Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

Brutális drágulás: nyáron már 350 forint lehet a benzin

Szeged – Szerdán újabb 6 forinttal emelkedik a benzin ára - immár 324 forint lesz. A kőolaj további drágulásából kiindulva elemzők szerint hamarosan akár 350 forintot is fizethetünk egy liter üzemanyagért.
A januári jövedékiadó-emeléssel már egyszer történelmi csúcsot döntött idén a benzin ára, és a tendencia folytatódik: egyre drágábban autózhatunk. Egyes elemzők már 2008-ban 350 forintos benzint jósoltak – nem kalkulálták bele a pénzügyi válságot –, hamarosan igazuk lehet. A szerdától érvényes 324 forintos benzin abszolút csúcs, ennyibe még sosem került a 95-ös üzemanyag Magyarországon.

Amerikai elemzők 2010-re 92 dolláros hordónkénti olajárral terveznek, a jelenlegi 80 dolláros árhoz képest 15 százalékkal magasabbal.
A kőolaj ára 2009 óta folyamatosan emelkedik, az adóváltozások is jelentősen növelték a benzin árát – mondta a delmagyar.hu-nak Bartha Judit, a GKI Energiakutató ügyvezetője. – Számításaink szerint a nyári kereslet-növekedéssel és a magasabb olajárral együtt a benzin nyárra elérheti a 340-350 forintos szintet.

A GKI Energiakutató ügyvezetője még hozzátette: 2008-ban az átlagos benzinár 293 forint, 2009-ben 278 forint volt köszönhetően a 60 dollár közelébe csökkent olajárnak. Az idei emelkedés az előrejelzések szerint még nem ért véget.

Egyre drágább a tankolás - érdemes lehet váltani. Fotó: Segesvári Csaba
Egyre drágább a tankolás - érdemes lehet váltani. Fotó: Segesvári Csaba


A Magyar Ásványolaj Szövetség adatai szerint 2005 és 2007 között 10 százalékkal nőtt a benzinfogyasztás, az azt követő időszakban viszont 4,7 százalékkal csökkent. Ennek ellenére a 2009-es benzinfogyasztás még mindig magasabb, mint a 2006-os. A drágulás lassan érezteti hatását a keresletben.

Minek az autó, ha van más?

Kerékpár: vásárlás után csak éves karbantartást igényel.

Busz, villamos, trolibusz: havi bérlet felnőttnek 5925, tanulónak 2715 forint.

Gyaloglás: csak a munkahelyükhöz közel lakóknak.

4 tagú család havi bérlete (2 felnőtt, 1 iskolás, 1 óvodás gyerek) 14 ezer 565 forint. Autóval: napi 25 kilométert számolva (reggel iskolába visszük a gyereket, hazafelé felvesszük, néha bevásárlás) havonta 15 ezer 180 forintba (8,5 l/100 km fogyasztás) kerül csak a tankolás.

Ellátogattunk a Fonógyári útra, megkérdeztünk néhány autóst: meddig hajlandóak tankolni?

– Ha 350 forint lesz a benzin, ki fog autóval járni? – kérdezte Gárgyán Zoltán. – Én biztos nem, most is csak annyit tankolunk, amennyit szükséges. A munkába kerékpárral járok, végre itt a jó idő.

– Holnaptól leteszem a kocsit, itt a tavasz. Egyszerűen nem éri meg autózni, újra biciklire ülök – magyarázta egyik kollégám, amikor megkérdeztem, meddig hajlandó tankolni. – Másrészről a lakástól a Sajtóházig a reggeli csúcsban a bicikli a leggyorsabb: egészségesebben élek és még költenem sem kell benzinre.

– A válság óta csökken a vásárlók száma, többségük ötezer forintért tankol – kétezerért már alig kapni pár liter benzint – mondta Túri István, a nemrégiben megnyílt Fonógyári úti töltőállomás tulajdonosa.

– A rendszerváltásig az autó hobbicélt szolgált, manapság munkaeszköz. Nagyon tudatosak lettek a vásárlók: akár pár forintért is új kutat keresnek. A sok kicsi sokra megy, a családi költségvetés megérzi az emelést. Vannak olyan vásárlóink is, akik csak ezer forintért tankolnak és naponta visszajönnek – jellemezte a vásárlói szokások változását Túri István.


A legtöbben a bioetanol-benzin keverékkel próbálják csökkenteni költségeiket, fele-fele arányban szinte csak a pénztárcánkon vehetjük észre: olcsóbban tankolunk. Túri még kifejtette: emelés előtt 100-150 százalékkal emelkedik a forgalom, az azt követő két napban pedig a pangás a jellemző.

