Délmagyar logó

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 0°C | 6°C Még több cikk.

Büntetik a szabálytalankodó szülőket

Szeged - A rendőrök azt tapasztalják: az iskolához autóval érkező szülők közül évről évre egyre többen úgy gondolják, bárhol megállhatnak.
– Felkészült a rendőrség az iskolakezdésre. Reggel és a tanítás befejeztével a közlekedésbiztonsági és közbiztonsági szempontból veszélyeztetettnek ítélt iskolák környékét folyamatosan, míg a többi intézmény környékét eseti jelleggel, de a szokásosnál sűrűbben ellenőrizzük – közölte tegnap a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányságon tartott sajtótájékoztatón Vad Róbert, a megyei baleset-megelőzési bizottság titkára.

– Az iskolához autóval érkező szülőkkel kapcsolatban azt tapasztaljuk: évről évre egyre többen úgy gondolják, bárhol megállhatnak. Segítünk eloszlatni ezt a tévhitet, a megállási és várakozási tilalom ellen vétő autósokkal szemben határozottan fellépünk – mondta Vad Róbert. Hangsúlyozták: a gyerekek a nyári szünet miatt még szétszórtak, gyakran olyan szabályokról is megfeledkeznek, amelyeket már alaposan ismernek. – Annak ellenére, hogy a gyermekek a legtöbb balesetet utasként szenvedik el, gyalogos- és kerékpáros közlekedési ismereteik fejlesztésére kampányokat indítunk. Az elmúlt évekhez képest csökkent a gyermek sérültek száma, reméljük, tovább folytatódik ez a 3-4 éve tartó tendencia – fogalmazott a baleset-megelőzési bizottság titkára.

Hozzátette: a gyermekektől koruknál fogva nem várható el az állandó figyelem, így a felnőtteknek, járművezetőknek kell óvniuk a gyerekeket.
A megyei rendőr-főkapitányság együttműködik a közlekedési hatósággal, a polgárőrséggel, valamint a Vöröskereszttel: közös akcióprogramban oktatják az óvodásokat, iskolásokat, de még az egyetemistákat is.

Olvasóink írták

62 hozzászólás
  • 62. nelek 2012. szeptember 05. 14:08
    „Na megint kiderült, hogy a gyerekeket 18 éves korukig nem szabad egyedül az utcára engedni egyedül. Egy 11 éves gyereknek sok helyen már nincs napközi, vagyis kora délután szabad. Legtöbb szülő olyankor dolgozik, vagyis a gyerek egyedül meg haza.

    Tegnap az IH előtti járdánál állt pár gyerek vagy másfél percig mire meg méltóztattak nekik állni a felelősségteljes sofőrök. Már elindultak át, de a ellenkező irányú két sávban zavartalanul folyt a forgalom.”
  • 61. nelek 2012. szeptember 05. 13:39
    „58. okz63 2012.09.05. 11:13
    "A felelőssége a közlekedés résztvevőinek teljesen egyforma."

    Nem.”
  • 60. állatbarát3 2012. szeptember 05. 13:10
    „Persze szíve-joga,hogy akár autóval is viheti a gyereket az iskolába, de attól még nem kell szabálytalanul megállni, parkolni.”
  • 59. okz63 2012. szeptember 05. 11:14
    „54. Grabowsky 2012.09.05. 07:43

    Akik ezért kárognak, azok leragadtak a múltban, és azt hiszik,
    hogy egy gyerek útja az iskoláig ugyanolyan biztonságos, mint 30 éve. :-(”
  • 58. okz63 2012. szeptember 05. 11:13
    „55. nelek 2012.09.05. 08:04
    "És ugyancsak ezért nagyobb a felelőssége az autóvezetőnek."

    A felelőssége a közlekedés résztvevőinek teljesen egyforma.
    Egy szabálytalan bringásért egyetlen autós sem felelős, akárhogy is akarod rájuk mosni ezt is.”
  • 57. CsImre 2012. szeptember 05. 09:14
    „52. norad: Őket be kell zárni az épületbe! Ne legyenek szabad levegőn a fenébe is, különben is a zárt udvaron összegyűlő kipufogógázokban amúgyis csak károsodna az egészségük. Az iskolaudvarokat az isten is autófordulónak tervezte, meg parkolónak, csak eddig a gyerekekre pazarolták.”
  • 56. nelek 2012. szeptember 05. 08:35
    „"54. Grabowsky 2012.09.05. 07:43
    Azt az egyet nem értem, miért kell károgni a gyereket az iskolába autóval szállító szülőkre?"

