Délmagyar logó

2017. 12. 15. péntek - Valér 6°C | 13°C Még több cikk.

Bíróság elé állítják a ciánszállító kamion sofőrjét

Szeged - K. Alit a Szegedi Városi Ügyészség halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset
okozásának vétsége miatt bíróság elé állítja.
A Szegedi Városi Ügyészség halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset okozásának vétsége miatt bíróság elé állítja K. Ali török állampolgárságú vádlottat.

K. Ali vádlott kamionnal, veszélyes anyagot szállítva Németországból indult 2012. június 29. napján 15 óra körül. Másnap hajnali 4 óra 30 perc körüli időben az M5 autópályán Szeged felől Röszke irányába haladt. Fáradtsága miatt figyelmetlen volt, így későn észlelte az előtte mindkét sávban feltorlódott járműsort, így – későn elhatározott – fékezése és balra kormányzása ellenére nekiütközött a sor végén álló gépkocsinak. Az ütközés láncreakciót váltott ki és összesen 8 jármű – bennük 38 utassal – ütközött össze. A balesetben egy személy meghalt, négyen életveszélyes, egy súlyos, és hat személy könnyű sérülést szenvedett. A vádlottat a Szegedi Városi Bíróság előzetes letartóztatásba helyezte – közölte a Csongrád Megyei Bíróság.

A tárgyalás július 30-án lesz Szegeden.

Olvasóink írták

  • 10. freenas 2012. július 29. 08:54
    „9. X_Y
    +1
    "Sokkal hasznosabb lenne Kecskemét és Kkfélegyháza között 1-2 út feletti tájékoztató tábla arról, hogy pl. Röszke várakozás 130 perc, Tompa 30 perc."”
  • 9. X_Y 2012. július 28. 23:10
    „4. SP 2012.07.27. 19:31

    A fekvőrendőr rendkívül hasznos lenne, mert akkor az év maradék 340 napjában (mikor nincs dugó a határon) akkor is lenne hetente 1-2 halálos baleset abból hogy valaki 130 km/h sebességgel ráhajt és elszáll..

    Na persze ha Hegyeshalomtól Röszkéig 10 méterenként fekvőrendőröket építenek, akkor ez nem lenne gond...

    Sokkal hasznosabb lenne Kecskemét és Kkfélegyháza között 1-2 út feletti tájékoztató tábla arról, hogy pl. Röszke várakozás 130 perc, Tompa 30 perc. A sor vége előtt pár száz méterrel meg egy rendőrautó villogva. Igaz akkor a sünöknek az autóban punnyadás helyett dolgozniuk kellene...”
  • 8. ráérő 2012. július 28. 15:02
    „6. 7.
    Gondoljátok hogy egy ilyen veszélyes (ADR) árút elengednek indulni egy gkvezetővel és szárazplatós tgk-val?
    Az árút nyugaton adtál föl ahol ezt is nagyon komolyan veszik,.
    Amire ti gondoltok azt két soförrel és speciális tgk-val és rendkivüli biztonsági intézkedésekkel oldanák meg.
    A körülményekböl az derül ki hogy nem volt szükség nagyobb óvintézkedésre,mint ahogy nem is az áruval történt a baj.
    5. Tudod hogy honnan indult és mikor?”
  • 7. freenas 2012. július 28. 09:29
    „6.info
    Végre valaki aki meglátta a valós veszélyt a balesetben! Ha megsérült volna a tartály annak következményeire jobb nem is gondolni

    Nem lehet tudni, milyen cianid vegyületet szállított és mennyit. Sav hatására a cianid sókból hidrogén cianid, "ciángáz" (HCN) keletjezik. Ez gyorsan, egy percen belüli fulladás következtében bekövetkező halált okozhat. A Hidrogén cianid 26 fokon forr, tehát ebben a melegben gáz halmazállapotba kerül.
    Halálos adagja: 1 mg/kg, vagyis egy átlag embert 80-100 mg ciángáz megöl. Kis számolás után 1 tonna ciángáz elég 10.000.000 embernek. A II. világháború gettóiban is ezt a gézt használták az emberek megsemmisítésére (Zyklon B).
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Hidrog%C3%A9n-cianid
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Zyklon-B”
  • 6. info 2012. július 27. 22:02
    „Mi az úristennek egy kamionnyi cián ezeknek?Mondjuk ha veszélyes anyagot szállít nem kell-e váltó sofőr? Kellett volna-e az országon való áthaladási engedély veszélyes anyaggal?”
  • 5. laina 2012. július 27. 19:44
    „Véleményem szerint fenn áll a túlvezetés. Szeged-Hegyeshalom, ha minden jól megy 4,5 óra Hegyeshalom-Suben, szintén 4,5 óra de ismétlem, ez minden stau mentesen. Ha 10 órát kivezette, akkor is kicsit soknak tűnik. Ha mégsem vezetett túl, akkor szerintem majdnem biztos, hogy nem fért bele a munkaidőbe, ami 15 óra lehet, mert nem hiszem, hogy délután 3-kor kezdett. Szóval több sebből vérzik ez a dolog feltételezésem szerint.”
  • 4. SP 2012. július 27. 19:31
    „3. Zoan1 2012.07.27. 18:57

    Nem valahol a pályára,
    a közvetlen a határátkelő előtti torlódási, előzetes várakozási szakaszról van szó.

    "...egy török rendszámú kamion Röszke előtt a kilépésre várakozó autóoszlopba csapódott."

    "...A baleset helyszínén felismerhetetlenségig összeroncsolódott a !!!!!!!!sor végén várakozó Citroen..!!!!!."

    "Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője ......Valószínűleg elaludt a volán mögött. "

    "....nyári szabadságukra tartottak török vendégmunkások, .."

    "..M5 autópályának a balesettel érintett szakaszán a Röszke átkelő előtt 2,5km-rel. ""

    Várakozási !!!!!!!! sor vége nyáron, szabadságoláskor:
    http://www.delmagyar.hu/kepek/halalos_tomegszerencsetlenseg_roszkenel/2026758/

    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/orizetbe_vettek_a_roszkei_tomegbalesetet_okozo_sofort/2287002/”
  • 3. Zoan1 2012. július 27. 18:57
    „1. SP 2012.07.27. 17:47
    Ugye nem mondod komolyan, hogy autópályára rakjanak fekvőrendőrt??? A sor végének helye állandóan változik, ráadásul az is komoly balesetet tud okozni, ha nem a megfelelő sebességgel hajtanak át rajta. El sem hiszem, hogy valakinek ilyen eszébe tud jutni...”
  • 2. deszkás 2012. július 27. 18:01
    „Ugye ez nem B kategóriás jogsival volt? A Szőregi úti körforgónál beléd jön mert állsz. Baj nincs de felháborodik:"ménem rakod ki az elakadást jelzőt"?”
  • 1. SP 2012. július 27. 17:47
    „Ha
    Frank ötlete alapján is,
    az út gazdája, megelőző intézkedésként, lassító alkalmi,
    sofőrt ébresztő fekvőrendőröket telepített volna oda a torlódási zónába, most nem lenne ez a szomorú történet.

    Hol vannak,
    voltak, ilyenkor a fizetést zsebre rakó szakemberek?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elbontották a fekvőrendőrt a halászcsárda mellett

Az étterem baleset-megelőzési szempontból döntött az autósakadály kihelyezéséről. A fekvőrendőrt az útkezelő engedélye nélkül rakták ki. Tovább olvasom