Olvasóink írták

82 hozzászólás
  • 82. fLeTo 2010. február 25. 19:16
    „Már ne is haragudj ,de te nem vagy komplett.Azt ,hogy a pi..ába szanálnád te,hogy ki mire használja.Pl. Én munkába járok vele mivel ,amikor kezdek egy busz se jár és amikor végzek másik műszakba már nem járnak.
    Vigyen mindenki igazolást mire használja az autót?ÁÁÁ nem is húzom fel magam az ilyen ostobaságokon.Komolyan mondom ilyen marhaságokkal a jobbik jön.Bárcsak kormányra kerülnének itt siránkozna az összes turulagyú,de meg is érdemelnék(nk)”
  • 81. shalomka 2010. február 25. 14:08
    „mondtam mi a megoldás, az üzemanyag differenciált árképzése a felhasználástól függően”
  • 80. reagens 2010. február 25. 09:28
    „Még 1x mondom hogy mindenki megértse: Neeem leeeesz gáááázzzáááreeemee - ja ez 1 másik rész, szóval:

    VASÚTFEJLESZTÉS!!”
  • 79. adamantium 2010. február 24. 22:22
    „kétségkívűl támogatni kell a tömegközlekedést, illetve azt, hogy ha lehet egy autót többen használjanak, ez sok helyen így van, de ehhez először is megfelelő tömegközlekedés kéne, állami támogatás neki, hogy nagyon olcsó, ne adj Isten a belvárosban ingyenes legyen. addig amig olcsóbb lassan már egy embernek is, de kettőnek mindenképpen, hogy autóval utazzon ez nem fog megoldódni soha”
  • 78. nagy567 2010. február 24. 21:34
    „Hajrá Mszp!! Remélem hogy 1000 ft-ba is fog kerülni egy liter!! Ma Romániában tankoltam 275 ft-ért,ott miért olyan olcsó jobban állnak már a románok is!! Hajrá Románia!!”
  • 77. Füvesember 2010. február 24. 21:17
    „71. shalomka:"fizesse csak meg aki autóval furikázik, nagyon helyes!"
    Ezúton szeretném megnyugtatni Önt, hogy vastagon megfizetjük a "furikázás" árát! Olyannyira,
    hogy vastagon ráfaragna ez az ország, ha mindannyian egyszerre biciklire szállnánk....
    A "furikázás" ára:
    1. A kocsi árában lévő adótartalom, 25% ÁFA (amit a nem mellesleg a már SZJA-val megterhelt fizetésből fizetünk).
    2. Ha az autó hitelből van, akkor kamat, kezelési költség és
    3. CASCO
    4. Vagyonszerzési (????) illeték, ami már akkora f....ság, hogy értelmezhetetlen, nem baj, fizetjük!
    5. Kötelező felelősségbiztosítás (ami többnyire egy újabb adó, nem több)
    6. Teljesítmény-adó
    7. Adás-vételnél eredetiségvizsgálat (amit ismét nem mellesleg a nulla km-es szalon új autóknál is el kell végeztetni! Gondolom, nem azért, mert félnek, h. lopott. Inkább csak egy kis extra kibasz meg lóvé kedvéért. Nem baj, fizetjük).
    8. Az összes roppant polgárbarát traffipaxos szívatás több tízezres cehje és
    9. Az immár 324 Ft-os benzin......stb.
    ..... egy kedvtelés kis hazánkban autóval járni D O L G O Z N I! IGEN, ODA! BIZONY!
    Nem mellesleg napi 100 km-t. 50 oda, 50 vissza.
    Kedves Shalomka! Baromság, amit írt. Szép estét!”
  • 76. fLeTo 2010. február 24. 21:16
    „Azt te hogyan szanálnád azt ki mire használja az autót.Nem vagy te jobbikos tanácsadó?Ilyen baromságokat ők hangoztatnak...Az utóbbi hozzászólásod meg egy nagy vicc gondolom annak szántad...”
  • 75. shalomka 2010. február 24. 20:14
    „a theautók többsége gázolajat használ. egyébként meg a hobbi benzin és a hobbigázolaj árát én 600 ft-ra emelném, hogy ahova tényleg szüksége s(tömegközlekedés, mentők, taxi, áruszállító) ott olcsóbban lehessen adni. másrészről a nem magyar állampolgároknak 100 ft-ért adnám, mert nekik többet kell fizetni, ugyanis az adójukkal nem járulnak hozzá a köyezetszenynezés csökkentéséhez és az utak javításához, a rendőrség, menrtők tűzoltók stb frnntartásához. egy így igazságos.”
  • 74. adamantium 2010. február 24. 18:06
    „mackósajt, ezt ugye te sem hiszed el? először is romániában matricát kell venni, ezen a határátkelőhelyen nem voltam még de másik jó páran már átmentem, egyik hataátkelőhely épületében sem lehetett mostanság matricát venni (régebben volt ahol, de mostanában már nem) és akkor na mégis hol van az első lehetőség? hát a benzinkútnál, így addig nem büntethet meg senki mert még esélyed sem volt matricát venni. a lukoil elvileg forgalmaz matricát tehát ha a kúton túl kapták el akkor jogos, a határ és a kút közt meg nem ellenőriznek. tehát valószínűtlen a történet, ha meg biztosra akarsz menni akkor nagylaknál kell átmenni, ott az első román kút 50 méter”
  • 73. Léni 2010. február 24. 17:31
    „Probléma egy szál sem! A kőolaj világpiaci árát majd az új miniszterelnök kordában
    tartja.”
  • 72. KBD 2010. február 24. 17:12
    „Shalomka!Helyes? Akkor is helyeselni fogsz, amikor a boltban drágábban veszel meg mindent, a benzinár emelkedése miatt?Hiszen minden árut, valamivel elkell juttatni a boltokba!Így vagy úgy,mindenkit érint, azokat is,akiknek nincs autójuk.Vagy te mindig gyalog jársz?”
  • 71. efje 2010. február 24. 17:07
    „66- nak. Ha értenéd az angol szöveget és hinnél a szemednek nem neveznéd baromságnak. Ha már nekem nem hiszel.”
  • 70. shalomka 2010. február 24. 16:58
    „fizesse csak meg aki autóval furikázik, nagyon helyes!”
  • 69. ukk-mukk-fuck 2010. február 24. 16:32
    „62.-nek