    Nem ezért, hanem a szabálytalan megállásért pampogtak. Amúgy lenne hely ha a gyerekek jó részét nem 7:50- és 7:55 között hoznák.”
  • 55. nelek 2012. szeptember 05. 08:04
    „53. okz63 2012.09.05. 07:01
    "1. A kerékpáros nem adja meg az elsőbbséget és elütik.
    2. Az autós nem ad elsőbbséget és elüti a kerékpárost.

    Az eredmény ugyanaz, igazad van! Mindkét esetben a kerékpáros súlyosan megsérül, azaz ez esetben tökéletes egyenlőség van. Egyenlőséget minden úton közlekedő járművezetővel kapcsolatban! ;-)"

    Jól látod. Pont ezért kötik szigorúbb feltételekhez az autóvezetést. És ugyancsak ezért nagyobb a felelőssége az autóvezetőnek.”
  • 54. Grabowsky 2012. szeptember 05. 07:43
    „Azt az egyet nem értem, miért kell károgni a gyereket az iskolába autóval szállító szülőkre?
    Annyira felfoghatatlan lenne, hogy sokan nem tudják másképp megoldani pl. a három gyerek három iskolába eljuttatását, és esetleg még a saját munkahelyre időben beérni sem utolsó szempont!”
  • 53. okz63 2012. szeptember 05. 07:01
    „49. CsImre 2012.09.04. 20:48
    "Én hiszek az egyenlőség-elméletedben. Egyszer próbáld ki, hogy aláfekszel egy 20-szal haladó biciklinek, meg egy 50-nel haladó autónak, és számolj be a tapasztalataidról."

    Ez a fajta egyenlőség-elmélet eléggé demagóg és nagyképű, bár tőled nem vártam mást.

    Viszont gondold végig, hogy egy kereszteződésnél mi a különbség a két baleset között?

    1. A kerékpáros nem adja meg az elsőbbséget és elütik.
    2. Az autós nem ad elsőbbséget és elüti a kerékpárost.

    Az eredmény ugyanaz, igazad van! Mindkét esetben a kerékpáros súlyosan megsérül, azaz ez esetben tökéletes egyenlőség van. Egyenlőséget minden úton közlekedő járművezetővel kapcsolatban! ;-)

    Mellesleg arra hivatkozva szemet húnyni kirívó szabálytalanságok felett - te pont ezt teszed a többi barátoddal együtt - hogy a kerékpáros jóval kisebb veszélyforrás a többi közlekedőre, ez nagyon gyengusz érv. Valami jobbat találj ki, mert így a nagyképű mivoltod csak fokozódik öcsi! ;-)”
  • 52. norad 2012. szeptember 04. 23:02
    „Halmai2
    Azért, mert tele gyerekkel az udvar. Őket hova tennéd, hogy az autók beférjenek?”
  • 51. szakvizsga 2012. szeptember 04. 22:10
    „Tarján III-as iskola, mindenki behajt a behajtani tilosba, továbbá beáll a legközelebbi 5 parkolóba. 30 méterre minden parkoló szabad, de neki az iskola szájában kell megállni, mert a gyerek nem tud megtenni 2 lépést kocsi nélkül. Délután katasztrófa, ami ott zajlik. Volt, hogy szülői alkalmával a garázs elé állt be úgy, hogy a tulaj az ajtót sem tudta kinyitni.”
  • 50. halmai2 2012. szeptember 04. 21:54
    „Azt miért nem lehet megcsinálni a Ságvári giminél, hogy az udvarra beengedik az autókat 7:30 és 8:00 között?

    Autós szülő begurul az udvarra, kirakja a csimotát (akár kisságváris, akár nagyságváris), piszi-puszi-cuki-mami, aztán kigurul. A kapualjban állna a portás bácsi vagy egy diák, pl. a hetes az tizenkettedikből, és engedné az autókat befele vagy kifele. Mivel a SZTK felől lámpán keresztül jönnek, lenne olyan időrés, amikor kifele is tudnak gurulni az autók.

