Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

Birtokba vették a szegediek a 4-es villamos útvonalát - galériával

Szeged - Nagyiványi András, a kivitelező MTV4 Konzorcium képviseletében adta át szombat délelőtt a 4-es villamos felújított szakaszát Botka László polgármesternek a Glattfelder téren.
Botka László városvezető megköszönte a szegediek 6 hónapos türelmét, majd kijelentette: a villamosvonal felújítása 2,3 milliárd forintba került, ez a fejlesztés a 3 éves, 30 milliárdos összköltségvetésű tömegközlekedési nagyprojekt része, amelynek köszönhetően jövőre Szeged lesz a közösségi közlekedéssel legjobban ellátott vidéki nagyváros.

Az első villamost Tarján felé Hérány Sándor vezette. A város egyúttal nyugdíjba küldte a 49 éve szolgáló bengálikat. A remíz felé az utolsó régi villamost Lengyel Imréné vezette.

Átadták a 4-es villamosvonal felújított szakaszát. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

A Z. Nagy cukrászda tulajdonosa, Margitáné Z. Nagy Rozália a villamosvonal mentén élők és dolgozók nevében villamosszínű, sárga-kék minyonokkal köszönte meg a munkát.

A 4-es villamosvonal Anna-kút és Tarján végállomás közötti szakaszának felújítását február 15-én kezdte el a kivitelező MTV4 Konzorcium A cégtársulást a budapesti székhelyű Magyar Aszfalt Kft. vezeti, tagja a Tóth T. D. Kft. és VIV Zrt. A 2,35 milliárd forintból megvalósult beruházáshoz az Európai Unió és a Magyar Állam 1,93 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt. A felújítás hat hónap alatt, határidőre készült el. A rekonstrukció részeként megújultak a közművek és a megállók. Az új peronok akadálymentesek; rámpák, taktilis sávok segítik a közlekedést. A megállók szintjét a villamosokhoz emelték, hogy kényelmesen lehessen le- és felszállni. Újjáépült négy kitérő, kicseréltek 5452 méter villamosvágányt és felsővezetéket, melynek köszönhetően korszerű, üzembiztos és csendes lett ez a pályaszakasz. Augusztus 9-én sikeresen lezajlott a próbajárat, ami a műszaki átadás megkezdésének egyik feltétele. 8740 négyzetméter új aszfaltút, 100 négyzetméter új terelősziget és 4000 négyzetméter új járda létesül, faltól falig újjászületik a Tisza Lajos krt. a Glattfelder tér és az Anna-kút között: tömegközlekedési sáv épül, a járdák díszburkolatot kapnak, zöld szigetekkel bővülnek. Az út- és járdaépítéseknek augusztus végéig kell teljesen elkészülniük. Korszerűsítik a Glattfelder téri közlekedési csomópontot, melynek részeként a József Attila sugárútról balra lehet kanyarodni a rakpart felé.

Átadták a 4-es villamosvonal felújított szakaszát. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Az átadás után a teljes 4-es villamosvonalon visszaállt az eredeti forgalmi rend. A 3, 3F és 4 jelzésű villamosok újra az eredeti útvonalukon járnak; a 3 és 3F jelzésű villamosok Tarján és Vadaspark, illetve a Fonógyári út végállomás között, a 4 jelzésű villamosok Tarján és Kecskés végállomás között közlekednek. Az 1 jelzésű villamos továbbra is a Szeged Plaza végállomás és az Anna-kúti csomópont között jár. Az Anna-kúttól az Indóház téri végállomásig 1V jelzésű villamospótló buszok közlekednek. A menetjegyek a teljes vonalra érvényesek; átszálláskor a jegy másik végét is érvényesíteni kell.