    Energy futures
    Crude oil 03 80.16 0 0 2010.02.22.
    Crude oil 04 79.12 0.26 0.33 2010.03.22.
    Brent oil 04 77.56 0.31 0.4 2010.03.16.
    Brent oil 05 77.89 0.26 0.33 2010.04.15.”
  • 68. ukk-mukk-fuck 2010. február 24. 16:28
    „ja meg meleg nyár lesz. esetleg esős:-)))
    aki tudni véli, hogy nyáron mennyi lesz a benzin, az tőzsdézzen! :-))
    a többi csak süket duma és asztrológia:-))”
  • 67. bélás 2010. február 24. 15:23
    „Az előző hozzászólásomtó függetlenül írom.
    ÁPRILIS 11. Csak úgy írtam, nem politizálok, és a következő kormánytól se várok csodát.
    Bajnai is inkább foglalkozna a ciprusi cégeivel Kokival közösen, mert adóbevallás volt, és ahogy hallottam a hírekben, nekik nem sikerült befizetni az adót se ide, se Cipruson.”
  • 66. bélás 2010. február 24. 14:52
    „Majdcsak ráébred az autós társadalom, hogy bio üzemanyagra álljon át, bár az odavezető utat nem tudom hogy oldják meg.”
  • 65. KolompárRómeó 2010. február 24. 14:20
    „"
    13. hozzászólás efje 2010.02.23. 17:36

    Vizet kell beletankolni amit lebont hidrogénre. Nincs hidrogéntankja. A hidrogén elektromos árammá alakítja át ami a kerekek belsején található elektromotort hajtja. Ennél jobban nem részletezik a videóban. Egyébként nem idén készült hanem meg 2003 korul. Az iraki háború helyett költhettek volna inkább erre."

    Az égés során keletkezett vizet pedig újra bele kell tenni a tankba és már kész is a perpeetum mobile. Ez mekkora baromság!”
  • 64. Mondosavan 2010. február 24. 13:03
    „Kicsinálnak minket az tuti!!”
  • 63. .suhym. 2010. február 24. 12:57
    „41. hozzászólás Logaritmus 2010.02.23. 20:51

    A világpiaci árak begyűrűzéséhez nálunk 6 hónap szükségeltetik, hivatkoztak erre a szakértők úgy cirka másfél - két éve, amikor a gáz árával kapcsolatban árcsökkenést hiányoltak a kérdezők. Igaz, nálunk 6 hónap után sem csökkent, sőt...
    Nos, akkor a kőolaj világpiaci árának emelkedésekor, miért is nincs meg a 6 hónapos begyűrűzési idő?
    Egyébként van ahol ez 3 hónap.

    Ha a vásárlónak jó, akkor 6 hónap a hivatkozás, ha nekik jó, akkor nem várunk fél évet, hanem emelünk. Nem érzel itt legalább egy picike ellentmondást?”
82 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Százezer a nem létező masszázsgépért

Szeged - A Szegedi Rendőrkapitányság Tarjánvárosi Rendőrs csalás bűntettének elkövetése miatt… Tovább olvasom