    Ha a kisságvári és a nagyságvári autósai így járnának el, máris kisebb lenne a dugó ott reggelente.

    Értem én, hogy ott pöfögnének az autók az udvaron és az pfujj, de nem csinálnának kisebb szmogot, mint az épület külső oldalán.”
  • 49. CsImre 2012. szeptember 04. 20:48
    „48. okz63:

    Én hiszek az egyenlőség-elméletedben. Egyszer próbáld ki, hogy aláfekszel egy 20-szal haladó biciklinek, meg egy 50-nel haladó autónak, és számolj be a tapasztalataidról. :D

    45. DMagóg:

    Egyből átláttad a párhuzamot az autó és a golyóálló mellény közt...”
  • 48. okz63 2012. szeptember 04. 20:36
    „46. nelek 2012.09.04. 20:01
    "Mert ott is voltak rendőrök, akik mellett vidáman karikáztak el az ott szabálytalankodók?"

    Sajnos nem, de ahogy elnézem, ha vannak, akkor sem büntetik a bringásokat, pedig volna ok rá bőséggel.
    Ez így már egyenlőség-testvériség kategória. Ha mindenütt így maradna, akkor kiegyeznék vele. ;-)”
  • 47. kovboj3 2012. szeptember 04. 20:09
    „44 okz63
    látod ezért is jó ha a rendőrök ott vannak és büntetik a szabálytalankodókat-addig nem mennek oda a cukrosbácsik.
    szerintem azt úgy nem lehet, hogy ha az egyik ember szabálytalankodik akkor az síkhülye biciglis hippi, ha a másik akkor az meg korszerű felelős gondolkodású szülő.”
  • 46. nelek 2012. szeptember 04. 20:01
    „42. okz63 2012.09.04. 19:04
    "Legalább itt van némi egyenlőség a Hősök Kapuja - Aradi tér kerékpárosaival szemben. ;-)"

    Mert ott is voltak rendőrök, akik mellett vidáman karikáztak el az ott szabálytalankodók?”
  • 45. DMagóg 2012. szeptember 04. 19:30
    „39.CsImre 2012.09.04. 17:10: "23. DMagóg: Golyóálló mellényt nem akarsz adni a gyerekre?"
    Nem! (A gépkocsi elég jól pótolja a golyóálló mellényt.) Egyetértek az önállósságra neveléssel is. Mégsem tudnék elszámolni a lelkiismeretemmel, ha bűncselekmény áldozatává válna, s nem lennék mellette, (no, nem azért, mert rögtön a szülői felelőtlenség megállapítására koncentrálnának).
    A szabályokat be kell tartani, ám annak minél könnyebb betarthatóságának a feltételeit is meg lehet teremteni, ahol lehet. (Pl. egy udvari forduló, stb.) A szándék nemes, a közlekedési kultúránk meg olyan amilyen. Félázsiai.
    Idő kérdése az iskolák körüli rablások számának a megugrása. Akár 14 év feletti áldozatokkal is, bár én korhatárt nem említettem.”
  • 44. okz63 2012. szeptember 04. 19:13
    „33. zazie 2012.09.04. 13:30

    Ezzel addig nem is volt régen gond, mert akkor még nem léteztek olyan cukrosbácsik, akik viszont most pont az egyedül iskolába küldött gyerekekre vadásznak. Ma már én sem küldeném szívesen egyedül iskolába a gyerekemet, ha lenne. Más világ volt régen, nem kellene ahhoz hasonlítani a mostanit.”
  • 43. okz63 2012. szeptember 04. 19:06
    „35. mivan? 2012.09.04. 14:51
    "Mindenki úgy viszi a gyerekét ahogy akarja, kinek mi köze hozzá?!"

    Pont, vége!
    Felesleges ezt a kérdést tovább ragozni, de legfőképpen nem kéne kerékpárosoknak kampányfelületként használni az ilyesfajta cikkeket...”
62 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elkezdődött a zsidó kulturális fesztivál Szegeden

A két hónapos rendezvénysorozat tíz különböző zenei esttel, könyvbemutatókkal, kiállításokkal, megemlékezéssel, hagyományos izraeli vacsoraesttel várja az érdeklődőket. Tovább olvasom