Olvasóink írták

46 hozzászólás
  • 46. L0GARITMUS 2011. augusztus 23. 04:54
    „tegnap több helyen eltört a sin
    eddig tartott volna?egy egesz napig?”
  • 45. Agáta 2011. augusztus 22. 14:26
    „Ha majd karácsonykor, vagy jövőre átadják a 2-es villamost, akkor a rókusiak 2,5 éves türelmét kell megköszönni. Óriási blamázs! Arról volt szó, hogy tavaly júliusban lesz kész a vonal, aztán októberben, januárban, majd idén júliusban. Mindjárt szeptember lesz és mindenki láthatja, mi van. Az 1 éve elkészült 1-es villamosvonalat pedig már javítani kell. Naná, mert valami nagyokos kitalálta, hogy ráengedik a buszokat a villamos pályára. Naná, hogy repedezik a burkolat, fogadjunk, hogy nem buszterhelés elviselésére építették. Döbbenet, hogy az egész városban hibásak a felújítások. Érthetetlen, hogy miért egyszerre kell mindent felújítani, a városjelző táblára kiegészítő táblát kell kitenni: "Bombatámadással sújtott övezet".”
  • 44. Aquaman 2011. augusztus 22. 09:08
    „Örülök, hogy meg van. Viszont a "tisztelt" SZKT, ismét bebizonyította, hogy a menetrendet úgy állítja össze, hogy az nehogy véletlenül is utasbarát legyen. Felháborító!”
  • 43. aqua5 2011. augusztus 22. 08:59
    „Kinél lehet "reklamálni", ha a gépkocsi-kapubejáróba zebrát terveztek és festettek a Nagyokosok?”
  • 42. SP 2011. augusztus 21. 21:29
    „Következő közlekedés fejlesztési feladat a4-es és a 2-s villamos kiépítése után:

    A kapszulaautóóóóóóóóóóóóóóó.

    ""A világon számos helyen gondolkodtak már azon,
    hogy hogyan lehetne kialakítani olyan rendszert, ami az autók rugalmasságát biztosítja
    a városi közlekedésben, ugyanakkor mégis bárki számára elérhető tömegközlekedési rendszert épít ki.

    Számos helyen vázoltak fel olyan automata kis kapszulaautókat,
    amik taxiszerűen hívásra megérkeznek, majd a kért címre elszállítják az utasokat. """

    http://cities.blog.hu/2011/08/21/elindultak_a_kapszulaautok_a_heathrow_n”
  • 41. seal2001 2011. augusztus 21. 20:33
    „Nem vagyok szakember, nem tudom mennyire volt precíz a kivitelezés, de az biztos, hogy nagyon korrektül dolgoztak. A József Attilán lakva végig figyeltem a munkálatokat és keményen nyomták, sokszor hétvégéken, sőt néha még éjszaka is. Korrektül értesítettek, tereltek, mindig ki és be tudtam állni. Nekem nagyon szimpatikus, korrekt csapatnak tüntek. Gratulálok nekik! Remélem máskor is őket választják!”
  • 40. Wacky 2011. augusztus 21. 18:34
    „38. .suhym. 2011.08.21. 15:54

    amit elsőre írtál az OK, de a virág kókadozás... ha értnél a növényekhez, tudnád, hogy a nagy melegben az átültetést megsínylik elég rendesen, ha vizet kapnak akkor is... ha kérdezel akkor nincs gond, de ha már állítasz valamit akkor annak legyen is alapja!!”
  • 39. dBrown 2011. augusztus 21. 16:15
    „36! "mindenhova füvesítettet tennék (pl. indóház tér)"
    Igen, csak tudod ezzel az a baj, hogy a megállók közét így is-úgy is be kellett volna burkolni, amiért pl a 2-esen is a megállópárok közét (lsd. Vértói út, rókus II.) Arra az 5 méterre pedig nincs sok értelme.”
  • 38. .suhym. 2011. augusztus 21. 15:54
    „Tud valaki arról, hogy mikor fogják rendbe hozni a Gedói Iskolánál lévő villamosmegállónál lévő járdát, mert a munkagépek totálisan feltörték. 10 nap múlva kezdődik a tanítás és ez itt balesetveszélyes mind a gyalogosoknak, mind a bringásoknak.:((

    Nagyon szépen parkosítottak a sínek mellett,
    DE
    ma láttam, hogy szintén a fentebb említett megállónál kókadoznak a pár hete telepített növények. Talán időnként meg kellene locsolni őket...gondolom én. Különben kárba vész a sok munka és pénz!”
  • 37. szeti 2011. augusztus 21. 13:28
    „meg a pulz utcába, a józsef attila sgt-ra és a kálvária külső szakaszára is füvesítettet tettem volna a talpfás megoldás helyett. később a petőfi sgt-ra is mehetne az. mindet öntözőrendszerrel. persze ez nem kis pénz, de sokkal szebb és halkabb. meglepő, hogy milyen hatékonyan hangszigetel a füves talaj.

    később meg vennék egy olyan kisebb villamoskocsit, amire fűnyíró fejeket operálnék, és akkor az hetente egyszer éjjel végigmenne minden vonalon, és le van nyírva a fű. :)”
  • 36. szeti 2011. augusztus 21. 13:22
    „27. a 3-as villamos kálvária sgt-i, az 1-2-es villamos Széchenyi téri és a 2-es villamos Rókusi krt-i szakaszán ÖNTÖZŐRENDSZERREL ellátott füves pályát építettek/építenek. A Dugonics téri körforgalmakat kb. 6-7 éve építették, akkor még nem raktak öntözőt, itt hibáztak.

