Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Boncsér Gergely, egy szépreményű tenorista

Szeged - A Bohémélet Rodolfójaként ismerhette meg a szegedi közönség a tehetséges fiatal tenoristát, Boncsér Gergelyt, aki most két szerepben is fellép a szabadtérin: A víg özvegyben Camille de Rosillont, a jövő heti Carmenben pedig Remendadót énekli.
– Életem első főszerepét Szegeden énekeltem: a Bohémélet Rodolfóját jó színpadi gyakorlatnak tartottam. Abban a produkcióban látott Kerényi Miklós Gábor, a Budapesti Operettszínház igazgatója, aki rögtön elhívott a társulatához. Nem áll távol tőlem az operett sem, sőt kitűnő iskolának tartom az operához. Boldog voltam, amikor a szabadtéritől felkérést kaptam Camille de Rosillon szerepére, hiszen négyezer ember előtt énekelni különleges élmény. A figura ráadásul karakterben is közel áll hozzám, a Pavillon-duett pedig A víg özvegy egyik legszebb száma. Csodálatos együtt játszani a Kossuth-díjas, nagy színészekkel, én például Csákányi Esztertől hasznos gyakorlati tanácsokat kaptam a prózamondásra és a természetes színészi játékra vonatkozóan – meséli Boncsér Gergely, akit a Lehár-operett előadásai után a jövő héten már a Carmen Remendadójaként hallhat a közönség.

Boncsér Gergely és Herczenik Anna a Víg özvegyben. A szerző felvétele
Boncsér Gergely és Herczenik Anna a Víg özvegyben.
A szerző felvétele

A miskolci színház kórusából indult 27 éves tenoristát sokáig inkább a sport foglalkoztatta, hét éven át kézilabdázott. Érettségi után felvették a miskolci egyetemre, de csak két hónapig járt a földtudományi karra, mert elcsábította a színház. Kiugrást jelentett számára, amikor a 2008-as újévi Interoperett-gálán nagy sikerrel énekelte Donizetti Az ezred lánya című operájának hét magas C-t tartalmazó nevezetes tenoráriáját. Azóta kapkodnak érte a színházak.

Tamino A varázsfuvolában

A szegedi fellépések után A varázsfuvola Taminóját énekli a tenorista Szombathelyen, majd a Cigányszerelem, a Csárdáskirálynő és a Marica grófnő előadásai várnak rá az Operettszínházban.

– Nem szabad túlvállalnom magam. 2003-ban kezdtem énekelni tanulni, 2008-ban kerültem Budapestre, Bartal László karnagy úr segítségével akkor indult igazából a tudatos, professzionális felkészülésem a pályára. Gyakorlatias vagyok, a kottaolvasás tökéletes megtanulására nem fordítok akkora figyelmet, mint arra, hogy a zsigereimbe „beüljön" a szerep, a zene. Ha tökéletesen olvasnék kottát, gyorsabban, de bizonyára felületesebben tanulnék. Igyekszem inkább érzelmi oldalról megközelíteni a szerepeimet. Ez sokkal több gyakorlást igényel a korrepetitorommal, de nagyobb magabiztosságot ad a színpadon – fogalmaz a szépreményű tenorista, aki tapasztaltabb kollégáitól is tanul.

– A Don Josét éneklő lengyel Arnold Rutkowski annak ellenére, hogy fiatal, bohém, mégis nagyon alázatos tenorista. Sokfelé énekelt már, mégis megőrizte közvetlenségét. A próbán úgy tűnt, tavalyi jó teljesítményéhez képest is fejlődött. Tudja, hogy egy énekes – éppúgy, mint a jó pap – holtig tanul. Sokat mesél külföldi tapasztalatairól. Élmény ilyen nagyszerű kollégákkal találkozni, mert mindannyiunk számára követendő példát jelentenek. A következő három évben szeretném tökéletesíteni az ének- és nyelvtudásomat, majd komolyabban is elindulni a pályán. A hangi adottságaimat ajándéknak, nagy lehetőségnek tekintem, ami feladatot ad. Nem szerepeknek vagy műfajoknak élek, hanem szeretnék könnyedén jól énekelni, mert azzal lehet igazán örömet okozni a közönségnek. Ha ezt elérem, akkor az összes többi már jön magától – hangsúlyozza Boncsér Gergely.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ex librisekből nyílt kiállítás

Ex librisekből nyílt kiállítás a szegedi Somogyi-könyvtár földszinti kiállítóterében. Tovább olvasom