.”
  • 1. dodó 2008. július 10. 21:16
    „Ez a baromság jól illik az SZDSZ eddigi rombolásainak sorába. A legújabb, már bevezetett baromságuk: szakmunkásvizsgán nem buktatnak, kiadják az oklevelet részterületre alkalmas megjegyzéssel. Pl.: a kőműves papíron: malterkeverésre megfelel! Ez NEM VICC! Ez Magyarország! Költői kérdés: KINEK AZ ÉRDEKE a fiatalok szándékos félanalfabétává tétele? 2008-as felmérés szerint az érettségizők 42 %-a szövegértési gondokkal küzd! Ez a szép (liberális) jövő?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megtalálták a reggel eltűnt szegedi kisfiút

Szeged - Ma délután fél hat előtt lakossági bejelentés alapján megtalálták a ma reggel eltűnt… Tovább olvasom