    amúgy én a kossuth belső szakaszára tettem volna még füvesítettet, mert ott nem járnak autóbuszok a pályán, és a mentőknek is van hely kerülni. persze a villamospályán gyorsabban tudnak elhúzni, az tény. mindenesetre ahol van rá lehetőség, és nem akadályozza a mentőket, oda mindenhova füvesítettet tennék (pl. indóház tér).”
  • 35. DMagóg 2011. augusztus 21. 11:01
    „A következő, igazán nagy-nagy esemény Tram-Train avatása Hódmezővásárhelyen Lázár János és Botka László részvételével, Ujhelyi István jelenlétével. Már ez megérné! Úgy legyen!”
  • 34. strangerrr 2011. augusztus 21. 10:45
    „33. Szerencsénk, hogy nem fordított a szereposztás. Mert ha
    "A rendezvényen jelen volt a jelenlegi igazgató DG, az volt igazgató helyettes NL és a volt igazgató is TIT" lett volna a mondat, akkor a hír a 4-es villamos felszámolásáról szólt volna.”
  • 33. nokiás_doboz 2011. augusztus 21. 09:54
    „A rendezvényen jelen volt a jelenlegi igazgató TIT, az igazgató helyettes NL és a volt igazgató is DG.”
  • 32. barsanyi 2011. augusztus 21. 09:34
    „17.
    Egyetértek veled, az , hogy egy ilyen eseményre nem megy el az SZKT igazgató bizonyítja Ö nem oda való, Őt oda tették.
    Egy korábbi DM cikkben nyilatkozott számára nem fontos a villamospályák korszerűsítése, majdhogynem idejét múlta ez az egész. Szóval ilyen beállítottság miatt nem lehet visszahívni?”
  • 31. SP 2011. augusztus 21. 07:59
    „22. peti-cukrasz 2011.08.20. 20:19 """ Buszok széttörték a betont. Kár lenne ezért a drága pályáért."""

    Így igaz.
    Konstrukciós és kivitelezési hiba van. Sajnos.
    A sínpálya közti betonszalagpálya, betonszakaszok peremeit terheli intenzíven a busz kereke. Szükségszerű, hogy a peremek a dinamikus terhelésre letöredeznek olyan nagy nyíróerő keletkezik ott megtámasztás nélkül.”
  • 30. sadap12 2011. augusztus 21. 03:41
    „Nem csak az előző, kirugott igazgató DG igazgató volt ott, hanem a még előző NL-is. Nekik ez jobban szivügyük, mint a jelenlegi fideszes pártkatona TIJ . aki távolmaradásával ismét alkalmatlanságát bizonyitotta....”
  • 29. kowalsky 2011. augusztus 21. 00:12
    „Tóth izé nekem egy bukott rendszer bukott igazgatója. Viszont a 4-es felújítást már az ő 2. uralkodása alatt kezdték el és fejezték be. Az, hogy mégsem ment el, jelent valamit. Az SZKT-sok ott villogtak DG. körül...”
  • 28. ifj. Nagy Gábor 2011. augusztus 21. 00:03
    „22. peti-cukrasz
    "Jó lenne ha a buszok nem mennének a felújított szép pályán. Mert akkor ez is úgy fog kinézni mint az 1 es villamos pálya. Buszok széttörték a betont."

    Ha normálisan megcsinálják, nem törik szét. Az előnyei pedig vitathatatlanok, a busz nem kerül dugóba, az utasnak nem kell megállók közt szaladgálni, ha át kell szállnia.”
  • 27. unknown 2011. augusztus 20. 23:54
    „"... legyen inkabb fuves palya..."
    írja atomboy. A Dugonics-téri füves szakasz most oly poros út a sínek között, mint egy mezőgazdasági földút. Pedig az már egy éve készen van. Porzik is rendesen a villamosok által keltett vákum hatására. Ettől tartok az új 2-es villamos vonalán is a Rókusi-körúton. Se fű, se locsolás.”
46 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ujhelyi Szegeden: a melldöngető nagy szavak porba hulltak - galériával

Több százan hallgatták szombat délelőtt Ujhelyi István országgyűlési képviselő, parlamenti alelnök augusztus 20-i ünnepi beszédét a szegedi Széchenyi téren. Tovább olvasom