Délmagyar logó

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 13°C | 25°C Még több cikk.

Böngéssze nálunk a jövő évi vasúti menetrendet

Szeged - December 12-én vasárnap életbe lép a MÁV jövő évre érvényes vasúti menetrendje. Böngéssze nálunk, sőt, akár le is töltheti!
Az Indóház vasúti magazin honlapja szerint forradalmi változások nem várhatók a jövő évi menetrendben. A 477 oldalas kiadvány honlapunkon is böngészhető, illetve akár le is tölthetik pdf formátumban.

Vasútbarátoknak kötelező, utazni akaróknak ajánlott!

Olvasóink írták

  • 6. Szemif 2010. december 11. 22:18
    „4. Beroesz

    a 140-es Budapest-Cegléd-Szeged vonalon 2006. decemberében vezették be az óránként közlekedő "hibridvonatokat", amiket korán reggel és este három pár gyorsvonat valamint kétóránként kiskunfélegyházi személyvonatok egészítettek ki. 2007 decemberétől gyakorlatilag az egész Alföldön bevezették az ütemes menetrendet (például a 135-ös Szeged-Békéscsaba, vagy a 121-es Békéscsaba-Kétegyháza-Mezőhegyes-Újszeged vonalon azóta van ütemes közlekedés). Ezt verte szét Dr. Szabó Pál (akkori KHEM miniszter) 2008. júliusának végén, mikor bejelentette, hogy kiterjesztik a Nyugat-Dunántúlra is az ütemes menetrendet, de úgy, hogy a vonatok által teljesített kilométerek száma ne növekedjen a bázisévhez, tehát 2007-hez képest. Mivel az ütemes menetrendben magában foglalja a több vonatot is, azok a virtuális vonatkilométerek az Alföldről vándoroltak át a Dunántúlra a 2008. decemberi menetrendváltással. Közben ugyan Szabó Pál lemondott a monorierdei baleset miatt,
    (amit Gyurcsány hüppögve elfogadott:
    http://www.youtube.com/watch?v=0ay23coqpQg - az egyik Gyurcsány klasszikus, öszöd és a táncolás utána harmadik legismertebb Gyurcsány jelenet) de attól még az alföldi járatirtás még érvényben maradt
    Magyarul itt kevesebb vonat futhatott. Így született meg az a rendszer, hogy a délelőtti 10:44-kor induló Tömörkény IC csak pénteki napokon meg hétvégén közlekedett, (Pestről a 11:53-as Kodály IC kapott ugyanilyen korlátozást) illetve kihúzták az egyik pár Szeged-Félegyháza személyvonatot, és az esti 20:44-es Szeged-Budapest gyors közlekedését csak vasárnapi napokra korlátozták.
    A 2009-es menetrendváltáskor ezzel érdemben nem foglalkoztak, most szerencsére ezt a délelőtti "lyukat" betömik, és újra lesz óránként vonat minden nap Budapest-Szeged között, de például az esti 20:44-es gyors továbbra is csak vasárnaponként jár majd. Ez inkább csak tűzoltás, ráadásul sok helyen az országban közvetlen vasúti kapcsolatokat darabolnak föl, tehát nem lehet azt mondani, hogy egyértelműen jó irányba halad a mostani vezetés alatt a vasúti személyszállítás.

    A többi vonalunk:
    a 135-ös Szeged-Békéscsaba vonalon gyakorlatilag semmilyen változás nem lesz, azokat a vonatokat, amiket eddig gyorsvonatnak csúfoltak (valójában ezek a vonatok csak kényszerből nem állnak meg Székkutas és Kútvölgy állomáson, ha megállnának nem lehetne tartani a délutáni és reggeli órás ütemet) azokat mostantól IR azaz Interregio néven futnak.
    Egyébként az internetes keresőbe rosszul írták fel az adatokat, tehát Szeged-Békéscsaba között nem csak napi négy vonat lesz, csak a többiről a rendszer még nem tud, egyébként a másik irány jó, tehát Békéscsaba-Szeged között már "létezik" minden vonat a kereső szerint is. Sajnos maguk a járművek maradnak a mostaniak, vegyesen mozdonyos (M41-es vontatású "csörgős") vonatok fognak járni, 6341-es "uzsgyikkal" és napi egy pár vonatot (az egyik délutáni IR vonatot) Bzmot fogja vinni.

    A 136-os Szeged-Röszke-(Szabadka) vonalon sajnos hivatalossá vált a Röszkén az átszállás, így közvetlen nemzetközi vonatunk papíron sem maradt, helyette van napi három pár röszkei vonat. A jármű szóló Bzmot motorkocsi.

    A 121-es Újszeged-Mezőhegyes-Békéscsaba között a vonatok száma nem változik, a menetidők azonban igen, sajnos rossz irányban :-(( Újszeged-Mezőhegyes közötti szakaszon az eddigi 1óra33perces menetidő 1óra38percre "hízik". (ugyan nem a megyénk része, de a Mezőhegyes-Békéscsaba szakaszt még ennél is jobban szétverték) Az újszegedi indulások két perccel csúsznak el az eddig páratlan óra 50-kor induló vonatok páratlan óra 48-kor indulnak. és páratlan óra 08-kor érkeznek, az eddigi 06 helyett. A vonatok továbbra is Bzmot+mellék vagy Bzmot+két mellék összeállításban közlekednek.”
  • 5. szatyi 2010. december 11. 20:16
    „Eddig is így volt, kivéve egyet -délben!”
  • 4. Beroesz 2010. december 11. 20:07
    „Azt mondja a híradó, hogy mostantól Budapest és Szeged között óránként jár az IC...”
  • 3. achilleus 2010. december 11. 12:46
    „Hát, többek között azért nincs meglepetés, mert a szeptemberben már bejelentett bezárt vonatok újraindulnak. (erről pedig az Indóház már akkor tudósított, azaz nekik nem meglepetés).

    2010-12-11 11:56 - Újabb hat szárnyvonalon indul újra a közlekedés, Vasárnap lép életbe az új vasúti- és autóbusz-menetrend, amellyel hat bezárt szárnyvonalon indul újra a vasúti közlekedés. A főváros és több megyeszékhely között nő a járatszám, a menetidő csökkenése pedig javítja a szolgáltatást. A dohányzás az InterCityken is megszűnik, a szerelvények a jövőben csak nemdohányzó kocsikkal közlekednek. Holnaptól bizonyos InterCity járatokon 540 forintról 360 forintra csökken a pót- és helyjegyek ára.”
  • 2. flexsnake*** 2010. december 11. 00:03
    „az ideit mindig a tavalyihoz állítják össze, kurvanagy újdonság.”
  • 1. rozator 2010. december 10. 17:23
    „Azonnal ,ahogy menetrend szerint közlekedik a vasút!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megszűntek a párhuzamosságok

Szeged - Országosan is az egyik legnagyobb térségi integrált szakképző központ az 1000 Mester TISZK,… Tovább olvasom