Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

Biztonságosabb úton a Dél-Alföldön

Szeged - Szeged és Baja között teljes egészében megújul az 55-ös számú főút. Az utat kiszélesítik és növelik a burkolat teherbírását, továbbá kerékpárutat építenek ki.
A beruházás előkészítése jó ütemben halad és várhatóan 2012 második negyedévére zárul le. Az előkészítési munkákra több mint 2 milliárd forint áll rendelkezésre, amelynek nagyobb része európai uniós forrás – tájékoztatta a delmagyar.hu-t a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Az 55. számú főút Magyarország egyik jelentős, gyűrű irányú úthálózati eleme. Szeged és a Dél-Dunántúl között az egyetlen főút, viszonylag kevés településen halad át. Az útszakaszon jelenleg naponta 6500–6800 jármű közlekedik, köztük 800–1000 tehergépjármű.

A beruházás során csaknem a teljes hosszon, több mint 94 kilométeren teljesen felújítják és 11,5 tonna tengelynyomású járművek számára is járhatóvá teszik a főút burkolatát Szeged és Baja között. A kerékpárosokra is gondoltak a tervezés során: a jellemzően óránként 90 kilométeres sebességre tervezett főút mellett párhuzamos kerékpárutat alakítanak ki. A beruházás részeként készülhet majd el az 55. számú főút Mórahalmot elkerülő 7,1 kilométeres szakasza, három új körforgalmú csomóponttal.

A tervek szerint az egész szakaszon összesen tizenhárom meglévő csomópontot építenek át, valamint egyes települések határán forgalomcsillapító szigeteket alakítanak ki.
A kivitelezés több szakaszban zajlik majd, az előkészítést viszont egyetlen projekt keretében hajtja végre a beruházó NIF Zrt. A munkálatok előkészítése a tervek szerint 2012 második negyedévében zárul le, a kivitelezés pedig várhatóan 2013 végére fejeződik be.

- A beruházás nyomán jelentősen nő a főút forgalmi teherbírása – közölte Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. Hozzáfűzte: a felújítás után gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés Szeged és Baja között.

A teljes beruházás előkészítésére 2,137 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.

Olvasóink írták

  • 7. klj_54 2010. december 16. 20:23
    „6. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.12.08. 22:28
    Orbánék sokkal jobban kommunikálják a semmit, mint anno a szocik az érdemi eredményeiket!
    Én egyébként személy szerint autóút párti vagyok.”
  • 6. ifj. Nagy Gábor 2010. december 08. 22:28
    „Nagyra értékeljük.

    Három héten belül harmadszorra is. :)))”
  • 5. SP 2010. december 08. 14:27
    „""...teljes egészében megújul az 55-ös...""

    Ez mit jelent,
    a reptéri szakaszt is érinti, vagy sem, ahogy korábbi cikkekből kiderült, hogy nem.”
  • 4. GondaIstván 2010. december 08. 12:42
    „Az M9-es autóútról:
    http://www.nif.hu/fejlesztes/67
    http://hu.wikipedia.org/wiki/M9-es_aut%C3%B3%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g)

    Loppert Dániel, avagy egy fiatal fideszes különös karrierje
    http://www.nol.hu/belfold/20100817-hazaarulozastol_a_kommunikacios_osztaly_vezeteseig”
  • 3. honorus 2010. december 08. 12:20
    „Azt már elvetették, láttam pár tervet a neten, azok szerint Szekszárdtól Halason keresztül Jánoshalmáig lenne a pálya, de az is csak 2015 utáni terv. Ha azt bekötnék az M5-be már nem lenne rossz.”
  • 2. Lehiggadt 2010. december 08. 10:51
    „Ezek szerint a déli, dél-alföldi autópályából nem lesz semmi?”
  • 1. atti414 2010. december 08. 10:28
    „Ez a cikk volt már pár hete.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Luca-napi játszóház Üllésen

Üllés - Luca-napi játszóházat és vásárt rendez az Alkotóház december 11-én 13 órától a Déryné… Tovább olvasom